Превключване на скоростите по време на изпреварването
Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD
Re: Превключване на скоростите по време на изпреварването
lowshow написа:има определени обороти при които има пикова мощност на предавката (за всяка кола е различно) така че като се цеди на макс до червените не се печели постоянно прогресиращо ускорение при мен пиковата мощност е някъде около 4500 - 5000 оборота (поне така я усещам) натискам съединителя отпускам леко газта и сменям по-висока предавка (примерно от 3та на 4та) и така 4-тата влиза на около 3000 и малко оборота откадето и са включва и турбината и заминавам
Eто къде е ключа от палатката.
При нас, които сме с атмосферки, нещата не стоят точно така.
Ако перефразирам Мечо Пух: Колкото повече обороти - толкова повече обороти.
- lowshow
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 152
- Регистриран на: 26.06.2009
- Местоположение: Варна
- Кара: passat b5
- Мечтае да кара: без да зарежда и да ремонтира
Re: Превключване на скоростите по време на изпреварването
колега ако алфата ти е сток би трябвало максимална скорост на предавка да стигаш на около 6200-6400 оборота а максимално ускорение на 3500 до 4000 оборота ---> http://en.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo ... er#Engines
Re: Превключване на скоростите по време на изпреварването
lowshow написа:колега ако алфата ти е сток би трябвало максимална скорост на предавка да стигаш на около 6200-6400 оборота а максимално ускорение на 3500 до 4000 оборота ---> http://en.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo ... er#Engines
Ами това с максималното ускорение не е съвсем така. Да, максимума на въртящия момент е на 3500 оборота по каталожни данни и оттам колата ускорява по-добре на 1ва и 2ра предавка. Когато обаче скоростта е по-висока - 3та, 4та предавка, вече трябва да се преодолява и немалкото въздушно съпротивление, а тогава вече е важна максималната мощност, а не въртящия момент. Т.е. трябват ми високи обороти, защото както правилно си отбелязал, максималната мощност на моята кола е при 6400 оборота.
Та, нещата си зависят и от външните фактори, не може да се съди само по "сухите" цифри от каталожните данни.
Maлко не е съвсем на място, но пак ще намеся колите от F1 - не е случайно това, че по време на състезание, оборотите им изобщо не падат под 11000-12000, т.е. двигателя е постоянно в "горната" част на оборотомера.
П.П.
Иначе колата ми вече не е сток, има remap, но това не променя чак толкова драстично нещата.
- jazza77
- Потребител
- Мнения: 45
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: гр.Своге
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 318 I 1.8 M43
- Мечтае да кара: M-Power
- Детайли за колата: БМВ- радостта от шофирането !
Re: Превключване на скоростите по време на изпреварването
с това задържане на газта му се извива свят на съединителя, да не говорим,че е безмислено до като сменяш предавките да държиш пълна газ ако се търси добро ускорение ,както и технично- трябва да се свикне с двойното амбриране-т.е като се качват предавките примерно от първа на втора след като изключиш от първа се пуска съединителя след което пак се натиска и се вкарва втора, при сваляне процедурата е същата само,че в интервала между двете натискания на съединителя се подава междинна газ::::: по този начин се изеднаквяват оборотите на скоростите и на двигателя и ускорението е доста добро да не говориме ,че двойното амбриране е много полезно за скоростната кутия ТОВА Е МОЕ МНЕНИЕ И НИКОЙ НЕ КАРАМ ДА СЕ СЪОБРАЗЯВА С НЕГО
TURBO
- ///M_Martin
- Любимец на Кралицата
- Мнения: 4206
- Регистриран на: 6.04.2008
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: F85 X5M , Race ///M GTR V10 S85
- Мечтае да кара: M3 CSL
Re: Превключване на скоростите по време на изпреварването
Ако няма спешна нужда да се изнасям бързо никога не превключвам скоростите по време на изпреварване защото така се губят ценни секунди според мен,които са нужни когато си в насрещното
- steeN
- старши ентусиаст
- Мнения: 6614
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: I6, V6
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Превключване на скоростите по време на изпреварването
lowshow написа:има определени обороти при които има пикова мощност на предавката (за всяка кола е различно) така че като се цеди на макс до червените не се печели постоянно прогресиращо ускорение при мен пиковата мощност е някъде около 4500 - 5000 оборота (поне така я усещам) натискам съединителя отпускам леко газта и сменям по-висока предавка (примерно от 3та на 4та) и така 4-тата влиза на около 3000 и малко оборота откадето и са включва и турбината и заминавам
какъв е този странен двигател ? това може да е вярно ако е дизел, но с тези обороти... според мен субективното усещане те лъже...
според мен ти е по-скоро към 5500+ максималната мощност... кажи кой е двигателя да видим правилно ли хврълих боба
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
Re: Превключване на скоростите по време на изпреварването
martin_g60 написа:Ако няма спешна нужда да се изнасям бързо никога не превключвам скоростите по време на изпреварване защото така се губят ценни секунди според мен,които са нужни когато си в насрещното
неписано правило
Re: Превключване на скоростите по време на изпреварването
coolbreez написа:martin_g60 написа:Ако няма спешна нужда да се изнасям бързо никога не превключвам скоростите по време на изпреварване защото така се губят ценни секунди според мен,които са нужни когато си в насрещното
неписано правило
Пък и винаги може да стане сакатлък, примерно вместо то 5та на 4та, да нахакаш 2ра
jazza77 написа: ако се търси добро ускорение ,както и технично- трябва да се свикне с двойното амбриране-т.е като се качват предавките примерно от първа на втора след като изключиш от първа се пуска съединителя след което пак се натиска и се вкарва втора,
Aз тука нещо не виждам смисъла от цялата процедура , да натискаш съединителя по 5 пъти ?
- cargo22
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 225
- Регистриран на: 3.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: bmw 316 84г. м10б18
- Мечтае да кара: на рали съзтезание :)
Re: Превключване на скоростите по време на изпреварването
coolbreez написа:martin_g60 написа:Ако няма спешна нужда да се изнасям бързо никога не превключвам скоростите по време на изпреварване защото така се губят ценни секунди според мен,които са нужни когато си в насрещното
неписано правило
??? Значи понеже се губят ценни "секунди" при превключване, го правиш само когато стане напечено
При положение че ситуацията не е натопорчена, тогава от какво значение ще са некви секунди.
Това дали ще превключиш или не , си зависи изцяло от самата ситуация.
dimithur написа:Пък и винаги може да стане сакатлък, примерно вместо то 5та на 4та, да нахакаш 2ра
По скоро, затова се избягват превключвания.
Аз лично смятам че изпреварване на пълна газ е пълна глупост.В смисъл че не треа самото изпреварване да започва при макс мощност, в последствие да, ама ти да караш на 4та примерно и да върнеш на 3та и да отидеш почти до червената зона и да тръгнеш да изпреварваш, треа да си изключително малоумен.Но пак си зависи от самата ситуация, дали е по-нанагорно, каква видимост имаш и какво ще изпреварваш най вече.
- Gqbriel
- старши ентусиаст
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Превключване на скоростите по време на изпреварването
Изчетох темата макар и малко старичка,
Убеден съм,че тук са писали и много добри шофьори с много опит а сигурно и таквиа които се съзтезават.Искам да кажа и аз моето мнение по темата относно няколко неща.
Относно пиковата мощност - максимални обороти = максимален въртящ момент според мен е в заблуда (няма да говоря със сигурност за да не обидя някого и да не навлека кофти коментари ако греша ще се радвам да видя грешките си).
Относно изпреварването и коя предавка,от дядо ми знам който е професионален шофьор (бил де) ,коагато се изпреварва с ряз се търси а най-добрата предавка и се превключва само и единствено след като се изравни с другото МПС с по-горна предавка.
Някой бе написал,че ако не е нужно с ряз няма смисъл от смяна -- според мен много правилно необходими са около 10 км/ч разлика за едно нормално изпреварване - според мен.
Не съм от най-знаещите ,но пък съм правил изследване в университета за мерцедес (така ми се падна) и се оказва , че най-голям въртящ момент при 5 степпена кутия е на 4-та и не при 6500 оборота а при 4700 (по спомени) дали ще я изръгате на 7000 едва ли има смисъл --тук колегите съзтезатели могат да кажат,до колкото знам високите обороти и задържането им е с цел смяна на предавки от висока на ниска да се задържи една стабилност на колата за да няма големи колебания в оборотите и да се уцели макс мощност на по-ниската предавка.
А номера със задържане на газта при смяна на скорост може да довлече до неприятности.
Дано съм прав ако не,търпя критика
Убеден съм,че тук са писали и много добри шофьори с много опит а сигурно и таквиа които се съзтезават.Искам да кажа и аз моето мнение по темата относно няколко неща.
Относно пиковата мощност - максимални обороти = максимален въртящ момент според мен е в заблуда (няма да говоря със сигурност за да не обидя някого и да не навлека кофти коментари ако греша ще се радвам да видя грешките си).
Относно изпреварването и коя предавка,от дядо ми знам който е професионален шофьор (бил де) ,коагато се изпреварва с ряз се търси а най-добрата предавка и се превключва само и единствено след като се изравни с другото МПС с по-горна предавка.
Някой бе написал,че ако не е нужно с ряз няма смисъл от смяна -- според мен много правилно необходими са около 10 км/ч разлика за едно нормално изпреварване - според мен.
Не съм от най-знаещите ,но пък съм правил изследване в университета за мерцедес (така ми се падна) и се оказва , че най-голям въртящ момент при 5 степпена кутия е на 4-та и не при 6500 оборота а при 4700 (по спомени) дали ще я изръгате на 7000 едва ли има смисъл --тук колегите съзтезатели могат да кажат,до колкото знам високите обороти и задържането им е с цел смяна на предавки от висока на ниска да се задържи една стабилност на колата за да няма големи колебания в оборотите и да се уцели макс мощност на по-ниската предавка.
А номера със задържане на газта при смяна на скорост може да довлече до неприятности.
Дано съм прав ако не,търпя критика
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- shefasumaz
- Мнения: 6
- Регистриран на: 15.03.2010
- Кара: -
- Мечтае да кара: kura mi lapai
Re: Превключване на скоростите по време на изпреварването
когато трябва да изпревариш МПС с до 100KM/h - 3та предавка
когато трябва да изпревариш МПС над 100KM/h - съответната предавка - 4та или 5та
и ВИНАГИ АБСОЛЮТНО ВИНАГИ като започва изпреварване да си в
началото на превключeната предавка !
това от мен
когато трябва да изпревариш МПС над 100KM/h - съответната предавка - 4та или 5та
и ВИНАГИ АБСОЛЮТНО ВИНАГИ като започва изпреварване да си в
началото на превключeната предавка !
това от мен
Re: Превключване на скоростите по време на изпреварването
shefasumaz написа:когато трябва да изпревариш МПС с до 100KM/h - 3та предавка
когато трябва да изпревариш МПС над 100KM/h - съответната предавка - 4та или 5та
и ВИНАГИ АБСОЛЮТНО ВИНАГИ като започва изпреварване да си в
началото на превключeната предавка !
това от мен
До 100км/ч. на трета викаш...
Ама ако изпреварването е от 30км/ч., пак ли на трета трябва?
А това за "началото" на предавката ме разби. Какво ще рече това - да сме на оборотите на празния ход ли?
Не че нещо, ама си написал разни небивалици.
Ако цедя колата докрай, трета включвам на 105км/ч., така че смятам щом е до 100км/ч. да си изпреварвам на втора, ако трябва да стане по бързичко.
- vicho
- старши ентусиаст
- Мнения: 8339
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: Превключване на скоростите по време на изпреварването
Колкото и да умуване, най-бързо става, като при ДРАГ!
при бензинови коли - до ред лайна и в обороти (от 4000 нагоре), АКО свърши предавката в средата на МПС-то (камион, два-пет), много ясно, че включваш следваща и продължаваш ускорението
при дизелови - 3000 до 4100-200 рпм, после мощността падаше драстично
толкоз
приятно изпреварване
при бензинови коли - до ред лайна и в обороти (от 4000 нагоре), АКО свърши предавката в средата на МПС-то (камион, два-пет), много ясно, че включваш следваща и продължаваш ускорението
при дизелови - 3000 до 4100-200 рпм, после мощността падаше драстично
толкоз
приятно изпреварване
You said: "Time will change!" What if it changes you?
- steeN
- старши ентусиаст
- Мнения: 6614
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: I6, V6
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Превключване на скоростите по време на изпреварването
Gqbriel написа:Не съм от най-знаещите ,но пък съм правил изследване в университета за мерцедес (така ми се падна) и се оказва , че най-голям въртящ момент при 5 степпена кутия е на 4-та и не при 6500 оборота а при 4700 (по спомени)
няма логика... най-голям въртящ момент на гумите има на 1ва скорост (ако вземем да издребняваме е на задна щото тя е по-къса май), при оборотите при които се постига максималния въртящ момент. на каквото и да е кола, с какъвто и да е двигател да не би да е ставало въпрос за конски сили в някакъв друг контекст?
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
Re: Превключване на скоростите по време на изпреварването
steeN написа:Gqbriel написа:Не съм от най-знаещите ,но пък съм правил изследване в университета за мерцедес (така ми се падна) и се оказва , че най-голям въртящ момент при 5 степпена кутия е на 4-та и не при 6500 оборота а при 4700 (по спомени)
няма логика... най-голям въртящ момент на гумите има на 1ва скорост (ако вземем да издребняваме е на задна щото тя е по-къса май), при оборотите при които се постига максималния въртящ момент. на каквото и да е кола, с какъвто и да е двигател да не би да е ставало въпрос за конски сили в някакъв друг контекст?
Аз точно това бях тръгнал да пиша
Инак изпреварването - засилваш се от далече и изпреварваш, това да се лепиш на некой за бронята и да го тормозиш е глупаво и за теб и за него Е освен ако не разполагаш с 200+ кончета де , ма то тогава нема много значение на коя предавка си
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани