предварение vs закъснение???
Модератор: bum_bum
30 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
предварение vs закъснение???
интересува ме какъв е принципа с предварението и закъснението на запалването в ниските обороти при декомпресиран мотор и леко по-богата смес от нормалната?
а после ще споделя как се държи моята кола при закъснение и как при предварение...
а после ще споделя как се държи моята кола при закъснение и как при предварение...
DaWolf
:bowdown::bowdown: forced induction M42B18
:bowdown::bowdown: forced induction M42B18
Идеализирайки - нужно е максималното предварение преди да се появят детонации.
Проучи кои са условията за възникване на детонации и общо взето логиката на регулировките по запалването ще ти е ясна.
ПП: Това е общовалидно - не само за турбото.
ППП: Прекалено малко предварение води до прегряване на изпускателни клапани !
Проучи кои са условията за възникване на детонации и общо взето логиката на регулировките по запалването ще ти е ясна.
ПП: Това е общовалидно - не само за турбото.
ППП: Прекалено малко предварение води до прегряване на изпускателни клапани !
- ludiagsm
- старши ентусиаст
- Мнения: 3966
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E53
- Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
- Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .
Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)
jamie написа:- нужно е максималното предварение преди да се появят детонации.
ППП: Прекалено малко предварение води до прегряване на изпускателни клапани !
затова по сериозните тунинг маниаци мерят температурата в изпускателния колектор играят с аванса и едновременно гледат показанията от термодвойката , аз също се запалих от Лъчо със субаруто и сега си 4акам няколко термодвойки за мен и приятел4ета
DA WOLF написа:а как да разбера кога се получават детонации.......
на мойта кола не се усещат....
а няма кнок сензори които да ги предотвратяват....
Най-грубия способ - на 4-та по нагорнище - с малко обороти. И слушаш. Специално обаче за турбо ... аз не бих го пробвал. Опасно е - докато чуеш - току виж белята вече станала....
bawareca написа:jamie написа:Идеализирайки - нужно е максималното предварение преди да се появят детонации. !
Едни хора дето грам не разбират от мотори и турбини зели че правели много хитри горивните камери , та да ставало горенето на сместа много бързо и предварението да бъде минимално. Ма тва са само слухове
Което не променя принципа. Мерси че се обади - все пак.
- ludiagsm
- старши ентусиаст
- Мнения: 3966
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E53
- Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
- Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .
Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)
аз нарочно реших да се изгавря с моя мотор и му сипах 92 бензин от омв карах на 0,9 бара бууст при степен на сгъстяване 7,9 :1 както е на Илиян вълка (заедно си поръчахме подложките ) и не 4ух детонаций , само 4е освен степента на сгъстяване времето в което идва искрата и топлинното число на свещите имаи още няколко предпоставки за детонаций , две от тях са диаметър на буталото и форма на буталото и горивната камера , на ис-а М42 мотора буталата са фи 84мм и са вдлъбнати навътре с овална форма имат само засеци за клапаните , на м50 мотора ако е 2000 кубика буталата са с изпъкнала форма и са фи 80мм което е доста по голяма предпоставка за детонаций при еднакви други условия такаче е много общо понятието детонаций и аванс и тн , общо взето за м42 мога да давам съвети от личен опит за м50 трянва тестове но не вярвам мотора д аима проблем до 1 бар със оригиналните бутала ако има добър кулер и сместа му е настроена на вси4ки обороти при натисната газ да е 12:1
знаете как може да с епостигне това
знаете как може да с епостигне това
jamie написа:Идеализирайки - нужно е максималното предварение преди да се появят детонации.
Това не винаги е вярно, особвно за ниски честоти на въртене. Принципно има 2 ограничителни условия доколо има смисъл да нараства ъгълът на изпреварване на запалването - едното е възникване на двтонационно горене с неприемливо висока интензивност, а второто е "подминаване" на максимума ма мощността. Под второто се разбира в общи линии следното: когато се увеличава ъгълът, до определен момент мощността нараства, след което започва да намалява. В зоната на максималната мощност кривата на мощността е доста плоска, което означава, че при голяма промяна на ъгъла тя почти не се променя. Като пример в цифри да кажем се случва следното: при 2000 об/мин и промяна на ъгъла от 10 на 25 градуса, мощността нараства почти линейно по ъгъла и е на крачка от максималната си сойност. След това от 25 до 40 градуса почти не се променя, през което време обикновено настъпват и сериозни детонации и след 40 градуса, мощността трайно и безвъзвратно намалява. Кога ще настъпят детонациите (в коя от тези 3, условно наречени фази) зависи от всички фактори, от които зависи детонационното горене. Ако това стане в първата фаза, значи ограничението на ъгъла е по детонация, но на ниски обороти най-често става във втората и тогава ограничението по максимална мощност за конкретния режим. Обяснението защо е възможно мощността да намалява преди възникването на детонации е следното: когато се подаде искрата, налягането се повишава по такъв начин, че противодейства на буталото до достигането му в ГМТ по-сериозно и намалява работата, която то отдава след ГМТ. А обясненията защо при сравнително голям ъгъл, при който сме подминали мощността още няма детонации могат да бъдат няколко: нисък коефициент на пълнене на двигателя (VE) за този режим, сравнително нехомогенна смес (или поне не толкова хомогенна, колкото на 5000 об/мин), по-студени стени на горивната камера и редица други.
Това е пример за това, как един сравнително голям ъгъл на изпреварване в ниските обороти може да пречи на двигателя и без да има детонационно горене, при което имаме запас от примерно 10 градуса до началото на детонациите.
Postman написа:Това не винаги е вярно, особвно за ниски честоти на въртене.
и аз така мисля при ниските обороти е по-специфична настройката....,.
май си трябва на дино да се ходи и да се настрой -това ме посъветваха и в няколкото бмв форума в които пиша......
DaWolf
:bowdown::bowdown: forced induction M42B18
:bowdown::bowdown: forced induction M42B18
30 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани