Тромава под 3000 r.pm.
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- twake
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 519
- Регистриран на: 11.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39
Re: Тромава под 3000 r.pm.
BOIAN написа:колеги, какво трябва да усетя след смяната на о-ринговете на ваноса, вече 200 км и абсолютно нищо не усещам.
520iA карам.
Да стане по-пъргава в ниските обороти най-общо казано.
- BOIAN
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 106
- Регистриран на: 16.08.2006
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: e39 520iA 1996 и Х5 3.0i/газ 2001
- Мечтае да кара: МИГ 29 или АПАЧИ
- Детайли за колата: всички екстри за модела и надпис Стенли Ройс :-)
Re: Тромава под 3000 r.pm.
мерси колега, дано да стане.....
" ВАЖНОТО Е ДА СИ НОРМАЛЕН В НЕНОРМАЛНА СИТУАЦИЯ, А НЕ НЕНОРМАЛЕН В НОРМАЛНА СИТУАЦИЯ"
Re: Тромава под 3000 r.pm.
за пръстените
http://www.youtube.com/watch?v=UvtEU4q3 ... re=related
за ваноса малко голо инфо... самоче за единичния
http://www.youtube.com/watch?v=6khny0mbHeI
http://www.youtube.com/watch?v=zdfISjWdzrs&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=UvtEU4q3 ... re=related
за ваноса малко голо инфо... самоче за единичния

http://www.youtube.com/watch?v=6khny0mbHeI
http://www.youtube.com/watch?v=zdfISjWdzrs&NR=1
Re: Тромава под 3000 r.pm.
за о пръстените, забравих да вмъкна
http://www.youtube.com/watch?v=nn-kfIKEGrY&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=pKgxBC2gAGI&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=yAuYl4hjefk&NR=1
това са 3 части на едно клипче
ваноса е на 127к
ето клипче с износени пртстени
http://www.youtube.com/watch?v=a9xTn0vY ... re=related
човека прави различни кобинации от натискане на газта в определен момент в зависимост от оборотите... много дефицитни детаили
аз задължително ще си ги сменя тези пръстни.. такова чукане на клипа е.. направо злокобно, на мен ми е пречуквало но като поработи се оправя.. наи големия враг на всяка механика е ЛУФТА както и вси4ко което води да появата му!!!!!
много ясно че ще се суети колата под 3000 оборота, даже не трябва да се кара че се износват глупостите дето се удрят една в друга
http://www.youtube.com/watch?v=nn-kfIKEGrY&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=pKgxBC2gAGI&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=yAuYl4hjefk&NR=1
това са 3 части на едно клипче
ваноса е на 127к
ето клипче с износени пртстени
http://www.youtube.com/watch?v=a9xTn0vY ... re=related
човека прави различни кобинации от натискане на газта в определен момент в зависимост от оборотите... много дефицитни детаили
аз задължително ще си ги сменя тези пръстни.. такова чукане на клипа е.. направо злокобно, на мен ми е пречуквало но като поработи се оправя.. наи големия враг на всяка механика е ЛУФТА както и вси4ко което води да появата му!!!!!
много ясно че ще се суети колата под 3000 оборота, даже не трябва да се кара че се износват глупостите дето се удрят една в друга
- twake
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 519
- Регистриран на: 11.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39
Re: Тромава под 3000 r.pm.
Вече и аз съм със сменени гумички благодарение на Sesko и spacepl.
Разликата след 500/600 км ,макар и не градско, вече си е осезаема. По лесно тръгва колата и ускорява по-добре в ниските обороти. Оправи се и един много гаден проблем - тресенето сутрин. Каква е била връзката с ваноса не мога да кажа но е факт.
Разликата след 500/600 км ,макар и не градско, вече си е осезаема. По лесно тръгва колата и ускорява по-добре в ниските обороти. Оправи се и един много гаден проблем - тресенето сутрин. Каква е била връзката с ваноса не мога да кажа но е факт.
- badsharki
- ентусиаст
-
- Мнения: 1428
- Регистриран на: 23.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xd
Re: Тромава под 3000 r.pm.
twake написа:....
Колега, може ли ти да пуснеш темата, да луднем всички с тоя ванос и накрая последен да ги смениш тия рингове.

Шегувам се и се радвам, че и при теб ефекта е бил положителен.

- Sesko
- ентусиаст
-
- Мнения: 937
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Разград
- Пол: Мъж
- Кара: е60 525 x-drive
- Мечтае да кара: M6
Re: Тромава под 3000 r.pm.
Абе има нещо общо с налягането на маслото това за тресенето сутрин. Като се сменят о-ринговете уплътнява по хубаво . В една тема на tsb_bg е писано точно за това . Наистина се орпавя тресенето ама и времето се стопли , ще видим другата зима как ще е
.

- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3351
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: Тромава под 3000 r.pm.
Възможно е да е и от презацепването на валовете, всепак веригата се е разтегнала малко или много и са били малко изместени от това което трябва да бъдат. Сега след презацепването пак са както трябва и за това не претриса. Според мен де 

- badsharki
- ентусиаст
-
- Мнения: 1428
- Регистриран на: 23.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xd
Re: Тромава под 3000 r.pm.
Sesko написа:Наистина се орпавя тресенето ама и времето се стопли , ще видим другата зима как ще е.
Аз изкарах вече една зима с тях и тресенето сутрин не се появи нито веднъж

- g_mihalev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 138
- Регистриран на: 13.10.2008
- Местоположение: София/Свиленград
- Кара: с удоволствие
- Мечтае да кара: по хубави пътища
- Детайли за колата: G30 520 xDrive 2017
Re: Тромава под 3000 r.pm.
Здравейте колеги, аз карам E46 320i 1999 М52TUB20 (двоен ванос). До колкото виждам вие тези ваноси ги ремонтирате отдавна. Интересувам се понеже моя нещо си потропва доволно, а и от понякога странно колата изобщо да набира -все едно съм дръпнал леко ръчната.
Друго което ми прави впечатление е че при превключване на първа или от първа на втора и по-рязко отпускане на съединителя придърпва (трябва да съм супер внимателен за да не го направи).
Прочетох доста теми, но мисля че точно тук видях че някой май се беше оплакал от същото и след ремонта са се оправили проблемите. Имам идея да сменям и свещи (не съм ги сменял от както съм купил колата). Масло и филтри си сменям редовано.
Та идеята ми е да го ремонтирам.
Въпроса ми е ако можете да потвърдите описаните симптоми дали може да имат общо с ваноносите и дали някой е ремонтирал Двойния ванос да сподели впечатления и опит. До колкото виждам (прочетох статията в http://www.beisansystems.com/procedures/vanos_procedure.htm и доста други теми) не е много сложна процедурата (даже е по-лека в сравнение с тази на единичния ванос) и мисля да я извърша сам.
Друго което ми прави впечатление е че при превключване на първа или от първа на втора и по-рязко отпускане на съединителя придърпва (трябва да съм супер внимателен за да не го направи).
Прочетох доста теми, но мисля че точно тук видях че някой май се беше оплакал от същото и след ремонта са се оправили проблемите. Имам идея да сменям и свещи (не съм ги сменял от както съм купил колата). Масло и филтри си сменям редовано.
Та идеята ми е да го ремонтирам.
Въпроса ми е ако можете да потвърдите описаните симптоми дали може да имат общо с ваноносите и дали някой е ремонтирал Двойния ванос да сподели впечатления и опит. До колкото виждам (прочетох статията в http://www.beisansystems.com/procedures/vanos_procedure.htm и доста други теми) не е много сложна процедурата (даже е по-лека в сравнение с тази на единичния ванос) и мисля да я извърша сам.
- badsharki
- ентусиаст
-
- Мнения: 1428
- Регистриран на: 23.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xd
Re: Тромава под 3000 r.pm.
Колега по описаните симптоми трудно може да се определи дали проблемите ти идват изцяло от ваноса.
Две неща са сигурни обаче:
1. Смяната на О-рингите на ваноса досега на никой не е навредила и почти винаги е била оправдана инвестиция.
2. Съединитиля и ваноса нямат нищо общо. За симптомите при съединителя които си описал по-скоро търси причината в самия съединител, маховик, CDV клапан (ако изобщо се монтира при Е46) --> viewtopic.php?f=35&t=123505&hilit=cdv
Две неща са сигурни обаче:
1. Смяната на О-рингите на ваноса досега на никой не е навредила и почти винаги е била оправдана инвестиция.
2. Съединитиля и ваноса нямат нищо общо. За симптомите при съединителя които си описал по-скоро търси причината в самия съединител, маховик, CDV клапан (ако изобщо се монтира при Е46) --> viewtopic.php?f=35&t=123505&hilit=cdv
- bmw_n00b
- ентусиаст
-
- Мнения: 986
- Регистриран на: 21.08.2007
- Местоположение: Пловдив
- Кара: 96-8' 523ti
Re: Тромава под 3000 r.pm.
@ g_mihalev
Щом тропа, сменяй, колега. Това със сигурност ще се оправи. Може да даде положително отражение и на проблема с набирането, ако не е от друго. Придърпването от 1-ва на 2-ра е по-скоро въпрос на свикване. Доста е характерно за баварците да си подскачат като пускаш рязко съединителя особено при около 2000-2500 об/мин. При по-високи обороти сменят като масълце.
@ badsharki
Колега, относно резонанса при около 2000 оборота, който си обсъждахме: смених мотора и пак го има, така че със сигурност е от генерацията. Имам съмнения, че точно тогава ваноса се размърдва и се променя гласа на двигателя. Другият вариант е да има някакви специфики в гърнетата които са взели да се размърдват
Аз съм с катализатор и т.н., т.е. както си е заводски колата.
Щом тропа, сменяй, колега. Това със сигурност ще се оправи. Може да даде положително отражение и на проблема с набирането, ако не е от друго. Придърпването от 1-ва на 2-ра е по-скоро въпрос на свикване. Доста е характерно за баварците да си подскачат като пускаш рязко съединителя особено при около 2000-2500 об/мин. При по-високи обороти сменят като масълце.
@ badsharki
Колега, относно резонанса при около 2000 оборота, който си обсъждахме: смених мотора и пак го има, така че със сигурност е от генерацията. Имам съмнения, че точно тогава ваноса се размърдва и се променя гласа на двигателя. Другият вариант е да има някакви специфики в гърнетата които са взели да се размърдват

- AGD
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 531
- Регистриран на: 20.04.2007
- Местоположение: София/Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: F15 xDrive30d N57T
- Мечтае да кара: 911 Turbo
Re: Тромава под 3000 r.pm.
g_mihalev написа:Здравейте колеги, аз карам E46 320i 1999 М52TUB20 (двоен ванос). До колкото виждам вие тези ваноси ги ремонтирате отдавна. Интересувам се понеже моя нещо си потропва доволно, а и от понякога странно колата изобщо да набира -все едно съм дръпнал леко ръчната.
Някъде по околните страници е моята тема със същия проблем с вървенето на колата. За момента и аз съм стигнал до извода за "счупени" уплътнения на ванос-а и в момента си чакам ремонтния комплект да пристигне.
Щом имаш и тропане можеш да си поръчаш и rattle kit от същия сайт, в който си видял процедурата за ремонт. Така и така ще отваряш ванос-а, поне да си подменил всичко.
George Carlin написа:Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
- g_mihalev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 138
- Регистриран на: 13.10.2008
- Местоположение: София/Свиленград
- Кара: с удоволствие
- Мечтае да кара: по хубави пътища
- Детайли за колата: G30 520 xDrive 2017
Re: Тромава под 3000 r.pm.
Мерси колеги, относно придърпването съединителя го сменях комплект тази зима (беше още оригиналния), за маховика казаха, че е добре. Относно CDV клапан незнам дали имам, ще трябва да проверя, до колкото прегледах е сравнително евтин и лесен за подмяна.
@bmw_n00b точно както описа е , прави го само ако съм на по-ниски обороти. Ако примерно съм на около 3000 и нагоре преди да превключа няма проблем.
Относно този Rattle Repair Kit , мислиш че моите може да са заминали и от това да трака? Това нали са самите "буталца" на които се слагат гумените уплътнения?
Не е ли възможно да трака и само заради уплътненията.
Поздрави
@bmw_n00b точно както описа е , прави го само ако съм на по-ниски обороти. Ако примерно съм на около 3000 и нагоре преди да превключа няма проблем.

Относно този Rattle Repair Kit , мислиш че моите може да са заминали и от това да трака? Това нали са самите "буталца" на които се слагат гумените уплътнения?
Не е ли възможно да трака и само заради уплътненията.
Поздрави

- bmw_n00b
- ентусиаст
-
- Мнения: 986
- Регистриран на: 21.08.2007
- Местоположение: Пловдив
- Кара: 96-8' 523ti
Re: Тромава под 3000 r.pm.
Аз вече на два мотора (единичен ванос) сменям уплътненията. На единия Ivanov 530d ги сменя (с моя помощ вече със затворени очи
). Та на единия се беше спекъл работния уплътнителен пръстен, на другия си правеше вакуум, но пак го сменихме, така и така бяха отворени. И на двете бутала имаше минимален аксиален луфт, който всъщност Rattle Repair Kit би трябвало да отстрани. Но е голяма играчка и рискуваш да деформираш буталото. Този луфт е по-скоро работен, който досега аз съм виждал. Ако е някакъв фрапиращ вече е друг въпроса, но доколкото знам такъв се получава само на М50ТУ, където е без панички буталото на ваноса.

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани