BMW K1200R

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 706
Регистриран на: 11.10.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

BMW K1200R

Мнение от vankata™ » 29 Сеп 2005, 23:46

BMW K1200R

Той е силен, зъл и гол

BMW Motorrad провокира собствената си традиция

K1200R е последната рожба на BMW Motorrad, с която ”синьо-бялата перка” от Мюнхен пое по нов път. С радикален техно дизайн и дух на спортист този шосеен бегач издухва остарелите представи за мотоциклетите BMW.
Напоследък се наблюдава засилена офанзива на марката за привличане на нови клиенти. BMW очевидно иска да се отърве от наложилата се в потребителското съзнание рекламна картинка – улегнали буржоа яхат лежерни туристически мотори сред изискано подбрани пейзажи. Същевременно K1200R не отхвърля постигнатото до момента, нито надгражда нещо старо като плод на технически напредък. Просто на мюнхенските конструктори, които притежават истински спортен ентусиазъм, най-накрая бе позволено да създадат машината, за която винаги са мечтали.

Изображение

К1200R е “оскъдно облечен” брат на К1200S. Но не е чисто копие на предшественика си. Бил е ясна цел от самото начало на разработката - тук липсват типичните недъзи на машините с безцеремонно смъкнати спойлери. К1200R е обмислен до последния детайл. Крайният резултат може да не е по вкуса на всеки, но определено предизвиква емоция. Този мотор или ще изправи косата ви от страх, или ще предизвика широка усмивка на задоволство - зависи от вкуса ви.
Това е най-мощният naked bike в серийно производство. Дръжте се здраво, ако се качите на К1200R, защото той ще ви изстреля от 0 до 100 км/ч само за 2,8 секунди! Двигателят му е заимстван от К1200S, но отворът за въздух е само един и се намира от дясната страна на обтекателя. Цилиндровата глава на силовия агрегат е взета директно от болидите на BMW за Формула 1. Това е първият четири цилиндров редови двигател, който баварските конструктори поставят на мотоциклет. Той е с водно охлаждане и е наклонен напред под ъгъл 55 градуса. Максималната мощност е 163 “коня”, а въртящият момент - 127 Нм при 8250 об/мин (след 3500 об/мин вече са достигнати над 100 Нм). К1200R работи без спадове в мощността до 11 000 оборота, където се включва ограничителят. Максималната скорост на байка е 262 км/ч. Ускорението се подобрява от скъсена трансмисия – така се компенсира по-ниският коефициент на аеродинамичност, породен от липсата на спойлери.

Изображение

Изображение

При върхово натоварване максималният разход на гориво е 7 л на 100 км, но в зависимост от условията се движи в рамките на 5 – 6 л. Резервоарът за бензин побира 19 л и е изграден от олекотен ударо устойчив синтетичен материал. От двете му страни привличат погледа “израстъци”, които наподобяват зачатъци на крила! Дизайнът на К1200R не е “наточен” като на японските спортни машини – личи примес на италиански шик и немски комфорт.
Мотоциклетът се отличава с изключителна ергономичност – като удобна обувка. Седалката е стеснена отпред в сравнение със седлото на К1200S. Така и разположението на моториста се измества напред. Осигурена му е по-изправена стойка благодарение на средно високите и широки кормилни дръжки, които се “протягат” приятелски към него. Това пък е следствие от по–скосения ъгъл на кормилната глава (61 градуса). Дръжките в комбинация с малката “слюда” внасят лек ретро привкус и напомнят на спортните мотори от 70-те години на миналия век.

По геометрията на шасито са направени някои промени, които отличават К1200R от К1200S. Базата е по-дълга, което наред с изменения ъгъл на кормилната глава повишава нивото на стабилност. Целта е била да се подобри управлението, предимно при ниските скорости, но мотоциклетът е спечелил и по отношение на спирането и възможностите за завиване. Ниският център на тежестта спомага за намаляване на риска от прекатурване при рязко натискане на спирачките. Интересна допълнителна опция е спортната версия, при която двете спирачки (предна и задна) се задействат с лоста на кормилото, а лостът при крака контролира само задната.
Окачването на мотоциклета може да бъде снабдено с полезна “играчка” по избор. Системата ESA (Electronic Suspension Adjustment) регулира височината с просто натискане на бутон, разположен върху кормилото и функционира дори по време на движение. Любопитно е, че предното окачване няма телескопична част – колелото се води от два изковани алуминиеви сегмента, покрити със синтетичен материал. Изпитатели на мотора твърдят, че този тип окачване поглъща вибрациите много добре дори при големи неравности.
В крайна сметка BMW успешно реализираха първия изцяло младежки ориентиран спортен мотоциклет.

Източник: www.avtojournal.com
::: vankata™ :::

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 435
Регистриран на: 19.12.2004
Местоположение: В.Т-во, София
Кара: E34 TOURING `95 без номер на мотора

Мнение от BigMUZZY » 30 Сеп 2005, 9:17

Това е първият четири цилиндров редови двигател, който баварските конструктори поставят на мотоциклет.


Като гледам откъде е взет материалът, не се учудвам на написаните глупости. БМВ си изполват редови четворки отдавна, като в някои модели дори ги поставят хоризонтално надлъжно. По принцип обозначенията на мотоциклетите значат:

К - редова четворка
R - боксерен двигател
F - едноцилиндров двигател

Не се връзвайте на всичко, което пишат по списанията. Няма смисъл.

А че моторчето ме кефи - спор няма. Направили са го един път.
...Тез` две бири `що ги каза ...?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 791
Регистриран на: 21.02.2004
Местоположение: у селото...
Пол: Мъж
Кара: скутЕрЕ!
Мечтае да кара: Перлини :))))

Мнение от moto » 30 Сеп 2005, 13:25

Ми да не им е първата четворка,но им е първата свестна четворка!Досега аз лично не намирам "читав" двигател(редови нали) на БМВ Моторрад.Но с този правят скок определено.Дизайна е радикален,но в опашката може и още!

Като цяло мотора радва душата...,но аз оставам неотлъчен фен на Сузуки!
Знаеш ли какво е мотор????ПОинтересувай се и следващаия път като излезеш с колата гледай в страничните си огледала-СПАСЯВАТ ЖИВОТИ!!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 673
Регистриран на: 10.04.2004
Местоположение: Cambridge

Мнение от ngc7052 » 30 Сеп 2005, 19:37

Страшен е!Ако имам възможност точно такъв байк бих си взел! :twisted: Падам си по naked bikes...е и 1200S е добър де :D
But does a human form display to those who dwell in realms of day

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 498
Регистриран на: 7.05.2005
Местоположение: Chicago, Sofia

Мнение от niki fire » 30 Сеп 2005, 20:15

:bowdown: :bowdown: :bowdown: :bowdown: :bowdown: :bowdown: :bowdown: :bowdown: :bowdown: :bowdown:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение
Изображение
Изображение

М40 Forever
Аватар
Мнения: 2550
Регистриран на: 4.11.2003
Местоположение: SOFIA
Пол: Мъж
Кара: M

Мнение от Малкия » 30 Сеп 2005, 21:19

Сила е :shock: :shock:

Потребител
Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 8.11.2004
Местоположение: софия

Мнение от sev » 01 Окт 2005, 21:23

[quote="moto"]Досега аз лично не намирам "читав" двигател(редови нали) на БМВ Моторрад."

А търсил ли си ? :mhihi:

Ценко изложбения
Аватар
Мнения: 3813
Регистриран на: 26.11.2003
Местоположение: Регистриран на: 26 Ное 2003 | Мнения: 1117
Пол: Мъж
Кара: дългия да си плати входа !!!

Мнение от rtzankov » 01 Окт 2005, 21:28

Тая тема ше си я прибера ...
Изображение
Изображение
R.I.P Landikar

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 706
Регистриран на: 11.10.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от vankata™ » 01 Окт 2005, 22:00

rtzankov написа:Тая тема ше си я прибера ...


Ма защо така :D ?
::: vankata™ :::

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1288
Регистриран на: 12.02.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от Fking » 01 Окт 2005, 22:43

Изображение

лелеееее

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook