Рязко спиране
Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD
65 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- Kinopi
- младши ентусиаст
- Мнения: 323
- Регистриран на: 28.11.2009
- Местоположение: London
- Пол: Мъж
- Кара: с натегнат шпер
- Мечтае да кара: ///M3 E36
Рязко спиране
От няколко седмици ми се върти в главата кое решение би било най-доборе ако се наложи да спра рязко при скорост от 80-100км.
Обичайната реакция е с 2та крака на спирачката и ръгаш 2ра.Какво обаче ще стане ако вдигнеш и ръчната достатъчно колкото да не блокират колелата?Тъй като говорим за кола със задно това което ме мъчи е дали ръчната няма да убие ефекта на двигателя и да има обратно действие?
Някакви идеи ?
Обичайната реакция е с 2та крака на спирачката и ръгаш 2ра.Какво обаче ще стане ако вдигнеш и ръчната достатъчно колкото да не блокират колелата?Тъй като говорим за кола със задно това което ме мъчи е дали ръчната няма да убие ефекта на двигателя и да има обратно действие?
Някакви идеи ?
Re: Рязко спиране
същата работа ти върши тая втора дето говориш, няма смисъл
то ше ти убие ефекта на двг ако ги блокираш, ама ти може да ги блокираш и с рязко пускане на съединителя
абе едно и също е
то ше ти убие ефекта на двг ако ги блокираш, ама ти може да ги блокираш и с рязко пускане на съединителя
абе едно и също е
Re: Рязко спиране
Moже и един парашут да пуснеш Как ги мислите вие тея работи само не мога да разбера, като е екстремно спирането въобще няма да имаш време да мислиш за 2ри и за ръчни (още повече пък и да я преценяваш така, че да не ти блокират колелата ) Ако имаш АБС 2та крака на спирачката и това е, ако нямаш не знам, специалистите да кажат
П.С. И е хубаво и 2те ръце да са ти на волана, все можеш да кривнеш на някъде в последния момент, с което да предотвратиш инцидента
П.С. И е хубаво и 2те ръце да са ти на волана, все можеш да кривнеш на някъде в последния момент, с което да предотвратиш инцидента
Re: Рязко спиране
Димитър, адаш, с практиката иде майсторството. Скоростите много помагат. Ръчната не. На Баварците са направени задните спирачки с дискове И челюсти. Дисковете са за спиране, с АБС спираш на ръба на сцеплението. С челюстите блокираш гумите и влачиш, влачиш, влачиш. Виж, ако не ти достига спирачна сила(да бе, на задните колела), може.
- Kinopi
- младши ентусиаст
- Мнения: 323
- Регистриран на: 28.11.2009
- Местоположение: London
- Пол: Мъж
- Кара: с натегнат шпер
- Мечтае да кара: ///M3 E36
Re: Рязко спиране
dimithur написа:Moже и един парашут да пуснеш Как ги мислите вие тея работи само не мога да разбера, като е екстремно спирането въобще няма да имаш време да мислиш за 2ри и за ръчни (още повече пък и да я преценяваш така, че да не ти блокират колелата ) Ако имаш АБС 2та крака на спирачката и това е, ако нямаш не знам, специалистите да кажат
П.С. И е хубаво и 2те ръце да са ти на волана, все можеш да кривнеш на някъде в последния момент, с което да предотвратиш инцидента
Когато си с по-голяма скорост почти винаги имаш време за 2ра и както каза колегата след теб скоростите много помагат.
Иначе от това което изчетах до момента се споделя и моето мнение ,че ръчната е излишна.Просто исках да видя и вашите мнения
- vicho
- старши ентусиаст
- Мнения: 8331
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: Рязко спиране
Kinopi написа:dimithur написа:Moже и един парашут да пуснеш Как ги мислите вие тея работи само не мога да разбера, като е екстремно спирането въобще няма да имаш време да мислиш за 2ри и за ръчни (още повече пък и да я преценяваш така, че да не ти блокират колелата ) Ако имаш АБС 2та крака на спирачката и това е, ако нямаш не знам, специалистите да кажат
П.С. И е хубаво и 2те ръце да са ти на волана, все можеш да кривнеш на някъде в последния момент, с което да предотвратиш инцидента
Когато си с по-голяма скорост почти винаги имаш време за 2ра и както каза колегата след теб скоростите много помагат.
Иначе от това което изчетах до момента се споделя и моето мнение ,че ръчната е излишна.Просто исках да видя и вашите мнения
колегата Димитхур ти е казал много правилно, че няма време, но щом настояваш -->
http://www.youtube.com/watch?v=ZRu1xD4hjJw --> сигурно при 200 върна 4-та?
единствено посегна към лоста на 30-40 да си изключи от скорост
Това е ЕКСТРЕМНО спиране, държиш волана здраво и скачаш на педалите! Няма скорости, няма ръчни, няма 5лв.
You said: "Time will change!" What if it changes you?
Re: Рязко спиране
vicho написа:...Това е ЕКСТРЕМНО спиране, държиш волана здраво и скачаш на педалите! Няма скорости, няма ръчни, няма 5лв.
Това е истината - яко на спирачката.
За да спреш е важно да имаш добри дискове и накладки, защото каквото и да правиш ако нямаш накладки дърпай ръчна и сваляй скорости колкото си искаш.
ABS е много важен.
Преди няколко седмици карах по междуселски път с 70км/ч, със завои. Влезнах в един десен завой и гледам спрял москвич . Яко скачам на педалите, пасежерите отзад без колани и се удрят в предните седалки, аз навивам волана и заобикалам мускитара. Колата ми спря на равно с другата кола. Добре че нямаше кола в насрещното, че щеше да стане мазало. Ръцете ми бяха на волана. Нямам трета ръка за да свалям скорости и четвърта да дърпам ръчната.
Re: Рязко спиране
Айде малко с физико-химически формули да ви го обясня, че да не си говорим пак за парушути, ръчни и скорости.
Значи пътуваме си с 80км/ч и ни се налага да налегаме спирачките. Харесваме си цифричките от е тая табличка http://www.racemath.info/motionandenerg ... stance.htm в случая гледаме колонката дето е 50 мили. Според нея, 15 метра изминаваме в умуване, дали ще натискаме спирачката, 2ра ли ще включваме или направо парашута. След това вече сме натиснали спирачките и изминаваме още 38 метра. Това е реалното "спиране".
Харесваме си формулката а= (v1^2-v0^2)/2s , дето v1 е начална скорост, v0 крайна, а е ускорението, пък s e пътя.
преобразуваме скоростта в м/с 80км/ч = 22м/сек и заместваме, от където получаваме ускорението -6.37м/сек2 (с минус знак, щото нали спираме)
След това за по- лесно използваме е тоя калкулатор, за да намерим аджеба, колко време ни е отнело спирането http://www.ajdesigner.com/constantaccel ... cityv0.php
v0 = 0
a = - 6.37
t = 3.5 sec
Демек целата хава се случва за 3.5 секунди Може би автомобилните състезатели могат и за по-малко време , едновременно да натискат спирачките, да включват 2ра и да дърпат ръчната, ма аз лично не мога
Значи пътуваме си с 80км/ч и ни се налага да налегаме спирачките. Харесваме си цифричките от е тая табличка http://www.racemath.info/motionandenerg ... stance.htm в случая гледаме колонката дето е 50 мили. Според нея, 15 метра изминаваме в умуване, дали ще натискаме спирачката, 2ра ли ще включваме или направо парашута. След това вече сме натиснали спирачките и изминаваме още 38 метра. Това е реалното "спиране".
Харесваме си формулката а= (v1^2-v0^2)/2s , дето v1 е начална скорост, v0 крайна, а е ускорението, пък s e пътя.
преобразуваме скоростта в м/с 80км/ч = 22м/сек и заместваме, от където получаваме ускорението -6.37м/сек2 (с минус знак, щото нали спираме)
След това за по- лесно използваме е тоя калкулатор, за да намерим аджеба, колко време ни е отнело спирането http://www.ajdesigner.com/constantaccel ... cityv0.php
v0 = 0
a = - 6.37
t = 3.5 sec
Демек целата хава се случва за 3.5 секунди Може би автомобилните състезатели могат и за по-малко време , едновременно да натискат спирачките, да включват 2ра и да дърпат ръчната, ма аз лично не мога
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Рязко спиране
Най-доброто решение за да спреш рязко е да си смениш дисковете и накладките както и спирачната течност и просто натискаш спирачката като бял човек.
Такива смешки да дърпаш ръчни и да връщаш предавки недейте ги дума, че ще ви се смеят. Много хора тука са гледали клипчета с sebastian loeb явно и други racer-и само искам да им кажа, че там никой не връща скорости да спира а за да е в обороти колата при завой. Тва даже не се препоръчва може да отвориш книжката на е36 и ти го пише, щот зимата като върнеш предавки така най мн да поемеш навсякъде ма и не в пътя.
А и е мн наивно да си мислиш, че като ти изкочи некой на пътя и сграбчиш волана и се натресеш на спирачките, ще можеш да посягаш за ръчна камоли съединители, скорости.... Има един начин за спиране и той е средния педал, ако искаш да ти спира колата или си upgrade-вай спирачките или ги сменяй.
Такива смешки да дърпаш ръчни и да връщаш предавки недейте ги дума, че ще ви се смеят. Много хора тука са гледали клипчета с sebastian loeb явно и други racer-и само искам да им кажа, че там никой не връща скорости да спира а за да е в обороти колата при завой. Тва даже не се препоръчва може да отвориш книжката на е36 и ти го пише, щот зимата като върнеш предавки така най мн да поемеш навсякъде ма и не в пътя.
А и е мн наивно да си мислиш, че като ти изкочи некой на пътя и сграбчиш волана и се натресеш на спирачките, ще можеш да посягаш за ръчна камоли съединители, скорости.... Има един начин за спиране и той е средния педал, ако искаш да ти спира колата или си upgrade-вай спирачките или ги сменяй.
- vicho
- старши ентусиаст
- Мнения: 8331
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: Рязко спиране
zBoost написа:Най-доброто решение за да спреш рязко е да си смениш дисковете и накладките както и спирачната течност и просто натискаш спирачката като бял човек.
Такива смешки да дърпаш ръчни и да връщаш предавки недейте ги дума, че ще ви се смеят. Много хора тука са гледали клипчета с sebastian loeb явно и други racer-и само искам да им кажа, че там никой не връща скорости да спира а за да е в обороти колата при завой. Тва даже не се препоръчва може да отвориш книжката на е36 и ти го пише, щот зимата като върнеш предавки така най мн да поемеш навсякъде ма и не в пътя.
А и е мн наивно да си мислиш, че като ти изкочи некой на пътя и сграбчиш волана и се натресеш на спирачките, ще можеш да посягаш за ръчна камоли съединители, скорости.... Има един начин за спиране и той е средния педал, ако искаш да ти спира колата или си upgrade-вай спирачките или ги сменяй.
след мнението на колегата - Темата завърши!
приятно спиране!
You said: "Time will change!" What if it changes you?
- (bubsa)
- старши ентусиаст
- Мнения: 2104
- Регистриран на: 17.01.2009
- Местоположение: София-Коньовица
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: Рязко спиране
Аз винги гледам да върна и скорост,защото има ефект.Ръчна никога не съм дърпал.
Всеки се справя според опита и навиците си
Всеки се справя според опита и навиците си
Re: Рязко спиране
(bubsa) написа:Аз винги гледам да върна и скорост,защото има ефект.Ръчна никога не съм дърпал.
Всеки се справя според опита и навиците си
Ми и аз обичам да си спирам със скоростите, особено при спускане, ама в екстремна ситуация винаги съм се набирал на спирачките и волана и дори не съм се сещал за скоростите
- (bubsa)
- старши ентусиаст
- Мнения: 2104
- Регистриран на: 17.01.2009
- Местоположение: София-Коньовица
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: Рязко спиране
dimithur написа:(bubsa) написа:Аз винги гледам да върна и скорост,защото има ефект.Ръчна никога не съм дърпал.
Всеки се справя според опита и навиците си
Ми и аз обичам да си спирам със скоростите, особено при спускане, ама в екстремна ситуация винаги съм се набирал на спирачките и волана и дори не съм се сещал за скоростите
Въпрос на навик и опит
- bmw 318 is
- младши ентусиаст
- Мнения: 386
- Регистриран на: 2.08.2008
Re: Рязко спиране
Тоя тип спиране съм го практикувал със старата ми кола РЕНО 19 и имаше ефект .
65 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани