Въпрос за двигателите 4.0, 4.4, 5.0,5.4 V8

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

СТАРШИНАТА НА ФОРУМА
Аватар
Мнения: 5434
Регистриран на: 31.07.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Мечтае да кара: Е38 740IL

Въпрос за двигателите 4.0, 4.4, 5.0,5.4 V8

Мнение от LiTtLeRoCk » 27 Юли 2009, 15:21

Много ми се иска да си взема Е38 с някой от тези двигатели но ме интересува имат ли слабости V8 двигателите и кои са те и като цяло какво може да ми кажете за Е38.Бях събрал пари и мислех да ми трансплантират един V12 5.0 но работата се разсъхна и затова сега съм се ориентирал да проучвам възможността да си взема Е38 с някой от тези двигатели.Затова искам да науча за техните слабости и често срещани проблеми.

П.С За разхода не ми говорете ясно ми е и че частите са малко кът за тях.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Мнение от cod-cdbp » 27 Юли 2009, 15:26

M60 - добре, М62 - още по добре, М70, М72 - бая разход за почти същия вървеж.
Изображение

СТАРШИНАТА НА ФОРУМА
Аватар
Мнения: 5434
Регистриран на: 31.07.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Мечтае да кара: Е38 740IL

Мнение от LiTtLeRoCk » 27 Юли 2009, 15:27

_65536_kb_sec_ написа:M60 - добре, М62 - още по добре, М70, М72 - бая разход за почти същия вървеж.
Колега звукът на М70,М72 е несравним и е нещо уникално получих оргазъм докато го слушах как работи.Но ме интересуват и слабостите на тези двигатели които изброих.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Мнение от cod-cdbp » 27 Юли 2009, 15:30

LiTtLeRoCk написа:
_65536_kb_sec_ написа:M60 - добре, М62 - още по добре, М70, М72 - бая разход за почти същия вървеж.
Колега звукът на М70,М72 е несравним и е нещо уникално получих оргазъм докато го слушах как работи.


да знам но М60 и М62 съотношението разход и лапачка е несъизмеримо с това на М70/72. Имам в предвид че V8 си е доста икономичен мотор ако се кара нормално, докато на М7х грам не му пука. И чертирите мотора съм ги пробвал, вървежа и звука им са уникални, но в един момент започва и разхода да те интересува и тогава не е много приятно.
Изображение

СТАРШИНАТА НА ФОРУМА
Аватар
Мнения: 5434
Регистриран на: 31.07.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Мечтае да кара: Е38 740IL

Мнение от LiTtLeRoCk » 27 Юли 2009, 15:39

Добре колега ще се съглася с теб.Щом имаш някакви наблюдения интересува ме кои са слабите им страни на М60 и М62.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от Stanchev » 27 Юли 2009, 15:43

най-слабите може би са ако сложиш газ или метан ;)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Мнение от cod-cdbp » 27 Юли 2009, 15:48

LiTtLeRoCk написа:Добре колега ще се съглася с теб.Щом имаш някакви наблюдения интересува ме кои са слабите им страни на М60 и М62.


страха на купувачите от уж "високия" разход, никасиловото покритие което за нашите ширини не важи, класиката в жанра - цъкане на повдигачи, теч от О-пръстена на масления филтър, евентуално гарнитури на капаците на главите, бобини ... а бе неща характерни за М50.
Откъм ремъци, шаиби и обтегачи - пак е подобна историята като на М50.
В някой чуждоземски форуми съм чел за евентуален теч от водните магистрали които минават м-у двете глави (една тънка и една дебела тръба) което се ремонтира с сваляне всмукатели и 4 О-пръстена.
Откъм О-пръстени - от Дарукар и подобните най-добре според мен, защото точно за масления филтър сменихме 5 чистак нови и накрая 6-ти от дилър който спря теча на масло.
Също бих казал че ако моторите са от Е39/Е38 и са с оригиналния радиатор с казанче, пластмасата на казанчето се спича и се пука, но за щастие казанчето е същото като 318тдс Изображение

ПС не бих казал че са често срещани проблеми, просто на такива съм попадал и виждал.
Изображение

СТАРШИНАТА НА ФОРУМА
Аватар
Мнения: 5434
Регистриран на: 31.07.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Мечтае да кара: Е38 740IL

Мнение от LiTtLeRoCk » 27 Юли 2009, 15:57

За мен това което изброи не бих казал че са проблеми.На повечето автомобили след време прокапва от някъде.Под проблеми имах предвид главите,колянов вал,разпределителните валове,бутала биели,лагери някой от тези детайли да създават проблеми.И като говориш за това никасилово покритие какво е и къде се използва и за какво.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Мнение от cod-cdbp » 27 Юли 2009, 16:04

LiTtLeRoCk написа:За мен това което изброи не бих казал че са проблеми.На повечето автомобили след време прокапва от някъде.Под проблеми имах предвид главите,колянов вал,разпределителните валове,бутала биели,лагери някой от тези детайли да създават проблеми.И като говориш за това никасилово покритие какво е и къде се използва и за какво.


добре де - 4.0 матор, 286коня, при положение че го караш нормално ще влиза МНОГО рядко в 3000+ оборота = по малко износване и тн последствия, от там смятай вериги валове и тн колко се чупят.
Да виждал съм скъсана верига на М60Б30, беше интересно но беше на снимка и в Щатите, а там сещай се колко си гледат дъртите коли.
Така че мисля че един такъв поддържан мотор е просто идеална комбинация от разход, цена обслужване и динамика.

ПС и да не се стреснещ че нещо не е наред като видиш че празния ход е около 6-700 оборота 8)
Изображение

СТАРШИНАТА НА ФОРУМА
Аватар
Мнения: 5434
Регистриран на: 31.07.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Мечтае да кара: Е38 740IL

Мнение от LiTtLeRoCk » 27 Юли 2009, 16:14

А никасиловото покритие за какво е и къде се прилага.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Мнение от cod-cdbp » 27 Юли 2009, 16:23

LiTtLeRoCk написа:А никасиловото покритие за какво е и къде се прилага.


М60 ранните години, покритие на цилиндрите което се разрушава от серните съединения в горивата, характерни за северна Америка и региона. По принцип сервизно се заменя от БМВ, но не и в България вероятно (като късането на купето при Е46)
Изображение

СТАРШИНАТА НА ФОРУМА
Аватар
Мнения: 5434
Регистриран на: 31.07.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Мечтае да кара: Е38 740IL

Мнение от LiTtLeRoCk » 27 Юли 2009, 16:31

_65536_kb_sec_ Колега искам да ти благодаря много за информацията.И един последен въпрос да разбирам че това за никасиловото покритие не се отнася за М62 ти срещал ли си този проблем с покритието тук в БГ.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1461
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: Варна
Кара: bmw 328-turbo
Мечтае да кара: ГОЛФ 3

Мнение от kirililiev » 27 Юли 2009, 16:32

вместо да наливаш пари за железа втора употреба с незнайна история и скъпи части и консомативи само заради един звук,дай 5,6 хиляди лева и си сложи една читава турбина с читава електроника,разхода в атмосверен режим ще ти бъде същия а вървенето по голямо дори и от 12 цилиндровия мотор.просветените знаят че бмв моторите с малко преправяне държат на големи надуви и са изключително здрави ;)
ето един пример за вървене на 318 ис почти стоков,единствената разлика е че челата на буталата са отнети на струг.вече 10 000 километра върви и мачка всичко живо :D
http://www.vbox7.com/play:f8298e71

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Мнение от cod-cdbp » 27 Юли 2009, 16:33

LiTtLeRoCk написа:_65536_kb_sec_ Колега искам да ти благодаря много за информацията.И един последен въпрос да разбирам че това за никасиловото покритие не се отнася за М62 ти срещал ли си този проблем с покритието тук в БГ.


тц, едно време се бях допитал до azrail, защото той караше 540 и личния му опит както и прочетеното от него ми каза точно същото.
М62 е с алусилово покритие, което не се разрушава от такива съединения.

kirililiev написа:...сложи една читава турбина с читава електроника,разхода в атмосверен режим ще ти бъде същия а вървенето по голямо дори и от 12 цилиндровия мотор.просветените знаят че бмв моторите с малко преправяне държат на големи надуви и са изключително здрави ;)


за вървежа спор няма, но просто не съм сигурен че такива мотори са много здрави при положение че вложените материали нито са тествани кой знае колко много, а за качеството им като че ли винаги е под въпрос => качеството и дълговечността им е под въпрос, а за заключение - такива мотори трябва да се карат в 3000+ оборота от там нататъка по-нагоре съм споделил какви са ми вижданията за дълговечността.
Въпреки това официално в owner's handbook-a на моята кола пише че след висене задръствания, е хубаво мотора да се покара малко в 3000+ оборота, за да се прочисти.
Колегата Acorp го пробва и наистина разхода му спадна в града.
Изображение

СТАРШИНАТА НА ФОРУМА
Аватар
Мнения: 5434
Регистриран на: 31.07.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Мечтае да кара: Е38 740IL

Мнение от LiTtLeRoCk » 27 Юли 2009, 16:51

kirililiev написа:вместо да наливаш пари за железа втора употреба с незнайна история и скъпи части и консомативи само заради един звук,дай 5,6 хиляди лева и си сложи една читава турбина с читава електроника,разхода в атмосверен режим ще ти бъде същия а вървенето по голямо дори и от 12 цилиндровия мотор.просветените знаят че бмв моторите с малко преправяне държат на големи надуви и са изключително здрави ;)
ето един пример за вървене на 318 ис почти стоков,единствената разлика е че челата на буталата са отнети на струг.вече 10 000 километра върви и мачка всичко живо :D
http://www.vbox7.com/play:f8298e71

Няма турбо което да замени ето този звук и усещането да караш кола с такъв двигател http://vbox7.com/play:bd67ff26

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook