проблем с обезвъздушаването на 320 е36
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
23 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
metodi80 написа:Alexi написа:ако не може да вдигне налягане колата винаги ще прегрява тъй като антифриза ще завира
Така е ... !
Пичове , имате ли представа на колко градуса кипи антифриза


- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
vladiverm написа:metodi80 написа:Alexi написа:ако не може да вдигне налягане колата винаги ще прегрява тъй като антифриза ще завира
Така е ... !
Пичове , имате ли представа на колко градуса кипи антифриза![]()
Антифриза кипи на 150 градуса поради специалната си съставка -етиленгликол
Аз имах предвид , че няма да има налягане в системата (от поста на колегата) , само дето съм кът-нал по-голяма част от това което трябваше и съм го поставил в кавичките ... за частта от коментара със "завирането" не коментирам ....
Основните съставки на антифриза са водата и етиленгликолът. Етиленгликолът е течността, която предотвратява замръзване. Това обаче съвсем не е единствената му роля.
Неподходящото съотношение на водата и етиленгликола може да доведе до влошаване на топлоотвеждането и прегряване на системата. По-високото количество на етиленгликола увеличава вискозитета на охлаждащата течност и намалява нейната способност да отвежда топлина. При по-голямо количество вода пък има риск от замръзване, пораженията от което може да са много сериозни – например, да се спука радиаторът. С повишаването на ефективната мощност на двигателя и отчасти поради повишаване на температурата му от охладителната система трябва да се отвежда все по-голямо количество топлина.
Допълнително охлаждане може да се осигури чрез увеличаване на налягането в системата и като се позволи на антифриза да циркулира при колкото е възможно по-високи максимални температури. Доста по-високата температура на кипене на етиленгликола спрямо тази на водата е много важен фактор, тъй като се намаляват: загубите от изпарение, кавитациите (хидравличните удари) по водната помпа, причинявани от мигновеното изпаряване (кипене) от всмукателната страна на помпата, и следващото кипене, причинено от остатъчната топлина при изключване на двигателя.
Накратко казано, трябва да се търси баланс между съотношението вода–етиленгликол. За нашия географски район то най-често е 1:1. При него се постига температура на начало на кристализация минус 37 градуса.
Надявам се изясних какво съм имал предвид с израза - "Така е"....
- Ferdi_mruvkata
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 10.04.2008
- Кара: 95 Compact, e46 touring, e61 525i
Re: проблем с обезвъздушаването на 320 е36
много изчерпателно и подробно е описан алгоритъма на обезвъздушаване.
А има ли нещо специфично при обезвъздушаването при положение че в системата има закачен и изпарител за ЛПГ ? при мен този изпарител е закачен мисля в кръга на парното
А има ли нещо специфично при обезвъздушаването при положение че в системата има закачен и изпарител за ЛПГ ? при мен този изпарител е закачен мисля в кръга на парното
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re:
metodi80 написа:Alexi написа:ако не може да вдигне налягане колата винаги ще прегрява тъй като антифриза ще завира
Така е ... !
Не желая да си правите експерименти с колите, като ги карате с отвъртени капачки, за да се убедите, че няма да прегреят без да се вдигне налягане, стига радиатора и водната помпа да са изправни. Работата е малко по-различна. Не налягането, а подналягането когато изстива двигателя е важно. Капачката има 3 клапана, като единият от тях е да отвори над критичното от 2 бара, другият служи за придържа едно уплътнение към отвора на преливника на казанчето и третият да ограничава влизането на въздух, когато двигателя изстива /подналягане/. Именно третия клапан е от основно значение да предотврати влизане на въздух в системата, създаване на въздушна възглавница и прегряване.
- scooby_bmw
- Потребител
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: 30.11.2012
- Местоположение: Стамболийски/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 520i
- Мечтае да кара: BMW
- Детайли за колата: BMW 520i E34
матор: м50 аммм 150 коне :)
Re: проблем с обезвъздушаването на 320 е36
здравейте колеги искам да попитам за съвети относно това обезвъздушаване
имах проблем с радиатора и отидох и си взех друг монтирах го влезнах тук в форума за да видя как става най лесно и направих всички описани стъпки след което реших да покарам за да видя как се държи нооо след 1 км и стрелката почва да отива след 90-то прибирам се тръгвам да развивам капачката и чакам има няма 3-4 мин да се оправи налягането че то ври та се не трае а пък за пара да не говорим след което пак доливам вода пак правя всичките операции пак карам 1 км и пак същото всички маркучи са топли парното духа топло ноооо пак си загрява и тфа си му е дайте съвет какво да правя че така стоя без кола
имах проблем с радиатора и отидох и си взех друг монтирах го влезнах тук в форума за да видя как става най лесно и направих всички описани стъпки след което реших да покарам за да видя как се държи нооо след 1 км и стрелката почва да отива след 90-то прибирам се тръгвам да развивам капачката и чакам има няма 3-4 мин да се оправи налягането че то ври та се не трае а пък за пара да не говорим след което пак доливам вода пак правя всичките операции пак карам 1 км и пак същото всички маркучи са топли парното духа топло ноооо пак си загрява и тфа си му е дайте съвет какво да правя че така стоя без кола
Карам си,натискам му педала и си пея Со маму господин полицай

E34 520i 24v 150 k.c black & gray carbon


E34 520i 24v 150 k.c black & gray carbon
Re: проблем с обезвъздушаването на 320 е36
И аз имам един проблем, колата вчера ми изхвърли водата от капачката, днес и долях и се опитах да е обезвъздуша но като отворя пробката от долната страна на радиатора до маркуча започва да изтича, това е само при отворена пробка, като я затегна теча спира, замо да вметна че не ми надува маркучите и не излиза никакъв дим от ауспуха
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: проблем с обезвъздушаването на 320 е36
koiill написа:И аз имам един проблем, колата вчера ми изхвърли водата от капачката, днес и долях и се опитах да е обезвъздуша но като отворя пробката от долната страна на радиатора до маркуча започва да изтича, това е само при отворена пробка, като я затегна теча спира, замо да вметна че не ми надува маркучите и не излиза никакъв дим от ауспуха
Верно ли обезвъздушаваш от тая пробка?


- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- ///Mechov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 780
- Регистриран на: 4.04.2009
- Местоположение: Лом
- Пол: Мъж
- Кара: кУлУлО
Re: проблем с обезвъздушаването на 320 е36
koiill написа:И аз имам един проблем, колата вчера ми изхвърли водата от капачката, днес и долях и се опитах да е обезвъздуша но като отворя пробката от долната страна на радиатора до маркуча започва да изтича, това е само при отворена пробка, като я затегна теча спира, замо да вметна че не ми надува маркучите и не излиза никакъв дим от ауспуха


23 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани