Трансплантация на М52Б28 в Е30!
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
Трансплантация на М52Б28 в Е30!
Ето и едно що годе нормално и що годе на нормална цена суапване на м52 в е30(туринг )
Това направих аз:
1.Мотора бе от е36 автомат
2.Лапите са от е36
3.Картера+цедката на маслената помпа+пръчката за маслото са от е34
4.Тампони сложих-ЛЯВ е34 535(става и от е28 м5),ДЕСЕН-м20 .....номера е отляво да се повдигне малко мотора че да не опират колекторите в сервото
5.Радиатор от е36 320,325,328 пасва идеале...
6.Виско..може да се ползва от тдс или на обикновенното да се премести перката отзадната страна на виското..режат се леко витлата където опират
7.Скорости ...стават от е36 ,може и с м40кови от е30 барабар с притискател,маховик.. феродо и лагер
8.Кардан...ако мотора е с е36цовата кутия пасват карданите с големите карета от е36 купе от край до край само се забива е30ковия висящ лагер..Ако скоростите са гетраг 260 се слага предна част от е30 325 323 тд...задната си остава ваща...Ако скоростите са от м40 също мисля е така ...моя го резнах с баланс..но не собственоръчно хехе
9.Диференцял...къвто си поискате,но да е под 4...мое мнение
10.Изходящите колерктори ги преправят малко в ауспух сервизите
11.Безниновата помпа ползвам от 316ката и няма ядове
12.Въздушния филтър се подменя с спортен или с кутията от м52м50 с хоум мейд заварка на стойка за него
13.Инсталацията.....е лесна муххаха
е30(с101)-е36(х20) показвам от пин към пин
1-25
4-12
5-23
6-22
7-21
8-24
9-20
13-13
15-15
18-18
11-19
12-8
16-17
14-9
------------------------------------------------
евс модул(за чипа на паленето който е в ключа)
тези двете по-малки кутийки са евс трансмитера и евс усилвателя който отива към пластмасовия ринг около стартера на ключа
...наречен четец на чипа в ключа
1.голямата кутийка...по пинове
1евс-18(х20)
2евс-17(х20)
4евс-7(х20)
5евс>бушон 5А>12волта
7евс-маса
12евс-20(х20)
13евс-1пин на малката кутийка
9евс-12волта(когато се ползва автоматична скоростна кутия)
2.малката кутийка н евс ..пак така
1пин-13пин на голямата кутийка на евс-а
2пин>7А бушон>12в само при контакт
3пин-маса
*х20(е36цовата букса) *с101(е30ковата букса)
за м50 мисля че хардуера е по същия начин
Това направих аз,информацията е черпена от американски сайтове,и тунери от бг които са го правили тва нещо ...общо взето ако следваме схемите няма нищо сложно..а и забравих ако се скъсява кардана или се слага по къс значи кутията е малко по -назад което не е малък просблем и се скъсяват рамената на скоростния лост с толкова с колкото е по-къс кардана(тва аз го разбрах в последствие хихи)след суапването ще си трябва диагностика и изчистване на грешки,м52то показва доста неща на диагностиката така че не е сложно..за това се сещам на този етап ,ако има още въпроси питайте ..ще помагам с квото знам
надявам се да съм полезен за бъдещите тунингистки ....
за вървеж няма да говорим,на втория ден съединителя ми умря
а ето и връзката на м50тката
e30 м40 - e36 m50
7 green - 21 green
6 green/yellow - 22 green/white
5 black/brown - 23 brown/grey
4 brown/purple - 12 brown/purple
1 blue - 25 blue
11 white/blue - 19 white/green
9 black - 20 black
8 yellow/white - 24 white/black
18 black/yellow - 18 black/yellow
15 black/green - 15 black/green
14 blue/yellow - 14 black/white
13 purple/red - 13 green/purple.
Това направих аз:
1.Мотора бе от е36 автомат
2.Лапите са от е36
3.Картера+цедката на маслената помпа+пръчката за маслото са от е34
4.Тампони сложих-ЛЯВ е34 535(става и от е28 м5),ДЕСЕН-м20 .....номера е отляво да се повдигне малко мотора че да не опират колекторите в сервото
5.Радиатор от е36 320,325,328 пасва идеале...
6.Виско..може да се ползва от тдс или на обикновенното да се премести перката отзадната страна на виското..режат се леко витлата където опират
7.Скорости ...стават от е36 ,може и с м40кови от е30 барабар с притискател,маховик.. феродо и лагер
8.Кардан...ако мотора е с е36цовата кутия пасват карданите с големите карета от е36 купе от край до край само се забива е30ковия висящ лагер..Ако скоростите са гетраг 260 се слага предна част от е30 325 323 тд...задната си остава ваща...Ако скоростите са от м40 също мисля е така ...моя го резнах с баланс..но не собственоръчно хехе
9.Диференцял...къвто си поискате,но да е под 4...мое мнение
10.Изходящите колерктори ги преправят малко в ауспух сервизите
11.Безниновата помпа ползвам от 316ката и няма ядове
12.Въздушния филтър се подменя с спортен или с кутията от м52м50 с хоум мейд заварка на стойка за него
13.Инсталацията.....е лесна муххаха
е30(с101)-е36(х20) показвам от пин към пин
1-25
4-12
5-23
6-22
7-21
8-24
9-20
13-13
15-15
18-18
11-19
12-8
16-17
14-9
------------------------------------------------
евс модул(за чипа на паленето който е в ключа)
тези двете по-малки кутийки са евс трансмитера и евс усилвателя който отива към пластмасовия ринг около стартера на ключа
...наречен четец на чипа в ключа
1.голямата кутийка...по пинове
1евс-18(х20)
2евс-17(х20)
4евс-7(х20)
5евс>бушон 5А>12волта
7евс-маса
12евс-20(х20)
13евс-1пин на малката кутийка
9евс-12волта(когато се ползва автоматична скоростна кутия)
2.малката кутийка н евс ..пак така
1пин-13пин на голямата кутийка на евс-а
2пин>7А бушон>12в само при контакт
3пин-маса
*х20(е36цовата букса) *с101(е30ковата букса)
за м50 мисля че хардуера е по същия начин
Това направих аз,информацията е черпена от американски сайтове,и тунери от бг които са го правили тва нещо ...общо взето ако следваме схемите няма нищо сложно..а и забравих ако се скъсява кардана или се слага по къс значи кутията е малко по -назад което не е малък просблем и се скъсяват рамената на скоростния лост с толкова с колкото е по-къс кардана(тва аз го разбрах в последствие хихи)след суапването ще си трябва диагностика и изчистване на грешки,м52то показва доста неща на диагностиката така че не е сложно..за това се сещам на този етап ,ако има още въпроси питайте ..ще помагам с квото знам
надявам се да съм полезен за бъдещите тунингистки ....
за вървеж няма да говорим,на втория ден съединителя ми умря
а ето и връзката на м50тката
e30 м40 - e36 m50
7 green - 21 green
6 green/yellow - 22 green/white
5 black/brown - 23 brown/grey
4 brown/purple - 12 brown/purple
1 blue - 25 blue
11 white/blue - 19 white/green
9 black - 20 black
8 yellow/white - 24 white/black
18 black/yellow - 18 black/yellow
15 black/green - 15 black/green
14 blue/yellow - 14 black/white
13 purple/red - 13 green/purple.
Последна промяна KIM на 03 Ное 2009, 23:26, променена общо 10 пъти
- Alexbmw
- Кукуригуууу
- Мнения: 1377
- Регистриран на: 21.07.2005
- Местоположение: София Дружба Сити
- Пол: Мъж
- Кара: Луда Баба Яга
- Мечтае да кара: Още по-луда Баба Яга
mitak_o написа:когато мотора е от е34 , тая букса х20 как се води и кои са там пиновете към х101 ?
по темата малко - когато мотора е от е34 трябват лапи от е36 и изпускателните колектори пак от е36
Пак е х20 а при е30 не е х101, а с101
- Mecho Puh
- младши ентусиаст
- Мнения: 403
- Регистриран на: 21.12.2007
- Местоположение: някъде в Оборище - педерастко сборище...
- Пол: Мъж
- Кара: e30 340, e34 530, e30 328, e87 120d
- Мечтае да кара: E30 M3 Evo Touring ,E34 M5 Touring
- Детайли за колата: E30 325 touring,сток беше М20Б25, после М50Б25, а сега вече е М60Б40,подготвена е за дрифт,изпускателната система е модифицирана и е 2Х60мм,средно оригинално Х - образно от е38 740i и задни проходни гърнета Крафт Моторспорт, ECU Megasquirt 3 PRO, модифицирана всмукателна система,въздушен филтър Green Racing Performance,полиуретанови тампони на цялата ходова част, Wisefab Lock Kit, окачване Raceland с Bilstein амортисиори ,седалка Промод Реисинг, колани Schrot,клетката е fullsize Крафт Моторспорт
Явно колегата КИМ е решил да да помогне на форума да се преустанови с пускането по сто пъти на теми които са били предъвквани безброи пъти за това и аз ще помогна за каузата,приканвам и останалите колеги които са минали по този път да споделят опита си(но само те,за да не се разводнява темата с излишни коментари... )Myxa-TePoPuCT написа:пусни снимка в по-близък план на маторя, ако може и отдоло картера да снимаш
все пак искам да подчертая че това е М50Б25 суап в е 30 но принципа е еднакъв за всички мотори М50/М52, сетих се да допълня темата ето ви един саит посвтен изцяло на тази вид трансплантации http://www.e3024v.com
Последна промяна Mecho Puh на 17 Апр 2010, 10:55, променена общо 1 път
вчера се повозих за сефте , само с 4 жици на буксите колкото да запали колата и без генерация , дебитомер и ламбда доволен съм много .
При мен конфигурацията - двигател от е34 525 заедно със скоростите , лапи и изп. тръби - е36 , кардан - е30 324тд , сам си преправих механиката на скоростния лост . Хода на лоста е доста голям всичко включва но се чудя за шортшифтърче.
Тъй като изскубвах някаква аларма не съм сигорен дали не се откачи от някаде една букса (над педалите) с 2 зелени жици на която докато не направих мост нямаше ток на бобините
Pin 7 (e30)(Ignition switch) green green Pin 21 (e34)
Купето беше с М40.
При мен конфигурацията - двигател от е34 525 заедно със скоростите , лапи и изп. тръби - е36 , кардан - е30 324тд , сам си преправих механиката на скоростния лост . Хода на лоста е доста голям всичко включва но се чудя за шортшифтърче.
Тъй като изскубвах някаква аларма не съм сигорен дали не се откачи от някаде една букса (над педалите) с 2 зелени жици на която докато не направих мост нямаше ток на бобините
Pin 7 (e30)(Ignition switch) green green Pin 21 (e34)
Купето беше с М40.
малко помощ и от мен
http://www.bdsax.com/E30DOHC/
zionsville autosport -доста време ми отне да го намеря. Не съм намерил по-добра инструкция за swap, ако някой е намерил нека сподели.
успех!!
zionsville autosport -доста време ми отне да го намеря. Не съм намерил по-добра инструкция за swap, ако някой е намерил нека сподели.
успех!!
- 320iPower
- младши ентусиаст
- Мнения: 626
- Регистриран на: 21.11.2006
- Местоположение: РУСЕ
- Пол: Мъж
- Кара: ше е39 530dM-sport,e60 530d M-sport
Re: Трансплантация на М52Б28 в Е30!
добре един въпрос-когато се ползва мотор от е34 заедно със скоростите,какъв кардан се ползва и трябва ли да се преправя нещо по кардана
Re: Трансплантация на М52Б28 в Е30!
320iPower написа:добре един въпрос-когато се ползва мотор от е34 заедно със скоростите,какъв кардан се ползва и трябва ли да се преправя нещо по кардана
чети мненията де
mitak_o написа:...При мен конфигурацията - двигател от е34 525 заедно със скоростите , лапи и изп. тръби - е36 , кардан - е30 324тд..
ставаше май и от s14 ама йок намиране
Упомена!Одере!Сдържам!Учуден! ВанОс! ПрУжина! АкУмулатор! СемеринГ! АУспУх! КлапАн! РезервОар! ГаЗ! ФорУм! ОбрЪч! КУпувам! ВрЪЗка! БОбина! ЛосТче! КаРбУратор! ИталиАнски! ГрадУс
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани