Изчисляване на максимална скорост на Е36 с диф от Е30.
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
- Laverita
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 197
- Регистриран на: 15.10.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Самолет и мечтае да кара подводница
Изчисляване на максимална скорост на Е36 с диф от Е30.
Значи, става дума за Е36 комби с мотор М44б19 от компакт, като скоростната кутия си е направо с мотора. Защо обяснявам това? Ами предполагам че има значение, защото бих искал някой, който е по-навъре с нещата да ми помогне да си изчисля максималната скорост на този мотор заедно със скоростна кутия (която не я знам как се казва и какъв модел е) при диф 3.81 от Е30.
Опитах се сам да си изчисля, но с тези таблици се обърках, някой посочват в мили, на други не мога да впиша едно или друго, а не ми се иска да монтирам дифа, а след това да го махам.
Благодаря.
Опитах се сам да си изчисля, но с тези таблици се обърках, някой посочват в мили, на други не мога да впиша едно или друго, а не ми се иска да монтирам дифа, а след това да го махам.
Благодаря.
Последна промяна Laverita на 21 Апр 2010, 13:34, променена общо 1 път
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: Глупав въпрос, но... какво да се прави?
Сметките са елементарни, първо ще започна със стандартните данни за компакт и ще свърша с тези за крайно предавателно отношение на дифа от е30. Първо, на е30 скоростната кутия е с овърдрайв, на компакта не е, или директната скорост на е30 е четвърта, на компакта- пета. Данните ги изкарах от един каталог, дано са верни: 1. Компакт, максимална скорост- 209 км/час и крайно предавателно отношение- 3.38, със стандартен размер гуми и джанти ги развива на директна пета скорост при 5979,5 оборота в минута (209х1000:1.969х3.38:60)= 5979.5 оборота. Пояснявам: 209 км/час по 1000- защото 1.969, дължината за един оборот на колелото е в метри, по крайно предавателно отношение, делено на 60, защото превръщаме от обороти в час, в обороти в минута. По същия начин изчисляваме дифа на е30-сто. (209х1000:1.969х3.81:60) и получаваме 6740.22 оборота в минута на пета предавка и максимална скорост 209 км/час. Сдуми прости с е30-сковия диф на 6000 оборота, колата ти ще развие 186 км/час. С оригиналния диф на 6000 оборота, ще има 210 км/час. Според мен не си заслужава този диф и си търси като за е36, по възможност за седан, или купе с отношение 3.45. Успех.
Последна промяна ивчо3 на 20 Апр 2010, 14:40, променена общо 2 пъти
- vladi_a_i
- костинбродчанин
-
- Мнения: 3239
- Регистриран на: 18.11.2008
- Местоположение: градът на славея
- Пол: Мъж
- Кара: е60 530д
- Мечтае да кара: М3 Компакт
- Детайли за колата: Няма много...
Re: Глупав въпрос, но... какво да се прави?
Аз ти казах 3.64 най удачния вариянт 

БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ
- BiTurbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
Re: Глупав въпрос, но... какво да се прави?
гледайки по таблицата

от таблицата гледаме предавателното число на 5та предавка (тъй като то е най ниско и на нея се достига максималната скорост).
....та там имаме 1.00 след това имаме диференциала, който е 3.81. От даденото до тук можем да изчислим какви обороти имаме на задните колела при 6500 оборота на двигателя.
При предавателно число 1.00 скоростите не правят никакво намаляване/увеличаване, а предават оборотите и въртящия момент 1:1, тоест на 5та на кардана имаме също 6500 оборота. От там идва диференциала, който намалява 3.81пъти оборотите, но пък за сметка на това увеличава с толкова въртящия момент и след диференциала имаме на полуоските 6500/3.81=1706 об.
Сега да обърнем внимание на джантата и гумата. Да предположим, че имаме монтирани джанти 15 цола с гуми 205 на 55. Сега е нужно да изчислим обиколката на тази гума. Първо смятаме 55% колко сантиметра са от 205мм и отговора е 11,275см. После обръщаме 15те цола също в сантиметри и получаваме за диаметър САМО на джантата 38,1см. После за да получим целия диаметър заедно с гумата е нужно да добавим 2 пъти намерената височина на гумата и като цяло за диаметър на джантата заедно с гумата имаме 2х11,275см + 38,1см = 60,65см. Следва да сметнем обиколката по формулата pi.d и обиколката възлиза на 190,441см.
Вече имаме че колело с обиколка 190,441см прави 1706 оборота в минута. Тоест изминава 190,441см 1706пъти в минута (е бати тъпото го казах
) или изминава 324892,35см/мин или 3,25км/мин или това за да го получим в километри/час го умножаваме по 60 и получаваме 194,8км/ч
Това разбира се е при взетите джанти и гуми, които също имат значение в пресмятането, аналогично може да се направи пресмятане и за други джанти, гуми, диф, скорости и обороти на двигателя.
Аналогично също може да се пресметне на каква скорост при какви обороти с колко километра в час се движи колата, ако човек се позадълбае малко може и графика да направи

от таблицата гледаме предавателното число на 5та предавка (тъй като то е най ниско и на нея се достига максималната скорост).
....та там имаме 1.00 след това имаме диференциала, който е 3.81. От даденото до тук можем да изчислим какви обороти имаме на задните колела при 6500 оборота на двигателя.
При предавателно число 1.00 скоростите не правят никакво намаляване/увеличаване, а предават оборотите и въртящия момент 1:1, тоест на 5та на кардана имаме също 6500 оборота. От там идва диференциала, който намалява 3.81пъти оборотите, но пък за сметка на това увеличава с толкова въртящия момент и след диференциала имаме на полуоските 6500/3.81=1706 об.
Сега да обърнем внимание на джантата и гумата. Да предположим, че имаме монтирани джанти 15 цола с гуми 205 на 55. Сега е нужно да изчислим обиколката на тази гума. Първо смятаме 55% колко сантиметра са от 205мм и отговора е 11,275см. После обръщаме 15те цола също в сантиметри и получаваме за диаметър САМО на джантата 38,1см. После за да получим целия диаметър заедно с гумата е нужно да добавим 2 пъти намерената височина на гумата и като цяло за диаметър на джантата заедно с гумата имаме 2х11,275см + 38,1см = 60,65см. Следва да сметнем обиколката по формулата pi.d и обиколката възлиза на 190,441см.
Вече имаме че колело с обиколка 190,441см прави 1706 оборота в минута. Тоест изминава 190,441см 1706пъти в минута (е бати тъпото го казах

Това разбира се е при взетите джанти и гуми, които също имат значение в пресмятането, аналогично може да се направи пресмятане и за други джанти, гуми, диф, скорости и обороти на двигателя.
Аналогично също може да се пресметне на каква скорост при какви обороти с колко километра в час се движи колата, ако човек се позадълбае малко може и графика да направи

Последна промяна BiTurbo на 20 Апр 2010, 14:40, променена общо 2 пъти
- Laverita
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 197
- Регистриран на: 15.10.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Самолет и мечтае да кара подводница
Re: Глупав въпрос, но... какво да се прави?
ивчо3 написа:Сметките са елементарни, първо ще започна със стандартните данни за компакт и ще свърша с тези за крайно предавателно отношение на дифа от е30. Първо, на е30 скоростната кутия е с овърдрайв, на компакта не е, или директната скорост на е30 е четвърта, на компакта- пета. Данните ги изкарах от един каталог, дано са верни: 1. Компакт, максимална скорост- 209 км/час и крайно предавателно отношение- 3.38, със стандартен размер гуми и джанти ги развива на директна пета скорост при 5979,5 оборота в минута (209х1000:1.969х3.38:60)= 5979.5 оборота. Пояснявам: 209 км/час по 1000- защото 1.969, дължината за един оборот на колелото е в сантиметри, по крайно предавателно отношение, делено на 60, защото превръщаме от обороти в час, в обороти в минута. По същия начин изчисляваме дифа на е30-сто. (209х1000:1.969х3.81:60) и получаваме 6740.22 оборота в минута на пета предавка и максимална скорост 209 км/час. Сдуми прости с е30-сковия диф на 6000 оборота, колата ти ще развие 186 км/час. С оригиналния диф на 6000 оборота, ще има 210 км/час. Според мен не си заслужава този диф и си търси като за е36, по възможност за седан, или купе с отношение 3.45. Успех.
Колега, ти си УНИКАЛЕН


Re: Глупав въпрос, но... какво да се прави?
BiTurbo написа:... от таблицата гледаме предавателното число на 5та предавка (тъй като то е най ниско и на нея се достига максималната скорост)...
Максимална скорост се постига на директна предавка (1:1) в скучая четвърта
Петата предавка в случая е "понижаваща" с цел да се намали натоварването на двигателя и за икономия на гориво при поддържане на равномерна скорост
- BiTurbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
Re: Глупав въпрос, но... какво да се прави?
tsb_bg написа:BiTurbo написа:... от таблицата гледаме предавателното число на 5та предавка (тъй като то е най ниско и на нея се достига максималната скорост)...
Максимална скорост се постига на директна предавка (1:1) в скучая четвърта
Петата предавка в случая е "понижаваща" с цел да се намали натоварването на двигателя и за икономия на гориво при поддържане на равномерна скорост
е нали и аз това казвам, гледаме от таблицата 5 е 1:1, а не 4та, тва не е Опел Вектра все пак

П.С. Ти може би се заблуждаваш със скоростите на дизела, там всъщност на 5та ще постигнеш по добра скорост отколкото на 4та, но проблема е, че нямаш достатъчно момент, че да завъртиш до 5000оборота, затова така се и получава, че винаги на 4та се вдига повече от на 5та, но на теория, ако докараш максималните обороти на 5та, там ще си с по-висока скорост

П.С.2 Ето тука сглобих едно калкулаторче на бързо, който иска, само замества жълтите полета със желаните и получава скоростта накрая

Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: Глупав въпрос, но... какво да се прави?
Laverita написа:ивчо3 написа:Сметките са елементарни, първо ще започна със стандартните данни за компакт и ще свърша с тези за крайно предавателно отношение на дифа от е30. Първо, на е30 скоростната кутия е с овърдрайв, на компакта не е, или директната скорост на е30 е четвърта, на компакта- пета. Данните ги изкарах от един каталог, дано са верни: 1. Компакт, максимална скорост- 209 км/час и крайно предавателно отношение- 3.38, със стандартен размер гуми и джанти ги развива на директна пета скорост при 5979,5 оборота в минута (209х1000:1.969х3.38:60)= 5979.5 оборота. Пояснявам: 209 км/час по 1000- защото 1.969, дължината за един оборот на колелото е в сантиметри, по крайно предавателно отношение, делено на 60, защото превръщаме от обороти в час, в обороти в минута. По същия начин изчисляваме дифа на е30-сто. (209х1000:1.969х3.81:60) и получаваме 6740.22 оборота в минута на пета предавка и максимална скорост 209 км/час. Сдуми прости с е30-сковия диф на 6000 оборота, колата ти ще развие 186 км/час. С оригиналния диф на 6000 оборота, ще има 210 км/час. Според мен не си заслужава този диф и си търси като за е36, по възможност за седан, или купе с отношение 3.45. Успех.
Колега, ти си УНИКАЛЕННямам думи
Аз в момета съм с 3.45. Мен не ме интересува чак толкова максималната скорост. Например 200 да дига за мен е достатъчно. Моят изклщчвател е на 7 300. Ако я карам с 6.500 - 800 оборота с диф от е30 3.81 ще стъпи на 200 км. в час нали?
Да на 200 км/час ще дойде 6500 оборота
Последна промяна ивчо3 на 20 Апр 2010, 15:15, променена общо 1 път
- Laverita
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 197
- Регистриран на: 15.10.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Самолет и мечтае да кара подводница
Re: Глупав въпрос, но... какво да се прави?
BiTurbo написа:tsb_bg написа:BiTurbo написа:... от таблицата гледаме предавателното число на 5та предавка (тъй като то е най ниско и на нея се достига максималната скорост)...
Максимална скорост се постига на директна предавка (1:1) в скучая четвърта
Петата предавка в случая е "понижаваща" с цел да се намали натоварването на двигателя и за икономия на гориво при поддържане на равномерна скорост
е нали и аз това казвам, гледаме от таблицата 5 е 1:1, а не 4та, тва не е Опел Вектра все пак
П.С. Ти може би се заблуждаваш със скоростите на дизела, там всъщност на 5та ще постигнеш по добра скорост отколкото на 4та, но проблема е, че нямаш достатъчно момент, че да завъртиш до 5000оборота, затова така се и получава, че винаги на 4та се вдига повече от на 5та, но на теория, ако докараш максималните обороти на 5та, там ще си с по-висока скорост![]()
П.С.2 Ето тука сглобих едно калкулаторче на бързо, който иска, само замества жълтите полета със желаните и получава скоростта накрая
То по тази таблица излиза, че с гуми 225/55/16 и диф 3,45, който ми е в момента, колата ми има макс. скорост на 7000 оборота - 250 км. А на 7.300 оборота, където ми е ограничителя вече съм на 260,7 км.
- Crazy_jerry
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 51
- Регистриран на: 4.02.2010
- Местоположение: Кюстендил
- Пол: Мъж
- Кара: ше 32? Compact
- Мечтае да кара: E91 330xD
Re: Глупав въпрос, но... какво да се прави?
Колега BiTurbo по твоята таблица идва че компакта с 3.38 диф трябва да направи 219 км в час! Трябва да се тества но лошо време 



- Laverita
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 197
- Регистриран на: 15.10.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Самолет и мечтае да кара подводница
Re: Глупав въпрос, но... какво да се прави?
П.с
Значи, ако и сложа дори диф 4.10 от е30 мак. скорост на 7000 оборота ще е 210 км.? Ами това е супер
Доверявайки се на таблицата на колегата мога да сложа 4.10 диф?
Значи, ако и сложа дори диф 4.10 от е30 мак. скорост на 7000 оборота ще е 210 км.? Ами това е супер

- BiTurbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
Re: Глупав въпрос, но... какво да се прави?
Laverita написа:То по тази таблица излиза, че с гуми 225/55/16 и диф 3,45, който ми е в момента, колата ми има макс. скорост на 7000 оборота - 250 км. А на 7.300 оборота, където ми е ограничителя вече съм на 260,7 км.
ами толкова е да, единствено ти идва проблема с какъв мотор ще успееш да завъртиш на 7300 оборота на 5та при съпротивлението, което колата ще има и при тия предавателни числа


- Laverita
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 197
- Регистриран на: 15.10.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Самолет и мечтае да кара подводница
Re: Глупав въпрос, но... какво да се прави?
BiTurbo написа:Laverita написа:То по тази таблица излиза, че с гуми 225/55/16 и диф 3,45, който ми е в момента, колата ми има макс. скорост на 7000 оборота - 250 км. А на 7.300 оборота, където ми е ограничителя вече съм на 260,7 км.
ами толкова е да, единствено ти идва проблема с какъв мотор ще успееш да завъртиш на 7300 оборота на 5та при съпротивлението, което колата ще има и при тия предавателни числаАко го имаш тоя мотор, върти и няя се плашиш
Ами мотора ми е м44б19 от компакт заедно със скоротите +чип + споретен фгилтър + по широка генерация = на 160 коня, ще стане ли?
Последна промяна Laverita на 20 Апр 2010, 15:25, променена общо 1 път
- BiTurbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
Re: Глупав въпрос, но... какво да се прави?
Laverita написа:П.с
Значи, ако и сложа дори диф 4.10 от е30 мак. скорост на 7000 оборота ще е 210 км.? Ами това е суперДоверявайки се на таблицата на колегата мога да сложа 4.10 диф?
ми да ама на 150 ще си в 5000 оборота на 160 на 5500 и т.н. Тоест при сравнително ниска скорос, ще товариш мотора доста. Но целта ти си я знаеш

- BiTurbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
Re: Глупав въпрос, но... какво да се прави?
Laverita написа:BiTurbo написа:Laverita написа:То по тази таблица излиза, че с гуми 225/55/16 и диф 3,45, който ми е в момента, колата ми има макс. скорост на 7000 оборота - 250 км. А на 7.300 оборота, където ми е ограничителя вече съм на 260,7 км.
ами толкова е да, единствено ти идва проблема с какъв мотор ще успееш да завъртиш на 7300 оборота на 5та при съпротивлението, което колата ще има и при тия предавателни числаАко го имаш тоя мотор, върти и няя се плашиш
Ами мотора ми е м44б19 от компакт заедно със скоротите +чип + споретен фгилтър + по широка генерация = на 160 коня, ще стане ли?
Ми пробвай

Тва вече за да ти се каже се изисква много повече смятане от тая екселска таблица, там приемаш, че става, а дали става, вече е друг въпроса

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани