Това ли е климатроника на...
Модератор: Общи модератори
41 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
- kriso85
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4093
- Регистриран на: 28.11.2006
- Местоположение: София/Сандански
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
- Мечтае да кара: BMW M
Re: Това ли е климатроника на...
Значи никой от вас не посочи смислени причини,
защо това "чудо" в Е36ците е климатроник (или автоматичен климатик)
Нищо няма автоматично. Просто е двузонов климатик - може в ляво и дясно да духа с различна температура.
Но не може да поддържа температура и по нищо не се различава от климатика с една врътка на която няма градуси.
По тази логика и на фиат (браво,брава,купе) има обозначени градуси на голямата врътка, но това не е климатроник.
Пак ви казвам, нелогично е да има само КЛИМАТРОНИК в Е36 , а в по-новите модели от БМВ
отново да се връщат и към климатика. Този климатроник с врътките е същия като климатика на компакт (тоест обикновен климатик) , но е двузонов , защото пространството е по-голямо , а в компакта е по-малко.
ПП: не може никой горд притежател на климатроник с врътките да няма разпечатка
на фабричните екстри на автомобила си. Там най-ясно ще излезе , че това е
Manual Air Conditioning или на български КЛИМАТИК
защо това "чудо" в Е36ците е климатроник (или автоматичен климатик)
Нищо няма автоматично. Просто е двузонов климатик - може в ляво и дясно да духа с различна температура.
Но не може да поддържа температура и по нищо не се различава от климатика с една врътка на която няма градуси.
По тази логика и на фиат (браво,брава,купе) има обозначени градуси на голямата врътка, но това не е климатроник.
Пак ви казвам, нелогично е да има само КЛИМАТРОНИК в Е36 , а в по-новите модели от БМВ
отново да се връщат и към климатика. Този климатроник с врътките е същия като климатика на компакт (тоест обикновен климатик) , но е двузонов , защото пространството е по-голямо , а в компакта е по-малко.
ПП: не може никой горд притежател на климатроник с врътките да няма разпечатка
на фабричните екстри на автомобила си. Там най-ясно ще излезе , че това е
Manual Air Conditioning или на български КЛИМАТИК
"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda

Re: Това ли е климатроника на...
Ae, тука сте се събрали едни умни глави, а некой въобще сети ли се, да види какво значи "климатроник" във википедията
Демек самия термин "климатроник" си е просто търговското наименования на някаква технология за дуане на студено на Фолксваген ... Нещо като масовата заблуда, хората да викат на копирните машини "Ксерокси"

Climatronic is a fully electronic climate control system. It was introduced by Volkswagen on the Golf and Passat models in the early-1990s. It was first used in the US in the early 2000s in Passats and Jettas as well. The Phaeton model features an advanced system that has a passive cooling / heating system with hidden vents to prevent draft and airflow (though vents are provided behind hidden doors). This allows the car to have four separate climate zones.
http://en.wikipedia.org/wiki/Climatronic
Демек самия термин "климатроник" си е просто търговското наименования на някаква технология за дуане на студено на Фолксваген ... Нещо като масовата заблуда, хората да викат на копирните машини "Ксерокси"

- Ogi
-
Плевен тийм
-
- Мнения: 3296
- Регистриран на: 5.09.2007
- Местоположение: Плевен!
- Пол: Мъж
- Кара: 323ti
- Мечтае да кара: 332ti
- Детайли за колата: сива
Re: Това ли е климатроника на...
и последно тва климатик ли е или климатроник?




- KoolyO
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 234
- Регистриран на: 27.04.2002
- Местоположение: Dubai, UAE
- Пол: Мъж
- Кара: Е63 650iLCI&E93 325i&Z3 1.9
- Мечтае да кара: 612
Re: Това ли е климатроника на...
kriso85 написа:Нека някой си пусне списъка с екстрите, който идва от БМВ да видим как са я обозначили тази
екстра от завода.
Защото Automatic Air Conditioning е една друга екстра.
Искаш да ми кажеш , че когато връката (малката с градусите) е настроена на 20 градуса , обаче в колата е 4-5 градуса ще почне да духа топлои когато стане 20 градуса ще обърне на хладно.
Айде моля ти се
ПП: и щом "това" е климатроник с врътки,
то бихте ли ми показали Е36 седан/купе с обикновен климатик
Или той обикновения климатик се монтира само в компакт,
а седан/купе са винаги с климатроник или само с парно
Да, точно така. За 3.5години експлоатация, не само съм пробвал, ами направо съм си го ползвал... Да, през цялото това време "врътката" от шофьорската страна не е помръдвала от 20 градуса, независимо дали зимата, или лятото. От другата страна пък почти никога не беше мърдала от 25. (зиморничава приятелка

И да, по-горе ме изпревариха, че "климатроник" е търговско наименование на автоматичния климатик на VW. Но то тук си се е превърнало в нарицателно (Джип, ксерокс, феродо и т.н.)
Е36 с обикновен климатик има само компакт. Всички фабрично вграждани климатици в купе/седан са т.нар. "климатроник", независимо дали е с цифров дисплей, или с врътки. Единствената практическа разлика между двата е, че вторият може да управлява автоматично силата и посоката на въздушния поток. (и по-често се ебава с теб

P.S. За да работят коректно и двата вида, трябва да се почиства вътрешният сензор за температура.
Laugh...
And the world laughs with you.
Cry...
And the world laughs louder!!!
And the world laughs with you.
Cry...
And the world laughs louder!!!
Re: Това ли е климатроника на...
534 KLIMAAUTOMATIK това е за климатроника(дигиталния) изпратено ми от бмв. (534 Automatic Air Conditioning)
Като разглеждам тази тема виждам че на колеги, които са с този с врътките екстрата е същия номер. Би трябвало и двете да са с климатроник.
530 AIR CONDITIONING
Това е обикновенният климатик, който не можах да го срещна като екстра при седан/купе/тоуринг
Като разглеждам тази тема виждам че на колеги, които са с този с врътките екстрата е същия номер. Би трябвало и двете да са с климатроник.
530 AIR CONDITIONING
Това е обикновенният климатик, който не можах да го срещна като екстра при седан/купе/тоуринг
- kriso85
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4093
- Регистриран на: 28.11.2006
- Местоположение: София/Сандански
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
- Мечтае да кара: BMW M
Re: Това ли е климатроника на...
530 Air Conditioning
532 Air Conditioning ZG
533 Rear Compartment Air Blower
534 Automatic Air Conditioning
Според мен всички , които имате
:климатроник с врътките: имате в списака екстра номер 532
530 е климатика на компакта (има го в темата)
а 534 е климатроника (електронния дисплей, автоматичната струя и т.н)
ПП: вижте тази схема
http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... g=64&fg=20
Първото е air conditioning control и е нарисувано
управлението на климатроника с врътките
Мисля че това трябва да ви е достатъчно за да разберете , че
климатроника (automatic air conditioning) е нещо съвсем различно
532 Air Conditioning ZG
533 Rear Compartment Air Blower
534 Automatic Air Conditioning
Според мен всички , които имате
:климатроник с врътките: имате в списака екстра номер 532

530 е климатика на компакта (има го в темата)
а 534 е климатроника (електронния дисплей, автоматичната струя и т.н)
ПП: вижте тази схема
http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... g=64&fg=20
Първото е air conditioning control и е нарисувано
управлението на климатроника с врътките

Мисля че това трябва да ви е достатъчно за да разберете , че
климатроника (automatic air conditioning) е нещо съвсем различно

"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda

- KoolyO
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 234
- Регистриран на: 27.04.2002
- Местоположение: Dubai, UAE
- Пол: Мъж
- Кара: Е63 650iLCI&E93 325i&Z3 1.9
- Мечтае да кара: 612
Re: Това ли е климатроника на...
Ама ти си знаеш твоето...
532 екстрата я няма в Е36.
Пак ти казвам. Близо 4 години не съм слизал от него, ти предполагаш, че евентуално няма как да е така, но твърдиш, че е така, а дори не си пробвал...
Автоматично поддържа зададената температура. Това е положението. Дали ще се наглася с 42" 3D дисплей и мега джойстик, или с шалтер, пак си е автоматичен двузонов климатик. (или климатроник, както е познат по нашите ширини
)
Няма какво повече да се каже по темата. Само се объркват хората още повече.
Малко се превърна в спор това. Нищо лично. Говоря само неща, които знам, че са така и съм пробвал.
532 екстрата я няма в Е36.
Пак ти казвам. Близо 4 години не съм слизал от него, ти предполагаш, че евентуално няма как да е така, но твърдиш, че е така, а дори не си пробвал...
Автоматично поддържа зададената температура. Това е положението. Дали ще се наглася с 42" 3D дисплей и мега джойстик, или с шалтер, пак си е автоматичен двузонов климатик. (или климатроник, както е познат по нашите ширини

Няма какво повече да се каже по темата. Само се объркват хората още повече.
Малко се превърна в спор това. Нищо лично. Говоря само неща, които знам, че са така и съм пробвал.
Laugh...
And the world laughs with you.
Cry...
And the world laughs louder!!!
And the world laughs with you.
Cry...
And the world laughs louder!!!
- kriso85
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4093
- Регистриран на: 28.11.2006
- Местоположение: София/Сандански
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
- Мечтае да кара: BMW M
Re: Това ли е климатроника на...
Колега ти хубаво си пробвал, но погледна ли линк-а от РЕАЛОЕМ
Там достатъчно ясно са си го написали хората от БМВ.
А това как ще го наричаш ти си е лично твоя работа - ако искаш му викай и климатоник-автоматизейшън-сони-плей-стейшън .
И отново да попитам - как поддържа температурата - когато стане около 21 градуса намалява струята ли >
Май не е така, а точно това е идеята на Automatic Air Conditioning.
А относно екстрите в Е36 виж темата , която са дали по-горе.
Аз не мисля да споря повече с теб.
Лек ден

Там достатъчно ясно са си го написали хората от БМВ.
А това как ще го наричаш ти си е лично твоя работа - ако искаш му викай и климатоник-автоматизейшън-сони-плей-стейшън .
И отново да попитам - как поддържа температурата - когато стане около 21 градуса намалява струята ли >
Май не е така, а точно това е идеята на Automatic Air Conditioning.
А относно екстрите в Е36 виж темата , която са дали по-горе.
Аз не мисля да споря повече с теб.
Лек ден

"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda

- KoolyO
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 234
- Регистриран на: 27.04.2002
- Местоположение: Dubai, UAE
- Пол: Мъж
- Кара: Е63 650iLCI&E93 325i&Z3 1.9
- Мечтае да кара: 612
Re: Това ли е климатроника на...
Аз не съм и спорил.
Но да си продължа мисълта...
Когато в колата ти е 5 градуса, а "врътката" е нагласена на 20 от духалките излиза възможно най-топлият въздух. И така, докато температурата не доближи 20 градуса, когато започва да духа по-хладно, след което продължава само да поддържа.
Ако отвориш прозорците, след което температурата в купето отново падне, пак започва да духа максимално горещ въздух, докато не стигне зададените 20 градуса и след това пак духа хладко, за да ги поддържа. Същото важи, ако температурата в колата е 35 градуса. Тогава започва да духа максимално студено, докато не направи зададените 20 градуса. Същото важи и като свалиш прозорец и т.н.
Автоматично се управлява температурата на влизащият в купето въздух, а не силата. Пак казвам, че разликата между двата е, че този с дисплея може да управлява автоматично и силата на струята, докато другият само температурата и.
А това кой как му казва, няма значение. Климатикът е автоматичен. Работи на зададена температура. Не е кранче "топло-студено" и да си счупиш ръцете от въртене наляво-надясно, докато те обливат горещи и студени вълни.


Но да си продължа мисълта...
Когато в колата ти е 5 градуса, а "врътката" е нагласена на 20 от духалките излиза възможно най-топлият въздух. И така, докато температурата не доближи 20 градуса, когато започва да духа по-хладно, след което продължава само да поддържа.
Ако отвориш прозорците, след което температурата в купето отново падне, пак започва да духа максимално горещ въздух, докато не стигне зададените 20 градуса и след това пак духа хладко, за да ги поддържа. Същото важи, ако температурата в колата е 35 градуса. Тогава започва да духа максимално студено, докато не направи зададените 20 градуса. Същото важи и като свалиш прозорец и т.н.
Автоматично се управлява температурата на влизащият в купето въздух, а не силата. Пак казвам, че разликата между двата е, че този с дисплея може да управлява автоматично и силата на струята, докато другият само температурата и.
А това кой как му казва, няма значение. Климатикът е автоматичен. Работи на зададена температура. Не е кранче "топло-студено" и да си счупиш ръцете от въртене наляво-надясно, докато те обливат горещи и студени вълни.

Laugh...
And the world laughs with you.
Cry...
And the world laughs louder!!!
And the world laughs with you.
Cry...
And the world laughs louder!!!
- plradev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2377
- Регистриран на: 10.04.2008
- Местоположение: СА
- Кара: м си...
Re: Това ли е климатроника на...
kriso85 написа:Колега ти хубаво си пробвал, но погледна ли линк-а от РЕАЛОЕМ![]()
Там достатъчно ясно са си го написали хората от БМВ.
А това как ще го наричаш ти си е лично твоя работа - ако искаш му викай и климатоник-автоматизейшън-сони-плей-стейшън .
И отново да попитам - как поддържа температурата - когато стане около 21 градуса намалява струята ли >
Май не е така, а точно това е идеята на Automatic Air Conditioning.
А относно екстрите в Е36 виж темата , която са дали по-горе.
Аз не мисля да споря повече с теб.
Лек ден
Намалява притока на топла охладителна течност в радиатора на парното посредством електромагнитните клапани,които пропускат същата,а струята въздух си остава непроменена,просто става по-топла или по-хладна



Като екстра се води 530 AIR CONDITIONING /чета справката за мойта кола/ ,а пък аз и викам първобитна автомобилна ОВИ инсталация с наченки на климатизиране.
Та тва е общо взето по темата от мен


- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Това ли е климатроника на...
KoolyO написа:Аз не съм и спорил.![]()
![]()
Но да си продължа мисълта...
Когато в колата ти е 5 градуса, а "врътката" е нагласена на 20 от духалките излиза възможно най-топлият въздух. И така, докато температурата не доближи 20 градуса, когато започва да духа по-хладно, след което продължава само да поддържа.
Ако отвориш прозорците, след което температурата в купето отново падне, пак започва да духа максимално горещ въздух, докато не стигне зададените 20 градуса и след това пак духа хладко, за да ги поддържа. Същото важи, ако температурата в колата е 35 градуса. Тогава започва да духа максимално студено, докато не направи зададените 20 градуса. Същото важи и като свалиш прозорец и т.н.
Автоматично се управлява температурата на влизащият в купето въздух, а не силата. Пак казвам, че разликата между двата е, че този с дисплея може да управлява автоматично и силата на струята, докато другият само температурата и.
А това кой как му казва, няма значение. Климатикът е автоматичен. Работи на зададена температура. Не е кранче "топло-студено" и да си счупиш ръцете от въртене наляво-надясно, докато те обливат горещи и студени вълни.
Ето това е. точно което обяснява колегата. Това представлява въпросното устройство. Аз ще си го наричам климатроник с врътките докато ми прави 20 градуса в купето и зимата и лятото пък вие ако искате ме убеждавайте че е климатик с повече врътки че с 3 изглежда постно, а с 4 вече е ОК




Уважавай другия, независимо каква кола кара.
41 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: driver69