318 м40 -студена върви супер ,загряла придърпва,мощност няма
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
11 мнения
• Страница 1 от 1
318 м40 -студена върви супер ,загряла придърпва,мощност няма
сменени са свещи ,помпа,дебитомер,датчик темп.,потенциометър дросел,на диагностика нищо не показва.остава ламда сонда или нов мотор 

- ///Mechov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 780
- Регистриран на: 4.04.2009
- Местоположение: Лом
- Пол: Мъж
- Кара: кУлУлО
Re: 318 м40 -студена върви супер ,загряла придърпва,мощност няма
Краси а прегрявал ли си я и при пляква ли ти в изпускателната с-ма 

- bmwdriver
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4859
- Регистриран на: 7.02.2003
- Местоположение: София
- Кара: на 1,6 бара
- Мечтае да кара: 911
Re: 318 м40 -студена върви супер ,загряла придърпва,мощност няма
Провери ламбдата,тя не работи докато излезе стрелката от синьото.
Ако е заминала и дава грешни данни ще работи кофти точно когато
загрее.Ориентировачно започва да работи,когато стрелката на
температурата е 1 мм. преди края на синьото.
Ако е заминала и дава грешни данни ще работи кофти точно когато
загрее.Ориентировачно започва да работи,когато стрелката на
температурата е 1 мм. преди края на синьото.
Re: 318 м40 -студена върви супер ,загряла придърпва,мощност няма
да ,утре ще я докарат да я видя ,колата е на един приятел и вярвам ,че е сменил консумативи и нещата които изредих,имам една сонда ще пробвам..пък да видим тази 40ка 

- jakson
- ентусиаст
-
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
Re: 318 м40 -студена върви супер ,загряла придърпва,мощност няма
Колеги , а как да се разбере дали със сигурност си е заминала ламбдата ? и колко и дават живот ? и на диагностика може ли да се разбере дали бачка ?
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: 318 м40 -студена върви супер ,загряла придърпва,мощност няма
bmwdriver написа:Провери ламбдата,тя не работи докато излезе стрелката от синьото.
Ако е заминала и дава грешни данни ще работи кофти точно когато
загрее.Ориентировачно започва да работи,когато стрелката на
температурата е 1 мм. преди края на синьото.
Този тип сонди са с подгряване на електрода и задават коректни данни много преди стрелката да излезе от синия сектор, точно за това се монтират непосредствено преди катализатора, има и такива с 2 ламбда сонди, при тях втората, след катализатора, дообработва първоначалните данни за по-добро изгаряне. Наистина циркония, от който е изграден електрода става електропроводим /прозрачен/ между въздуха в него и количеството на кислорода в изгорелите газове по външната повърхност, когато температурата му е не по-ниска от 300 градуса, по спомен. Сондите без подгревател се монтират непосредствено след генерацията, при по-старите модели.
Последна промяна ивчо3 на 01 Окт 2009, 10:47, променена общо 3 пъти
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: 318 м40 -студена върви супер ,загряла придърпва,мощност няма
jakson написа:Колеги , а как да се разбере дали със сигурност си е заминала ламбдата ? и колко и дават живот ? и на диагностика може ли да се разбере дали бачка ?
100% със сигурност не може да се разбере дали работи ламбдата. На диагностика може да се хване, когато има прекъснат кабел, замърсена или мокра букса и изобщо когато някъде няма контакт. Животът на сондите е от порядъка 60000-80000-100000 км пробег в зависимост от качеството на бензина, изгарянето на горивото, изправността на запалителната система, качеството на самата сонда и някои други неща. На теория животът на ламбда сондата е практически неограничен, но на практика никога няма 100% изгаряне на бензина и отделяне само на СО2 и вода. С течение на времето циркониевия електрод се покрива със слой твърдо вещество, което се явява преграда за изгорелите газове и оттам некоректно отчитане качеството на отработените газове, с други думи отчита стехиометрична горивна смес, при която ламбда е равно на единица. Стехиометрична горивна смес има тогава, когато за пълно изгаряне на 1 кг бензин има 14.7 кг въздух. Когато автомобила се движи с постоянна скорост по равен път на пета предавка, ламбда е 1.1-1.3, т.е. количеството на въздуха за пълно изгаряне на 1 кг бензин е от 10 до 23% повече от това, когато ламбда е равно на 1. В този случай двигателя работи максимално икономично. При ускорение и максимална мощност ламбда е 0.85-0.9, или има 15% по-малко въздух, за сметка на бензина. Отчитане само на стехиометрична смес, означава преразход на гориво при движение с постоянна скорост и на празен ход и недостиг, когато ускорява и развива максимална мощност. В този случай разхода се качва много, има опасност от дефектиране на катализатора и се налага смяна.
Повече по този въпрос тук:
http://vwbulgaria.com/forum/index.php?showtopic=798
Re: 318 м40 -студена върви супер ,загряла придърпва,мощност няма
ивчо3 написа:Този тип сонди са с подгряване на електрода и задават коректни данни много преди стрелката да излезе от синия сектор...
Да, но в гореспоменатия момент ЕКУ-то започва да взима под внимание сигнала, подаван от ламбдата,
и да извършва корекции. Това е и моментът, след който може да се съди за коректната работа на ламбда сондата.

Driver's Racing Team
- bmwdriver
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4859
- Регистриран на: 7.02.2003
- Местоположение: София
- Кара: на 1,6 бара
- Мечтае да кара: 911
Re: 318 м40 -студена върви супер ,загряла придърпва,мощност няма
ивчо3 написа:...
Тъй като имам уред за AFR-а, съм 100% убеден в това,което пиша.Ламбдата загрява за около 2 мин.
и мери сместа,но ЕКУ-то започва да прави корекции чак след като стрелката стигне края на синия
сектор.И повярвай ми,с уреда хващаш неработеща ламбда веднага.Просто толко си свикнал с
движението на стрелката,че аномалиите веднага ти правят впечатление.
Re: 318 м40 -студена върви супер ,загряла придърпва,мощност няма
Проблема беше в ламда сондата ,явно докато не загрее мотора не се взима показател от сондата ,то няма и смисъл да взима от нея като нее загряла щото ще лъже ...показа и бедна смес на последната диагностика.
- jakson
- ентусиаст
-
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
Re: 318 м40 -студена върви супер ,загряла придърпва,мощност няма
колега , на диагностика ли разбраха , че ламбдасондата дава фалшиви данни ? Има ли апаратура с която може да се засече дали ламбдата ти е наред ? И още ч въпрос : Гореше ли ти много колата ?
11 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани