Проблеми с DSC / ABS ?
Модератори: naskoksan, gazzzar, Технически модератори
42 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- ИлХиТо
- ентусиаст
- Мнения: 1319
- Регистриран на: 24.02.2008
- Местоположение: Варна/Разград
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 Individual
- Мечтае да кара: BMW М5 Е34 Individual
- Детайли за колата: една сбъдната мечта
Re: Проблеми с DSC / ABS ?
DSC е наименованието на ESP при БМВ, т.е. както каза и MaXimal това е системата която подпомага автомобила да не поднася и да остава в задената траектория при рязка промяна в траекторията на движение, например при т.нар. лосов тест именно се проявява DSC, докато DTC DynamicTractionControl (динамичен котрол на тракцията) предпазва от "превъртане" на задвижващите колела. И DTC е подсистема (ако мога така да се изразя) на DSC. Поне такива са моите скромни познания .
Ето две кратки клипчета за онагледяване:
http://www.youtube.com/watch?v=tI94V0vF ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=ncE-Vk7e ... re=related
Ето две кратки клипчета за онагледяване:
http://www.youtube.com/watch?v=tI94V0vF ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=ncE-Vk7e ... re=related
Re: Проблеми с DSC / ABS ?
дтц е подмодул на дсц...
дтц-то общо взето сработва когато (на отворен диф) се пързаля колелото дето няма сцепление и дтц-то му бие спирачка за да тръгне другото колело (което има повече сцепление) на същата ос.
най-общо казано дтц-то ти позволява да оптимизираш сцеплението на двигателните гуми- то няма акъл да "изправя" колата ако занесеш- с това се занимава дсц-то.
мислете го дтц-то като софтуерен шпер..
дтц-то общо взето сработва когато (на отворен диф) се пързаля колелото дето няма сцепление и дтц-то му бие спирачка за да тръгне другото колело (което има повече сцепление) на същата ос.
най-общо казано дтц-то ти позволява да оптимизираш сцеплението на двигателните гуми- то няма акъл да "изправя" колата ако занесеш- с това се занимава дсц-то.
мислете го дтц-то като софтуерен шпер..
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- Evelin Cotsev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1675
- Регистриран на: 6.05.2007
- Местоположение: Пловдив
Re: Проблеми с DSC / ABS ?
Аз пък все още се чудя кога дтц-то работи - когато свети на таблото или когато не свети
It`s party time !
Re: Проблеми с DSC / ABS ?
Evelin Cotsev написа:Аз пък все още се чудя кога дтц-то работи - когато свети на таблото или когато не свети
И аз това се чудя
- gkgeorgiev
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 188
- Регистриран на: 31.05.2009
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 520Д
Re: Проблеми с DSC / ABS ?
g.petrow написа:Evelin Cotsev написа:Аз пък все още се чудя кога дтц-то работи - когато свети на таблото или когато не свети
И аз това се чудя
Аз мисля че точно когато ДТЦ-то работи тогава свети.
Re: Проблеми с DSC / ABS ?
Когато нищо не свети - работи DSC (или лампата на таблото ви е изгоряла )
Когато свети DTC - работи DTC (освен ако не го мързи )
Когато свети DSC OFF - нито едно от двете не работи - дори тогава обаче DSC се намесва, но САМО в много екстремни ситуации
Когато свети DTC - работи DTC (освен ако не го мързи )
Когато свети DSC OFF - нито едно от двете не работи - дори тогава обаче DSC се намесва, но САМО в много екстремни ситуации
- SKISA
- Мнения: 4861
- Регистриран на: 13.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби...нация и Вайълет!
Re: Проблеми с DSC / ABS ?
за първи път ми се наложи да се възползвам от системите на скорошното ми пътуване по алпите и съм очарован-колата се намества все едно някой с голяма ръка и хваща задницата и я слага в правилната посока. направих опити на сняг на плана и се получиха интересни неща,естествено при всичко изключено беше най-интересно ,но и самите системи на 1ва степен изклучени позволяват доста фироволности в завоите. и все пак физичните закони важат и при включени системи ,но наистина много помагат.
- INTEGRALE
- младши ентусиаст
- Мнения: 592
- Регистриран на: 22.05.2005
- Местоположение: София, България
- Пол: Мъж
- Кара: VW Golf MK6 1.4 tsi, W212 E350CDI
- Мечтае да кара: Koenigsegg
Re: Проблеми с DSC / ABS ?
Есп то при мерцедес е с доста по бързи рефлекси от на бмв то ми...
Но като цяло съм доволен от наместите на електрониката
Но като цяло съм доволен от наместите на електрониката
Re: Проблеми с DSC / ABS ?
esp-то на мерцедесите е много по-чувствително и се пуска доста по-бързо- не дава почти никаква "игра" преди да те "дръпне" обратно. философията му е друга за справки- допреди 1-2 години на всички модели дори като го изключиш- пак е там.. само на блек сериите "есп офф" означаваше наистина изключено. ако искаш да се пързаляш с мерцедес- трябва да го вкараш в "динометричен режим" ама тогава _нищо_ не работи- нито абс, нито абц (ако го има), нито каквото и да е друго трибуквие...
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- zdravko_boqdjieff
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 123
- Регистриран на: 18.10.2009
- Местоположение: Varna
- Пол: Мъж
- Кара: Е60
- Мечтае да кара: Air Bus a380
- Детайли за колата: 535d
Re: Проблеми с DSC / ABS ?
КОЛЕГИ ЕТО МАЛКО ПОВЕЧЕ РАЗЯСНЕНИЕ !!! Динамичен контрол на сцеплението (DTC).
В сравнение с динамик стабилити контрол (DSC), динамик тракшън контрол (DTC) осигурява на задните колела по-голяма теглителна сила. Тази увеличена мощност служи за различни предназначения, в зависимост от типа на автомобила. В автомобилите от 5 и 7 Серия, напр. системата е идеална за дълги и прави пътища, и максимална мощност при шофиране върху сняг или киша. При автомобилите от 3 Серия и Z4 Roadster, DTC играе важна роля при завои - подобрява теглителната сила и спортните им качества. Водачът има пълен контрол над автомобила в границите на определен параметър: регулаторните функции не са активни. DSC подобрява курсовата устойчивост в определени граници.
Система за динамичен контрол (DSC).
Динамик стабилити контрол (DSC) не само оптимизира стабилността на движение при потегляне и ускорение, но подобрява сцеплението. В допълнение, системата разпознава променливите условия на движение като: недостатъчно или прекомерно завиване и спомага за поддържането на зададения курс на движение. Усъвършенствана сензорна технология следи скоростта на въртене на колелата,
страничното ускорение и въртенето около вертикалната ос на автомобила. Данните се обработват за да се определи моментното състояние на автомобила върху пътя. Тези данни се сравняват с данните как трябва да се движи автомобила, получени от положението на педала за газта и волана. Ако двата вида данни не съвпадат стабилността на автомобила е застрашена и системата се задейства и повлиява върху спирачната система или системата за управление на двигателя. Това предотвратява опасни ситуации, както при странично увличане.
Приатно четене
В сравнение с динамик стабилити контрол (DSC), динамик тракшън контрол (DTC) осигурява на задните колела по-голяма теглителна сила. Тази увеличена мощност служи за различни предназначения, в зависимост от типа на автомобила. В автомобилите от 5 и 7 Серия, напр. системата е идеална за дълги и прави пътища, и максимална мощност при шофиране върху сняг или киша. При автомобилите от 3 Серия и Z4 Roadster, DTC играе важна роля при завои - подобрява теглителната сила и спортните им качества. Водачът има пълен контрол над автомобила в границите на определен параметър: регулаторните функции не са активни. DSC подобрява курсовата устойчивост в определени граници.
Система за динамичен контрол (DSC).
Динамик стабилити контрол (DSC) не само оптимизира стабилността на движение при потегляне и ускорение, но подобрява сцеплението. В допълнение, системата разпознава променливите условия на движение като: недостатъчно или прекомерно завиване и спомага за поддържането на зададения курс на движение. Усъвършенствана сензорна технология следи скоростта на въртене на колелата,
страничното ускорение и въртенето около вертикалната ос на автомобила. Данните се обработват за да се определи моментното състояние на автомобила върху пътя. Тези данни се сравняват с данните как трябва да се движи автомобила, получени от положението на педала за газта и волана. Ако двата вида данни не съвпадат стабилността на автомобила е застрашена и системата се задейства и повлиява върху спирачната система или системата за управление на двигателя. Това предотвратява опасни ситуации, както при странично увличане.
Приатно четене
Никога,никога не се предавай!!!
- lusienk
- младши ентусиаст
- Мнения: 422
- Регистриран на: 12.07.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW F10 535xd LCI
Re: Проблеми с DSC / ABS ?
Моят въпрос е , задействат ли се тези системи ако колата тръгне да се занася ,а в същия момент не се подава газ? Примерно влизам в завой с висока скорост без да подавам газ в момента.
- Mollov
- Мародератор
- Мнения: 12347
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: Проблеми с DSC / ABS ?
По принцип ако изключим варианта да си върху заледен участък, при влизане в завой без да даваш газ ще е бая трудно да се поднесе колата... дори и с висока скорост... теб завоя по-скоро ще те изхвърли, от колкото да ти поднесе автомобила движейки се по инерция... теб шанса да ти превъртят гумите е направо нищожен... а DSC-то засича именно това...
Ако приемем, че стъпиш на хлъзгаво и ти превъртят гумите предполагам, че DSC-то ще сработи именно на тази база... ако си на високи RPM може и да ти убие двигателния момент, наред с работа с ABS-а междувременно...
Ако приемем, че стъпиш на хлъзгаво и ти превъртят гумите предполагам, че DSC-то ще сработи именно на тази база... ако си на високи RPM може и да ти убие двигателния момент, наред с работа с ABS-а междувременно...
- lusienk
- младши ентусиаст
- Мнения: 422
- Регистриран на: 12.07.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW F10 535xd LCI
Re: Проблеми с DSC / ABS ?
Mollov написа:По принцип ако изключим варианта да си върху заледен участък, при влизане в завой без да даваш газ ще е бая трудно да се поднесе колата... дори и с висока скорост... теб завоя по-скоро ще те изхвърли, от колкото да ти поднесе автомобила движейки се по инерция... теб шанса да ти превъртят гумите е направо нищожен... а DSC-то засича именно това...
Ако приемем, че стъпиш на хлъзгаво и ти превъртят гумите предполагам, че DSC-то ще сработи именно на тази база... ако си на високи RPM може и да ти убие двигателния момент, наред с работа с ABS-а междувременно...
Въпроса ми е именно на заледено или лигаво(както е в момента кал с вода и луга). Задницата ми със сигурност ще занесе настрани , за гумите не съм сигурен , че ще превъртят. Дали тогава ще сработи някоя предпазна система?
- Mollov
- Мародератор
- Мнения: 12347
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: Проблеми с DSC / ABS ?
Ако колата се поднесе странично без да се случи превъртане на гумите не съм сигурен, че DSC-то ще има вариант да сработи... като му гледам начина на действие... едва ли... просто ще се хлъзнеш... но и имай в предвид, че всичките тия системи все пак искат да имаш сцепление с пътя...
42 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Назад към Е60/Е65/Е87/Е90/Х-series
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани