Превишена скорост - факти и недотам.
Модератор: Общи модератори
36 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- BMW_RIDER
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 645
- Регистриран на: 30.03.2009
- Местоположение: U gorata
- Пол: Мъж
- Кара: prascho, nervaka i redneckmobil
- Мечтае да кара: "samodelna" kola
Превишена скорост - факти и недотам.
От доста време се каня да преведа, по-скоро преразкажа на български една много интересна статия за превишената скорост, която намерих в един наистина полезен и хубав английски сайт - Car Bibles. Така ,че цялата статия на английски може да си я намерите ето тук: http://www.carbibles.com/speeding_facts.html
Също като автора на статията и аз предполагам ,че ще е интересна на доста хора, но е ясно, че ще има и такива които ще ме обвинят в насърчаване на бързото каране и рейсърските изпълнения - така ,че моля който не е съгласен, много хубаво нека го изрази културно и аргументирано, само без реплики : Е заради такива като тебе стават катастрофите и т.н.
И така:
Всеки който е гледал телевизия, чел вестник, слушал радио, разправял се с КАТ дори слушал политиците знае ,че когато се заговори за катастрофи винаги основния виновник е превишената скорост. Тя наистина е един удобен политически и полицейски инструмент и засъжаление се използва от тях винаги когато се отдаде възможност. Какво имам впредвид - това ,че когато и да уцелиш дупка, дядо ти се хвърли пред колата, и т.н общината и другите органи удобно и законно се измъкват от това ,че не е направен пътя и подлезите с превишената и несъобразена скорост. Други(политиците) я ползват за да направят пари от търгове за камери и т.н.
Дали скоростта е основен фактор при катастрофите?
Правилният, но политически неверен отговор е НЕ. Автора дава за пример 6 месечно проучване в 8 различни полицейски групи проведено от нещо като английския КАТ. Целта му е била да определи какво и защо се случва при повечето катастрофи. В статията е поместена цяла таблица който иска да я види на линка иначе съкратено изглежда така.
Основни фактори(виновници) при катастрофите подредени отгоре надолу
1.Грешна преценка на скороста и посоката на другите участници в движението
2.Държание - лекомислие и безхаберие
3.Невнимание
4. "гледал но не видял"
5.Превишена скорост - само в 6% от инцидентите е основен виновник. Като във тези проценти са включени и загуба на контрол. Тоест процента катастрофи в които основен фактор е загуба на контрол заради превишена скорост е само 4%.
Пешеходци
Често пъти ни се казва по телевизията за загинали пешеходци заради превишена скорост.
Според проучването в 84% от случайте виновни са самите пешеходци:
Пешеходци навлизат в платното за движение без да се огледат и без необходимото внимание - 84%
Невъзможност на автомобила да избегне пехешодеца поради горните 5 фактора(т.е. негова вина) - 12%
Други -4%
Още една статиски за катастрофите при които са включени автомобили и други участници от движението:
Процентите са катастрофите в които е ВИНОВНА колата според проучването.
Пешеходец - кола 12%
Кола - колоездач 79%
Кола - моторист 90%
Дали ако се понижат ограниченията ще намалеят и катастрофите?
Същата служба е направила друго проучване на над 5000 шофйора превишили скоростта за да се разбере какви са основните фактори които влиаят за превишаване на ограничението. Основните са: (без да са подредени)
1 Демографски( възраст, пол, опит зад волана, отношение към шофирането)
2. Визуални способности
3. Шофйорски умения( усещане на опастност, владеене на автомобила, правилна преценка)
4.Психологични фактори(поемане на риск, лоша социална среда, търсене на адреналин)
5. Временни състояния (умора, настроение, приемане на алкохол и дрога, болест)
6. Характеристика на пътуването ( дължина на пътя, причината, наложителност)
7. Характеристики на колата (тип , мощност, възможности)
8. Характеристика на пътя (вид, ограничения, наличие на полиция, подръжка)
9. Заобикалящи фактори (други хора в колата, пешеходци, час от денонощието,
познаване на пътя, време –сняг, дъжд, мъгла.
Което значи ,че неможе просто да намалиш ограничението да туриш две камери и картонена патрулка до билборд, и да очакваш инцидентите да намалят и хората да карат по отговорно и бавно. Просто нестава.
От цялата това проучване са заключили, че: скоростта е фактор в инцидентите, но няма пряка връзка между инцидентите и скоростта и неможе твърдо да се заключи ,че намалянето на скоростта на средния шофйор ще доведе до намаляне на инцидентите.
В статията има още два параграфа за камери и това ,че на местата които има камери инцидентите са се увеличили средно с 5% , но ме мързи да ги превеждам който иска да ги види.
Обвиняване на шофйора за всичко
Сигурно сте забелязали, че има немалко кампаний тип “карай разумно” , “ не шофирай пиян”, клипове, картички, историй, реклами и т.н.
Видяхте ли кампания: “ гледай като пресичаш” “не ходи пиян по пътя” “използвай подлеза и пешеходната пътека”, "Оправете си пътя" и т.н
Ясно е ,че шофирането е голяма отговорност, но да направят шофйора отговорен за грешките на другите е просто безобразие.
Заключение – скоростта не е основния проблем.
Ясно е ,че скоростта убива, но далеч не толкова колкото го изкарват. Нормална логига е ,че по високата скорост прави един инцидент по жесток, НО ТЯ НЕ ГО ПРИЧИНЯВА на първо място. Властите по добре, да се заемат с това обучението и вниманието на шофйорите да е по-добро вместо да слагат камери и да се крият по храстите.
Толкова за статията въпреки, че важи с голяма сила и за БГ искам да напиша и факторите които според мен за основните за катастрофите в България.
1. Лоша, имам впредвид ТРАГИЧНА инфраструктура и състояние на пътищата.
2. Тотално неефктивни и незадълбочени шофйорски курсове – абсолютно нищо обшо с ралното шофиране освен това и ПЛАТЕНИ.
3. Надценяване на свойте възможности и тези на автомобила, тука слагам и лоша подръжка.
4. Неприемане на шофирането достатъчно сериозно – това особено важи за женската част от шофйорите.
Еми толкова и мислете като карате ама мислете в карането
Също като автора на статията и аз предполагам ,че ще е интересна на доста хора, но е ясно, че ще има и такива които ще ме обвинят в насърчаване на бързото каране и рейсърските изпълнения - така ,че моля който не е съгласен, много хубаво нека го изрази културно и аргументирано, само без реплики : Е заради такива като тебе стават катастрофите и т.н.
И така:
Всеки който е гледал телевизия, чел вестник, слушал радио, разправял се с КАТ дори слушал политиците знае ,че когато се заговори за катастрофи винаги основния виновник е превишената скорост. Тя наистина е един удобен политически и полицейски инструмент и засъжаление се използва от тях винаги когато се отдаде възможност. Какво имам впредвид - това ,че когато и да уцелиш дупка, дядо ти се хвърли пред колата, и т.н общината и другите органи удобно и законно се измъкват от това ,че не е направен пътя и подлезите с превишената и несъобразена скорост. Други(политиците) я ползват за да направят пари от търгове за камери и т.н.
Дали скоростта е основен фактор при катастрофите?
Правилният, но политически неверен отговор е НЕ. Автора дава за пример 6 месечно проучване в 8 различни полицейски групи проведено от нещо като английския КАТ. Целта му е била да определи какво и защо се случва при повечето катастрофи. В статията е поместена цяла таблица който иска да я види на линка иначе съкратено изглежда така.
Основни фактори(виновници) при катастрофите подредени отгоре надолу
1.Грешна преценка на скороста и посоката на другите участници в движението
2.Държание - лекомислие и безхаберие
3.Невнимание
4. "гледал но не видял"
5.Превишена скорост - само в 6% от инцидентите е основен виновник. Като във тези проценти са включени и загуба на контрол. Тоест процента катастрофи в които основен фактор е загуба на контрол заради превишена скорост е само 4%.
Пешеходци
Често пъти ни се казва по телевизията за загинали пешеходци заради превишена скорост.
Според проучването в 84% от случайте виновни са самите пешеходци:
Пешеходци навлизат в платното за движение без да се огледат и без необходимото внимание - 84%
Невъзможност на автомобила да избегне пехешодеца поради горните 5 фактора(т.е. негова вина) - 12%
Други -4%
Още една статиски за катастрофите при които са включени автомобили и други участници от движението:
Процентите са катастрофите в които е ВИНОВНА колата според проучването.
Пешеходец - кола 12%
Кола - колоездач 79%
Кола - моторист 90%
Дали ако се понижат ограниченията ще намалеят и катастрофите?
Същата служба е направила друго проучване на над 5000 шофйора превишили скоростта за да се разбере какви са основните фактори които влиаят за превишаване на ограничението. Основните са: (без да са подредени)
1 Демографски( възраст, пол, опит зад волана, отношение към шофирането)
2. Визуални способности
3. Шофйорски умения( усещане на опастност, владеене на автомобила, правилна преценка)
4.Психологични фактори(поемане на риск, лоша социална среда, търсене на адреналин)
5. Временни състояния (умора, настроение, приемане на алкохол и дрога, болест)
6. Характеристика на пътуването ( дължина на пътя, причината, наложителност)
7. Характеристики на колата (тип , мощност, възможности)
8. Характеристика на пътя (вид, ограничения, наличие на полиция, подръжка)
9. Заобикалящи фактори (други хора в колата, пешеходци, час от денонощието,
познаване на пътя, време –сняг, дъжд, мъгла.
Което значи ,че неможе просто да намалиш ограничението да туриш две камери и картонена патрулка до билборд, и да очакваш инцидентите да намалят и хората да карат по отговорно и бавно. Просто нестава.
От цялата това проучване са заключили, че: скоростта е фактор в инцидентите, но няма пряка връзка между инцидентите и скоростта и неможе твърдо да се заключи ,че намалянето на скоростта на средния шофйор ще доведе до намаляне на инцидентите.
В статията има още два параграфа за камери и това ,че на местата които има камери инцидентите са се увеличили средно с 5% , но ме мързи да ги превеждам който иска да ги види.
Обвиняване на шофйора за всичко
Сигурно сте забелязали, че има немалко кампаний тип “карай разумно” , “ не шофирай пиян”, клипове, картички, историй, реклами и т.н.
Видяхте ли кампания: “ гледай като пресичаш” “не ходи пиян по пътя” “използвай подлеза и пешеходната пътека”, "Оправете си пътя" и т.н
Ясно е ,че шофирането е голяма отговорност, но да направят шофйора отговорен за грешките на другите е просто безобразие.
Заключение – скоростта не е основния проблем.
Ясно е ,че скоростта убива, но далеч не толкова колкото го изкарват. Нормална логига е ,че по високата скорост прави един инцидент по жесток, НО ТЯ НЕ ГО ПРИЧИНЯВА на първо място. Властите по добре, да се заемат с това обучението и вниманието на шофйорите да е по-добро вместо да слагат камери и да се крият по храстите.
Толкова за статията въпреки, че важи с голяма сила и за БГ искам да напиша и факторите които според мен за основните за катастрофите в България.
1. Лоша, имам впредвид ТРАГИЧНА инфраструктура и състояние на пътищата.
2. Тотално неефктивни и незадълбочени шофйорски курсове – абсолютно нищо обшо с ралното шофиране освен това и ПЛАТЕНИ.
3. Надценяване на свойте възможности и тези на автомобила, тука слагам и лоша подръжка.
4. Неприемане на шофирането достатъчно сериозно – това особено важи за женската част от шофйорите.
Еми толкова и мислете като карате ама мислете в карането

When I'm on that bike, it's just me and God...And He better be holding on
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Превишена скорост - факти и недотам.
статииката е прекрасна, но за съжаление както и телевизията така и тази статия няма да нанесе големи промени докато не се съберем достатъчно хора, които чрез протести да поискаме своето. Не и в нашата прекрасна заградена територия...

- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Превишена скорост - факти и недотам.
Ми самата статия казва именно това-че превишената скорост е опасна:
Основни фактори(виновници) при катастрофите подредени отгоре надолу
1.Грешна преценка на скороста и посоката на другите участници в движението -очевидна висока скорост
2.Държание - лекомислие и безхаберие
3.Невнимание-очевидна висока скорост,при по-малка скорост се внимава повече
4. "гледал но не видял"-същото
Пешеходци
Често пъти ни се казва по телевизията за загинали пешеходци заради превишена скорост.
Според проучването в 84% от случайте виновни са самите пешеходци:-повече от ясно е че пешеходците са невнимателни,но при по-ниска скорост се спестяват тези инциденти...
Иначе е ясно че винаги като мотив се изтъква "несъобразената скорост" а не "несъобразената дупка/препиатствие на пътя"
Основни фактори(виновници) при катастрофите подредени отгоре надолу
1.Грешна преценка на скороста и посоката на другите участници в движението -очевидна висока скорост
2.Държание - лекомислие и безхаберие
3.Невнимание-очевидна висока скорост,при по-малка скорост се внимава повече
4. "гледал но не видял"-същото
Пешеходци
Често пъти ни се казва по телевизията за загинали пешеходци заради превишена скорост.
Според проучването в 84% от случайте виновни са самите пешеходци:-повече от ясно е че пешеходците са невнимателни,но при по-ниска скорост се спестяват тези инциденти...
Иначе е ясно че винаги като мотив се изтъква "несъобразената скорост" а не "несъобразената дупка/препиатствие на пътя"
- vanci88
- ентусиаст
-
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 6.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 98 325 tds M пакет touring
- Мечтае да кара: M6
- Детайли за колата: Фабричен М пакет, индивидуал,телефон и много други екстри...
Re: Превишена скорост - факти и недотам.
Аз се чудя защо има само два булеварда в София с ограничение над 50км/ч?
Защо в Америка например из градовете има различни ограничения на много места - при нас 50км/ч и край...
По темата....високата скорост увеличава тежестта на грешките на участниците в движението.
Защо в Америка например из градовете има различни ограничения на много места - при нас 50км/ч и край...
По темата....високата скорост увеличава тежестта на грешките на участниците в движението.
- BMW_RIDER
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 645
- Регистриран на: 30.03.2009
- Местоположение: U gorata
- Пол: Мъж
- Кара: prascho, nervaka i redneckmobil
- Мечтае да кара: "samodelna" kola
Re: Превишена скорост - факти и недотам.
Е.Димитров написа:Основни фактори(виновници) при катастрофите подредени отгоре надолу
1.Грешна преценка на скороста и посоката на другите участници в движението -очевидна висока скорост
2.Държание - лекомислие и безхаберие
3.Невнимание-очевидна висока скорост,при по-малка скорост се внимава повече
4. "гледал но не видял"-същото
Пешеходци
Често пъти ни се казва по телевизията за загинали пешеходци заради превишена скорост.
Според проучването в 84% от случайте виновни са самите пешеходци:-повече от ясно е че пешеходците са невнимателни,но при по-ниска скорост се спестяват тези инциденти...
Иначе е ясно че винаги като мотив се изтъква "несъобразената скорост" а не "несъобразената дупка/препиатствие на пътя"
Да но тези инциденти независят от скоростта, може да имаш грешна преценка и да блъснеш някой и с 20км/ч. И не съм съгласен ,че при по ниска скорост се внимава повече. Пример жена с 20 зяпа витрината на магазин или пише смс и в слеващия момент ти е у бронята.
When I'm on that bike, it's just me and God...And He better be holding on
Re: Превишена скорост - факти и недотам.
мнението е цезнурирано
Последна промяна Spoony на 05 Юли 2010, 19:38, променена общо 1 път
.
Re: Превишена скорост - факти и недотам.
vanci88 написа:Аз се чудя защо има само два булеварда в София с ограничение над 50км/ч?
Защо в Америка например из градовете има различни ограничения на много места - при нас 50км/ч и край...
По темата....високата скорост увеличава тежестта на грешките на участниците в движението.
Това е правилният отговор и според мен.
Първо искам да кажа, че съм водач много често превишаващ скоростта и активно участващ в така наречената в статията "arms race" надпревара, т.е. всячески се опитвам да надхитря камерите и дебнещите патрули, като в процеса предупреждавам и околните.
Не ми хареса чисто статистическият подход на статията и това, че факторите са смятани по отделно.
Съгласен съм, че неможе да се изгражда единен профил на водачите и той да е някакво мерило за максимално разрешената скорост или по него да си изчислява каквото и да било.
Също така нехаресвам това, че вечният виновник е превишената скорост, НО...
Имаше един израз: "Скоростта не убива - спирането при удара го прави" и статията показва нещо подобно: "Скоростта не убива - грешките при висока скорост го правят".
Колкото и ограничения да сложим, колкото и да намалим скоростта, колкото и камери да има, инциденти винаги ще има, защото ние сме хора и грешим, както пешеходците, така и пътната служба, така и шофьорите, но въпросът е дали грешката, която е допусната ще доведе до инцидент и тук се намесва скоростта със своята роля на мултипликатор.
Ако някога сте имали така наречените "near misses" осъзнавате, че дори малко по-високата скорост в случая би променила нещата драстично.
За това с оглед на ситуациите в които съм попадал смятам, че всичките тези кампании и натякване, че несъобразената скорост е опасна са нужни и казват истината.А че има и множество други проблеми е ясно.
Правиш глупост с 20км/ч - пешеходецът оцелява, правиш същата глупост с 80 км/ч и последствията са съвсем различни.Изпускаш колата на мокро c 50 км/ч и се блъскаш в камион - вероятно оцеляваш правиш го с 100++ резултатът е различен.За концентрацията си прав.Да но тези инциденти независят от скоростта, може да имаш грешна преценка и да блъснеш някой и с 20км/ч. И не съм съгласен ,че при по ниска скорост се внимава повече. Пример жена с 20 зяпа витрината на магазин или пише смс и в слеващия момент ти е у бронята.
Ами ако зяпа, но със 70?
- Alexi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
Re: Превишена скорост - факти и недотам.
Spoony написа:Колега ще ти дам един пример защо е опасна превишената скорост.
Кара си някой (A) извън града и иска да изпревари друг (B). Нека в този случай насрещният водач да е (C).
Ситуацията се развива на път със завои и редки прави и А и В излизат точно на една такава права. При това положение, ако С си кара с 90 и се намира преди завоя той ще достигне до изпреварващите се далеч по-бавно и те ще са приключили.
Но нека в същата ситуация водачът С да си кара със 160, защото пътя пред него е чист и той си мисли, че на никой не пречи. Да, но така той приближава близо два пъти по-бързо до мястото на изпреварването и създава реална заплаха изпреварващия да не успее да завърши маневрата си.
По-просто казано: Караш си по извънградски път с изкачвания и спускания и на място с видимост 500 метра тръгваш да изпреварваш някой. Ако в този момент срещу теб се движи мотор със 250 сметни за колко време ще е дошъл на правата и ще се чудиш какво да го правиш.
точно такава катастрофа имам ,насреща дойде една Х5ца с 150-160 аз не можах да се прибера и леко ударих камиона който изпреварвах при което се завъртях и без малко да стане по голяма беля .. оня изобщо не спря да види как сме ,пожелавам му той да катастрофира ( което рано или късно ще стане) и никой да не спре ..високата скорост е ОСНОВНА причина за ПТП независимо какво показва това проучване .. освен това с висока скорост загиналите и с големи травми хора са много повече .. за пешеходците съм съгласен че главно те са виновни ама и колата като кара бързичко вместо леко да го бутне го убива .. не си търсете оправдания да карате бързо ,особено колегите с малък стаж и все още непознаващи колата си - умната ...
- twin spark
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 60
- Регистриран на: 9.10.2003
Re: Превишена скорост - факти и недотам.
Колега, шофьор се пише ьо, признак на неграмотност да се пише шофйор. Ако малко се си занимавал с изчисляване на скорост при ПТП, ще разбереш там няма грам политка а само математика и физика. Статийката е удобно извинение на идиотите, които твърдят, че карат бързо, но безопасно.
Re: Превишена скорост - факти и недотам.
Понеже често пътувам на подобна отсечка с къси прави, с дълги бързи завои, без видимост - Единият от дните бързах и подържах скоростт от около 120-130.На другият ден карах с около 90-100, когато след един завой имаше дядо с муле, а другото платно беше вече заето от насрещен трафик.Успях да спра при това с помощта на ABS-а и веднага след това се замислих, че ако това се беше случило един ден по-рано нямах шанс да изляза "сух" от ситуацията, а единственото нещо, което реално се беше променило беше скоростта и то точно с тези 30-40 км/ч над ограничението, за които с право се отнема книжка.
- BMW_RIDER
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 645
- Регистриран на: 30.03.2009
- Местоположение: U gorata
- Пол: Мъж
- Кара: prascho, nervaka i redneckmobil
- Мечтае да кара: "samodelna" kola
Re: Превишена скорост - факти и недотам.
twin spark написа:Колега, шофьор се пише ьо, признак на неграмотност да се пише шофйор. Ако малко се си занимавал с изчисляване на скорост при ПТП, ще разбереш там няма грам политка а само математика и физика. Статийката е удобно извинение на идиотите, които твърдят, че карат бързо, но безопасно.
Много добре знам как се пише шофьор колега, просто пиша на фонетичната азбука на която ми е по удобно с й. Иначе съм минал 8 клас знам как се пише не се притеснявай.
А тия дето им дошла Х5 ца и мотор отсреща да не изпреварват в завой или на къса отсечка като нямат видимост или възможност да изпреварят бързо. Примерите които дадохте са супер частни и необективни. И пак трябва тия с моторите да са виновни начи......
When I'm on that bike, it's just me and God...And He better be holding on
- Alexi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
Re: Превишена скорост - факти и недотам.
отсечката не беше никак къса ,но няма как да се предвиди че ще дойде някой с 150-250 насреща .. все пак има ограничение от 90 за двупосочните платна .. пожелавам ти скоро да ти отнемат книжката за превишена скорост - преди да си ударил някой като мене пътуващ със семейството си .. аман от камикадзета дето се имат за безсмъртни и смятат че пътя е техен личен.. и как коли от по 200к се карат от неграмотници аз това не мога да си го обясня .. БГ е държавата на неограничените възможности явно ,не е Америка ... 

- Coulthard
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 691
- Регистриран на: 1.01.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: ше 325tds
- Мечтае да кара: e46 330xd
Re: Превишена скорост - факти и недотам.
опитваш се да се оправдаеш или оневиниш ... за мотористите в БГ ясно ти стана че докато не си оправят махленския манталитет ще гризват дръвцето (единствено се надявам повечето мотористи да са подписали и съгласие за донорство)
а за превишената скорост карането по магистралата с 220 особено в БГ действителността е немислимо - дупки, участници в движението без опит, МПС-та в лошо техническо състояние... извън магистрала....
Виж един пич - шофьор на някой си и каращ само зверчета навремето ми каза нещо което помня и до ден днешен: " Ако решиш да се правиш на гявол и тъпчеш педала- бъди мъж и като видиш че яйцето опира скачай от пътя" да ти го разяснявам ли или ще се сетиш.
Така че особено сега когато пътищата са натоварени хора карайте си с ограниченията за да стигнете до крайната точка живи и здрави.
а за превишената скорост карането по магистралата с 220 особено в БГ действителността е немислимо - дупки, участници в движението без опит, МПС-та в лошо техническо състояние... извън магистрала....
Виж един пич - шофьор на някой си и каращ само зверчета навремето ми каза нещо което помня и до ден днешен: " Ако решиш да се правиш на гявол и тъпчеш педала- бъди мъж и като видиш че яйцето опира скачай от пътя" да ти го разяснявам ли или ще се сетиш.
Така че особено сега когато пътищата са натоварени хора карайте си с ограниченията за да стигнете до крайната точка живи и здрави.
- Rosendo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 379
- Регистриран на: 10.09.2009
- Местоположение: Pleven (Bulgaria)
- Кара: E46 330Ci M2 PACK CABRIO
Re: Превишена скорост - факти и недотам.
Май отново почваме да навлизаме в някакви безмисленни спорове,при положение че почети всички в този форум попревишаваме скоростта от време на време.
Сега по темета,има разумно и неразумно превишаване на скоростта.Истина е че тя винаги се използва от политиците и кметствата за да събитат пари за глоби,да не ти платят щетата ако се ''люснеш'' в шахтата дето ''Бай Мангал'' и е откраднал капака и т.н..
Когато статистиката говори не може да се спори.Имаше статистическо проучване и за германските аутобани,където всички знаем какво е положението със скоростта,та това проучване показваше че по тези аутобани концентрацията на ПТП е в пъти по малка от колкото на една обикновенна магистрала със ограничение 120 или 130км.
Сега по темета,има разумно и неразумно превишаване на скоростта.Истина е че тя винаги се използва от политиците и кметствата за да събитат пари за глоби,да не ти платят щетата ако се ''люснеш'' в шахтата дето ''Бай Мангал'' и е откраднал капака и т.н..
Когато статистиката говори не може да се спори.Имаше статистическо проучване и за германските аутобани,където всички знаем какво е положението със скоростта,та това проучване показваше че по тези аутобани концентрацията на ПТП е в пъти по малка от колкото на една обикновенна магистрала със ограничение 120 или 130км.
Re: Превишена скорост - факти и недотам.
айде пак се почва!! Само дето разни статистики, нали вземат предвид ТЕЖКИ ПЪТНИ ТРАНСПОРТНИ ПРОИЗШЕСТВИЯ?
Статистиките не вземат само ТЕЖКИ произшествия! Говори се за катастрофи, ама не се уточнява какви!
Самото движение с превишена скорост е предпоставка за ТЕЖКО ПТП! При леките катастрофи, факторите са много. ros1977 и колко хора са загинали от люшване в шахта ?
Статистиките не вземат само ТЕЖКИ произшествия! Говори се за катастрофи, ама не се уточнява какви!
Самото движение с превишена скорост е предпоставка за ТЕЖКО ПТП! При леките катастрофи, факторите са много. ros1977 и колко хора са загинали от люшване в шахта ?
36 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани