Гуми с азот,хелии,аргон...
Модератор: Общи модератори
			25 мнения
			 • Страница 1 от 2 • 1, 2
		
	
Гуми с азот,хелии,аргон...
Ще сменям гумите и един комшия ме бъзна да ги надуя с азот 
 
Ако някой е запознат с тая далавера,ще му бъда много благодарен
да сподели за плюсове и минуси. Имали смисъл от подобно
упражнение
  
  
			
		Ако някой е запознат с тая далавера,ще му бъда много благодарен
да сподели за плюсове и минуси. Имали смисъл от подобно
упражнение
- bimbolet
 - младши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 540
 - Регистриран на: 6.01.2005
 - Местоположение: гр.София ж.к.Надежда-4
 - Пол: Мъж
 - Кара: Старо BMW
 - Мечтае да кара: Ново BMW
 
С азот е добре да се напомпат гумите, защото азота не се влияе от външната температура и гумите си държат толкова атмосфери, колкото са напомпани 
  както зимата така и лятото, докато с въздух, сега специално лятото от жегата ще ти се увеличи с някоя и друга десета налягането т.е. непостоянно! Що се отнася до минуси, това е, че помпането с азот е кинта на гума и , ако се наложи да допомпваш някъде по път с въздух, край на азота в гумата!
			
Така:
- във въздуха има 78% азот
-всички дву,три и четири атомни газове със симетрична молекула се държат като идеални газове- (та дори и метана)
-закона на Шарл P/T=const е справедлив за всички газове независимо от вида им
Сега за окислението:
-отвън и действа кислорода
-ми тя ще се изтърка по бързо отколкото да се разпадне от окисление
Например си оставил колата на слънсе или по някое дърво половината кола я пече половината на сянка за час два на на горещия асвалт имаш както каза колегата две три десети разлика в налягането и колата ти се дебалансира .С азот или хелии нямаш такъв проблем винаги е на това налегане гумата не се помпа и отпуска от външната температура  износва се по малко щото винаги си е точна и си сигурен в нея .Разбира се това се заплаща мисля по 1.30 на Дияна ,но според мен е добре ако са ти нови гумите за да ги пазиш .После задължително трябва да си смениш винтилите и цялата разправия ислиза 10-на лева .Слагат  ти зелени или сини капачки да се отличаваш и газ, пък ако изпуска допулваш с въздуш ако нямаш под ръка ня е проблем.
			


- hangman
 - кандидат ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 70
 - Регистриран на: 23.05.2004
 - Местоположение: Пловдив
 - Пол: Мъж
 - Кара: Z3 3.0
 
Мога да споделя личен опит: преди 2 (две!) години си напомпах зимните и летните гуми с азот. Всеки сезон ги въртя. Ами не са мръднали грам  
 .
			
		Пичове изобщо не ми се спори.....
Разликата в коефициента на топлинно разширение на азота и въздуха е 0.01%
 когато говорим за налягането в гумата става дума за разлика в границите 0.00025- 0.005 атм  
  
  
 твоя манометър явно ги хваща разликите.
Предлагамм следния опит - взимаш една гума напомпана с азот и топиш в студена и гореща вода взимаш манометъра и почваш да се наслаждаваш на "постоянното" налягане.
 
			
		Разликата в коефициента на топлинно разширение на азота и въздуха е 0.01%
Предлагамм следния опит - взимаш една гума напомпана с азот и топиш в студена и гореща вода взимаш манометъра и почваш да се наслаждаваш на "постоянното" налягане.

Виж сега харчи си парите където искаш и за каквито "екстри" сметнеш за добре.....Също малко ме вълнува кой колко пари прави за сметка на малограмотните тарикати....
Та като искаш да палим крушки да те светна и аз...
 
 
Тва с азота е отживелица
 сега помпат Прозив!
Това е смес от азот хелий аргон и незнам още какво - щото състава на сместа е патентован.Всяка от съставките си има функция.Азота например се явява "свързващ елемент", Хелия помага "по-лесно да се преодоляват неравностите и да се разтовари окачването", а Аргона възпрепяства изтичането на "молекулите на сместа" (!!!!) от гумата.......А като имаш и малко неон в гумата може и фарове да не палиш
			
		Та като искаш да палим крушки да те светна и аз...
Тва с азота е отживелица
Това е смес от азот хелий аргон и незнам още какво - щото състава на сместа е патентован.Всяка от съставките си има функция.Азота например се явява "свързващ елемент", Хелия помага "по-лесно да се преодоляват неравностите и да се разтовари окачването", а Аргона възпрепяства изтичането на "молекулите на сместа" (!!!!) от гумата.......А като имаш и малко неон в гумата може и фарове да не палиш

Bimmer написа:Виж сега харчи си парите където искаш и за каквито "екстри" сметнеш за добре.....Също малко ме вълнува кой колко пари прави за сметка на малограмотните тарикати....
Та като искаш да палим крушки да те светна и аз...
![]()
Тва с азота е отживелицасега помпат Прозив!
Това е смес от азот хелий аргон и незнам още какво - щото състава на сместа е патентован.Всяка от съставките си има функция.Азота например се явява "свързващ елемент", Хелия помага "по-лесно да се преодоляват неравностите и да се разтовари окачването", а Аргона възпрепяства изтичането на "молекулите на сместа" (!!!!) от гумата.......А като имаш и малко неон в гумата може и фарове да не палиш
Akо това с азота го бяха измислили тук в БГ. щях да се съглася с тебе
но в Германия имат железни закони, точно за да пазят от измами ,
тези" малограмотни тарикати".
 
А,че има нещо ново като Прозив е много хубаво и май е родено от
конкуренция със същите тези "глупости"
- ///Явор
 - Летящия холандец
 - 
				
			 - Мнения: 19401
 - Регистриран на: 10.01.2003
 - Местоположение: предимно в гаража
 - Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.
 
Bimmer написа:Ама ти не четеш ли, или не можеш да разбереш какво съм написал?
както виждам добре си учил физика в училище,
а все пак ти си с какво образование, тъй като образователен процес не се свършва в средно училище.
искам да те питам, чул ли си нещо за бинарни смеси, коефициенти на взаимодействия на два различни газ и т.н.
на кратко ще кажа че свойствата на монокомпонентен газ като чист азот например, силно се различават от свойствата на смес от различни газове като воздух, от там и идва разлика в поведение на газове.
и тази горепосочена формула важи само за идеален газ, не съществуващ в природа, а поведение на реалните газове и особено на смеси от тях подчинява се на не линейни зависимости.
- Engi
 - 
				Нощния ездач
			 - 
				
			 - Мнения: 3522
 - Регистриран на: 13.07.2003
 - Местоположение: Sofia
 - Пол: Мъж
 - Кара: дългия по таван
 
Bimmer написа: ...
разбирам, че очевидно си силно подготвен теоретично, и в това няма нищо лошо, но опита показва, че наистина има осезаема разлика от някоя десета. който си има барометър и си играе редовно да си мери налягането в гумите, може да го забележи и потвърди;)
п.с.: темата ще седи по-добре в основния форум, за да могат повече запознати, които не четат " Е36 " да вземат отношение;)

			25 мнения
			 • Страница 1 от 2 • 1, 2
		
	
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани
	


			
