Управление на перката на климатика???
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
			20 мнения
			 • Страница 2 от 2 • 1, 2
		
	
- Ilko Ivanov
 - некъв ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 3688
 - Регистриран на: 29.03.2009
 - Местоположение: Добрич
 - Пол: Мъж
 - Кара: F02 750iL
 
- varosi
 - кандидат ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 128
 - Регистриран на: 26.05.2009
 - Местоположение: София, България
 - Пол: Мъж
 - Кара: i7
 
На дебелите жици трябва да се подаде + и - от акумулатора (12V напрежение), а на тънката жица се подава само + и тогава трябва да завърти на пълни обороти. Скоростта се регулира, чрез накъсване на управляващият сигнал на тънката жица - това се казва широко импулсна модулация. За + и - на кои цветове на дебелите жици се подават, трябва да видя. Но все не ми остава време. Може по принцип да се измери с уред на буксата, която идва от управлението на перката, а не тази към перката.
			
- varosi
 - кандидат ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 128
 - Регистриран на: 26.05.2009
 - Местоположение: София, България
 - Пол: Мъж
 - Кара: i7
 
Ето някой от обещаните снимки. Имам и повече. Ще гледам да намеря скоро време да кача всичките с обяснения.
Оказва се, че този facelift-ов вентилатор е доста по-сложен от предходните не facelifto-ви. Вътре има платка с поне 3-4 чипа и не е направено просто управлението със съпротивления и релета. Ами се управлява импулсно. Дал съм перката на един приятел електрончик да видим ако може да направи нещо по въпроса. Той ще ми даде повече информация по въпроса.
Загубих около 5 часа за сваляне на всичкото нещо и затварянето обратно после, както и търсенето на подходящи инструменти. За да се свали перката трябва да се свали бронята от пред (трябва да се внимава с пръскалките за фарове - аз си посчупих едната...), трябва да се свали металната броня зад нея (за целтта ще ви е нужен огромна еврейска звезда или тръбен ключ), тогава вече много по-лесно се достъпва пластмасата на която е монтирана перката. Тя се сваля общо взето с 4 по-големи гайки. и тогава лъсва от зад вентилатора.
Ще гледам скоро да пиша повече инфо. Междувременно питайте ако имате въпроси по това.

			Оказва се, че този facelift-ов вентилатор е доста по-сложен от предходните не facelifto-ви. Вътре има платка с поне 3-4 чипа и не е направено просто управлението със съпротивления и релета. Ами се управлява импулсно. Дал съм перката на един приятел електрончик да видим ако може да направи нещо по въпроса. Той ще ми даде повече информация по въпроса.
Загубих около 5 часа за сваляне на всичкото нещо и затварянето обратно после, както и търсенето на подходящи инструменти. За да се свали перката трябва да се свали бронята от пред (трябва да се внимава с пръскалките за фарове - аз си посчупих едната...), трябва да се свали металната броня зад нея (за целтта ще ви е нужен огромна еврейска звезда или тръбен ключ), тогава вече много по-лесно се достъпва пластмасата на която е монтирана перката. Тя се сваля общо взето с 4 по-големи гайки. и тогава лъсва от зад вентилатора.
Ще гледам скоро да пиша повече инфо. Междувременно питайте ако имате въпроси по това.

- varosi
 - кандидат ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 128
 - Регистриран на: 26.05.2009
 - Местоположение: София, България
 - Пол: Мъж
 - Кара: i7
 
Вече перката ми работи!  
 Току що ми се обадиха. Значи управлението на перката не е толкова просто. Задължително трябва да се подаде ШИМ сигнал. Моят човек го е пробвал със 100Hz импулсен сигнал. Не го тествайте с постоянно напрежение! Климатика си управлява перката по доста по-сложен начин, от колкото при старите перки, които са със СЪПРОТИВЛЕНИЯ. Тази няма нищо общо...
Сега остава само да се лакира платката от горе и после да изолирам със силикон мотора, че иначе пак ще се прецака след време. Оригинално до колкото си спомням нямаше особена изолация. Те затова се и прецакват.
			
 Току що ми се обадиха. Значи управлението на перката не е толкова просто. Задължително трябва да се подаде ШИМ сигнал. Моят човек го е пробвал със 100Hz импулсен сигнал. Не го тествайте с постоянно напрежение! Климатика си управлява перката по доста по-сложен начин, от колкото при старите перки, които са със СЪПРОТИВЛЕНИЯ. Тази няма нищо общо...
Сега остава само да се лакира платката от горе и после да изолирам със силикон мотора, че иначе пак ще се прецака след време. Оригинално до колкото си спомням нямаше особена изолация. Те затова се и прецакват.

			20 мнения
			 • Страница 2 от 2 • 1, 2
		
	
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани
	