Полезни съвети: ЗА КОЛАТА ВИ ПРЕЗ ПРОЛЕТТА
Модератор: Общи модератори
12 мнения
• Страница 1 от 1
- vankata™
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 706
- Регистриран на: 11.10.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Полезни съвети: ЗА КОЛАТА ВИ ПРЕЗ ПРОЛЕТТА
ЗА КОЛАТА ВИ ПРЕЗ ПРОЛЕТТА
Идва пролетта, а с нея и желанието да пътуваме повече с личните си автомобили. Преди обаче да завъртим стартера трябва да обърнем внимание на някои полезни, както за автомобила, така и за нас самите (и за джоба ни) неща.
Първоначално, може да започнете от гумите – зимните да се сменят с летните. Летните са по-леки и не натоварват излишно лагерите на колелата. Проверете налягането в тях. Шофирането с меки гуми увеличава разхода на гориво и води до по-бързото им износване. Ако през зимата не сте се качвали на колата си, задължително проверете нивото на маслата в двигателя, скоростната кутия и диференциала. При необходимост долейте и отстранете в сервиз констатираните течове. За пролетта и лятото се препоръчва смяна на двигателното масло с ново. Особено подходящ за нашия климатичен пояс е продуктът с вискозитетен клас 15W40. За по-старите возила с повишен разход на масло е нужен по-гъст - 15W50.
Специфичните условия за експлоатация на автомобилите в нашия регион са запрашеност и наситеност на атмосферата с вредни газове. Настъпва сезонът на прашните улици и пътища. Затова много е важен въздушния филтър, както за чистотата така и за здравината му. При турбо – автомобилите от този филтър зависи динамиката на високите обороти, а при по-старите коли дори и разходът на гориво. Извършете външен оглед на превозното средство. Своевременно почистете ръждата с шкурка и тампонирайте с антикор. Специално за запазване на лаковото покритие се препоръчват т.нар. пастиране. След обработката металната повърхност придобива свойството да отблъсква водата и прашните твърди частици. Така се ограничава вредното въздействие на лошите атмосферни условия.
Проверете гърнетата на ауспуха. Увеличеният конденз през зимата е помогнал на корозията. Ранният им ремонт ще спести смяната с нови.
Включете светлините – мигачи, габарити, фарове и стопове. Регулирайте фаровете при нужда. Ако габаритите или стоповете светят с различна сила, сменете крушките и почистете стъклата. С помощта на напоено с бензин меко платно почистете силовите кабели към делкото и запалителните свещи. Финият прашец в комбинация с влагата е идеален електропровод и искрите се разколебават в търсенето на верния път към двигателя.
По-високите мартенски температури предизвикват по-интензивното изпарение на течността в акумулатора на автомобила ви. Ето защо проверявайте често нивото на електролита и доливайте при нужда дестилирана вода. Но само до определеното от производителя ниво. Почиствайте окислените клеми и намажете повърхността им с технически вазелин. А ако под тях поставите донапренена подложка, напоена с моторно масло – завинаги ще се избавите от грижите да лъскате акумулаторните накрайници с шкурка.
Важно условие за ноемална работа на двигателя е изправността на охладителната система. Затова трябва да проверявате нивото на охладителната течност и евентуално наличие на течове. При възможно по-кратък маршрут на шофиране, контролирайте цялостната работа на системата. И за да не “кипнете” и вие, и двигателят, трябва да сте сигурни както в автоматичния (или механичния) вентилатор, така и в обтегността на ремъка. Хладните февруарски бани са го отпуснали и е възможно да преплъзва.
Зимният въздух с характерните си температури и влажност, както и карането на по-къси разстояния с неподгрят двигател, способстват за образуването на конденз. И то в почти всички системи на автомобила. Нужно е да почистите тръбопроводите на хранителната система и резервоара, като добавите на 100 литра автомбилно гориво 2-3 литра чист 99% спирт (или си направете сметката за това колко гориво зареждате накуп). А може да си закупите от специализираните магазини или бензиностанции течните добавки за бензин и дизелово гориво.
Прегледайте и почистете тръбопроводите на вентилационната картерова система. Запушването и води до повишаване налягането на газовете в картера. А маслото “извира” от всяко по-слабо уплътнение на двигателя – гарнитура или семеринг. Така не само ще шофирате с нечист двигател, но и рискувате често да отваряте портфейла.
Ако се постараете върху тези неща или поне върху някои от тях, ще си гарантирате добър старт и малко главоболия през останалата част на годината.
Благодарности на : Мото Авагард
Идва пролетта, а с нея и желанието да пътуваме повече с личните си автомобили. Преди обаче да завъртим стартера трябва да обърнем внимание на някои полезни, както за автомобила, така и за нас самите (и за джоба ни) неща.
Първоначално, може да започнете от гумите – зимните да се сменят с летните. Летните са по-леки и не натоварват излишно лагерите на колелата. Проверете налягането в тях. Шофирането с меки гуми увеличава разхода на гориво и води до по-бързото им износване. Ако през зимата не сте се качвали на колата си, задължително проверете нивото на маслата в двигателя, скоростната кутия и диференциала. При необходимост долейте и отстранете в сервиз констатираните течове. За пролетта и лятото се препоръчва смяна на двигателното масло с ново. Особено подходящ за нашия климатичен пояс е продуктът с вискозитетен клас 15W40. За по-старите возила с повишен разход на масло е нужен по-гъст - 15W50.
Специфичните условия за експлоатация на автомобилите в нашия регион са запрашеност и наситеност на атмосферата с вредни газове. Настъпва сезонът на прашните улици и пътища. Затова много е важен въздушния филтър, както за чистотата така и за здравината му. При турбо – автомобилите от този филтър зависи динамиката на високите обороти, а при по-старите коли дори и разходът на гориво. Извършете външен оглед на превозното средство. Своевременно почистете ръждата с шкурка и тампонирайте с антикор. Специално за запазване на лаковото покритие се препоръчват т.нар. пастиране. След обработката металната повърхност придобива свойството да отблъсква водата и прашните твърди частици. Така се ограничава вредното въздействие на лошите атмосферни условия.
Проверете гърнетата на ауспуха. Увеличеният конденз през зимата е помогнал на корозията. Ранният им ремонт ще спести смяната с нови.
Включете светлините – мигачи, габарити, фарове и стопове. Регулирайте фаровете при нужда. Ако габаритите или стоповете светят с различна сила, сменете крушките и почистете стъклата. С помощта на напоено с бензин меко платно почистете силовите кабели към делкото и запалителните свещи. Финият прашец в комбинация с влагата е идеален електропровод и искрите се разколебават в търсенето на верния път към двигателя.
По-високите мартенски температури предизвикват по-интензивното изпарение на течността в акумулатора на автомобила ви. Ето защо проверявайте често нивото на електролита и доливайте при нужда дестилирана вода. Но само до определеното от производителя ниво. Почиствайте окислените клеми и намажете повърхността им с технически вазелин. А ако под тях поставите донапренена подложка, напоена с моторно масло – завинаги ще се избавите от грижите да лъскате акумулаторните накрайници с шкурка.
Важно условие за ноемална работа на двигателя е изправността на охладителната система. Затова трябва да проверявате нивото на охладителната течност и евентуално наличие на течове. При възможно по-кратък маршрут на шофиране, контролирайте цялостната работа на системата. И за да не “кипнете” и вие, и двигателят, трябва да сте сигурни както в автоматичния (или механичния) вентилатор, така и в обтегността на ремъка. Хладните февруарски бани са го отпуснали и е възможно да преплъзва.
Зимният въздух с характерните си температури и влажност, както и карането на по-къси разстояния с неподгрят двигател, способстват за образуването на конденз. И то в почти всички системи на автомобила. Нужно е да почистите тръбопроводите на хранителната система и резервоара, като добавите на 100 литра автомбилно гориво 2-3 литра чист 99% спирт (или си направете сметката за това колко гориво зареждате накуп). А може да си закупите от специализираните магазини или бензиностанции течните добавки за бензин и дизелово гориво.
Прегледайте и почистете тръбопроводите на вентилационната картерова система. Запушването и води до повишаване налягането на газовете в картера. А маслото “извира” от всяко по-слабо уплътнение на двигателя – гарнитура или семеринг. Така не само ще шофирате с нечист двигател, но и рискувате често да отваряте портфейла.
Ако се постараете върху тези неща или поне върху някои от тях, ще си гарантирате добър старт и малко главоболия през останалата част на годината.
Благодарности на : Мото Авагард
::: vankata™ :::
- LeX
- Капетано
-
- Мнения: 3364
- Регистриран на: 20.01.2004
- Местоположение: далеко от родината
- Кара: '90 328i/6 '95 540i/6
- LeX
- Капетано
-
- Мнения: 3364
- Регистриран на: 20.01.2004
- Местоположение: далеко от родината
- Кара: '90 328i/6 '95 540i/6
vankata™ написа:LeX написа::maad:![]()
Нещо против темата ?
да пуснал си 4 теми който се отнасят за колата и за незнам си какво не можеше ли да пуснеш 1 тема със заглавия "Полезни съвети" и там да сортираш всичко ами трябва задължително да наводниш "Извън темата"


"My ambition....by the end of the day, to be the world champion" Colin McRae
- vankata™
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 706
- Регистриран на: 11.10.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
LeX написа:vankata™ написа:LeX написа::maad:![]()
Нещо против темата ?
да пуснал си 4 теми който се отнасят за колата и за незнам си какво не можеше ли да пуснеш 1 тема със заглавия "Полезни съвети" и там да сортираш всичко ами трябва задължително да наводниш "Извън темата"
Може ше и така да стане, ама без да се заяждам, защо не вземеш да видиш каква ситуациата с Дидката - там се разводнява, наводнява и т.н. Извън Темата и то с глупости, а това все ще е полезно на някой!
::: vankata™ :::
- LeX
- Капетано
-
- Мнения: 3364
- Регистриран на: 20.01.2004
- Местоположение: далеко от родината
- Кара: '90 328i/6 '95 540i/6
vankata™ написа:Може ше и така да стане, ама без да се заяждам, защо не вземеш да видиш каква ситуациата с Дидката - там се разводнява, наводнява и т.н. Извън Темата и то с глупости, а това все ще е полезно на някой!
видях кво става с дидката налазва насякаде и циври като тийнеджърка в цикъл че никой не я разбира ама скоро ще се оправят с нея




"My ambition....by the end of the day, to be the world champion" Colin McRae
LeX написа:vankata™ написа:LeX написа::maad:![]()
Нещо против темата ?
да пуснал си 4 теми който се отнасят за колата и за незнам си какво не можеше ли да пуснеш 1 тема със заглавия "Полезни съвети" и там да сортираш всичко ами трябва задължително да наводниш "Извън темата"


по-добре е че темите са разделени:!:
По-лесни за четени пък и са полезни!
- BMW///M-ma6inata
- Петко ///M големия
-
- Мнения: 2369
- Регистриран на: 1.12.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330xd / Mini Cooper S
- kiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2499
- Регистриран на: 23.06.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: сребърна звезда
- Мечтае да кара: RAUH
Georgi написа:Ква пролет![]()
Идва зима.Май доста си подранил
темата е хубава и изчерпателна ама верно то още зимата не е дошла вие за пролет ми говорите


12 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: St.Trinity