318 м40 -студена върви супер ,загряла придърпва,мощност няма

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1054
Регистриран на: 26.06.2006
Местоположение: Мон
Кара: e60ka

318 м40 -студена върви супер ,загряла придърпва,мощност няма

Мнение от krasi_bmw » 30 Сеп 2009, 20:36

сменени са свещи ,помпа,дебитомер,датчик темп.,потенциометър дросел,на диагностика нищо не показва.остава ламда сонда или нов мотор :lol:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 780
Регистриран на: 4.04.2009
Местоположение: Лом
Пол: Мъж
Кара: кУлУлО

Re: 318 м40 -студена върви супер ,загряла придърпва,мощност няма

Мнение от ///Mechov » 30 Сеп 2009, 22:00

Краси а прегрявал ли си я и при пляква ли ти в изпускателната с-ма :?:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4859
Регистриран на: 7.02.2003
Местоположение: София
Кара: на 1,6 бара
Мечтае да кара: 911

Re: 318 м40 -студена върви супер ,загряла придърпва,мощност няма

Мнение от bmwdriver » 30 Сеп 2009, 22:09

Провери ламбдата,тя не работи докато излезе стрелката от синьото.
Ако е заминала и дава грешни данни ще работи кофти точно когато
загрее.Ориентировачно започва да работи,когато стрелката на
температурата е 1 мм. преди края на синьото.
'91 Е36 32?i 24V- тия с детските болести и многото екстри 8)
Изображение
Driver's Racing Team
KBDremap

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1054
Регистриран на: 26.06.2006
Местоположение: Мон
Кара: e60ka

Re: 318 м40 -студена върви супер ,загряла придърпва,мощност няма

Мнение от krasi_bmw » 30 Сеп 2009, 22:22

да ,утре ще я докарат да я видя ,колата е на един приятел и вярвам ,че е сменил консумативи и нещата които изредих,имам една сонда ще пробвам..пък да видим тази 40ка :D

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1361
Регистриран на: 13.06.2009
Пол: Мъж
Мечтае да кара: E38
Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40

Re: 318 м40 -студена върви супер ,загряла придърпва,мощност няма

Мнение от jakson » 30 Сеп 2009, 22:39

Колеги , а как да се разбере дали със сигурност си е заминала ламбдата ? и колко и дават живот ? и на диагностика може ли да се разбере дали бачка ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Re: 318 м40 -студена върви супер ,загряла придърпва,мощност няма

Мнение от ивчо3 » 01 Окт 2009, 9:56

bmwdriver написа:Провери ламбдата,тя не работи докато излезе стрелката от синьото.
Ако е заминала и дава грешни данни ще работи кофти точно когато
загрее.Ориентировачно започва да работи,когато стрелката на
температурата е 1 мм. преди края на синьото.

Този тип сонди са с подгряване на електрода и задават коректни данни много преди стрелката да излезе от синия сектор, точно за това се монтират непосредствено преди катализатора, има и такива с 2 ламбда сонди, при тях втората, след катализатора, дообработва първоначалните данни за по-добро изгаряне. Наистина циркония, от който е изграден електрода става електропроводим /прозрачен/ между въздуха в него и количеството на кислорода в изгорелите газове по външната повърхност, когато температурата му е не по-ниска от 300 градуса, по спомен. Сондите без подгревател се монтират непосредствено след генерацията, при по-старите модели.
Последна промяна ивчо3 на 01 Окт 2009, 10:47, променена общо 3 пъти

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Re: 318 м40 -студена върви супер ,загряла придърпва,мощност няма

Мнение от ивчо3 » 01 Окт 2009, 10:08

jakson написа:Колеги , а как да се разбере дали със сигурност си е заминала ламбдата ? и колко и дават живот ? и на диагностика може ли да се разбере дали бачка ?

100% със сигурност не може да се разбере дали работи ламбдата. На диагностика може да се хване, когато има прекъснат кабел, замърсена или мокра букса и изобщо когато някъде няма контакт. Животът на сондите е от порядъка 60000-80000-100000 км пробег в зависимост от качеството на бензина, изгарянето на горивото, изправността на запалителната система, качеството на самата сонда и някои други неща. На теория животът на ламбда сондата е практически неограничен, но на практика никога няма 100% изгаряне на бензина и отделяне само на СО2 и вода. С течение на времето циркониевия електрод се покрива със слой твърдо вещество, което се явява преграда за изгорелите газове и оттам некоректно отчитане качеството на отработените газове, с други думи отчита стехиометрична горивна смес, при която ламбда е равно на единица. Стехиометрична горивна смес има тогава, когато за пълно изгаряне на 1 кг бензин има 14.7 кг въздух. Когато автомобила се движи с постоянна скорост по равен път на пета предавка, ламбда е 1.1-1.3, т.е. количеството на въздуха за пълно изгаряне на 1 кг бензин е от 10 до 23% повече от това, когато ламбда е равно на 1. В този случай двигателя работи максимално икономично. При ускорение и максимална мощност ламбда е 0.85-0.9, или има 15% по-малко въздух, за сметка на бензина. Отчитане само на стехиометрична смес, означава преразход на гориво при движение с постоянна скорост и на празен ход и недостиг, когато ускорява и развива максимална мощност. В този случай разхода се качва много, има опасност от дефектиране на катализатора и се налага смяна.
Повече по този въпрос тук:
http://vwbulgaria.com/forum/index.php?showtopic=798

CS-маниак
Аватар
Мнения: 1773
Регистриран на: 28.05.2002
Местоположение: Столицата
Пол: Мъж

Re: 318 м40 -студена върви супер ,загряла придърпва,мощност няма

Мнение от lowdriver » 01 Окт 2009, 10:54

ивчо3 написа:Този тип сонди са с подгряване на електрода и задават коректни данни много преди стрелката да излезе от синия сектор...

Да, но в гореспоменатия момент ЕКУ-то започва да взима под внимание сигнала, подаван от ламбдата,
и да извършва корекции. Това е и моментът, след който може да се съди за коректната работа на ламбда сондата.
Изображение
Driver's Racing Team

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4859
Регистриран на: 7.02.2003
Местоположение: София
Кара: на 1,6 бара
Мечтае да кара: 911

Re: 318 м40 -студена върви супер ,загряла придърпва,мощност няма

Мнение от bmwdriver » 01 Окт 2009, 21:03

ивчо3 написа:...


Тъй като имам уред за AFR-а, съм 100% убеден в това,което пиша.Ламбдата загрява за около 2 мин.
и мери сместа,но ЕКУ-то започва да прави корекции чак след като стрелката стигне края на синия
сектор.И повярвай ми,с уреда хващаш неработеща ламбда веднага.Просто толко си свикнал с
движението на стрелката,че аномалиите веднага ти правят впечатление.
'91 Е36 32?i 24V- тия с детските болести и многото екстри 8)
Изображение
Driver's Racing Team
KBDremap

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1054
Регистриран на: 26.06.2006
Местоположение: Мон
Кара: e60ka

Re: 318 м40 -студена върви супер ,загряла придърпва,мощност няма

Мнение от krasi_bmw » 02 Окт 2009, 9:42

Проблема беше в ламда сондата ,явно докато не загрее мотора не се взима показател от сондата ,то няма и смисъл да взима от нея като нее загряла щото ще лъже ...показа и бедна смес на последната диагностика.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1361
Регистриран на: 13.06.2009
Пол: Мъж
Мечтае да кара: E38
Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40

Re: 318 м40 -студена върви супер ,загряла придърпва,мощност няма

Мнение от jakson » 02 Окт 2009, 12:50

колега , на диагностика ли разбраха , че ламбдасондата дава фалшиви данни ? Има ли апаратура с която може да се засече дали ламбдата ти е наред ? И още ч въпрос : Гореше ли ти много колата ?

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook