Анкета за ГОРИВНИТЕ ДОБАВКИ
Модератор: Общи модератори
Re: Анкета за ГОРИВНИТЕ ДОБАВКИ
Mollov написа:Нали правиш разлика между добавка за горивото и добавка за маслото? Щото са доста различни неща и ми се струва, че на теб ти се размиват понятията...
bum_bum написа:Темата е за горивни добавки. Тия, дето ги слагаш и "мърка като коте" са за маслото и аз също не мисля, че от тях има особено голяма полза.
Знам за каква е темата колеги модератори и мога да ви уверя, че изобщо не ми се размиват каквито и да било понятия


В поста си говорех общо за всичко що е добавки - било то за горивната система или мазилната такава


Просто през годините в университета, когато съм изучавал ДВГ, моите лектори (предимно професори), направиха така, че да игнорирам от съзнанието си всичко що е "добавка". Повярвайте, двигателите с вътрешно горене се проектират така, че да не са нужни абсолютно никакви добавки за нормалната работа на техните системи... но човек не трябва да е инж. за да ги знае тия работи нали

Re: Анкета за ГОРИВНИТЕ ДОБАВКИ
Имам приятел, през който минават доста големи количества от добавките на Хелиос и тъй като напоследък пътните му се изплащат в добавка за гориво, съответно за бензин и за дизел и аз понамазвам малко.От етикета на контейнерчето, от което ми е давал единствено нафталин и керосин ми говорят нещо, има още една две съставки, които нищо не ми говорят, но ако някой е навътре с химията ще ги препиша утре.Това, което ми дава е някакво концентрирано, два пъти по концентрирано от пазарният вариант и аз слагам по 25-30ml на 50l бензин.Първият път когато сложих имах около 25л в резервоара и особена разлика не усетих единствено подобрен "throttle response", след това изгорях 25л без добавката и тогава усетих вече, че не е същото както с добавката, разлика определено имаше, но се усети след като минах към обикновен 95H.Но отново не е кой знае колко много, все едно от празна кола с изключен климатик съм пуснал климатика и съм качил два пътника с мен.
Тъй като и двамата сме на бензин ни остава доста дизелова добавка, която също съдържа керосин и нафталин, но третото вещество е различно и също така на 50л дизел се слага 12.5-13ml добавка.В момента имам около 200-250ml от дизеловата добавка, ако има желаещи да пробват мога да изпратя по някакъв начин с куриер до 100-150ml, не искам пари просто ми е интересно как ще се усети на дизел.
Тъй като и двамата сме на бензин ни остава доста дизелова добавка, която също съдържа керосин и нафталин, но третото вещество е различно и също така на 50л дизел се слага 12.5-13ml добавка.В момента имам около 200-250ml от дизеловата добавка, ако има желаещи да пробват мога да изпратя по някакъв начин с куриер до 100-150ml, не искам пари просто ми е интересно как ще се усети на дизел.
- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12403
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: Анкета за ГОРИВНИТЕ ДОБАВКИ
Massacre написа:
Просто през годините в университета, когато съм изучавал ДВГ, моите лектори (предимно професори), направиха така, че да игнорирам от съзнанието си всичко що е "добавка". Повярвайте, двигателите с вътрешно горене се проектират така, че да не са нужни абсолютно никакви добавки за нормалната работа на техните системи... но човек не трябва да е инж. за да ги знае тия работи нали
Язък ти за обучението, не ти личи на пръв поглед...
Иначе... а лекторите ти в уни-то говорили ли са ти на базата на кофти бензини и дизели, които скапват де що е горивна система на двг-то?!? Или викаш всичко е базирано на идеални условия с хубав бензин и т.н.... в тоя случай на всички им е ясно какво е положението


- Jim Beam
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 780
- Регистриран на: 30.03.2008
- Местоположение: Плевен/София
- Пол: Мъж
- Кара: конджул
Re: Анкета за ГОРИВНИТЕ ДОБАВКИ
Mollov написа:Massacre написа:
Просто през годините в университета, когато съм изучавал ДВГ, моите лектори (предимно професори), направиха така, че да игнорирам от съзнанието си всичко що е "добавка". Повярвайте, двигателите с вътрешно горене се проектират така, че да не са нужни абсолютно никакви добавки за нормалната работа на техните системи... но човек не трябва да е инж. за да ги знае тия работи нали
Язък ти за обучението, не ти личи на пръв поглед...
Иначе... а лекторите ти в уни-то говорили ли са ти на базата на кофти бензини и дизели, които скапват де що е горивна система на двг-то?!? Или викаш всичко е базирано на идеални условия с хубав бензин и т.н.... в тоя случай на всички им е ясно какво е положениетоАко са ти говорили за горива с добавени л@йна вътре, вода и какво ли още не, моля те, сподели ни тогава каква е ситуацията и как е нормалната работа на системите...
Да не говорим ако е разглобил един ДВГ на 100к км пил само обикновен 95 да види за какъв нагар става въпрос и за какви сажди...
По темата: взех си на Лики Моли Добавка за бензин за инжектори http://www.liqui-moly.de/liquimoly/prod ... _8361.html
Искам да попитам дали ще пречи да сипя V-Power и тази добавка?
Re: Анкета за ГОРИВНИТЕ ДОБАВКИ
Mollov написа:Иначе... а лекторите ти в уни-то говорили ли са ти на базата на кофти бензини и дизели, които скапват де що е горивна система на двг-то?!? Или викаш всичко е базирано на идеални условия с хубав бензин и т.н.... в тоя случай на всички им е ясно какво е положениетоАко са ти говорили за горива с добавени л@йна вътре, вода и какво ли още не, моля те, сподели ни тогава каква е ситуацията и как е нормалната работа на системите...
Ами аз какво написах в първия си пост... именно, че бензините у нас са плод на уникални алхимични рецепти


Що се отнася до лекторите ми в уни-то, измежду тях няма нито един наивник и всички знаят на какво дередже са горивата в родната България... единственото което могат да ти кажат по този въпрос е, че благодарение на тях, можем да попеем на двигателите си, както пееше оная п***ранка Гергана - "губя те бавно, малко по малкоо"

И все пак си държа на мнението, че ако един двигател се поддържа добре не му трябват добавки


- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Анкета за ГОРИВНИТЕ ДОБАВКИ
Колега Massacre ,няма как да се съглася с теб по въпроса за добавките и веднага давам пример,в цял свят (европейци и американци) слагат добавки на горивата в бензиностанцията за да могат да повишат свойствата на горивата.
Горивата излизат от завода в натурален вид от каталитичната кула,новите двигатели са високо ефективни,но и капризни,не се нуждаят само от чисто гориво,но и от смазване на иглите,помпата и от скоростта на горене в камерата,подобряване на цетаново и октаново число,почти никой не използва чисто гориво от производителя,това е факт!
Какво обаче се получава в нашата държавица,идва нафтата,люскат още малко леко корабно гориво и на 5 тона,един тон не се отразяват много на вирвежа на автомобила,после имаме още около 300-400 литра старо трансформателно масло и се получават общо (1 тон леко корабно гориво е = на около 1200-1300 литра+400 литра трансформаторно масло),разликата е около 800-1000 лева печалба,в това число не влиза водата дето се явява "възглавница" в цистерните (колко пъти си чакал на бензиностанция,докато сипват горивото да се утаява,аз си спомням времето когато се чакаше да се утаи горивото и не даваха да се зарежда,сега в единия край метат горивото в другия край ти си зареждаш колата),ето и примери,зареждам на една бензиностанция и мотора е по-шумен,разхода се увеличава (последният пример е от онзи ден,карах с нафта на омв-премиум и не чувах мотора,даваше ми разход извън града 5,2/100,заредих пълен резервоар от петрол с блу форс дизел,познай,50 км. по на татъка вече мотора не е същия,към морето пътувам и се движа на магистралата с круиз контрол с 120 км/ч и разхода ми вече е 5.7-6.0,перфектно време,слънчево,преди 20 дена същото упражнение към морето,същият път-4,8-5,2/100,вмомента даже резервоара ми е на 50% ,изминатите км. са 500,преди на 50% бях с изминати 650 км...
Какво съдържат добавките и как действат:
Основно съдържат керосин (за дизеловите добавки) и допълнително добавки които се свързват с водата в горивото и я карат да гори,съдържат и "абразивни" елементи,коити действат на нагара и разграждат полепите,по тоя начин дюзите вече имат по-голям ход,тоест хода които е проектиран от производителя и някой съдържат и добавки заповишаване на цетановото число,не се препоръчва постоянно да се слагат добавки,а само на около 2000-3000 км поради "агресивните" свойства,знаеш ли че някой слагат чисто олио -1 литър на 60 литра гориво за да изчисти резервоара поради силните чистителни свойства на чистото олио,но тогава се препоръчва и смяна на горивният филтър.
Преди години имах една хонда прелюд и опитах една добавка на дуралюб за горивото,беше скъпа-21 $,обаче такъв ефект не бях виждал,а в по-скоро време си бях купил от тези дето зареждат с камионите на шел добавката която трябва да я слагат в горивата,но те предпочитат да я продават на часно,купих около 100 грама,буквално се капеше в резервоара-казвам ти,нямаше по-доволен човек от мен,мотора супер еластичен,от 3 та можех да тръгна,тихо се движи и даже заснех разхода-софия-пловдив-4,01,тоест от добавките има голяма полза...
Добавките замаслата са също добри-някой само,но ако се купува оригинално скъпо масло,в самото масло има супер много фрикционни добавки и не е нужно да се слагат допълнително,особенно когато масово двигателите са на по 400к километра,просто не може да смениш всички части по мотора и понякога се налага да се слагат добавки на нано-основа,нали се сещаш че фирми като кастрол,лики-моли и др. които имат лаборатории колкото един малък град и се инвестират милиони за разработки,ако нямаше нужда-щяха да фалират буквално за един ден...Това е като козметиката-хубава е жена ти,ама слага кремчета ,пръска се с лусиони и тн.Както при козметиката обаче,трябва да се използва "медицинска " козметика ,защото е значително по-префесионална,така и при добавките,само от големи фирми,детомогат да си позволят задълбочени изследвания и анализи...
Аз също съм учил ДВГ и ако горивото и маслото са кофти-двигателя не е ефективен,нужни са настройки на горивото и мазането...
Горивата излизат от завода в натурален вид от каталитичната кула,новите двигатели са високо ефективни,но и капризни,не се нуждаят само от чисто гориво,но и от смазване на иглите,помпата и от скоростта на горене в камерата,подобряване на цетаново и октаново число,почти никой не използва чисто гориво от производителя,това е факт!
Какво обаче се получава в нашата държавица,идва нафтата,люскат още малко леко корабно гориво и на 5 тона,един тон не се отразяват много на вирвежа на автомобила,после имаме още около 300-400 литра старо трансформателно масло и се получават общо (1 тон леко корабно гориво е = на около 1200-1300 литра+400 литра трансформаторно масло),разликата е около 800-1000 лева печалба,в това число не влиза водата дето се явява "възглавница" в цистерните (колко пъти си чакал на бензиностанция,докато сипват горивото да се утаява,аз си спомням времето когато се чакаше да се утаи горивото и не даваха да се зарежда,сега в единия край метат горивото в другия край ти си зареждаш колата),ето и примери,зареждам на една бензиностанция и мотора е по-шумен,разхода се увеличава (последният пример е от онзи ден,карах с нафта на омв-премиум и не чувах мотора,даваше ми разход извън града 5,2/100,заредих пълен резервоар от петрол с блу форс дизел,познай,50 км. по на татъка вече мотора не е същия,към морето пътувам и се движа на магистралата с круиз контрол с 120 км/ч и разхода ми вече е 5.7-6.0,перфектно време,слънчево,преди 20 дена същото упражнение към морето,същият път-4,8-5,2/100,вмомента даже резервоара ми е на 50% ,изминатите км. са 500,преди на 50% бях с изминати 650 км...
Какво съдържат добавките и как действат:
Основно съдържат керосин (за дизеловите добавки) и допълнително добавки които се свързват с водата в горивото и я карат да гори,съдържат и "абразивни" елементи,коити действат на нагара и разграждат полепите,по тоя начин дюзите вече имат по-голям ход,тоест хода които е проектиран от производителя и някой съдържат и добавки заповишаване на цетановото число,не се препоръчва постоянно да се слагат добавки,а само на около 2000-3000 км поради "агресивните" свойства,знаеш ли че някой слагат чисто олио -1 литър на 60 литра гориво за да изчисти резервоара поради силните чистителни свойства на чистото олио,но тогава се препоръчва и смяна на горивният филтър.
Преди години имах една хонда прелюд и опитах една добавка на дуралюб за горивото,беше скъпа-21 $,обаче такъв ефект не бях виждал,а в по-скоро време си бях купил от тези дето зареждат с камионите на шел добавката която трябва да я слагат в горивата,но те предпочитат да я продават на часно,купих около 100 грама,буквално се капеше в резервоара-казвам ти,нямаше по-доволен човек от мен,мотора супер еластичен,от 3 та можех да тръгна,тихо се движи и даже заснех разхода-софия-пловдив-4,01,тоест от добавките има голяма полза...
Добавките замаслата са също добри-някой само,но ако се купува оригинално скъпо масло,в самото масло има супер много фрикционни добавки и не е нужно да се слагат допълнително,особенно когато масово двигателите са на по 400к километра,просто не може да смениш всички части по мотора и понякога се налага да се слагат добавки на нано-основа,нали се сещаш че фирми като кастрол,лики-моли и др. които имат лаборатории колкото един малък град и се инвестират милиони за разработки,ако нямаше нужда-щяха да фалират буквално за един ден...Това е като козметиката-хубава е жена ти,ама слага кремчета ,пръска се с лусиони и тн.Както при козметиката обаче,трябва да се използва "медицинска " козметика ,защото е значително по-префесионална,така и при добавките,само от големи фирми,детомогат да си позволят задълбочени изследвания и анализи...
Аз също съм учил ДВГ и ако горивото и маслото са кофти-двигателя не е ефективен,нужни са настройки на горивото и мазането...
Re: Анкета за ГОРИВНИТЕ ДОБАВКИ
аре стига с тези европейци и американци....всички слагали.
мога само да си напиша скромното мнение за европейците и в частност за германците - никой не слага (или почти никой). Нито съм видял реклама на добавка по телевизията, нито по радиото, нито някъде съм прочел тема по форум за добавките. Да не говорим, че не ми е направило впечатление и по бензиностанциите да ги има (не, че съм се заглеждал, кой знае колко).
Каквото се слага от производителя на гориво, слага се и толкова.
Причината е ясна - ако е нова кола и "отиде у киреча", понеже производителите не пасат трева, веднага става ясно, защо е станало. С две думи, забравяш за гаранция.
Ако гаранцията е минала, остава момента с меренето на изг. газове. Аз досега не съм видял на някоя добавка да пише нещо свързано с изг. газове - т.е. дали можеш да я налееш и да минеш преглед. Та сметката е проста - ако не минеш си с 50 € вътре и проблем да си оправиш колата. Ако минеш, бива. Да не говорим, че ако имаш "повече късмет" с някоя добавка и вследствие на това замине катализатор или сонда минаваш на следващото ниво с доста солени разходи.
За маслата е същата работа - така или иначе са качествени. Смисъл от добавки няма.
мога само да си напиша скромното мнение за европейците и в частност за германците - никой не слага (или почти никой). Нито съм видял реклама на добавка по телевизията, нито по радиото, нито някъде съм прочел тема по форум за добавките. Да не говорим, че не ми е направило впечатление и по бензиностанциите да ги има (не, че съм се заглеждал, кой знае колко).
Каквото се слага от производителя на гориво, слага се и толкова.
Причината е ясна - ако е нова кола и "отиде у киреча", понеже производителите не пасат трева, веднага става ясно, защо е станало. С две думи, забравяш за гаранция.
Ако гаранцията е минала, остава момента с меренето на изг. газове. Аз досега не съм видял на някоя добавка да пише нещо свързано с изг. газове - т.е. дали можеш да я налееш и да минеш преглед. Та сметката е проста - ако не минеш си с 50 € вътре и проблем да си оправиш колата. Ако минеш, бива. Да не говорим, че ако имаш "повече късмет" с някоя добавка и вследствие на това замине катализатор или сонда минаваш на следващото ниво с доста солени разходи.
За маслата е същата работа - така или иначе са качествени. Смисъл от добавки няма.
Re: Анкета за ГОРИВНИТЕ ДОБАВКИ
@2bar написа:аре стига с тези европейци и американци....всички слагали.
мога само да си напиша скромното мнение за европейците и в частност за германците - никой не слага (или почти никой). Нито съм видял реклама на добавка по телевизията, нито по радиото, нито някъде съм прочел тема по форум за добавките. Да не говорим, че не ми е направило впечатление и по бензиностанциите да ги има (не, че съм се заглеждал, кой знае колко).
Каквото се слага от производителя на гориво, слага се и толкова.
Причината е ясна - ако е нова кола и "отиде у киреча", понеже производителите не пасат трева, веднага става ясно, защо е станало. С две думи, забравяш за гаранция.
Ако гаранцията е минала, остава момента с меренето на изг. газове. Аз досега не съм видял на някоя добавка да пише нещо свързано с изг. газове - т.е. дали можеш да я налееш и да минеш преглед. Та сметката е проста - ако не минеш си с 50 € вътре и проблем да си оправиш колата. Ако минеш, бива. Да не говорим, че ако имаш "повече късмет" с някоя добавка и вследствие на това замине катализатор или сонда минаваш на следващото ниво с доста солени разходи.
За маслата е същата работа - така или иначе са качествени. Смисъл от добавки няма.
+1
- boksioraE39
- кандидат дрифтър
-
- Мнения: 1508
- Регистриран на: 18.12.2009
- Местоположение: София/Белград
- Пол: Мъж
- Кара: 535d M-sport
- Мечтае да кара: Зад дъщеря си!
- Детайли за колата: My BMW does not believe in tears..
Re: Анкета за ГОРИВНИТЕ ДОБАВКИ
Оня ден трябваше да ходя до македонската граница (гюешево) и преди да тръгна колата почна да тресе на място и да колебае оборотите между 650-700 (ако не се бъркам точно колко са но през 50-оборота грубо казано) Спрях на бензиностанцията да видя за някаква добавка за дюзи и точно пък на въпросното OMV нямаха,отварям багажника и гледам останало 600-грама масло ATF сипах го на около 40-литра нафта отидох върнах се и колата заспа. Иначи и аз съм ползвал Redex но не виждам разлика.. Сега като сменях помпи в резервоара се оказа че е много тиня вътре,има ли добавка която изгара боклуците или само сваляне му е майката? 


https://www.youtube.com/watch?v=scJPUQU5YOo
Има моменти благословени от всевишния,в мъки и беди дори и без насъщния,когато тихо си припяваме в непрогледен мрак,"ДЯКОНЕ СЛЕД 100-ГОДИНИ НАС НИ ИМА ПАК"!!!
СЪРЦЕ,ДУША ЗА ЛЕВСКИ СОФИЯ!
- kotak
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 175
- Регистриран на: 30.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 525DA
- Мечтае да кара: E60 530XD
- Детайли за колата: Edition Lifestyle
Re: Анкета за ГОРИВНИТЕ ДОБАВКИ
Protec Common rail.3 пъти слагам,елиминира тресенето на празен ход(ако има).Веднъж на 3месеца.
Re: Анкета за ГОРИВНИТЕ ДОБАВКИ
boksioraE39 написа:... има ли добавка която изгара боклуците или само сваляне му е майката?
Ей сега ако някой ми я покаже тая добавка дето като я сипете в резервоара, ще прочисти цялата горивна система, карайки всичките мизерий за които говори колегата да се изпарят в нищото, направо го признавам! Стискам му ръката и го черпя бира!
Ако пък в случай, че такава добавка не съществува (в което съм повече от сигурен), то колегата ще трябва да се спре на най-добрия вариант, който аз подкрепям от самото начало - отремонтиране, почистване (в случая на колегата) и монтиране!
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Анкета за ГОРИВНИТЕ ДОБАВКИ
какви ли не добавки за чистене на дюзи не съм пробвал, нямаше никаква разлика... най-накрая отидох да ми ги свалят и да ги почистят както трябва, разликата беше огромна.
единственото нещо, което в моя опит има ефект за премахване на нагара от двигателя без да се отвори е да се вкара вода по някакъв начин през всмукателния колектор. на много коли съм го правил това и ефекта е осезаем. стар трик от времето на muscle cars
това за бензинови двигатели. за дизелите си нямам идея, тия машини вървят и с олио така, че сигурно може и червен пипер и сол да се слага там
единственото нещо, което в моя опит има ефект за премахване на нагара от двигателя без да се отвори е да се вкара вода по някакъв начин през всмукателния колектор. на много коли съм го правил това и ефекта е осезаем. стар трик от времето на muscle cars

това за бензинови двигатели. за дизелите си нямам идея, тия машини вървят и с олио така, че сигурно може и червен пипер и сол да се слага там

- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Анкета за ГОРИВНИТЕ ДОБАВКИ
Всъщност естествено че няма да пиша за добавки и коя за какво е,както какво се слага в цистерните и как да намали риска от запушвания на дюзи и не-механично прочистване,естествено че нямам намерение да пиша или още повече да споря с хора които имат определено мнение по въпроса,само съвета ми е да четат повече не само от български сайтове,да прочетат за органична и неорганична химия(колегите от ХТИ няма нужда -те ги знаят тея работи),да прочетат за приложна физика,после да вложат малко мисъл (естествено са нужни задълбочени познания) и на края ще видят каква "магия" е химията и приложната физика,кое как влиае на процесите,как една съставка влиае на друга и се получава нещо различно и как това може да е от полза (пример елементарен-някой вещества се свързват с водата и спомагат за изгарянето на водата),после ,ако имат условия,да си изчистат резервоара ръчно,системата и дюзите,да боднат 2 резервоара с гориво и пак да го свалят ,ей така ,за експеримента и да анализират съставките останали на дъното,после ей така,от нямане на какво,да смесат съставките с някой химичен елемент и да видят онлайн ефекта-няма магии,само химични реакции...
За колегата дето обяснява за германия-всяка бензиностанция слага добавки,и това го знам от 1 ва ръка,самата марка бензиностанции в германия е еталон за качество,знаеш че на еди кояси бензиностанция обслужване и всичко е добро,това са съвкупност от мерки които бензиностанцията взима за доброто име ,в германия има лаборатории които изследват горивото на даден автомобил които евентуално е имал повреда и се установява дали повредата е настъпила от лошо гориво,примера веднага го давам-чисто ново пежо товарно,в гаранция му се прецака помпата,помпата тогава струваше 2700 евро,веднага се взе проба от горивото за анализ дали не е било там проблема и ако беше там проблема ,застрахователя щеше да съди бензиностанцията,дадоха пробата в пежо за анализ на добавките и от пежо постановиха че не те са причина за настъпилият проблем в помпата...
За съжаление в страната ни няма много качествени добавки...защото са доста скъпи,в германия са в порядъка на 40-70 евро за резервоар от 60 литра,тук са по 15-22 лева...
Всеки сам си решава как да подържа колата,разбира се аз съм за навременната смяна на частите но поради българският манталитет за бързи и големи печалби (не изчакване един час да се утаява горивото и добавяне на други "горива") се налага и химично прочистване на системата,именно ако имаш пари-слагаш качествени добавки,за да сложиш качествена добавка ти трябва пълен резервоар (120-150 лева) и още поне 30 лева за добавка...не знам някой който има 2 лева за бензин да инвестира подобни суми...
Това мнение не е само мое ами и на доста колеги не само в българия ами в германия и италия и се базира на реални резултати и опит в изминати километри над един милион -не съм тираджия,но имам книжка от 92 ра година и съм обиколил цяла европа...от тук на татък вие си преценявате...
Поздрави и успешен ден
За колегата дето обяснява за германия-всяка бензиностанция слага добавки,и това го знам от 1 ва ръка,самата марка бензиностанции в германия е еталон за качество,знаеш че на еди кояси бензиностанция обслужване и всичко е добро,това са съвкупност от мерки които бензиностанцията взима за доброто име ,в германия има лаборатории които изследват горивото на даден автомобил които евентуално е имал повреда и се установява дали повредата е настъпила от лошо гориво,примера веднага го давам-чисто ново пежо товарно,в гаранция му се прецака помпата,помпата тогава струваше 2700 евро,веднага се взе проба от горивото за анализ дали не е било там проблема и ако беше там проблема ,застрахователя щеше да съди бензиностанцията,дадоха пробата в пежо за анализ на добавките и от пежо постановиха че не те са причина за настъпилият проблем в помпата...
За съжаление в страната ни няма много качествени добавки...защото са доста скъпи,в германия са в порядъка на 40-70 евро за резервоар от 60 литра,тук са по 15-22 лева...
Всеки сам си решава как да подържа колата,разбира се аз съм за навременната смяна на частите но поради българският манталитет за бързи и големи печалби (не изчакване един час да се утаява горивото и добавяне на други "горива") се налага и химично прочистване на системата,именно ако имаш пари-слагаш качествени добавки,за да сложиш качествена добавка ти трябва пълен резервоар (120-150 лева) и още поне 30 лева за добавка...не знам някой който има 2 лева за бензин да инвестира подобни суми...
Това мнение не е само мое ами и на доста колеги не само в българия ами в германия и италия и се базира на реални резултати и опит в изминати километри над един милион -не съм тираджия,но имам книжка от 92 ра година и съм обиколил цяла европа...от тук на татък вие си преценявате...
Поздрави и успешен ден
Re: Анкета за ГОРИВНИТЕ ДОБАВКИ
@Е.Димитров,
темата според мен е повече от безпредметна, особено ако се вземе и под внимание факта, че в България няма никаква сигурност, дали две еднакво изглеждащи добавки (разбирай картинката на шишето) и уж произведени от една и съща фирма, са наистина еднакви....
Не си ми прочел поста до края или малко по диагонал си го прочел. Както казах, ако се слагат добавки, се слагат от производителя на гориво. Дали бензиностанциите слагат - може и да слагат, може и да не слагат. Чак такава информация като теб нямам. Това, което написах е, че почти никой, който зарежда, не слага допълнителни добавки.
За маслата е пък направо смешно, като се вземе предвид цената им, някой да си играе да слага добавки.
И айде един въпрос напряко - аз съм повече от 100% сигурен, че има най - различни начини да изчистиш гомната от резервоара (примерът, който даваш) вследствие от "хубавите" български горива. Ок, слагаш една добавка, лайната се разтварят - ама къде отиват? Нали минават през филтъра, после минават през филтрите на дюзите, изгарят и чак тогава излизат през аспуха. И какво правим в този случай - просто "местим" всички лайна от резервоара до дюзите и увеличаваме/ускоряваме възможноста/процеса на запушване.
Пък за обслужването по германските бензиностанции - не знам, от много време не зареждам на български, че да мога да направя някаква разлика. Ама на повечето сам зареждаш (даже в момента не се сещам, някъде, някой друг да ми е заредил). Естествено, сигурно ако имаш нужда от помощ, ще ти помогнат. Та обслужването не ми е направило, кой знае колко голямо впечатление. Просто горивото е качествено.
темата според мен е повече от безпредметна, особено ако се вземе и под внимание факта, че в България няма никаква сигурност, дали две еднакво изглеждащи добавки (разбирай картинката на шишето) и уж произведени от една и съща фирма, са наистина еднакви....
Не си ми прочел поста до края или малко по диагонал си го прочел. Както казах, ако се слагат добавки, се слагат от производителя на гориво. Дали бензиностанциите слагат - може и да слагат, може и да не слагат. Чак такава информация като теб нямам. Това, което написах е, че почти никой, който зарежда, не слага допълнителни добавки.
За маслата е пък направо смешно, като се вземе предвид цената им, някой да си играе да слага добавки.
И айде един въпрос напряко - аз съм повече от 100% сигурен, че има най - различни начини да изчистиш гомната от резервоара (примерът, който даваш) вследствие от "хубавите" български горива. Ок, слагаш една добавка, лайната се разтварят - ама къде отиват? Нали минават през филтъра, после минават през филтрите на дюзите, изгарят и чак тогава излизат през аспуха. И какво правим в този случай - просто "местим" всички лайна от резервоара до дюзите и увеличаваме/ускоряваме възможноста/процеса на запушване.
Пък за обслужването по германските бензиностанции - не знам, от много време не зареждам на български, че да мога да направя някаква разлика. Ама на повечето сам зареждаш (даже в момента не се сещам, някъде, някой друг да ми е заредил). Естествено, сигурно ако имаш нужда от помощ, ще ти помогнат. Та обслужването не ми е направило, кой знае колко голямо впечатление. Просто горивото е качествено.
Re: Анкета за ГОРИВНИТЕ ДОБАВКИ
@2bar написа:И айде един въпрос напряко - аз съм повече от 100% сигурен, че има най - различни начини да изчистиш гомната от резервоара (примерът, който даваш) вследствие от "хубавите" български горива. Ок, слагаш една добавка, лайната се разтварят - ама къде отиват? Нали минават през филтъра, после минават през филтрите на дюзите, изгарят и чак тогава излизат през аспуха. И какво правим в този случай - просто "местим" всички лайна от резервоара до дюзите и увеличаваме/ускоряваме възможноста/процеса на запушване.
Колега така като те чета, май само ти и аз имаме трезва преценка по въпроса

Пичове разберете, че просто няма такъв филм в който сипвате нещо в резервоара и помията се изпарява някъде там в пространството! Дори и лудите химици да го измислят това нещо, то няма да струва 15-20 лв. ... казвам дори да го измислят понеже, аз още не съм видял как в затворена система едни молекули могат да накрат други такива да се изпарят! И ето, че както каза и колегата 2bar - дори химията да разтвори мизериите, тия мизерии имат доста дълъг път да изминат, преди да напуснат горивната система!
Май ще спра да се мъча да го обяснявам това нещо, защото все повече се отчайвам от наивноста на хората...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани