Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е46 (1) (архив)
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
Re: Съвети и въпроси относно избор на Е46 - за всички модели
тук масово сме с печки и 318/316
и за мен ще е интересно, но може би колегите зад океана трябва да пишат

и за мен ще е интересно, но може би колегите зад океана трябва да пишат
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Съвети и въпроси относно избор на Е46 - за всички модели
Sherman написа:328 или 330и? Гледам, че във въртящия момент разликата не е голяма ... 20нм ... като усещане до 5000-5500об сигурно е много подобно. Интересува ме мотора при 330ката надежден ли е колкото при 328цата ... подръжката различава ли им се ... чудно ми е защо в мобиле.де 330и са по-нови .. а са на цената на 328.
имаше 1-2 теми по въпроса (жалко че търсачката не работи), и генерално извода беше че по-новия мотор (М54В30) е по-добрия избор. Би трябвало да е по-икономичен и по-вървежен.
20нм ама 328-цата е 280/3950, а 330-ката е 300/3500, което смятам че не е без значение. Като вървеш предполагам, че разлика ше се усети при много яко каране (не говоря от опит

За цената - понеже и мене ме човърка и ги гледам, до известна степен си прав, но все пак става въпрос за различни оборудване и състояние на колите така, че е нормално в един момент да се мешат в едни цени.

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
Re: Съвети и въпроси относно избор на Е46 - за всички модели
Искам да питам на 320д 150 коня като му се махнат проблемните клапни променя ли си работата мотора ... може би има нужда от ремапване? И какво е решението на проблема със задния мост при по-старите Е46ци... след коя година и месец са оправили тоя проблем?Защото се понавих за 320д 136 коня, но тоя проблем с моста, ако няма решение и си е сериозен проблем ... мисля да пропусна.
Иначе направо се чудя дали да не си смена автопарка с 2 Е46ци ... аз сега искам комби за пътувания в чужбина ... но освен комбито ще взема да си продам аудито и да додам за някое 328 купе примерно.
Това го пиша да не се чудите защо разпитвам и за дизел ... и за бензинови...


Re: Съвети и въпроси относно избор на Е46 - за всички модели
Sherman написа:Искам да питам на 320д 150 коня като му се махнат проблемните клапни променя ли си работата мотора ... може би има нужда от ремапване?
няма нужда от нищо, казвам го от опит

Откъсването на задния мост от купето също е оправено при фейслифта. Иначе ремонта е елементарен и това не би трябвало да е някакъв проблем, който да те откаже от Е46
Re: Съвети и въпроси относно избор на Е46 - за всички модели
Проблема може ли да се реши генерално ... понеже мен лично муцуната преди фейслифта ми харесва повече. Има ли разлика в съединителите при 2те коли ... предполагам и 2те са с демпферни маховици?
Re: Съвети и въпроси относно избор на Е46 - за всички модели
при мен се откъсна на Е36, правих му някакви планки, заврки и се реши генерално
т.е. не съм имал проблеми после
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=149369

т.е. не съм имал проблеми после
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=149369
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Съвети и въпроси относно избор на Е46 - за всички модели
© написа:няма нужда от нищо, казвам го от опитби трябвало да пропушва малко повече, но това е на теория. Аз нищо не съм усетил. Освен това този проблем го оправят към 2004г
Не е точно така - в някакъв чужд форум четох, че и Е60 и Е90 имат проблеми... и там препоръчват премахването им.
Последна промяна Zagy на 05 Ное 2009, 19:27, променена общо 1 път
Si non confectus, non reficiat.
Re: Съвети и въпроси относно избор на Е46 - за всички модели
възможно е, но клапите на V-max(на 330д 2004) изглеждаха много надеждни, дори той тогава ги остави
Re: Съвети и въпроси относно избор на Е46 - за всички модели
Понеже гледам, че има 320д фейслифт 150 коня с 5 и 6 скорости ... каква е разликата ... по принцип някъде четох, че първите 5 предавки са еднакви ... просто едната има и 6та... така ли е? Също гледам, че тази с 5 скорости я дават даже по-икономична извънградско... 4.5 срещу 4.7 за шестачката, което малко ме изненада ... тогава каква е идеята на тази 6та само за скорости над 150 сигурно. Колко по-дълга е 6та ... ще ми е интересно да знам какъв е разхода при 150 на 5та и на 6та
Аз като си търся кола всичко искам да знам ебати ... 
Вярно ли има разлика в карантията при 136 коня и 150 коня ... 150 коня била по-корава имала ковани бутала и биели ... има ли такова нещо? Турбина 2260 може ли да се сложи на 320д на стандартния колектор?
Дебитомерите как са им ... дават ли фира често? Коя е по-възможно да те остави на пътя заради тъпи проблеми ....136 коня или 150 коня варианта?
Може ли на кола без навигация ... да и се сложи голямата навигация след време ... защото много ме кефи, но ако изпадне нещо запазено и читаво без навигация ... би било глупаво да не я взема само заради това. Колко би струвало да се сдобия с тая екстра на по-късен етап.
Мерси предварително на всички, които ще ми помогнат в избора...


Вярно ли има разлика в карантията при 136 коня и 150 коня ... 150 коня била по-корава имала ковани бутала и биели ... има ли такова нещо? Турбина 2260 може ли да се сложи на 320д на стандартния колектор?
Дебитомерите как са им ... дават ли фира често? Коя е по-възможно да те остави на пътя заради тъпи проблеми ....136 коня или 150 коня варианта?
Може ли на кола без навигация ... да и се сложи голямата навигация след време ... защото много ме кефи, но ако изпадне нещо запазено и читаво без навигация ... би било глупаво да не я взема само заради това. Колко би струвало да се сдобия с тая екстра на по-късен етап.
Мерси предварително на всички, които ще ми помогнат в избора...
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Съвети и въпроси относно избор на Е46 - за всички модели
Sherman написа:...
http://www.bokchoys.com/differential/GearRatios.htm
това може да ти е полезно за скоростите и дифо-вете макар, че е за бензинки само
не ми се вярва 5-ск да е по икономична от 6-те зависи кой и кво е мерил
за навигацията колко би излезнала е според как ше я намериш ама филма е голям и се разгащва почти цялата кола
http://www.stradasystems.com/bmw/naviga ... tSedan.pdf
а тва решение ме съсипа

за дизелите нека колегите да помагат ...

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
Re: Съвети и въпроси относно избор на Е46 - за всички модели
Мисля, че минималния разход го дават при скорост 90 ... стандарт за извънградско каране. И при тази скорост при някои коли е по-икономично да се кара на 5та, а не на 6та ... примерно скоро ме возиха на една понаправена Алфа 156 1.9 дизел 225 коня на колелата ... на 6та предавка даваше с около литър даже повече от литър разход от колкото на 5та ... става въпрос за скорост 90-100. Човека, който ме вози се занимава с чипосване и ми обясни, че това е нормално понеже на 6та турбината не се развърта в тези ниски обороти и колата пуска повече дизел защото изпада в някви обороти в които аха да надуе турбината и за целта тя си пуска дизелче повечко и сместа е по-богата от колкото, ако се кара на 5та.Не знам до колко това е отговора на въпроса ... но по бордови колата показа голяма разлика между 5та и 6та при тази скорост.Сигурно, ако се кара с 200 ще е в полза на 6тата предавка...
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Съвети и въпроси относно избор на Е46 - за всички модели
Sherman написа:Мисля, че минималния разход го дават при скорост 90 ... стандарт за извънградско каране. И при тази скорост при някои коли е по-икономично да се кара на 5та, а не на 6та ... примерно скоро ме возиха на една понаправена Алфа 156 1.9 дизел 225 коня на колелата ... на 6та предавка даваше с около литър даже повече от литър разход от колкото на 5та ... става въпрос за скорост 90-100. Човека, който ме вози се занимава с чипосване и ми обясни, че това е нормално понеже на 6та турбината не се развърта в тези ниски обороти и колата пуска повече дизел защото изпада в някви обороти в които аха да надуе турбината и за целта тя си пуска дизелче повечко и сместа е по-богата от колкото, ако се кара на 5та.Не знам до колко това е отговора на въпроса ... но по бордови колата показа голяма разлика между 5та и 6та при тази скорост.Сигурно, ако се кара с 200 ще е в полза на 6тата предавка...


Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
Re: Съвети и въпроси относно избор на Е46 - за всички модели
разликата дори по документи е толкова малка, че в практиката в зависимост от конкретната кола едната ще харчи повече независимо от предавките. На 6-та при скорости над 100 спор няма, че ще е по-икономична от тази с 5 на 5-та. Шеста трябва да е с предавателно число около 0.8, но не съм сигурен.
На максимална скорост тази с 6 ск. мисля че ще е доста напред спрямо 5. Но от друга страна на 5-та не можах да намеря ограничител дори и при 225 по гпс (леко надолнище)
имай предвид че автоматиците горят до 2 литра повече от ръчните
Относно навигацията - вземай кола с навигация щом ти харесва, защото слагането после освен, че е сравнително сложно ще ти излезе много скъпо и може би като помислиш малко повече ще се ти се стори неоправдано да слагаш
относно дебитомерите - има една тема "Загуба на мощност при 2500об." за 320д 136 коня - там много ги сменят
, иначе със 150к.с. май не са толкова чести проблемите
На максимална скорост тази с 6 ск. мисля че ще е доста напред спрямо 5. Но от друга страна на 5-та не можах да намеря ограничител дори и при 225 по гпс (леко надолнище)

имай предвид че автоматиците горят до 2 литра повече от ръчните
Относно навигацията - вземай кола с навигация щом ти харесва, защото слагането после освен, че е сравнително сложно ще ти излезе много скъпо и може би като помислиш малко повече ще се ти се стори неоправдано да слагаш
относно дебитомерите - има една тема "Загуба на мощност при 2500об." за 320д 136 коня - там много ги сменят

Re: Съвети и въпроси относно избор на Е46 - за всички модели
Здравейте,
Със новината за отпадането на акциза започнах да се оглеждам за турбо бензинки 200-250 коня, като повечето предложения на пазара отпаднаха поради ред причини. За това в момента съм се спрял на 330и - фейслифт. Като една от причините е доброто съотношение обем/мощност/разход, като ми е пределно ясно, че каталожните данни нямат общо с реалността. Гледам, че няма много предложения за стандартен седан на задно. Повечето са комби, Х или купе. Купето отпада от класацията, а комби бих взел по изключение (много добра оферта). Ето и въпросите:
Други предимства на Х drive (освен очеизвадните при зимни условия), които да си заслужават по - високия разход и загубата на удоволствието от чисто задно? Има ли скъпо лечими болести, както и значителни разходи по подръжката на Х-а?
По - нагоре има мнение, че дори и след фейслифта има проблеми със задния мост?
Разхода има ли поне малко общо със каталожния и колко е разликата?
Fuel consumption combined: 9.1 l/100km
Fuel consumption (urban): 12.8 l/100km
Fuel consumption (extra-urban): 6.9 l/100km
Ще се радвам на всякаква информация от първа или втора ръка, както и на линкове свързани с въпросния модел и дали има нещо по специфично за оглеждане при закупуване на такъв.
Благодаря предварително на отзовалите се.
Със новината за отпадането на акциза започнах да се оглеждам за турбо бензинки 200-250 коня, като повечето предложения на пазара отпаднаха поради ред причини. За това в момента съм се спрял на 330и - фейслифт. Като една от причините е доброто съотношение обем/мощност/разход, като ми е пределно ясно, че каталожните данни нямат общо с реалността. Гледам, че няма много предложения за стандартен седан на задно. Повечето са комби, Х или купе. Купето отпада от класацията, а комби бих взел по изключение (много добра оферта). Ето и въпросите:
Други предимства на Х drive (освен очеизвадните при зимни условия), които да си заслужават по - високия разход и загубата на удоволствието от чисто задно? Има ли скъпо лечими болести, както и значителни разходи по подръжката на Х-а?
По - нагоре има мнение, че дори и след фейслифта има проблеми със задния мост?
Разхода има ли поне малко общо със каталожния и колко е разликата?
Fuel consumption combined: 9.1 l/100km
Fuel consumption (urban): 12.8 l/100km
Fuel consumption (extra-urban): 6.9 l/100km
Ще се радвам на всякаква информация от първа или втора ръка, както и на линкове свързани с въпросния модел и дали има нещо по специфично за оглеждане при закупуване на такъв.
Благодаря предварително на отзовалите се.
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Съвети и въпроси относно избор на Е46 - за всички модели
chikatilo написа:...
Здравей,
Добре дошъл! Както се сещаш малко са хората с бензинови 330-ки (каквито и да било) в форума.
единственото мнение по-въпроса за разхода, за което се сетих е:
blacksapphire написа:330Ci ръчка на 18"ки
климатроника не се изключва
13л градско
7,5-8л извън
от темата за разхода. Пича май е от Пловдив (заради градското го споменавам).
- Според мен проблема с задния мост не би трябвало да те притеснява,
тъй като решението му не е толкова сложно, а и се твърди, че при фейса е оправено.
Аз лично не съм имал подобен проблем въпреки, че мойта е 99-та.
- За X-а незнам кво да кажа сигурно седи доста стабилно особенно при зимни условия,
но за мене се губи цялата концепция на БМВ + високия разход + по-скъпи евентуални ремонти,
самата поддръжка не виждам причина да е по-скъпа.
Аз не бих направил компромис ама тва си е въпрос на гледна точка.
- след 03.2003-та ръчките са с 6-скорости
Повече инфо можеш да търсиш по US форумите в общи линии ...
Успех!

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани