Студена пали, топла се колебае

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 26
Регистриран на: 3.02.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW 323i (E46)

Re: Студена пали, топла се колебае

Мнение от danielle » 18 Яну 2010, 23:06

Преди малко сеприбрах, колата беше замръзнала цялата от новия сняг... Запали без проблем! Никакви грижи с оборотите, никакво гаснене, никакви проблеми на полусъединител! Явно компа се е адаптирал към новите стойности на моторчето. Все още не мога да кажа категорично дали мотора работи по-добре или си въобразявам, но така ми се струва. В момента е доста заледено и заснежено и нямах възможност да я настъпя за да видя, как ускорява и как върви, но като цяло съм доволен - поведението е доста добро! Ще пиша пак след няколко дни дали напълно е изчезнал проблемът с гасненето и колебанието в оборотите, но за сега мисля, че не се проявява изобщо.
Единственото, което ми остана е някак си да натъкна гумената скоба на моторчето откъм предното стъкло, защото дори и да бръкна нямам силата да го направя, а не ми се сваля колектора само заради това...
Дори и да е временно решение бих съветвал колегите със същите симптоми да си почистят моторчето, тъй като е лесно, може да го направиш сам и отнема около 1-2 часа демонтаж, чистене и монтаж. Аз дори се наложи да сглобя колата на тъмно сам с фенер. :)
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 226
Регистриран на: 11.10.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: нещо черно
Мечтае да кара: 850i
Детайли за колата: Рег. на 30.01.2009

Re: Студена пали, топла се колебае

Мнение от transporter_81 » 19 Яну 2010, 0:10

А ти с какво го изчисти,с какъв препарат :?: :?: :?:
325i на части- viewtopic.php?f=134&t=253370

Потребител
Аватар
Мнения: 26
Регистриран на: 3.02.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW 323i (E46)

Re: Студена пали, топла се колебае

Мнение от danielle » 19 Яну 2010, 11:39

Нямах никакъв препарат, нито от къде да купя в неделя вечер и го изчистих с ацетон, четка за зъби и още една по-малка четка за рисуване. Изчистих и двата гумени маркуча закачени за него с хладка вода и четката за зъби, оставих ги хубаво да изсъхнат и след това за всеки случай ги издухах и със сешоар с дифузер.
Днес си е доста зимно времето във Варна, а колата работи просто перфектно!
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 901
Регистриран на: 13.12.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: f30 340i xdrive MPPSK | e36 316i

Re: Студена пали, топла се колебае

Мнение от raduslaf » 19 Яну 2010, 12:32

danielle написа:Нямах никакъв препарат, нито от къде да купя в неделя вечер и го изчистих с ацетон, четка за зъби и още една по-малка четка за рисуване. Изчистих и двата гумени маркуча закачени за него с хладка вода и четката за зъби, оставих ги хубаво да изсъхнат и след това за всеки случай ги издухах и със сешоар с дифузер.
Днес си е доста зимно времето във Варна, а колата работи просто перфектно!


Колега, искрено се радвам на успеха ти :) Само не казваш как е колата в следващите паления през деня.Има ли проблем тогава?

Потребител
Аватар
Мнения: 26
Регистриран на: 3.02.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW 323i (E46)

Re: Студена пали, топла се колебае

Мнение от danielle » 19 Яну 2010, 14:04

Не! Никакъв проблем при следващи паления поне за сега! А и като, че ли стрелката на оборотомера се движи доста по-плавно и в дете посоко спрямо преди.
Друго нещо, което наблюдавам и се опитвам да преценя, но все още не мога да кажа със сигурност - преди пушеше, като че ли доста повечко... на място на празен ход понякога бълваше доста бял дим отзад, а сега ми се струва съвсем в рамките на нормалното, но все още не съм я и карал достатъчно за да преценя по-точно. И другото нещо, което ми прави впечатление, но още прекалено малко съм я карал след почистването е, че преди топла/студена без значение, като я изгася и претракваше (не знам какво е, клапани ли са, какво е, не знам) малко със едвам доловимо поклащане на мотора. От вчера сутринта не ми прави впечатление да го прави. Беше изчезнало за малко тоя ефект, като смених маслото и всички филтри есента, но после пак се появи. Та сега ми трябва малко време за да я покарам, наблюдавайки и услушвайки се за да мога да кажа нещо по-конкретно и категорично.
Чудя се дали да не е добре и профилактично да се почистят инжекционните дюзи, но не знам как става и дали ще мога да си го позволя към момента, а гледах, че цената на 1 нова дюза е доста солена...
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 870
Регистриран на: 19.03.2006
Местоположение: Сф
Пол: Мъж
Кара: BMW X5 E70 08.2010
Детайли за колата: Сив металик

Студена пали, топла се колебае

Мнение от 7S\/E7OSLA\/ » 25 Яну 2010, 16:29

Абсолютно същия проблем се появи днес и при мен за първи път. Може би от студеното време и аз нз. А двигателят е М42б18. На 2-3 пъти направо изгасна на място без да подавам газ. Помислих, че е от бензина и заредих, но не се оправи, после долях масло, че ми беше на средата мин.- макс., после откачих клемите на акумулатора да не би да има някаква грешка и накрая едно форсиране и спря да го прави тоя проблем. Да се надявам, че няма да се появи отново, но ще разбера тези дни .

ентусиаст
Аватар
Мнения: 901
Регистриран на: 13.12.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: f30 340i xdrive MPPSK | e36 316i

Re: Студена пали, топла се колебае

Мнение от raduslaf » 25 Яну 2010, 16:45

tsurata написа:Абсолютно същия проблем се появи днес и при мен за първи път. Може би от студеното време и аз нз. А двигателят е М42б18. На 2-3 пъти направо изгасна на място без да подавам газ. Помислих, че е от бензина и заредих, но не се оправи, после долях масло, че ми беше на средата мин.- макс., после откачих клемите на акумулатора да не би да има някаква грешка и накрая едно форсиране и спря да го прави тоя проблем. Да се надявам, че няма да се появи отново, но ще разбера тези дни .


При мен като че ли се проявява все по-рядко.Оттук нататак почвам да сипвам А98.Не че ще има влияние, но един вид превантивно.Може пък съвсем да изчезне с тоя бензин :)

Потребител
Аватар
Мнения: 26
Регистриран на: 3.02.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW 323i (E46)

Re: Студена пали, топла се колебае

Мнение от danielle » 26 Яну 2010, 11:05

След 2-3 дни без проблем - отново старото положение... Има малко подобрение след чистенето на стъпковото моторче, но проблема се върна. Това, което мисля, че трябва да е следващата стъпка са инжекторите. Тъй като абсолютно студена пали без проблем, но тогава и компютърът подава повече гориво и налягането на горивоподаването трябва да е по-голямо, както и датчиците на студена непалена кола не могат да подадат никакви стойности в самото начало, а докато започне да загрява така или ианче държи около или малко над 1000 оборота. След като започне да загрява обаче и да излиза от синята зона на празен ход оборотите пад под 1000 - 700-800 някъде и компютърът започва да се опитва да ги поддържа с оптимално обогатена смес, което си мисля, че не се получава заради затлачени инжектори и колата почва да се "дави" и да гасне, колкото и да се опитва да ги компенсира. След изфорсиране до към 6000 оборота се нормализира. Може и да не съм прав с догатките, но това е следващото логично нещо, а и често срещан проблем. Имам чувстовото, че горивото по нашите бензиностанции е пикня направо...
На първо време ще се пробвам да я заредя до горе с 98 и да и сложа някакви присадки за почистване на инжекторите. За целта може ли някой да сподели добри впечатления от конкретна марка присадка за инжектори и също, ако имам малко под половин резервоар 95 да ги изхарча ли и чак тогава да напълня само с 98 и присадката?
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 901
Регистриран на: 13.12.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: f30 340i xdrive MPPSK | e36 316i

Re: Студена пали, топла се колебае

Мнение от raduslaf » 26 Яну 2010, 18:01

danielle написа:След 2-3 дни без проблем - отново старото положение... Има малко подобрение след чистенето на стъпковото моторче, но проблема се върна. Това, което мисля, че трябва да е следващата стъпка са инжекторите. Тъй като абсолютно студена пали без проблем, но тогава и компютърът подава повече гориво и налягането на горивоподаването трябва да е по-голямо, както и датчиците на студена непалена кола не могат да подадат никакви стойности в самото начало, а докато започне да загрява така или ианче държи около или малко над 1000 оборота. След като започне да загрява обаче и да излиза от синята зона на празен ход оборотите пад под 1000 - 700-800 някъде и компютърът започва да се опитва да ги поддържа с оптимално обогатена смес, което си мисля, че не се получава заради затлачени инжектори и колата почва да се "дави" и да гасне, колкото и да се опитва да ги компенсира. След изфорсиране до към 6000 оборота се нормализира. Може и да не съм прав с догатките, но това е следващото логично нещо, а и често срещан проблем. Имам чувстовото, че горивото по нашите бензиностанции е пикня направо...
На първо време ще се пробвам да я заредя до горе с 98 и да и сложа някакви присадки за почистване на инжекторите. За целта може ли някой да сподели добри впечатления от конкретна марка присадка за инжектори и също, ако имам малко под половин резервоар 95 да ги изхарча ли и чак тогава да напълня само с 98 и присадката?


Аз изчаках да светне лампата и стрелката да отиде почти до нулата преди да сложа 98.Не че има някакъв проблем, но колкото по-малко има от тая помия в колата, толкова по-добре.Да чуем за добавките за тия инжектори...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 870
Регистриран на: 19.03.2006
Местоположение: Сф
Пол: Мъж
Кара: BMW X5 E70 08.2010
Детайли за колата: Сив металик

Студена пали, топла се колебае

Мнение от 7S\/E7OSLA\/ » 29 Яну 2010, 20:30

Колега, оправи ли се колата от А98 или пак прави старите номера, че мойта от време на време го прави вече 3-4 дни този номер, който си описал в първия си пост. За да знам в това ли се крие проблема (бензина) или стъпковото моторче, както ми беше казал един майстор ;)
И да използвам темата да попитам знае ли някой колко струва нов стъпков мотор за бмв 318ис 96 М44Б18? Разбира се ще го почистя този някой ден (понеже скоро няма да имам време да се занимавам), но да си имам едно на ум.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 901
Регистриран на: 13.12.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: f30 340i xdrive MPPSK | e36 316i

Re: Студена пали, топла се колебае

Мнение от raduslaf » 29 Яну 2010, 21:32

tsurata написа:Колега, оправи ли се колата от А98 или пак прави старите номера, че мойта от време на време го прави вече 3-4 дни този номер, който си описал в първия си пост. За да знам в това ли се крие проблема (бензина) или стъпковото моторче, както ми беше казал един майстор ;)
И да използвам темата да попитам знае ли някой колко струва нов стъпков мотор за бмв 318ис 96 М44Б18? Разбира се ще го почистя този някой ден (понеже скоро няма да имам време да се занимавам), но да си имам едно на ум.


Още нямам впечатления тъй като не съм карал много на този бензин.Още повече, че вчера сложих ОМВ 100, така че нищо не мога да кажа.А и май трябва колата да го погори известно време тоя хубав бензин, за да се случи нещо, ако изобщо ще се случва :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 103
Регистриран на: 27.06.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж

Re: Студена пали, топла се колебае

Мнение от lubchitu » 29 Яну 2010, 21:41

С почистването на стъпковото моторче няма да се оправи /от опит го знам/....нито с А98/но поне ще го прави по рядко/ :)
Аз го имам тоз проблем и закономерност съм забелязал,че няма....освен /когато колата почне да изстива само тогава,в някви определени градуси на двигателя,пали от втория път - както е описано в първия пост на темата/....И то невинаги,а 1-2-3 месечно или хич..... :)
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 226
Регистриран на: 11.10.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: нещо черно
Мечтае да кара: 850i
Детайли за колата: Рег. на 30.01.2009

Re: Студена пали, топла се колебае

Мнение от transporter_81 » 29 Яну 2010, 21:48

Пичове открих проблема(поне при моята м43б18) Проблема е вакуум регулатора,по-късно ще пиша за симптомите и проблема,че сега не мога :confused:
325i на части- viewtopic.php?f=134&t=253370

ентусиаст
Аватар
Мнения: 901
Регистриран на: 13.12.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: f30 340i xdrive MPPSK | e36 316i

Re: Студена пали, топла се колебае

Мнение от raduslaf » 29 Яну 2010, 21:54

transporter_81 написа:Пичове открих проблема(поне при моята м43б18) Проблема е вакуум регулатора,по-късно ще пиша за симптомите и проблема,че сега не мога :confused:

Очакваме с нетърпение! :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 870
Регистриран на: 19.03.2006
Местоположение: Сф
Пол: Мъж
Кара: BMW X5 E70 08.2010
Детайли за колата: Сив металик

Re: Студена пали, топла се колебае

Мнение от 7S\/E7OSLA\/ » 29 Яну 2010, 23:07

lubchitu написа:С почистването на стъпковото моторче няма да се оправи /от опит го знам/....нито с А98/но поне ще го прави по рядко/ :)
Аз го имам тоз проблем и закономерност съм забелязал,че няма....освен /когато колата почне да изстива само тогава,в някви определени градуси на двигателя,пали от втория път - както е описано в първия пост на темата/....И то невинаги,а 1-2-3 месечно или хич..... :)

То при мен си пали при -21 от първото завъртане, обаче след като загрее малко и я изгася например, а след това запаля отново при загряло положение започва да губи обороти до изгасване на двигателя (когато е на свободна и не и давам газ, а подам ли газ се оправя). Това е проблема именно. Прави го, когато си иска този номер. И до сега не го е правила 10000км, чак сега на студеното се появи този проблем. А няма да имам никакво време скоро да я карам на майсторче за съжаление.

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook