трябва да карате при зимни условия 500км
Модератор: Общи модератори
- saleen
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1665
- Регистриран на: 17.04.2008
- Местоположение: Кукерландия
- Пол: Мъж
- Кара: Тъпата кака да маа с черпака
- Мечтае да кара: Кадилакът на Долън
- Детайли за колата: да има джам таван, кожни седалки, музика сватба, 320спринцофка, барнеш копче джам пада....
Re: трябва да карате при зимни условия 500км
За мен и трите варианта са неприемливи-4 зимни гуми оправят положението, макар че на леда даже и те не помагат.
Никой не мое ма връне на селу!
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: трябва да карате при зимни условия 500км
sonic написа:Наистина първите два варианта са безсмислени- както и анкетата
Наистина странна анкета .
.. Оня ден на първокласния път между Ясен и Долни Дъбник ( пътя беше ужасен,яко сняг и вятър) и един Кайен Турбо се движеше със 60-70 км/ч

Втория вариант е най-удачния , но много ясно че в БМВ форум ще бъде обявен за абсурден . Предното си е по-добро за сняг а всесезонните гуми , ако половината от гласувалите са виждали са по-скоро зимни гуми с прилично поведение на сухо - имат почти същия брой ламели , като зимните и на сняг теглителната им сила е 3-4 пъти по-голяма от летните .
Много важно което се пропуска , много често е ширината на гумата - няма никакъв смисъл от 235 или 255 зимни ... Който ще му се налага да гази сняг , да събира повече хора в колата , тесни зимни гуми и това е ...
Последна промяна acho.rs на 21 Дек 2009, 13:30, променена общо 1 път
Re: трябва да карате при зимни условия 500км
Не съм съгласен за всесезонните, именно затова не съм гласувал за тях. Просто на сняг не стават. Да, по-добре са от летните, но разликата е незначителна.
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: трябва да карате при зимни условия 500км
Fear написа:Не съм съгласен за всесезонните, именно затова не съм гласувал за тях. Просто на сняг не стават. Да, по-добре са от летните, но разликата е незначителна.
Какви всесезонни си пробвал ?
- Jim Beam
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 780
- Регистриран на: 30.03.2008
- Местоположение: Плевен/София
- Пол: Мъж
- Кара: конджул
Re: трябва да карате при зимни условия 500км
Задно със зимни навсякъде. Съквартиранта ми кара една Е класа и със всички системи за блокажи и стабилизации пак много се оплакваше от всесезонните. За това най-добре зимни навсякъде, поне спирачният път ще е по-къс със сигурност, защото зимата не е толкова важно дали ще тръгнеш отведнъж или с боксуване напред назад - важното е да може да спреш!
- bigmurzi
- драфтаджия
-
- Мнения: 2793
- Регистриран на: 9.04.2006
- Местоположение: София
- Кара: '93 316ix Touring
- Мечтае да кара: далеч
- Детайли за колата: Хубавица =)
Re: трябва да карате при зимни условия 500км
С хубави, зимни гумички задното си е чудесно ..
4х4 само из планината за всеки случай ..

4х4 само из планината за всеки случай ..

Е30 на десен завой бензин НЯМА!
- saleen
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1665
- Регистриран на: 17.04.2008
- Местоположение: Кукерландия
- Пол: Мъж
- Кара: Тъпата кака да маа с черпака
- Мечтае да кара: Кадилакът на Долън
- Детайли за колата: да има джам таван, кожни седалки, музика сватба, 320спринцофка, барнеш копче джам пада....
Re: трябва да карате при зимни условия 500км
Може тук да е BMW форума, но според мен предното е много по- добро за сняг от гледна точка на стабилността, особено ако гумите не са зимни. Със задно на права отсечка ако дадеш повечко газ и задницата тръгва настрани; при предното може предните гуми да правят дрифт, но колата си държи правата линия. Иначе в завой ако се дава газчица повечко ще се почувстват всички негативи на 2-та типа задвижване-презавиване при задното и недозавиване при предното, или поне така си мисля 

Никой не мое ма връне на селу!
- ///peter
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5600
- Регистриран на: 24.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: Жи55АЕМЖИ
- Мечтае да кара: 911 turbo
- Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band
Re: трябва да карате при зимни условия 500км
acho.rs написа:sonic написа:Наистина първите два варианта са безсмислени- както и анкетата
Наистина странна анкета .
.. Оня ден на първокласния път между Ясен и Долни Дъбник ( пътя беше ужасен,яко сняг и вятър) и един Кайен Турбо се движеше със 60-70 км/чАз друга причина , освен летни гуми не виждам .
Акула, поправи ме, но ако не бъркам ограничението е 90 извън града нали?
Наистина няма абсолютно никаква друга причина, тая кола да кара извън града в тази обстановка с 60-70, а не със минимум 150

- ///peter
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5600
- Регистриран на: 24.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: Жи55АЕМЖИ
- Мечтае да кара: 911 turbo
- Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band
Re: трябва да карате при зимни условия 500км
saleen написа:Може тук да е BMW форума, но според мен предното е много по- добро за сняг от гледна точка на стабилността, особено ако гумите не са зимни. Със задно на права отсечка ако дадеш повечко газ и задницата тръгва настрани; при предното може предните гуми да правят дрифт, но колата си държи правата линия. Иначе в завой ако се дава газчица повечко ще се почувстват всички негативи на 2-та типа задвижване-презавиване при задното и недозавиване при предното, или поне така си мисля
Колега


- saleen
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1665
- Регистриран на: 17.04.2008
- Местоположение: Кукерландия
- Пол: Мъж
- Кара: Тъпата кака да маа с черпака
- Мечтае да кара: Кадилакът на Долън
- Детайли за колата: да има джам таван, кожни седалки, музика сватба, 320спринцофка, барнеш копче джам пада....
Re: трябва да карате при зимни условия 500км
Да карал съм и предно и много хубаво "изправя" кривата завоя с повечко газ 

Никой не мое ма връне на селу!
- Feanor
- ентусиаст
-
- Мнения: 1438
- Регистриран на: 18.01.2007
- Пол: Мъж
- Кара: E39 535i '01
- Мечтае да кара: Mки, Ферарита и други глупости :)
Re: трябва да карате при зимни условия 500км
saleen написа:Може тук да е BMW форума, но според мен предното е много по- добро за сняг от гледна точка на стабилността, особено ако гумите не са зимни. Със задно на права отсечка ако дадеш повечко газ и задницата тръгва настрани; при предното може предните гуми да правят дрифт, но колата си държи правата линия.
Че тръгва настрани задницата - тръгва. Но мен лично това ме притеснява доста по-малко от възможността предницата да продължи напред... в завоя...

Бих казал, че задното е по-чувствително към грешки, ама чак пък предното да е "много по-добро"...

"Nothing gives one person so much advantage over another as to remain always cool and unruffled under all circumstances"
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: трябва да карате при зимни условия 500км
///peter написа:acho.rs написа:sonic написа:Наистина първите два варианта са безсмислени- както и анкетата
Наистина странна анкета .
.. Оня ден на първокласния път между Ясен и Долни Дъбник ( пътя беше ужасен,яко сняг и вятър) и един Кайен Турбо се движеше със 60-70 км/чАз друга причина , освен летни гуми не виждам .
Акула, поправи ме, но ако не бъркам ограничението е 90 извън града нали?
Наистина няма абсолютно никаква друга причина, тая кола да кара извън града в тази обстановка с 60-70, а не със минимум 150
Точно на тоя път - 4 ленти , разделени от двойна мантинела , прав участък и колкото искаш равно поле отстрани , полицайте са единствената причина да караш със 90 . Времето беше лошо наистина , но такъв автомобил , спокойно позволява 100-110 км/ч при тези условия и почти нулевия трафик ...
Че тръгва настрани задницата - тръгва. Но мен лично това ме притеснява доста по-малко от възможността предницата да продължи напред... в завоя...![]()
доказано е че недозавивано се контролира по-лесно от презавиване ... И предно и задно си имат предимства и недостатъци , но на мокро и заснежено със задно е една идея по-сложно ... но не невъзможно .
- Feanor
- ентусиаст
-
- Мнения: 1438
- Регистриран на: 18.01.2007
- Пол: Мъж
- Кара: E39 535i '01
- Мечтае да кара: Mки, Ферарита и други глупости :)
Re: трябва да карате при зимни условия 500км
acho.rs написа:доказано е че недозавивано се контролира по-лесно от презавиване ...
Айде и тоя... доказано било... Хайде да видим като е доказано можеш ли да ми обясниш защо или просто повтаряш наизуст?
Коя е според теб инстинктнивната реакция при поднасяне:
* Да завъртиш волана за да компенсираш или да го изправиш за да могат да зацепят предните колелета? Това съм го проверявал лично върху себе си и определено е първото. Което дава чудесни резултати при презавиване и не толкова при недозавиване.
* Да пуснеш газта или да я настъпиш? Миналата година в друг форум един участник разказа как баща му се е въртял на магистралата с FWD кола защото при поднесла задница е върнал газта - така че в тоя случай дори не съм само аз с инстинктите за презавиване.
Та след като инстинктивната реакция е правилната при презавиване и неправилната при недозавиване, можеш ли да ми обясниш защо неинтуитивната реакция е по-лесна?

"Nothing gives one person so much advantage over another as to remain always cool and unruffled under all circumstances"
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: трябва да карате при зимни условия 500км
Feanor написа:acho.rs написа:доказано е че недозавивано се контролира по-лесно от презавиване ...
Айде и тоя... доказано било... Хайде да видим като е доказано можеш ли да ми обясниш защо или просто повтаряш наизуст?
Коя е според теб инстинктнивната реакция при поднасяне:
* Да завъртиш волана за да компенсираш или да го изправиш за да могат да зацепят предните колелета? Това съм го проверявал лично върху себе си и определено е първото. Което дава чудесни резултати при презавиване и не толкова при недозавиване.
* Да пуснеш газта или да я настъпиш? Миналата година в друг форум един участник разказа как баща му се е въртял на магистралата с FWD кола защото при поднесла задница е върнал газта - така че в тоя случай дори не съм само аз с инстинктите за презавиване.
Та след като инстинктивната реакция е правилната при презавиване и неправилната при недозавиване, можеш ли да ми обясниш защо неинтуитивната реакция е по-лесна?
Отклонява ме се от темата ...
- ///peter
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5600
- Регистриран на: 24.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: Жи55АЕМЖИ
- Мечтае да кара: 911 turbo
- Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани