Съвет за избор на скоростна кутия
Модератор: Общи модератори
6 мнения
• Страница 1 от 1
Съвет за избор на скоростна кутия
Здравейте Колеги
Казвам се Кирил и съм от Стара Загора, не съм член на БМВ сектата но винаги съм се отнасял с подобаващ респект към марката.
Имам нужда от съвет при исбор на скоростна кутия.
Най-общо казано си търся по-достъпен и често срещан заместител на моята кутия. Насочих се към БМВ понеже са доста по-разпространени на тези геогравски ширини.
Търся кутия която да е здрава, да издържа на голям въртящ момент, да се намира сравнително лесно и да се струва майка си и баща си
Шестата предавка и надписа "Гетраг" са нещо като план максимум, но не са задължителни условия.
Ясно ми е че екзотики като "шестиците" на М5 или 850 са идеални за мен но и те струват точно колкото моята кутия а и се намират точно толкова често
Предавателните числа на оригиналната механична кутия на моят мотор са:
1-ва 3,251:1
2-ра 1,955:1
3-та 1,31:1
4-та 1:1
5-та 0,753:1
БМВ кутийте които гледах всичките бяха доста "по-къси", но ще се играе с дифове и гуми то ми е ясно.
Кутията ще се присажда на Toyota 1JZ мотор, който ще бъде "леко понапомпан", така че е добре да може да се справя с около 450 Нм (дай Боже). Също така колата тежи около 1600 кг
edit: Въпроса ми е всъшност: "Коя кутия от производствената гама на БМВ е най-подходяща за моят проект и отговаря най-добре на гореспоменатите условия ?"
Благодаря ви предварително за съдействието
Кирил
Казвам се Кирил и съм от Стара Загора, не съм член на БМВ сектата но винаги съм се отнасял с подобаващ респект към марката.
Имам нужда от съвет при исбор на скоростна кутия.
Най-общо казано си търся по-достъпен и често срещан заместител на моята кутия. Насочих се към БМВ понеже са доста по-разпространени на тези геогравски ширини.
Търся кутия която да е здрава, да издържа на голям въртящ момент, да се намира сравнително лесно и да се струва майка си и баща си

Ясно ми е че екзотики като "шестиците" на М5 или 850 са идеални за мен но и те струват точно колкото моята кутия а и се намират точно толкова често

Предавателните числа на оригиналната механична кутия на моят мотор са:
1-ва 3,251:1
2-ра 1,955:1
3-та 1,31:1
4-та 1:1
5-та 0,753:1
БМВ кутийте които гледах всичките бяха доста "по-къси", но ще се играе с дифове и гуми то ми е ясно.
Кутията ще се присажда на Toyota 1JZ мотор, който ще бъде "леко понапомпан", така че е добре да може да се справя с около 450 Нм (дай Боже). Също така колата тежи около 1600 кг
edit: Въпроса ми е всъшност: "Коя кутия от производствената гама на БМВ е най-подходяща за моят проект и отговаря най-добре на гореспоменатите условия ?"
Благодаря ви предварително за съдействието
Кирил
- Binev_OuT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 754
- Регистриран на: 15.02.2007
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: E36 323i Touring
- Мечтае да кара: някакво М
Re: Съвет за избор на скоростна кутия
Колега,не съм наясно с предавателните числа но кутията с 5 скорости от С50Б32(М3 е36)
си мисля че ще държи на 450нм
Виж тук http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... 478b416b39
си мисля че ще държи на 450нм
Виж тук http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... 478b416b39

Re: Съвет за избор на скоростна кутия
Колега ето какво намерих за 5-коростна кутия на 3,2 мотор:
Явно трябва или да взема от 3,0 или да си я внасям от Америка
Искам само да знам единодушни ли сте всички че 5-степенната кутия е по-здрава от 6-степенната, щото това 1:1 на пета не ми се нрави много. Да не говорим че моят диф в момента е 3,92 а най-дългото което мога да намеря евентуално е 3,266 или 3,133 ако имам страхотен късмет.
What kind of gearboxes does the 3.2-liter M3 use?
There were four different transmissions used on 3.2-liter M3s. European-spec models have a Getrag six-speed manual transmission with the following ratios: 4.23 (1), 2.51 (2), 1.67 (3), 1.23 (4), 1.00 (5), .83 (6). This same gearbox was later used (with the same ratios) as the internals of the Sequential M Gearbox (SMG).
The North American-spec 3.2-liter E36 M3 retains the ZF Type C five-speed manual gearbox of the 3.0-liter version, with the same internal ratios: 4.20 (1), 2.49 (2), 1.66 (3), 1.24 (4), 1.00 (5). Starting with the 1997 model year, the ZF 5HP18 five-speed automatic returned as an option with the same internal ratios used on the 3.0-liter model: 3.67 (1), 2.00 (2), 1.41 (3), 1.00 (4), .74 (5).
All 3.2-liter M3s equipped with a manual gearbox (including SMG) use a shorter 3.23:1 final drive and limited slip differential. North American-spec M3s with the ZF five-speed automatic transmission have an even shorter 3.38:1 rear end, also with limited slip. In addition, all 3.2-liter North American-spec E36 M3s are equipped with Automatic Stability Control plus Traction (ASC+T) which can apply the brakes and/or reduce engine power in order to maintain traction. It includes an orange warning light under the M logo in the instrument cluster and can be switched off via a console-mounted button.
Явно трябва или да взема от 3,0 или да си я внасям от Америка

Искам само да знам единодушни ли сте всички че 5-степенната кутия е по-здрава от 6-степенната, щото това 1:1 на пета не ми се нрави много. Да не говорим че моят диф в момента е 3,92 а най-дългото което мога да намеря евентуално е 3,266 или 3,133 ако имам страхотен късмет.
Re: Съвет за избор на скоростна кутия
След няколкодневно проучване на скоростните кутий на БМВ ми възникнаха няколко въпраса на който немога да си отговоря сам:
Ясно е че шестепенният Гетраг от Е36 М3 ЕВО ще ми върши добра работа що се отнася до предавателни числа остава въпроса за издражливоста. Същата тази кутия ли се монтира на Е46 М3 и Е39 М5 защото гледам че предавателните числа и пройзводителя са същите, a ако може да се справи с S62B50 значи няма да има никакъв проблем с моето 1JZGTE без значение колко му е голям охлюва
. Ценатат не е точно тава което бих искал но е много по-ефтина от шестепенният Гетраг на Супра който си е жив късмет ако се намери под 2000 паунда
Също така бих желал да знам имат или различни модификаций тези кутий и кой са им слабите места (за да мога да наглегна на тях при огледа ако евентуално се стигне до покупка)
Също така искам да попитам какво ще кажете за други две кутий който ми направиха впечетление:
- петстепенната кутия на Е36 325 - основно зареди приемливата си цена (близка до подарък)
- шестепенната кутия на Е90 330d - понеже се намира на цена като на М-кена кутия а све пак си е ново поколение, нови разработки и почти винаги на много малко пробег
Поздрави
Кирил
Ясно е че шестепенният Гетраг от Е36 М3 ЕВО ще ми върши добра работа що се отнася до предавателни числа остава въпроса за издражливоста. Същата тази кутия ли се монтира на Е46 М3 и Е39 М5 защото гледам че предавателните числа и пройзводителя са същите, a ако може да се справи с S62B50 значи няма да има никакъв проблем с моето 1JZGTE без значение колко му е голям охлюва


Също така бих желал да знам имат или различни модификаций тези кутий и кой са им слабите места (за да мога да наглегна на тях при огледа ако евентуално се стигне до покупка)
Също така искам да попитам какво ще кажете за други две кутий който ми направиха впечетление:
- петстепенната кутия на Е36 325 - основно зареди приемливата си цена (близка до подарък)
- шестепенната кутия на Е90 330d - понеже се намира на цена като на М-кена кутия а све пак си е ново поколение, нови разработки и почти винаги на много малко пробег
Поздрави
Кирил
- b2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2173
- Регистриран на: 29.11.2002
- Местоположение: София
- Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2
Re: Съвет за избор на скоростна кутия
На е36 м3 3.2 е getrag s6s-420g, която е и в e46 m3, e39 m5 и някакви супри.
Нямам идея дали са 1към1 но като модел е същата. А в нета има доста турбинирани м3-ки 600+ коня със сток кутията. 


Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.
Re: Съвет за избор на скоростна кутия
Да тя ако е същата кутия аз съм виждал някви супри по 1000 коня с тая кутия така че не е проблем.
Кутията на Супра е "Getrag 233" или "V160" по означенията на Тойота, но определено са едно и също поколение с 420G. Това е и причината да се насоча към БМВ кутийте.
В нета ми се върти и едно число "Getrag 226" ,някой знае ли тали това е същата кутия като "Getrag S6S 420G"
Ето и таблица на евентуалните км/ч който биха се заформили ако евентуално се сдобия с диф от ръчна Супра

Кутията на Супра е "Getrag 233" или "V160" по означенията на Тойота, но определено са едно и също поколение с 420G. Това е и причината да се насоча към БМВ кутийте.
В нета ми се върти и едно число "Getrag 226" ,някой знае ли тали това е същата кутия като "Getrag S6S 420G"
Ето и таблица на евентуалните км/ч който биха се заформили ако евентуално се сдобия с диф от ръчна Супра


6 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: alx