Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е46 (1) (архив)
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- raduslaf
- ентусиаст
-
- Мнения: 901
- Регистриран на: 13.12.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: f30 340i xdrive MPPSK | e36 316i
Бих искал само за протокола да отбележа, че аз ВСЕ ОЩЕ нямам любимата кола, но рано или късно и това ще стане, та от сега се подготвям за дългоочаквания момент
И въпреки, че все още нямам БМВ, съм точно толкова луд, колкото и късметлиите, които се возите в тези красавици.За доказателство - нашите ми прдлагат да ми купят някаква кола, защото аз имам нужда, но категорично отказвам и търпеливо чакам момента, в който ще се кача на Е46-цата




Re: Съвети и въпроси относно избор на Е46 - за всички модели
Здравейте! Идва време да се мисли за нова кола.. и една от добрите възможности поне според мен които ми се откриват е BMW 3 около 2000-2001 година. Попринцип съм фен на Ауди.. но А4 Б6 (2001г и нагоре) са доста скъпи все още на пазара а БМВ се намира на по-добра цена. Основно от колата търся: гъзария (все пак съм тинейджър
) , комфорт (ако исках някфа коруба щях да се ориентирам към италианското) , Икономичност! (доста важен фактор все пак като отида да уча далеч от наще ще е проблем) и.. горе долу това е.. До колкото съм чувал .. най-надеждния е двигателя 320d ,но кой точно ? Забелязал съм ,че са 2 .. 136 и 150 кк.. кой е по-добър , по-надежден и по-икономичен ? И изобщо към кой двигател трябва да се ориентирам ? Ако е бензин с Газова уредба .. дали ще е по изгодно ?
Друг важен въпрос е за поддръжката.. до колкото съм чел.. подръжката на БМВ е по-евтина от тази на А4.. ,но все пак дали наистина е така ? Тези вериги като се разхлабят.. голям проблем ли са .. защото в 2-3 автокъщи съм говорил и питал за 3-ки и коментарите бяха от лоши, по-лоши.. особенно за веригите.. и с приказките колко били износени двигателите тъй като са бмв-та .. и т.н.
И последно въпросче.. голям проблем ли е задното през зимата ?
Съжелявам за въпросите вероятно сте ги чували и преди ,но не намерих отговори в темите които са оказани в началото на тази тема.

Друг важен въпрос е за поддръжката.. до колкото съм чел.. подръжката на БМВ е по-евтина от тази на А4.. ,но все пак дали наистина е така ? Тези вериги като се разхлабят.. голям проблем ли са .. защото в 2-3 автокъщи съм говорил и питал за 3-ки и коментарите бяха от лоши, по-лоши.. особенно за веригите.. и с приказките колко били износени двигателите тъй като са бмв-та .. и т.н.
И последно въпросче.. голям проблем ли е задното през зимата ?
Съжелявам за въпросите вероятно сте ги чували и преди ,но не намерих отговори в темите които са оказани в началото на тази тема.
- B.Tunchev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 593
- Регистриран на: 29.01.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 ///M5
- Детайли за колата: Eisenmann Exhaust
Re: Съвети и въпроси относно избор на Е46 - за всички модели
Здравей и добре дошъл във форума! 
Добре си се ориентирал към Е46, щом си тинейджър, ще ти отива със сигурност доста повече от А4-ката. Добре ще е да упоменеш и за какви пари горе-долу търсиш кола, понеже всъщност читавите A4-ки и читавите Е46-ци вървят горе-долу на едни пари...
Относно гъзарията... Аз лично намирам BMW-то за доста "по-тежко", спрямо Audi-то, особено пък ако ги карат младежи, това си е моето мнение все пак де. Аз съм пристрастен, така че може мнението ми по тоя въпрос да не е много обективно, но в общи линии... "всеки с вкуса си" - казала маймуната и си облизала г*за
Относно комфорта, нямам представа Audi-то как е, предполагам няма да е зле, а за BMW-то - на мен лично ми е адски добре, карал съм 700-800км на един път и умора или дискомфорт по време на карането не съм усетил, за разлика от разни френски кошници, дето съм карал.
Щом търсиш икономичност, ориентирай се към дизел! Дали ще е M47D20 (136h.p.) или M47TUD20 (съответно 150h.p.), все тая и двата са икономични, а относно това кой е по-надежден, едва ли някой може да ти даде адекватен отговор... И двата мотора с качествена и редовна поддръжка могат да изкарат адски много километри. За бензин с газ.. Това за мен е пълната глупост, дори и газовия инжекцион... Който няма пари да храни бензинова кола, просто да си купи дизел! Става дума за по-нови автомобили де.. като ще се набиват едни приблизително 12-15 000лв. и после да се пести от гориво, не е работа.
Поддръжката на BMW не е по-евтина от на Audi, стоковите чаркалаци са горе-долу на кантар, а отделно както за всички марки има афтърмаркет части, било то ниско-качествени и евтини (в повечето случаи - китайски), както и висококачествени, които са в пъти по-скъпи от стоковите примерно.
А по авто-къщите, със сигурност можеш да се наслушаш на всевъзможни пълни глупости и всякакви маркетингови тарикатлъци! Веригите са много по надеждни от ремъците, а точно защото са BMW-та могат да изкарат много километри
А пък задното... Е то точно т'ва е чара на баварийте!!!
Зимата, като си си свикнал колата, няма ядове, малко по-зор е от предното естествено, но въпреки това, задното си остава, като "плюс" в моите очи!
Колите с предно ми се виждат напълно безлични и абсолютно не бих искал да карам такава! Това пак си е въпрос на вкус, стил на каране и тн. де...
Поздрави!

Добре си се ориентирал към Е46, щом си тинейджър, ще ти отива със сигурност доста повече от А4-ката. Добре ще е да упоменеш и за какви пари горе-долу търсиш кола, понеже всъщност читавите A4-ки и читавите Е46-ци вървят горе-долу на едни пари...
Относно гъзарията... Аз лично намирам BMW-то за доста "по-тежко", спрямо Audi-то, особено пък ако ги карат младежи, това си е моето мнение все пак де. Аз съм пристрастен, така че може мнението ми по тоя въпрос да не е много обективно, но в общи линии... "всеки с вкуса си" - казала маймуната и си облизала г*за

Щом търсиш икономичност, ориентирай се към дизел! Дали ще е M47D20 (136h.p.) или M47TUD20 (съответно 150h.p.), все тая и двата са икономични, а относно това кой е по-надежден, едва ли някой може да ти даде адекватен отговор... И двата мотора с качествена и редовна поддръжка могат да изкарат адски много километри. За бензин с газ.. Това за мен е пълната глупост, дори и газовия инжекцион... Който няма пари да храни бензинова кола, просто да си купи дизел! Става дума за по-нови автомобили де.. като ще се набиват едни приблизително 12-15 000лв. и после да се пести от гориво, не е работа.
Поддръжката на BMW не е по-евтина от на Audi, стоковите чаркалаци са горе-долу на кантар, а отделно както за всички марки има афтърмаркет части, било то ниско-качествени и евтини (в повечето случаи - китайски), както и висококачествени, които са в пъти по-скъпи от стоковите примерно.
А по авто-къщите, със сигурност можеш да се наслушаш на всевъзможни пълни глупости и всякакви маркетингови тарикатлъци! Веригите са много по надеждни от ремъците, а точно защото са BMW-та могат да изкарат много километри



Поздрави!
Re: Съвети и въпроси относно избор на Е46 - за всички модели
Благодаря ти много! Значи ориентирал съм се главно към този баварец тъй като както каза наистина е точно за тийенждър. Относно Ауди.. ами наистина са по-скъпи самите коли.. А4 Б6 2001 1.9ТДИ - 12000 , БМВ 320д 136к.с. - 8-9хил. Което хич не е малко .. Поддръжката в ауди форум-а има 1 тема точно за поддръжката Ауди а4 срещу БМВ 3 .. и там се разисква точно този проблем.. и излиза ,че баварката има по-евтина поддръжка от към верига,носачи (доста по-малко са) , комън рейл. Но големия проблем идва там ,че и в ауди форума и тук се хвали само 2.0д двигателя след Фейс лифта а след фейс-а цената наистина става колкото на А4-ка .. просто не разполагам с такава сума.. а и тогава бих се насичил в друга насока.. Та основния ми въпрос в момента е .. може ли за около 8000-9000 лева да се намери някой добър баварец 3ка. Какво трябва да гледам като го копувам (тъй като в всички теми в този форум пиши 136 коня са слаби тряя оцелиш "читава" е аз как да разбера ,че е читава ?) и кой двигател е най-добър за БМВ преди фейс-а все пак като отида студент.. няма да има мама тати.. и ще е проблем а е всеизвестно ,че БМВ си е лапешка кола и ги лъзгат бая.. следователно не са особенно запазени. Благодаря предварително!
- Archangel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2337
- Регистриран на: 13.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: N42B20 с ръкавици
- Мечтае да кара: Spitfire
Re: Съвети и въпроси относно избор на Е46 - за всички модели
Добре дошъл.
Дизелчето трудно ще го е "лъзгал" някой, то си има непоносимост към червения цвят на оборотомера.
136 коня не са малко, да, точно ако е запазена колата.
Е46 поевтиняха много за последната година и затова ти се струва, че са евтини като цяло. Прав си обаче, че специално модела на който ти си се спрял е евтин, тъй като е и най-масовият в момента. Оттук идва и фактът, че се вкарват предимно кошници в България и 320d Е46 стана като 318 Е36 - италианки, някакви издъхващи и т.н.
В този ред на мисли - специално за 320д - за тези пари ще можеш да си намериш нещо преди фейслифта, но ще е хубаво да го огледаш много добре. По принцип Е46 преди фейса вече са по около 10 000лв. 150к.с. е двигател, който се слага на фейслифтнатите 320д, тоест след 2002г. и ще ти се наложи да се разделиш с поне 12-13 000лв. за такава(пак става дума само за дизел, фейс бензин все още са най-скъпите и тук Ауди няма как да стъпи).
Турбо, двигател като цяло, държане в различни обороти(тука вече ще ти помогнат колегите с дизели, че аз само за тези неща се сещам).
Дизелчето трудно ще го е "лъзгал" някой, то си има непоносимост към червения цвят на оборотомера.
136 коня не са малко, да, точно ако е запазена колата.
Е46 поевтиняха много за последната година и затова ти се струва, че са евтини като цяло. Прав си обаче, че специално модела на който ти си се спрял е евтин, тъй като е и най-масовият в момента. Оттук идва и фактът, че се вкарват предимно кошници в България и 320d Е46 стана като 318 Е36 - италианки, някакви издъхващи и т.н.
В този ред на мисли - специално за 320д - за тези пари ще можеш да си намериш нещо преди фейслифта, но ще е хубаво да го огледаш много добре. По принцип Е46 преди фейса вече са по около 10 000лв. 150к.с. е двигател, който се слага на фейслифтнатите 320д, тоест след 2002г. и ще ти се наложи да се разделиш с поне 12-13 000лв. за такава(пак става дума само за дизел, фейс бензин все още са най-скъпите и тук Ауди няма как да стъпи).
Турбо, двигател като цяло, държане в различни обороти(тука вече ще ти помогнат колегите с дизели, че аз само за тези неща се сещам).
Rainbow shaker,
On a stallion twister,
Bareback rider,
On the eye of the sky,
Stormbringer coming down,
Meaning to stay,
Thunder and lightning,
Heading your way..
On a stallion twister,
Bareback rider,
On the eye of the sky,
Stormbringer coming down,
Meaning to stay,
Thunder and lightning,
Heading your way..
Re: Съвети и въпроси относно избор на Е46 - за всички модели
преди седмица тук се продаде едно 320д 12.2003г за 13 000лв., а ако беше се пазарил можеше да го вземе и още по евтино
- B.Tunchev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 593
- Регистриран на: 29.01.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 ///M5
- Детайли за колата: Eisenmann Exhaust
Re: Съвети и въпроси относно избор на Е46 - за всички модели
DARGON написа:....
Съвета ми е, ако имаш възможност разбира се де, да изнамериш още 2-3000 към тези 8-9000лв с които разполагаш и да си вземеш някое по-гледано Е46, независимо дали преди или след фейслифта. Личните ми наблюдения са, че автокъщите са наводнени с Е46ци за по 8-9000 нововноски, било то от Италия или Германия, но повечето.. да не кажа почти всичките, са направо като току-що извадени от морето... Съответно за да влезе в подобаващо състояние(ако не е напълно издухана, разбира се), трябва още една торба пари, която се пръска в продължение на месец-два примерно и като най-накрая даде вид на добре вървяща кола, пак си на тръни кое ще е следващото, което ще "гръмне". Да не говорим, че са по-постни от гъбена чорба, от към каквито и да е екстри.
Все пак ти си знаеш и най-важното, знаеш си и бюджета. Това което го говоря е просто съвет, но каквото и да решиш да вземаш, желателно е... направо задължително според мен... да закараш колата на диагностика в най-близкото за теб BMW представителство. За около 70-80лв.(което е нищо на фона на това което ще изсипеш за колата) ти казват абсолютно всичко по ходовата част и двигателя как е, кое е за смяна, кое скоро ще е за смяна и тн. Да водиш със себе си някакви уж "разбирачи" или сам да гледаш разни неща, просто не става, винаги има какво да скрият или какво да не се види. Друго е квалифициран персонал с подобаващо оборудване да прегледа колата.
Успех с търсенето и решението!

Поздрави!
- zmeyan
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 283
- Регистриран на: 6.09.2008
- Местоположение: София, Стара Загора
Re: Съвети и въпроси относно избор на Е46 - за всички модели
Вярно е, че пазарът се наводни с Е46 преди фейса за по 8-9000лв. Аз обаче досега съм попаднал само на една що-годе читава под 10000лв (9800).
Който се е наканил да си купува Е46 нов внос трябва да предвиди минимум 1000лв допълнително за смяна на най-належащото (почти сигурно носачи).
Относно икономичността - дали ще е дизел или бензин с газов инжекцион разхода в пари е почти еднакъв. Газовият инжекцион обаче оскъпява с около 1500лв, а конете са по-малко. Дизелът обаче крие големия риск свързан с турбото - ако се скапа може да се окаже, че 3000лв няма да стигнат, за да се вкара в ред. Кончетата са повечко и едно чипче изглежда доста добра инвестиция.
Аз лично предпочетох читава бензинка от Германия, но ходих да си я взема от частник там, а не разни автокъщи да ми я тъкмят и да крият кусури. За разход на газ мога да кажа само, че извънградско е 9/100, градско 11/100.
И последно - Е46 е кола за всеки млад човек или който се чувства така, но не е за неработещ студент, заради подръжката й.
Пълно каско ~ 800лв, други разходи ~ 500лв....
Правете си сметката преди да я вземете, че после като я пуснете да се продава пак и става едно голямо предлагане, че пада цената и на моята
Който се е наканил да си купува Е46 нов внос трябва да предвиди минимум 1000лв допълнително за смяна на най-належащото (почти сигурно носачи).
Относно икономичността - дали ще е дизел или бензин с газов инжекцион разхода в пари е почти еднакъв. Газовият инжекцион обаче оскъпява с около 1500лв, а конете са по-малко. Дизелът обаче крие големия риск свързан с турбото - ако се скапа може да се окаже, че 3000лв няма да стигнат, за да се вкара в ред. Кончетата са повечко и едно чипче изглежда доста добра инвестиция.
Аз лично предпочетох читава бензинка от Германия, но ходих да си я взема от частник там, а не разни автокъщи да ми я тъкмят и да крият кусури. За разход на газ мога да кажа само, че извънградско е 9/100, градско 11/100.
И последно - Е46 е кола за всеки млад човек или който се чувства така, но не е за неработещ студент, заради подръжката й.
Пълно каско ~ 800лв, други разходи ~ 500лв....
Правете си сметката преди да я вземете, че после като я пуснете да се продава пак и става едно голямо предлагане, че пада цената и на моята

- nani
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 90
- Регистриран на: 17.10.2009
- Местоположение: Плевен
- Пол: Жена
- Кара: Е46 компакт
Re: Съвети и въпроси относно избор на Е46 - за всички модели
Здравейте! От около месец си търся кола и съм се насочила към БМВ 3, компакт, 2001-2003, от тези с кръглите фарове.
Изпрочетох почти всичко за Е46, като един прилежен новобранец. Ако имам по - нататък питания по колата ще се обръщам към вас. Но ми направи впечатление, че точно този модел на компакта с кръглите фарове никой не го харесва. Дали има нещо в точно този модел или просто им е грозен на повечето почитатели на марката. От около месец - два следя и обявите в нета - едни и същи коли си седят, даже последната седмица доста им паднаха цените. По автокъщите, където продават този модел , също не мръдват. На две - три места свалиха ценити с по 2-3 хил.лв. Реално ли е такъв модел 2003 г - 8000-9000 хил.лв?
Изпрочетох почти всичко за Е46, като един прилежен новобранец. Ако имам по - нататък питания по колата ще се обръщам към вас. Но ми направи впечатление, че точно този модел на компакта с кръглите фарове никой не го харесва. Дали има нещо в точно този модел или просто им е грозен на повечето почитатели на марката. От около месец - два следя и обявите в нета - едни и същи коли си седят, даже последната седмица доста им паднаха цените. По автокъщите, където продават този модел , също не мръдват. На две - три места свалиха ценити с по 2-3 хил.лв. Реално ли е такъв модел 2003 г - 8000-9000 хил.лв?

- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Съвети и въпроси относно избор на Е46 - за всички модели
nani написа:...
Аз ги харесвам, виждал съм такива яки компотчета, че аха-аха да се изпра*ня... Има едно тъмносиньо в Младост 4, направо съм влюбен в него.
Si non confectus, non reficiat.
- Archangel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2337
- Регистриран на: 13.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: N42B20 с ръкавици
- Мечтае да кара: Spitfire
Re: Съвети и въпроси относно избор на Е46 - за всички модели
Да, по принцип компактите Е46 не са харесвани най-вече заради предницата си. Не се дължи на някакви дефекти или проблеми. Ти ще си го караш, така че щом ти е на сърце си вземи едно.
За 9000лв. вече има седани преди фейслифт(2002г.), така че ми се струва напълно нормална цената. Особено като имаш предвид, че при компактчетата няма големи двигатели.
За 9000лв. вече има седани преди фейслифт(2002г.), така че ми се струва напълно нормална цената. Особено като имаш предвид, че при компактчетата няма големи двигатели.
Rainbow shaker,
On a stallion twister,
Bareback rider,
On the eye of the sky,
Stormbringer coming down,
Meaning to stay,
Thunder and lightning,
Heading your way..
On a stallion twister,
Bareback rider,
On the eye of the sky,
Stormbringer coming down,
Meaning to stay,
Thunder and lightning,
Heading your way..
- nani
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 90
- Регистриран на: 17.10.2009
- Местоположение: Плевен
- Пол: Жена
- Кара: Е46 компакт
Re: Съвети и въпроси относно избор на Е46 - за всички модели
Archangel написа:Да, по принцип компактите Е46 не са харесвани най-вече заради предницата си. Не се дължи на някакви дефекти или проблеми. Ти ще си го караш, така че щом ти е на сърце си вземи едно.
За 9000лв. вече има седани преди фейслифт(2002г.), така че ми се струва напълно нормална цената. Особено като имаш предвид, че при компактчетата няма големи двигатели.
Може би такова мнение исках да чуя. На мен не ми трябвят големи двигатели, плюс това съм и начинаещ шофьор, така че 115 к.с са ми предостатъчно. Значи са нормални тези цени, пък явно и от кризата са паднали доста. Като го взема , ще се похваля.
Re: Съвети и въпроси относно избор на Е46 - за всички модели
къде са тези седани по 9000лв.Аз не мога да открия читав такъв 

- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: Съвети и въпроси относно избор на Е46 - за всички модели
kjk написа:къде са тези седани по 9000лв.Аз не мога да открия читав такъв
Няма ги

От 1 месец един мой приятел си търси Е46-ца и ме разхожда да сме гледали...до тука са 7 в диапазона 8500-9500 - е, няма нито една читава за тези пари (не казвам, че няма-просто не можем да му намерим

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани