Реле (FAN),охлаждане клима

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1932
Регистриран на: 1.02.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 730д
Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5

Реле (FAN),охлаждане клима

Мнение от Пресиян Василев » 28 Апр 2010, 19:20

Става вьпрос за Е-39 тдс Преди 3м 1998 год,
Зад джабката има 2 релета +1 предпазител 50 А.1-вото реле кьм двигателния отсек е за включване на вентилатора.
Дава си го като грешка (22) FAN RELAY.
Мисьлта ми е ,че климатроника си работи но не се вклю.вентилатора отпред и ме е страх да не вземе да изключва в жегите ,когато фреона се претопли.Като сьблека релето и го стисна вентилатора си трьгва,резисторите сьщо са здрави.Мерих оперативната намотка (бубинката )на реленцето дава около100 Ома.
Винаги ли при включ/на компресора трябва да трьгне вентилатора,така мисля аз ,но пьк тая грешка постоянно........
Че ся се чудя кви да ги дьрвя :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1953
Регистриран на: 11.08.2009
Местоположение: Добрич
Кара: Е39 '02 530d

Re: Реле (FAN),охлаждане клима

Мнение от LUCIFER'S » 28 Апр 2010, 19:35

когато не е загрял двигателя вентилатора не тръгва веднага, но на загрял мотор почва да върти на 1 степен или на 2 степен вентилатора. Да не ти е цъфнало съпротивление за степените на 1 степен примерно :roll:

Според "Аутодата" дават и при ЕСМ модула под филтъра пак да има релета
Изображение
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 986
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: 96-8' 523ti

Re: Реле (FAN),охлаждане клима

Мнение от bmw_n00b » 28 Апр 2010, 20:39

Неговата перка е с 3 степени и 1-ва би трябвало да се включва веднага след пускането на климатика.

Релето, което стискаш е за 3-та степен. Провери си бушони 7 и 20, ако са в ред значи е от съпротивлението в перката. А ето го и релето за 1-ва степен в е-бокса:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение Schnappi, Das Kleine Krokodil

интерФЕЙСА на форума... нещо ми е непрегледен...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1953
Регистриран на: 11.08.2009
Местоположение: Добрич
Кара: Е39 '02 530d

Re: Реле (FAN),охлаждане клима

Мнение от LUCIFER'S » 28 Апр 2010, 20:46

bmw_n00b написа:Неговата перка е с 3 степени и 1-ва би трябвало да се включва веднага след пускането на климатика.


:yes: да с 3 е..., но когато не е загрял мотора не се вкл веднага, а при загрял мотор и висока външна Т може и на 2 степен да тръгне направо- това съм го виждал
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1932
Регистриран на: 1.02.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 730д
Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5

Re: Реле (FAN),охлаждане клима

Мнение от Пресиян Василев » 28 Апр 2010, 21:11

Мда бачкат и 2-та резистора,но утре ще покарам на копче да загрее хубаво колата ,и ще пусна компресора да видим трьгвали и на коя скорост .В кутията на ДДЕ като подам маса през лампа пак трьгва вентилатора
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1200
Регистриран на: 26.09.2006
Местоположение: NEW YORK-Empire state
Пол: Мъж
Кара: X5 2003 e39 540

Re: Реле (FAN),охлаждане клима

Мнение от sadex5 » 29 Апр 2010, 17:16

Колега, как разбра за резисторите, че са окей? Да не би да имаш повреден датчик за налягането на фреона в системата, намира се до десния фар. Или като цяло да няма R 134 достатъчно..Тогава вентилатора прави точно така, и климатика работи само когато караш бързо а на светофарите го няма никакъв, тъй като няма принудителна циркулация.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1932
Регистриран на: 1.02.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 730д
Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5

Re: Реле (FAN),охлаждане клима

Мнение от Пресиян Василев » 29 Апр 2010, 21:25

sadex5 написа:Колега, как разбра за резисторите, че са окей? Да не би да имаш повреден датчик за налягането на фреона в системата, намира се до десния фар. Или като цяло да няма R 134 достатъчно..Тогава вентилатора прави точно така, и климатика работи само когато караш бързо а на светофарите го няма никакъв, тъй като няма принудителна циркулация.

Колега резисторите бачкат.чрез тях развьртам всички скорости на вентилатора.Фреон има,защото климатика трьгва веднага,работи много добре ,сиреч прави студ повече от прилично.Налягането в системата е добро.Датчика сьщо е ок.Аз незнам дали не се втелявам и за това питам.Климатика си бачка,просто зная че на тия кратуни с вклю.на компресора трябва да трьгне перката
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 3.03.2006
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: Каквото запали

Re: Реле (FAN),охлаждане клима

Мнение от NAPSTERS » 29 Апр 2010, 21:56

при мен с включването на компресора тръгва и перката независимо дали е студена или топла колата, но аз съм бензин ако има значение :confused:
когато умен човек спори с глупак, спорят двама глупаци.
http://www.vbox7.com/play:a44cbadb
Изображение
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1200
Регистриран на: 26.09.2006
Местоположение: NEW YORK-Empire state
Пол: Мъж
Кара: X5 2003 e39 540

Re: Реле (FAN),охлаждане клима

Мнение от sadex5 » 29 Апр 2010, 23:16

Е при теб може би е друг проблем. Аз навремето в Русе на трима майстора ходих, и тримата не разбраха откакво не ми тръгва веднага вентилатора. След като карах да кажем 20-тина километра се пускаше мисля на 2 ра скорост направо, и ако спра преждевремнно, без да гася мотора ,след 3 минути спираше вентилатора до нула. Сега гледах на Х5 цата, ами тръгна веднага, мотора беше студен :shock:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 3.03.2006
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: Каквото запали

Re: Реле (FAN),охлаждане клима

Мнение от NAPSTERS » 29 Апр 2010, 23:40

sadex5 написа:Е при теб може би е друг проблем. Аз навремето в Русе на трима майстора ходих, и тримата не разбраха откакво не ми тръгва веднага вентилатора. След като карах да кажем 20-тина километра се пускаше мисля на 2 ра скорост направо, и ако спра преждевремнно, без да гася мотора ,след 3 минути спираше вентилатора до нула. Сега гледах на Х5 цата, ами тръгна веднага, мотора беше студен :shock:


абсолютно съм сигурен че нямам никакъв проблем 8) просто така си работи.
когато умен човек спори с глупак, спорят двама глупаци.
http://www.vbox7.com/play:a44cbadb
Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: Реле (FAN),охлаждане клима

Мнение от Ivo_Borisov » 01 Май 2010, 21:44

И при мен перката тръгва веднага след като включа климатика.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1200
Регистриран на: 26.09.2006
Местоположение: NEW YORK-Empire state
Пол: Мъж
Кара: X5 2003 e39 540

Re: Реле (FAN),охлаждане клима

Мнение от sadex5 » 02 Май 2010, 3:16

Именно, така работи. Аз по горе имах предвид на Presko проблема Napsters-овия мисля, че няма проблем. Днес пак гледах на Х5, тръгна си на 2 рата секунд, студен мотор, външната температура към 27 градуса...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1932
Регистриран на: 1.02.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 730д
Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5

Re: Реле (FAN),охлаждане клима

Мнение от Пресиян Василев » 02 Май 2010, 9:38

sadex5 написа:Именно, така работи. Аз по горе имах предвид на Presko проблема Napsters-овия мисля, че няма проблем. Днес пак гледах на Х5, тръгна си на 2 рата секунд, студен мотор, външната температура към 27 градуса...

Еми да ,то и диагностиката си го пише.Грешка 22,сиреч това реле,но това показва а дали релето нее в час или оперативно кьм него се губи нещо кои да знае.
Вчера покарах повече ,клима си има ама вентилатор не.
Да всема да пусна един + след контакат на това реле с импулс от компресора ?
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2753
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: Бургас
Кара: F07 535D
Мечтае да кара: SL500

Re: Реле (FAN),охлаждане клима

Мнение от anzak » 02 Май 2010, 10:50

вентилатора за охлаждане на радиатора на климатика се включва или принудително при несработване на виското и повишена температура на антифриза със сигнал от дме(дде) или ако всичко е наред когато налягането във климатичната система достигне определена стойност и инфо взима по спомен от датчика на пресостата - това за моделите със резистори
Барай шишарката Минкеее ....

ентусиаст
Аватар
Мнения: 887
Регистриран на: 20.10.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW X5, Е60, Е30
Мечтае да кара: с талон
Детайли за колата: БМВ

Re: Реле (FAN),охлаждане клима

Мнение от Se7ven » 02 Май 2010, 11:09

В момента и моя не тръгва веднага, а след доса каране и мисля, че е нормално.
Веднъж като си рових с ДИС-а из колата намерих една опция на климатика според климата да се нагласи, имаше хот климат и нормален, моята беше на нормален климат. Включих пробно на хот климат и перката се включваше веднага и доста по-често.
Сега съм си на нормален климат и не се включва веднага. За лятото смятам да си включа на хот климат за по-добро охлаждане и превантивно да е по-добро охлаждането като цяло.

п.с. на предното ми БМВ се включваше веднага и аз съм се чудил сегашното кво се скатава, но сега мога да си го наглася на по-често духане :driving: .

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot]

Последни теми
Facebook