проблем с обезвъздушаването на 320 е36

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Мнение от ~Мишо~ » 31 Юли 2009, 19:26

metodi80 написа:
Alexi написа:ако не може да вдигне налягане колата винаги ще прегрява тъй като антифриза ще завира


Така е ... !

Пичове , имате ли представа на колко градуса кипи антифриза :?: :idea:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Мнение от metodi80 » 31 Юли 2009, 21:50

vladiverm написа:
metodi80 написа:
Alexi написа:ако не може да вдигне налягане колата винаги ще прегрява тъй като антифриза ще завира


Така е ... !

Пичове , имате ли представа на колко градуса кипи антифриза :?: :idea:


Антифриза кипи на 150 градуса поради специалната си съставка -етиленгликол

Аз имах предвид , че няма да има налягане в системата (от поста на колегата) , само дето съм кът-нал по-голяма част от това което трябваше и съм го поставил в кавичките ... за частта от коментара със "завирането" не коментирам ....

Основните съставки на антифриза са водата и етиленгликолът. Етиленгликолът е течността, която предотвратява замръзване. Това обаче съвсем не е единствената му роля.
Неподходящото съотношение на водата и етиленгликола може да доведе до влошаване на топлоотвеждането и прегряване на системата. По-високото количество на етиленгликола увеличава вискозитета на охлаждащата течност и намалява нейната способност да отвежда топлина. При по-голямо количество вода пък има риск от замръзване, пораженията от което може да са много сериозни – например, да се спука радиаторът. С повишаването на ефективната мощност на двигателя и отчасти поради повишаване на температурата му от охладителната система трябва да се отвежда все по-голямо количество топлина.
Допълнително охлаждане може да се осигури чрез увеличаване на налягането в системата и като се позволи на антифриза да циркулира при колкото е възможно по-високи максимални температури. Доста по-високата температура на кипене на етиленгликола спрямо тази на водата е много важен фактор, тъй като се намаляват: загубите от изпарение, кавитациите (хидравличните удари) по водната помпа, причинявани от мигновеното изпаряване (кипене) от всмукателната страна на помпата, и следващото кипене, причинено от остатъчната топлина при изключване на двигателя.
Накратко казано, трябва да се търси баланс между съотношението вода–етиленгликол. За нашия географски район то най-често е 1:1. При него се постига температура на начало на кристализация минус 37 градуса.
Надявам се изясних какво съм имал предвид с израза - "Така е"....

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 97
Регистриран на: 10.04.2008
Кара: 95 Compact, e46 touring, e61 525i

Re: проблем с обезвъздушаването на 320 е36

Мнение от Ferdi_mruvkata » 28 Сеп 2010, 13:59

много изчерпателно и подробно е описан алгоритъма на обезвъздушаване.
А има ли нещо специфично при обезвъздушаването при положение че в системата има закачен и изпарител за ЛПГ ? при мен този изпарител е закачен мисля в кръга на парното

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Re:

Мнение от ивчо3 » 30 Сеп 2010, 9:35

metodi80 написа:
Alexi написа:ако не може да вдигне налягане колата винаги ще прегрява тъй като антифриза ще завира


Така е ... !

Не желая да си правите експерименти с колите, като ги карате с отвъртени капачки, за да се убедите, че няма да прегреят без да се вдигне налягане, стига радиатора и водната помпа да са изправни. Работата е малко по-различна. Не налягането, а подналягането когато изстива двигателя е важно. Капачката има 3 клапана, като единият от тях е да отвори над критичното от 2 бара, другият служи за придържа едно уплътнение към отвора на преливника на казанчето и третият да ограничава влизането на въздух, когато двигателя изстива /подналягане/. Именно третия клапан е от основно значение да предотврати влизане на въздух в системата, създаване на въздушна възглавница и прегряване.

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 30.11.2012
Местоположение: Стамболийски/Пловдив
Пол: Мъж
Кара: BMW 520i
Мечтае да кара: BMW
Детайли за колата: BMW 520i E34
матор: м50 аммм 150 коне :)

Re: проблем с обезвъздушаването на 320 е36

Мнение от scooby_bmw » 28 Апр 2013, 20:35

здравейте колеги искам да попитам за съвети относно това обезвъздушаване
имах проблем с радиатора и отидох и си взех друг монтирах го влезнах тук в форума за да видя как става най лесно и направих всички описани стъпки след което реших да покарам за да видя как се държи нооо след 1 км и стрелката почва да отива след 90-то прибирам се тръгвам да развивам капачката и чакам има няма 3-4 мин да се оправи налягането че то ври та се не трае а пък за пара да не говорим след което пак доливам вода пак правя всичките операции пак карам 1 км и пак същото всички маркучи са топли парното духа топло ноооо пак си загрява и тфа си му е дайте съвет какво да правя че така стоя без кола
Карам си,натискам му педала и си пея Со маму господин полицай :D :D
E34 520i 24v 150 k.c black & gray carbon

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 24.03.2011
Пол: Мъж

Re: проблем с обезвъздушаването на 320 е36

Мнение от koiill » 23 Май 2013, 14:01

И аз имам един проблем, колата вчера ми изхвърли водата от капачката, днес и долях и се опитах да е обезвъздуша но като отворя пробката от долната страна на радиатора до маркуча започва да изтича, това е само при отворена пробка, като я затегна теча спира, замо да вметна че не ми надува маркучите и не излиза никакъв дим от ауспуха

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: проблем с обезвъздушаването на 320 е36

Мнение от ~Мишо~ » 25 Май 2013, 0:04

koiill написа:И аз имам един проблем, колата вчера ми изхвърли водата от капачката, днес и долях и се опитах да е обезвъздуша но като отворя пробката от долната страна на радиатора до маркуча започва да изтича, това е само при отворена пробка, като я затегна теча спира, замо да вметна че не ми надува маркучите и не излиза никакъв дим от ауспуха

Верно ли обезвъздушаваш от тая пробка? :mhihi: Тя е за източване бе човек, тая до капачката развивай. :lol:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 780
Регистриран на: 4.04.2009
Местоположение: Лом
Пол: Мъж
Кара: кУлУлО

Re: проблем с обезвъздушаването на 320 е36

Мнение от ///Mechov » 25 Май 2013, 8:18

koiill написа:И аз имам един проблем, колата вчера ми изхвърли водата от капачката, днес и долях и се опитах да е обезвъздуша но като отворя пробката от долната страна на радиатора до маркуча започва да изтича, това е само при отворена пробка, като я затегна теча спира, замо да вметна че не ми надува маркучите и не излиза никакъв дим от ауспуха

:shock: Ако обезвъздушаваш от тая пробка , лека , полека може и да я научиш тая кола да работи и баз антифриз :mhihi:

Предишна

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook