Приносът през годините
Модератор: Общи модератори
23 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
pAbLo написа:А аз пък наскоро разбрах кой е изобретил първия Електроннен часовник![]()
А Вие знаете ли кой е той
Петър Петров се казва, човекът изобретил прототипа на първият в света ръчен електронен часовник.
И като си говорим за открития- фотоелектронното състояние на веществата (довело до изобретяването на копирните машини), двигателите на кораба кацнал на луната (ако изобщо е кацал там де..), най- отдалечената известна планета, безжичния сърдечен монитор и и още мн други са изобретени от българи. Има ги в енда малка книжка "направено от българин".
Най- ме кефи там за Дан Колов (уникален борец с над 1500 победи в официални мачове по цял свят) като му предлагали чуждо гражданство как им казвал "Дан Колов е БЪЛГАРИН".
- antonpenev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 136
- Регистриран на: 15.06.2003
Ще доуточня за какво точно става въпрос при парният автомобил на Кюно( Василен ясно и точно обясни нещата
)
Кюно приготвя модела на своя парен автомобил през 1769г. а година по-късно го пуска в действие по улиците на Париж. Автомобилът е бил предназначен за превозване на оръдия и снаряди и е имал три колела като предното е било едновременно двигателно и направляващо. По средата на колата е била разположена пейка за двамата воачи а отпред, окачен свободно със скоби от ковано желязо, висял парен котел.Двигателят се състоял от два вертикално излети бронзови цилиндъра с диаметър 320мм, отворени надолу. Автомобилът развивал невероятната а времето си скорост от 9км/час. В деня на изпитването двамата водачи не успели да завъртят така тежкото кормилно колело и автомобилът катастрофирал в крайпътен зид.На другия ден парижкият вестник "Показател" писал че огнената каруца била тъй мощна щото двамата водачи не успели да я обуздаят и тя катастрофирала.
През 1872г. Амеде Боле се заел със създаването на бърз и сигурен парамобил. Първата му конструкция, наречена "Обейсант"(Послушна) представлявала 5-тонна 12 местна кола, снабдена с два парни двуцилиндрови двигателя. Тя развивала скорост от 40 км/час
През тези години хората започват да използват масово парни дилижанси като транспортни средства. Тогава в Англия за първи път излиза подобие на Закон за движение по пътищата,който се състои от три параграфа:
1.Пред всеки парен дилижанс да върви човек с червен флаг за да предупреждава хората че идва парна машина;
2. Забранява се да се изпуска парата в населени места и при среща с конен екипаж;
3.Скоростта да не превишава 3км/час в населените места и 6 км/час по пътищата.

Кюно приготвя модела на своя парен автомобил през 1769г. а година по-късно го пуска в действие по улиците на Париж. Автомобилът е бил предназначен за превозване на оръдия и снаряди и е имал три колела като предното е било едновременно двигателно и направляващо. По средата на колата е била разположена пейка за двамата воачи а отпред, окачен свободно със скоби от ковано желязо, висял парен котел.Двигателят се състоял от два вертикално излети бронзови цилиндъра с диаметър 320мм, отворени надолу. Автомобилът развивал невероятната а времето си скорост от 9км/час. В деня на изпитването двамата водачи не успели да завъртят така тежкото кормилно колело и автомобилът катастрофирал в крайпътен зид.На другия ден парижкият вестник "Показател" писал че огнената каруца била тъй мощна щото двамата водачи не успели да я обуздаят и тя катастрофирала.
През 1872г. Амеде Боле се заел със създаването на бърз и сигурен парамобил. Първата му конструкция, наречена "Обейсант"(Послушна) представлявала 5-тонна 12 местна кола, снабдена с два парни двуцилиндрови двигателя. Тя развивала скорост от 40 км/час
През тези години хората започват да използват масово парни дилижанси като транспортни средства. Тогава в Англия за първи път излиза подобие на Закон за движение по пътищата,който се състои от три параграфа:
1.Пред всеки парен дилижанс да върви човек с червен флаг за да предупреждава хората че идва парна машина;
2. Забранява се да се изпуска парата в населени места и при среща с конен екипаж;
3.Скоростта да не превишава 3км/час в населените места и 6 км/час по пътищата.
- Vasilen
- Доктор на БМВ науките
-
- Мнения: 1854
- Регистриран на: 9.02.2004
- Местоположение: В хасиенда на края на града
- Пол: Мъж
- Кара: 400 коня и едно магаре зад волана
antonpenev написа:Тогава в Англия за първи път излиза подобие на Закон за движение по пътищата,който се състои от три параграфа:
1.Пред всеки парен дилижанс да върви човек с червен флаг за да предупреждава хората че идва парна машина;
2. Забранява се да се изпуска парата в населени места и при среща с конен екипаж;
3.Скоростта да не превишава 3км/час в населените места и 6 км/час по пътищата.
Точно това кара използването на парни дилижанси във Англия да замре, докато във Франция поради липсата на подобни ограничения използването върви с бързи темпове.
Подобието на закон който antonpenev описа много точно е въведено по настояване на собствениците на конни впрегове, тъй като виждали огромната конкуренция в лицето на парните дилижанси и за това хитро решили да подрежат крилцата с най-голямото приемущество на парния дилижанс а именно скороста.
Дълго време парните дилижанси били водеш транспорт дори и след появата на дилижанси с двигатели с вътрешно горене, парните били много по бързи и надеждни, с развититето на техниката нещатат се променили и първото истинско състезание за което писах всъщност е било първата спечелена битка на двигателя с вътрешно горене.
Всъщност повреда в парния дилижанс дава възможност да спечели Емил Левасьор, думите му след състезаниета може да ви звучат смешно но за времето си са били страшни : "Извърших безумие, на правите участъци гонех с 30 км/ч!"

May the BMW force be with you!
И ето че имаме Участник познал Верния отговор
Взето от СкайФорум-а
П.С. ДО преди 1 седмица незнаех за това!
А човека е от Пловдивския край


Така че освен първия цифров компютър сме се набъркали като нация и в първия цифров часовник...
Взето от СкайФорум-а
П.С. ДО преди 1 седмица незнаех за това!
А човека е от Пловдивския край


- antonpenev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 136
- Регистриран на: 15.06.2003
Vasilen написа:.....
Струва ми се че май четем една и съща книга:
"Ветераните прадядовци на автомобила" с автори Петър Манев и Йордан Марков.
Дори и да не е така книжката е номер 1

- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
А първия рекорд за най- висока скорост е бил поставен с парен автомобил, 40- тина км някъде беше
А най- ме удиви, че още преди войната 2- 300км/ч не са ги имали вече за нищо

А най- ме удиви, че още преди войната 2- 300км/ч не са ги имали вече за нищо

- ///Milen_bmw
- Drinker
-
- Мнения: 574
- Регистриран на: 28.11.2004
- Местоположение: София - Дружба Дринк Тийм
- Пол: Мъж
- Кара: E36 Touring 328i
- Мечтае да кара: нормално
err0r написа:antonpenev написа:1903г. - търкалящите лагери стават основни за коляновия вал. Появяват се първите дискови спирачки за задни колела
Интересно ми е после защо започват да слагат барабанни отзад
Има Москвич 408 с барабани и отпред

- ///Milen_bmw
- Drinker
-
- Мнения: 574
- Регистриран на: 28.11.2004
- Местоположение: София - Дружба Дринк Тийм
- Пол: Мъж
- Кара: E36 Touring 328i
- Мечтае да кара: нормално
23 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани