Как да избегнем катастрофите?
Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD
64 мнения
• Страница 3 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- cargo22
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 225
- Регистриран на: 3.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: bmw 316 84г. м10б18
- Мечтае да кара: на рали съзтезание :)
Re: Как да избегнем катастрофите?
ms написа:Викаш да си гледаме в огледалата- на бас, че тоя е погледнал, ама по няк'ви странни причини не е видял идващият самолет... Гледаш от 5:50 началото на ситуацията, после мяташ едно око от 6:30 нататък => http://www.youtube.com/watch?v=5cIYOiFeTOM Та к'во каза за огледалата
Скука по магистралата, добре че има такива дето го засичат,та да му е разнообразно.
Начи първо в това видео е показана по нашенски селянията, изкача от аварийната лента в най лево и на всичкото отгоре им дава зор .
Шофьор: "Чисто ли е???".
Навигатор: "Чисто е!!!"
Re: Как да избегнем катастрофите?
cargo22 написа:ms написа:Викаш да си гледаме в огледалата- на бас, че тоя е погледнал, ама по няк'ви странни причини не е видял идващият самолет... Гледаш от 5:50 началото на ситуацията, после мяташ едно око от 6:30 нататък => http://www.youtube.com/watch?v=5cIYOiFeTOM Та к'во каза за огледалата
Скука по магистралата, добре че има такива дето го засичат,та да му е разнообразно.
Начи първо в това видео е показана по нашенски селянията, изкача от аварийната лента в най лево и на всичкото отгоре им дава зор .
Шофьор: "Чисто ли е???".
Навигатор: "Чисто е!!!"
Fast and furious 10 - The Bulgarian highway И недай си Боже навигатора да не е доогледал от напрежението, например и...
Real.Eyes.Realize.Real.Lies
BMW части - оригинални, тунинг и афтърмаркет
BMW аксесоари
Втулки за джанти
Болтове за джанти
BMW части - оригинални, тунинг и афтърмаркет
BMW аксесоари
Втулки за джанти
Болтове за джанти
- cargo22
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 225
- Регистриран на: 3.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: bmw 316 84г. м10б18
- Мечтае да кара: на рали съзтезание :)
Re: Как да избегнем катастрофите?
Ценен съвет за нощно каращите е, за извънградско да се кара максимално вътре, даже на осевата да си я яхнал и единствено малко преди разминаването се изнасяш в страни и после пак вътре.
Понеже на курсовете надали някой ще ти ги каже тези неща, ето и някой малки хитринки за улеснение при движение изънградско.
Гледането на маркировката и знаците е от изключително важно значение за да не се получават фрапиращи ситуации.
Първо самата маркировка и знаците на пътя ти казват какъв е терена, след като линията е непрекъсната значи участъка е със слаба видимост или завой както и знаците.Подготвянето в такива ситуации за изпреварване на камион, става още когато видиш знака за край на забрана за изпреварването, което ти подсказва че идва прав участък, но за целта не треа да си се заврял плътно до камиона и да си мислиш че така ще го изпревариш по бързо.
Когато почнеш да го правиш това и започваш да гледаш как разни лемондета с коли по над 200к.с се нервират че ги изпреварваш като спрели с неква щайга, а те си остават зад камиона с опулена физиономиа.
Понеже на курсовете надали някой ще ти ги каже тези неща, ето и някой малки хитринки за улеснение при движение изънградско.
Гледането на маркировката и знаците е от изключително важно значение за да не се получават фрапиращи ситуации.
Първо самата маркировка и знаците на пътя ти казват какъв е терена, след като линията е непрекъсната значи участъка е със слаба видимост или завой както и знаците.Подготвянето в такива ситуации за изпреварване на камион, става още когато видиш знака за край на забрана за изпреварването, което ти подсказва че идва прав участък, но за целта не треа да си се заврял плътно до камиона и да си мислиш че така ще го изпревариш по бързо.
Когато почнеш да го правиш това и започваш да гледаш как разни лемондета с коли по над 200к.с се нервират че ги изпреварваш като спрели с неква щайга, а те си остават зад камиона с опулена физиономиа.
- gi4o
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 171
- Регистриран на: 24.02.2010
- Местоположение: Хисар
- Пол: Мъж
- Кара: -ше Е34 525 м50
Re: Как да избегнем катастрофите?
колегат е прав за осовата линия, освен пешеходци, каруци, велосипедисти и кой знае какви твари /одушевени и не.../, това пази и колата Ви. по-голямата част от дупките са в периферията ...а и ако изскочи нещо неочаквано, имате две посоки да го избегнете
Re: Как да избегнем катастрофите?
Аз смятам, че книжка кола не кара!
Всмисъл този който кара с 80 примерно и може да кара не само по документи не е по опасен от някой който кара с 50 и педалите в краката му се струват много, а дръжката отдясно някаква егзотична играчка!
Всмисъл този който кара с 80 примерно и може да кара не само по документи не е по опасен от някой който кара с 50 и педалите в краката му се струват много, а дръжката отдясно някаква егзотична играчка!
Re: Как да избегнем катастрофите?
Я да задам едно въпросче тука, да не пускам нова тема. Оставам с впечатлението, че при ускорение, ако не се държи педала на гаста докрая, ми се "припомва" леко, колата се ускорява по-добре Въобразявам ли си нещо или наистина е така? Главно това ми е направило впечатление при тди двигатели .
Re: Как да избегнем катастрофите?
dimithur написа:Я да задам едно въпросче тука, да не пускам нова тема. Оставам с впечатлението, че при ускорение, ако не се държи педала на гаста докрая, ми се "припомва" леко, колата се ускорява по-добре Въобразявам ли си нещо или наистина е така? Главно това ми е направило впечатление при тди двигатели .
Кажи честно, че си зададе въпроса в тема "Как да избегнем катастрофите"
Real.Eyes.Realize.Real.Lies
BMW части - оригинални, тунинг и афтърмаркет
BMW аксесоари
Втулки за джанти
Болтове за джанти
BMW части - оригинални, тунинг и афтърмаркет
BMW аксесоари
Втулки за джанти
Болтове за джанти
Re: Как да избегнем катастрофите?
uCnaHeTcA написа:dimithur написа:Я да задам едно въпросче тука, да не пускам нова тема. Оставам с впечатлението, че при ускорение, ако не се държи педала на гаста докрая, ми се "припомва" леко, колата се ускорява по-добре Въобразявам ли си нещо или наистина е така? Главно това ми е направило впечатление при тди двигатели .
Кажи честно, че си зададе въпроса в тема "Как да избегнем катастрофите"
Eми да, какво лошо има Примерно изпреварваш , ама в насрещното се появява кола и трябва да се изнесеш максимално бързо Не го задавам въпроса с цел "как да се ускорим максимално бързо, че да се нахендрим челно с възможно най-висока скорост"
- Danislav Slavev
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 54
- Регистриран на: 3.04.2010
- Пол: Мъж
- Кара: Субару Аутбек
- Мечтае да кара: новото Субару Аутбек
- Детайли за колата: М50Б20 Турбо....
Re: Как да избегнем катастрофите?
Според мен, за да се решат проблемите с катастрофите, или поне значително да намалеят, трябва да се стегне контрола по раздаването на книжки. Трябва повече практика, и сериозни знания относно натоварвания на осите и задвижващите колела, ускорения и спирания, и всички тези важни неща за устойчивостта на един автомобил .Може да се кара бързо и безопасно. Изцеждането на скоростите и екстремните спирания не означават че се движите бързо и ще стигнете бързо, когато изпреварвате се стремете не да спрете плътно до предния автомобил и след това да използвате силата на автомобила за да изпреварите, а просто по от далеч върнете газта и изчакайте отсрещния автомобил да се разминете, след това с по висока скорост изпреварете, ако ви е нужно да ускорите от 60 и да изпреварвате ще са ви нужни 20 сек. примерно, обаче ако изчакате и запазите високата скорост с 90 ще изпреварите за 5 сек. по бързо, по малък риск да ви изкочи някой отсреща, ако място и видимост няма не изпреварвайте. . Хора всякакви, не на всеки се отдава да кара добре, доброто каране и комплекс от усет и реакции, някой хора много бързо усещат колата и адекватно реагират, други с повече практика, на трети им е доста трудно. Но в крайна сметка практиката е най важна. дори и за най добрите състезателни пилоти когато не шофират известно време им се губи усета, който естествено за определено време бързо си възвръщат. Аз пътувам по много и виждам потенциални самоубиици , които в повечето случаи карат бавно.
The power is nothing without control!
- s
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 158
- Регистриран на: 8.03.2007
- Местоположение: Egham/Sofia/Pazardzhik
- Пол: Мъж
- Кара: Маратонки, Citroen Xsara, E60, E39
Re: Как да избегнем катастрофите?
BMW-то от клипчето е на Тодор Дунев, който немога да кажа, че е накадърен шофьор. иначе повечето от нещата, които казаха колегите са така. въпреки всичко една от най-големите причини за катастрофите са негодните шофьори. инструктурите просто не си вършат работата. може би 90% от нещата които знам, а аз немога да кажа че съм добър шофьор, съм ги научил сам от опити, много четене и после тренировки. да си добър шофьор не е само да знаеш как да реагираш в проблемна и критична ситуация, трябва да можеш да я предвидиш и да я избегнеш.
тъй като съм от Пазарджик, мога да кажа, че тук са най ама най най най негодните шофьори в цяла българия. независимо какво карат за повечето пазарджиклии огледалата ( най-вече дясното) са за бръснене и окраса. кара се с 30км/ч в целия град, независимо дали има коли или няма..спира се в последния момент..вечер се кара само на дълги фарове или без фарове..може да има 2 празни ленти но пак ще се кара по осовата линия..спира се без аварийни и без да се даде какъвто и да е знак..когато хората видят колоездач се набиват спирачки все едно някой ги е захапал за десния крак..само се нервирам..
просто инструктурите трябва да спрат да се заяждат и да късат хора както ме скъсаха мен с 2 изречения. "добре бе момче, като си от пазарджик що си караш кусовете в софия" и малко по-късно: "айде щом незнаеш къде е надлеза надежда слез от колата и другия път да знаеш или ще мислим друг начин" а в същото време тъпанарът, който незнае как работи двигателя да му дават книжка без да ходил да кара нито веднъж. часовете не трябва да са 30, а поне 50. за 30 часа човек нищо неможе да научи освен да тръгва и да спира. трябва да се върне полигона. трябва да учат курсистите как се паркира паралелно, трябва да им показват какво става ако ти поднесе колата и да им се набие в тъпата тиква на повечето жени че като задницата тръгне на мокро, не трябва да се навиват спирачки..
верно се нервирах..наздраве
тъй като съм от Пазарджик, мога да кажа, че тук са най ама най най най негодните шофьори в цяла българия. независимо какво карат за повечето пазарджиклии огледалата ( най-вече дясното) са за бръснене и окраса. кара се с 30км/ч в целия град, независимо дали има коли или няма..спира се в последния момент..вечер се кара само на дълги фарове или без фарове..може да има 2 празни ленти но пак ще се кара по осовата линия..спира се без аварийни и без да се даде какъвто и да е знак..когато хората видят колоездач се набиват спирачки все едно някой ги е захапал за десния крак..само се нервирам..
просто инструктурите трябва да спрат да се заяждат и да късат хора както ме скъсаха мен с 2 изречения. "добре бе момче, като си от пазарджик що си караш кусовете в софия" и малко по-късно: "айде щом незнаеш къде е надлеза надежда слез от колата и другия път да знаеш или ще мислим друг начин" а в същото време тъпанарът, който незнае как работи двигателя да му дават книжка без да ходил да кара нито веднъж. часовете не трябва да са 30, а поне 50. за 30 часа човек нищо неможе да научи освен да тръгва и да спира. трябва да се върне полигона. трябва да учат курсистите как се паркира паралелно, трябва да им показват какво става ако ти поднесе колата и да им се набие в тъпата тиква на повечето жени че като задницата тръгне на мокро, не трябва да се навиват спирачки..
верно се нервирах..наздраве
- cargo22
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 225
- Регистриран на: 3.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: bmw 316 84г. м10б18
- Мечтае да кара: на рали съзтезание :)
Re: Как да избегнем катастрофите?
s написа:BMW-то от клипчето е на Тодор Дунев, който немога да кажа, че е накадърен шофьор
Не подлагам шофьорските му качества на съмнение, все пак е човек занимаващ се със спортно каране, ако това на филмчето е той ,просто е върха на смеха човек занимаващ се професионално да показва колко е малоумен.Нема лошо да караш така, ама на писта.Да не дава Господ, баш при е такива карания стават сакатлъците и после по вестиците излизат статии с коментари на учудени хора, как е възможно толкова опитен шофьор да........... и тн.
Като се помислиш за голема работа и тогава стават белите.Всеки е ръчкал, ама като я изтървеш и ти се дръпне лайното и ако имаш след това шанса пак да караш дърпаш леко кръчето от газта.Не съм се размазвал ама съм я изтървал и просто концентрацията и това че нямах абсолютно никаква мисъл в главата с неимуверни усилия не се потроших.Сърцетупа последва 1-2 мин след случката ,та после винаги броим и едно на ум.
- p0wEr
- младши ентусиаст
- Мнения: 425
- Регистриран на: 6.11.2008
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: 90" Е30 316i
- Мечтае да кара: Е30 3??
Re: Как да избегнем катастрофите?
Аз никъде в клипa не видях Тодор Дунев ! Така че не говорете Дунев не участва в клипа Просто нещо се е объркал пича и говори глупости
Пичове, Е30 не е за хора със слаби сърца, лекари или юристи...
Първите могат да умрат от страх, вторите ще си представят кървави гледки, а третите ще броят наум актовете и наказателните постановления, които биха получили...
Не случайно още през 80-те години Е30 е водело класацията за най-много смъртни случаи, като е било изпреварено единствено от Порше 911.
При Е30 е или любов от пръв поглед, или нищо. Първото каране е като секс за първи път - не знаеш какво да мислиш, ама знаеш че ти е харесало и че ще го направиш пак... След това идва зависимостта, по силна от наркотик...
Няма "бивш" Е30-каджия, който поне веднъж е бил наистина такъв, си остава рецидивист до живот...
Първите могат да умрат от страх, вторите ще си представят кървави гледки, а третите ще броят наум актовете и наказателните постановления, които биха получили...
Не случайно още през 80-те години Е30 е водело класацията за най-много смъртни случаи, като е било изпреварено единствено от Порше 911.
При Е30 е или любов от пръв поглед, или нищо. Първото каране е като секс за първи път - не знаеш какво да мислиш, ама знаеш че ти е харесало и че ще го направиш пак... След това идва зависимостта, по силна от наркотик...
Няма "бивш" Е30-каджия, който поне веднъж е бил наистина такъв, си остава рецидивист до живот...
- jakson
- ентусиаст
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
Re: Как да избегнем катастрофите?
Според мен инструктора не да те учи да караш до 50 км/ч макс ами трябва да има скоростно шофиране за да се обучат младите шофиори как се държи автомобила при 50 и при 150 км/ч . Знаете , че е доста различно . А за да избегнеш катастрофа според мен много важно е да имаш добри гуми , окачване за да не поднесеш и да изгубиш контрол над колата , мощен двигател за да бягаш от ''лошото'' като тръгнеш да изпреварваш да знаеш , че стане бързо и безопасно и спирачната система да е в пълна изправност . Спомням си 1 път извънградско си карам с 80 обаче 1 който имаше шило в задника натискаше да ме изпреварва . На завой тръгна да ме изпреврва аз минах плътно в дясно и намалих доста обаче отсреща се зададе кола , тогава чух спирачки в огледалото видях бял пушек и този който ме изпреварваше се завъртя и отиде в една нива . След около 10тина км пак ме достигна и ме изпревари . Та да си дойдем на думата . Първо изпреварва неправилно , 2ро няма достатъчно мощност за да извърши тази маневра но я предприема , 3то няма видимост , 4то неизправни спирачки защото в огледалото видях , че само лявите гуми взеха да пушат и то неравномерно спираха именно заради тази спирачна неизправност се завъртя .
- cargo22
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 225
- Регистриран на: 3.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: bmw 316 84г. м10б18
- Мечтае да кара: на рали съзтезание :)
Re: Как да избегнем катастрофите?
jakson написа:4то неизправни спирачки защото в огледалото видях , че само лявите гуми взеха да пушат и то неравномерно спираха именно заради тази спирачна неизправност се завъртя .
При положение че е в завой, нормално е спирачното усилие да е по голямо върху едните гуми.
То затова се казва, по възможност да не се злоупотребява със спирачката в завой
Хихи че ти тия инструктори да не са състезатели, че да те учат с такива скорости, те са абсолютно нормално каращи хора, както повечето. Човек се учи непрекъснато, затова е важна основата дадена му от инструктора, не става цял живот да имаш инструктор до себе си. Някой хора допускат грешката че след като минат определен брой километри си мислят че всичко им е ясно, да ама не, винаги ще има нови ситуаций или добре забравени стари, да те осъзнаят.
- А.Марчев
- ентусиаст
- Мнения: 1093
- Регистриран на: 1.02.2010
- Местоположение: Габрово
- Мечтае да кара: E60 М5 Еisenmann RACE exhaust
Re: Как да избегнем катастрофите?
много добре че си се сетил за това ......
64 мнения
• Страница 3 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани