Междина газ и двоен амбриаж

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 870
Регистриран на: 14.01.2004

Междина газ и двоен амбриаж

Мнение от vlad0 » 23 Окт 2009, 13:35

Какво е междинна газ?
Какво е двоен амбриаж?
Има ли прилики между тях?
Защото се използват тези техники при намаляне в рали състезанията?

Целия спор в работата тръгна от heel-and-toe technique

п.с. помагайте, че спора минава граници :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 455
Регистриран на: 29.10.2008
Местоположение: СССР,Москва,Лубянка 2
Пол: Мъж
Кара: Е30-М40В18;Е36-М44В19;E91-N43B20A
Мечтае да кара: Е30 М3 Sport Evolution

Re: Междина газ и двоен амбриаж

Мнение от momo-1st » 23 Окт 2009, 13:49

Определено незнам да се използват тези два похвата при днешните състезания!По принцип и двата са ползвани при по старите големи машини(камиони автобуси) та и до сега-идеята на междинната газ-поне това което аз знам е за по лесно влизане на скоростите-говорим за кутии без синхронизатори-смятаи за кои времена става въпрос!А тези които са карали кат."С",на по стари камиони знаят че превключването на скорост и нагоре и надолу става с двойно амбрииране като надолу-от по голяма на по малка предавка и с междинна газ!Пример-1ва-съед-пускане на съед.-отново натискане-2ра и т.н.! И обратно-3та да ре4ем-съединител-вадене от скорост-межд.газ.отново съединител-слагане на втора!

Това поне знам аз от малкия си опит!За съвременните не съм чувал използването на тея похвати, но предполагам поне за междинната газ,използването и е със същата цел задържане на подходящите обороти с цел по доброто ускорение-типичен пример-невръщането на газта по време на смяна на предавките-осоенно използвано при Драг!
bum_bum написа:Върти се, суче се и пак към соца се избива :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Забравете го вече тоя гнил строй.

Наслаждавайте се на придобивките на демокрацията- Е шейсе на 15 години, виски на промоция от Кауфланд, пура за 2,40 в панелката с ипотека до 2060-та.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1074
Регистриран на: 2.05.2008
Кара: 520i face

Re: Междина газ и двоен амбриаж

Мнение от bioz » 23 Окт 2009, 13:51

Мисля, че за тези неща бях чел с раздела майсторско шофиране, провери там.

Летящия холандец
Аватар
Мнения: 19401
Регистриран на: 10.01.2003
Местоположение: предимно в гаража
Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.

Re: Междина газ и двоен амбриаж

Мнение от ///Явор » 23 Окт 2009, 14:22

тва ако нямаш достатъчно повър :mhihi:
Изображение
С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 417
Регистриран на: 30.08.2007
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж

Re: Междина газ и двоен амбриаж

Мнение от Doberman_vas » 23 Окт 2009, 15:17

http://fishki.net/comment.php?id=59487
eто 1 клипче да видиш как се е карало навремето :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Ще ви отвеем с дизелите ей! Ако не ви отвеем, ще ви опушим, така че да ни запомните.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2499
Регистриран на: 23.06.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: сребърна звезда
Мечтае да кара: RAUH

Re: Междина газ и двоен амбриаж

Мнение от kiko » 23 Окт 2009, 15:24

Doberman_vas написа:http://fishki.net/comment.php?id=59487
eто 1 клипче да видиш как се е карало навремето :mhihi: :mhihi: :mhihi:
изкам да видя някоя от защитничките да покара така 15-20 мин там от темата кадето спореха че жените са шоферки :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 127
Регистриран на: 21.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: на китайско

Re: Междина газ и двоен амбриаж

Мнение от /ASTERIX/ » 23 Окт 2009, 16:01

Бързи и бавни :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 455
Регистриран на: 29.10.2008
Местоположение: СССР,Москва,Лубянка 2
Пол: Мъж
Кара: Е30-М40В18;Е36-М44В19;E91-N43B20A
Мечтае да кара: Е30 М3 Sport Evolution

Re: Междина газ и двоен амбриаж

Мнение от momo-1st » 23 Окт 2009, 16:09

Vra4anin написа:Я някой да вкара светлина по въпроса: на клипа от горния пост, тия камиони с по две "ръчки" - какви са ? Въобще - защо са 2 лоста ? Карал съм зил, знам какво е двойно амбреиране, но незнам и не ми е ясно, какви са тия машини с по 2 лоста (единя - скорости, другия за какво е).

Мерси предварително.



Предполагам това са първообразите на сегашните така наречени полвинки които имат тировете,или другия вариант да е бърз и бавен блок-но като гледам че постоянно боравят и с двата лоста по клоня мъм половинките!Ако има съфорумци които карат и големи камиони-нека кажат и техните мнения!На съвременните камиони-влекачи на ремаркета-половинките и бързите и бани скорости представляват две копчета на самия скоростен лост!Удобно!Е на тия шофери на тея старите камиони им казвам шофери!Представете си супер натоварен камион по стръмен баир едва пъплейки-коко тряя си добър и бърз за да вкараш да речем една надолу преди да спре камиона!4 пъти натискаш съединитела и два лоста местиш!И това ако всичко е наред и скороста влезе от раз! :shock: :shock: :shock:
bum_bum написа:Върти се, суче се и пак към соца се избива :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Забравете го вече тоя гнил строй.

Наслаждавайте се на придобивките на демокрацията- Е шейсе на 15 години, виски на промоция от Кауфланд, пура за 2,40 в панелката с ипотека до 2060-та.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 645
Регистриран на: 30.03.2009
Местоположение: U gorata
Пол: Мъж
Кара: prascho, nervaka i redneckmobil
Мечтае да кара: "samodelna" kola

Re: Междина газ и двоен амбриаж

Мнение от BMW_RIDER » 23 Окт 2009, 17:02

vlad0 написа:Какво е междинна газ?
Какво е двоен амбриаж?
Има ли прилики между тях?
Защото се използват тези техники при намаляне в рали състезанията?

Целия спор в работата тръгна от heel-and-toe technique

п.с. помагайте, че спора минава граници :)


Каква е цялата идея на двойния амбреаж. При нормално връщане на по долна предавка натискате съединителя подавате междинната газ(някой направо си ръгат по долната без газ, дърварщина но тяхна си работа) за да се нагласите горе долу на оборотите на по долната предавка и пускате съединителя. По този начин изравнявате скоростта между дисковете на съединителя и няма придърпвания и спирания като включите по долната. обаче във трансмисията също трябва да се изравняват скоростите между зъбните колела на предавките и така да го нарека зъбното колело което ги захваща. Това е работата на синхронизаторите. те изравняват тези скоростти. Ем представете си сега Група Б рали от 80те 600 кс коли 900 кила 4х4 не много напреднали технологий какво е било натоварването върху тези малки синхронизатори. А сега си представете и 5 тона камион по нанадолно. Как се оправя цялата работа- еми с двоен амбреаж:
1.Изключвате от скорост пускате съединителя.
2. Давате газ докато сте на неутрална с пуснат съединител- по този начин с междинната газ завъртате не само дисковете на съединител а цялата трансмисия, и изравнявате оборотите между зъбните колела(работата на синхронизаторите)
3. натискте съединителя и бързо резгате по долна без да пипате газта. Даже ако сте добар шофер и много точно уцелите оборотите на неутрална следващата скорост влиза гладко дори БЕЗ СЪЕДИНИТЕЛ. Цялата тая работа протата са я вършели за секунда.
И какво печелите от всичко това. Запазвате си синхронизаторите и трансмисията много повече. Много по гладко превключване на скоростите, а в комбинация с Heal-toe и връщане на високи обороти преди завой е наиситна знак за класов шофйор а не за дървар.
Абе ето ви да видите как го прай царя Валтер Рйол

http://www.youtube.com/watch?v=yyVHj3sHVHQ - А друго си е P,R,N,D
When I'm on that bike, it's just me and God...And He better be holding on

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 455
Регистриран на: 29.10.2008
Местоположение: СССР,Москва,Лубянка 2
Пол: Мъж
Кара: Е30-М40В18;Е36-М44В19;E91-N43B20A
Мечтае да кара: Е30 М3 Sport Evolution

Re: Междина газ и двоен амбриаж

Мнение от momo-1st » 23 Окт 2009, 17:32

Ебатти евала на тоя Валтер!Бърз е наистина!Представете си сега тая гимнастика часове наред да я правите докато траят етапите! :shock: :shock: Едно само не ми стана ясно защо аджеба толкова много я помпи тая спирачка?? :roll: :roll:
bum_bum написа:Върти се, суче се и пак към соца се избива :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Забравете го вече тоя гнил строй.

Наслаждавайте се на придобивките на демокрацията- Е шейсе на 15 години, виски на промоция от Кауфланд, пура за 2,40 в панелката с ипотека до 2060-та.

BMWPhotographer
Аватар
Мнения: 1672
Регистриран на: 27.12.2004
Местоположение: Sofia city
Пол: Мъж
Кара: F10 530d xdrive LCI
Мечтае да кара: Все по-хубави 5 серии

Re: Междина газ и двоен амбриаж

Мнение от BMWPetar » 23 Окт 2009, 17:35

Дискутирана е темата, виж в Майсторско шофиране :D
"Когато пътят стана мокър, Audi quattro-то беше по-бързо в завоите, но просто някакси усмивката на лицето на шофьора на BMW-то беше доста по-голяма..." Джереми Кларксън, сравнение между Audi RS6 и BMW M5, Top gear

BMW Navi Doctor - ъпдейт на навигационни карти и ремонт на всички видове навигационни системи BMW



****F10 530d+ xdrive M-sport 2014

Gone, but not forgotten:

*E60 525d+ LCI M-sport 2008
*E60 530d+ 2004
*E39 540iA Individual 1998
*E39 523i 1997
*E34 520i M20 1990


старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Междина газ и двоен амбриаж

Мнение от acho.rs » 23 Окт 2009, 18:13

momo-1st написа:Определено незнам да се използват тези два похвата при днешните състезания!По принцип и двата са ползвани при по старите големи машини(камиони автобуси) та и до сега-идеята на междинната газ-поне това което аз знам е за по лесно влизане на скоростите-говорим за кутии без синхронизатори-смятаи за кои времена става въпрос!А тези които са карали кат."С",на по стари камиони знаят че превключването на скорост и нагоре и надолу става с двойно амбрииране като надолу-от по голяма на по малка предавка и с междинна газ!Пример-1ва-съед-пускане на съед.-отново натискане-2ра и т.н.! И обратно-3та да ре4ем-съединител-вадене от скорост-межд.газ.отново съединител-слагане на втора!

Това поне знам аз от малкия си опит!За съвременните не съм чувал използването на тея похвати, но предполагам поне за междинната газ,използването и е със същата цел задържане на подходящите обороти с цел по доброто ускорение-типичен пример-невръщането на газта по време на смяна на предавките-осоенно използвано при Драг!

Стига с тия глупости - междинна газ е почти задължително да дадеш , като сваляш скоростите.Синхронизатора не върши тази работа.Всяка по-хубава автоматична скоростна кутя дава автоматично междинна газ при сваляне на скоростите , така че прави си изводи :winky:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 645
Регистриран на: 30.03.2009
Местоположение: U gorata
Пол: Мъж
Кара: prascho, nervaka i redneckmobil
Мечтае да кара: "samodelna" kola

Re: Междина газ и двоен амбриаж

Мнение от BMW_RIDER » 23 Окт 2009, 18:57

momo-1st написа: Едно само не ми стана ясно защо аджеба толкова много я помпи тая спирачка?? :roll: :roll:


няколко неща:
Първо колите от група Б общо взето са били 1.8 -2 литра двигател с огромно турбо за да се стигне до 600кс. Като се има предвид и липсата на електроника и променлива геометрия и т.н можеш да си представиш турбо лага на тези коли. Помпа постоянно спирачката с левия крак за да не си маха крака от газта която също попма, за да държи турбото завъртяно. Щото а си махне крака спира притока на изгорели газове към турбото и колата умира кофти ако следва завой и стена от зяпачи(основната причина да се забранят тези ралита)
Другото е ,че макар и стотни разлика е по бързо ако левия крак е на спирачката, вместо да си махнеш десния от газта и да натиснеш спирачката.
И трета причина. В зависимост от това как са настроени спирачките пък и на нормалните коли колата спира повече с предните. И като припомпва спирачката леко задържат предните и диференцяла препраща мощността към задните гуми заедно с това ,че задницата олеква а предницата кляка като спираш му помага да издрифти 4х4,то
Един вид си прави задно на влизане в завоя и 4х4 на излизане :bowdown:
When I'm on that bike, it's just me and God...And He better be holding on

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1262
Регистриран на: 14.09.2002
Местоположение: София

Re: Междина газ и двоен амбриаж

Мнение от Eva* » 24 Окт 2009, 0:14

vlad0 написа:Какво е междинна газ?
Какво е двоен амбриаж?


Че то не е ли едно и също?
Да караш Peugeot е страст!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: Междина газ и двоен амбриаж

Мнение от steeN » 24 Окт 2009, 10:26

BMW_RIDER написа:Абе ето ви да видите как го прай царя Валтер Рйол

http://www.youtube.com/watch?v=yyVHj3sHVHQ - А друго си е P,R,N,D


това ми е един от любимите клипове. как редува heel and toe с left foot braking.

някой пита защо помпи спирачката. това е left foot braking. редува се газ със спирачка в завоя за да се разбалансира колата като резултата презавиване. но не е плавно а със всяко следващо натискане задницата се изнася с малко. причината е, че колите с предно и куатро недозавиват и това е спасението ти да я вкараш обратно в пътя. ако нямате кола с предно за трошене пробвайте на някой картинг (там даже сигурно го правите интуитивно без да се усещате).

viewtopic.php?f=21&t=135919
Последна промяна steeN на 27 Окт 2009, 7:31, променена общо 1 път
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”

Следваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook