Старите коли с по - високи данъци от 2012 година
Модератор: Общи модератори
- SKISA
-
-
- Мнения: 4861
- Регистриран на: 13.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби...нация и Вайълет!
Re: Старите коли с по - високи данъци от 2012 година
pampo написа:...... щото си най-големия фен ама можеш да си позволиш БМВ 90ти набор...
те тия ,дето са убави 90ти набор и наоколо са най-дето трудно може да си позволи човек....!!

вярно е ,че много коли има ,но не тва е начина да се рестриктира. дай да турат забрана на тия със зелени очи да карат в месеците с "р" !?!?!? или на синеоките от 6 до 10 сутринта!?!? тъпо е така. мисля ,че няма човек ,който да не иска да си вземе нова кола ,да не иска да е екологична и да върви много и да не иска да се вози комфортно и бързо....! възможноститет на хората ,обаче не отговарят на изискванията на предложената рестрикция...! законите се правят ,за да са в услуга на хората - не обратно! те се правят ,за да обслужват обществото и когато по-голямата част от тва общество е възпрепятствано да ги спазва просто не се приемат....! не може "хубав " закон с добър замисъл да е полезен само за 10% от обществото ,а да е причка за останалите 90...! просто не става така!!!
Re: Старите коли с по - високи данъци от 2012 година
SKISA написа:pampo написа: законите се правят ,за да са в услуга на хората - не обратно!
Точно така , предпочитам да дишам чист въздух, отколкото сельо да ми кара някаква смърдулка , тъй че закона си е точно в интерес на хората, пардон, трезвомислещите хора


- M3-CSL
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 54
- Регистриран на: 21.04.2010
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530d xDrive
Re: Старите коли с по - високи данъци от 2012 година
SKISA написа:pampo написа:...... щото си най-големия фен ама можеш да си позволиш БМВ 90ти набор...
те тия ,дето са убави 90ти набор и наоколо са най-дето трудно може да си позволи човек....!!опитано на собствен гръб от месец насам...! Е30ката ми глътна пари за тва време ,колкото Е61цата за 4г...!
вярно е ,че много коли има ,но не тва е начина да се рестриктира. дай да турат забрана на тия със зелени очи да карат в месеците с "р" !?!?!? или на синеоките от 6 до 10 сутринта!?!? тъпо е така. мисля ,че няма човек ,който да не иска да си вземе нова кола ,да не иска да е екологична и да върви много и да не иска да се вози комфортно и бързо....! възможноститет на хората ,обаче не отговарят на изискванията на предложената рестрикция...! законите се правят ,за да са в услуга на хората - не обратно! те се правят ,за да обслужват обществото и когато по-голямата част от тва общество е възпрепятствано да ги спазва просто не се приемат....! не може "хубав " закон с добър замисъл да е полезен само за 10% от обществото ,а да е причка за останалите 90...! просто не става така!!!
Именно, не живеем в средновековието, че някой министър като феодал да си налага каквито си данъци иска. По всичко друго за пример се сравняваме с нормалните държави из интервютата, само никой дума не обелва, че тука още има хора дет живеят с по 150-200е на месец..

Re: Старите коли с по - високи данъци от 2012 година
Да бе, тва за дохода е най-големия проблем. Няма спор по тая тема, ама все пак говорим за реална ситуация, преди 10 г. рейсовете бяха пълни с народ, ама сериозни задръстване нямаше, дойде безмитния внос и всеки си купи кошница за 1000 лв. (не ретро бегачка за колекционери, СКИС
) и се затапи града от отпадъка на Европа. Вместо да си дам колата в моргата що да не я дам на този приятен младеж да й върне километрите и да иде да я продаде в страната си "нов внос, без забележка, 1ви собственик"...
И
не става въпрос дали ти върши работа, важното е да не си като прошляците с градския транспорт или пеша...
Ето разговор на който ставам свидетел пред една "Бърза закуска"
Дебел чичак с Кайен към някакъв тийн:
-Кво става бе, зе ли книжка?
Оня вика:
-Да, е са преди няколко месеца.
Дебелия разправя:
-Аре казвай на баща ти да ти зима вече неква кола, нема да се излагаш да ходиш пеша!
Та хващате ли къде е проблема, ми то да ходиш пеш си е чиста проба излагация бе, кой нормален ходи пеша в днещно време. И това не го мислят само "пишман бизнесмените"... Така разсъждават всички явно, поне с такова впечатление оставам следейки живота в нашия град последните години.
Далеч съм от мисълта, че колата е излишен лукс, и аз си имам една от миналото десетилетие, ама не ходя да хвърлям кофата с нея.
Абе темата е много спорна, не може да се извади категорично мнение, но според мен ограничаването на кошниците ще е за добро...

И
не става въпрос дали ти върши работа, важното е да не си като прошляците с градския транспорт или пеша...
Ето разговор на който ставам свидетел пред една "Бърза закуска"
Дебел чичак с Кайен към някакъв тийн:
-Кво става бе, зе ли книжка?
Оня вика:
-Да, е са преди няколко месеца.
Дебелия разправя:
-Аре казвай на баща ти да ти зима вече неква кола, нема да се излагаш да ходиш пеша!
Та хващате ли къде е проблема, ми то да ходиш пеш си е чиста проба излагация бе, кой нормален ходи пеша в днещно време. И това не го мислят само "пишман бизнесмените"... Така разсъждават всички явно, поне с такова впечатление оставам следейки живота в нашия град последните години.
Далеч съм от мисълта, че колата е излишен лукс, и аз си имам една от миналото десетилетие, ама не ходя да хвърлям кофата с нея.
Абе темата е много спорна, не може да се извади категорично мнение, но според мен ограничаването на кошниците ще е за добро...
Re: Старите коли с по - високи данъци от 2012 година
M3-CSL написа:....
Именно, не живеем в средновековието, че някой министър като феодал да си налага каквито си данъци иска. По всичко друго за пример се сравняваме с нормалните държави из интервютата, само никой дума не обелва, че тука още има хора дет живеят с по 150-200е на месец..
За тези хора, както писаха и преди мен има си градски транспорт

Не може този същия човек да взима такива пари и пред блока му да стоят 3 коли.
Още не съм видял метрото и не знам цените на билетите на градския транспорт, и заради такива като мен е цялата тази каша.
Аз съм с две ръце и два карака за идеята, нищо че карам 18 годишна кола и нищо че не мога също да си позволя нова в момента.
Re: Старите коли с по - високи данъци от 2012 година
dimithur написа:SKISA написа:ако човек има нужните средства едва ли ше чака да го стимулират да си купи нова кола. той просто ще си я купи....!
Я пак ? Ловим ли бас, че 99% от хората, ако речем имат една кръгла готова сума от 15к , няма да си купят новата Дачия, ми веднага ще се хвърлят на някоя 10+ годишна Е38ца
Ако ще да ми я подаряват тая Дачия - не мерси, разбира се че 7-цата бе човек, ако ще и на 100 години да е!
- SKISA
-
-
- Мнения: 4861
- Регистриран на: 13.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби...нация и Вайълет!
Re: Старите коли с по - високи данъци от 2012 година
пичове ,има си правила. не може само с пръчката! демек-слагат някакъв рестриктивен закон или данък и тва е! освен рестрикцията трябва да има и морков. демек - да му подадеш на тоя човечец вариант да опита да се справи без да го биеш през ръцете.
ма смърдели кошниците,ма замърсявали....! хуу! така е! и аз искам да живея на кристален въздух...! обаче знаеш ли колко много народ дойде в софия и пърди секи ден и издиша въглероден двуокис!?!? да земе да ги заключиме от провинцията и да не им даваме да влизат тука ,щото ни издишват кислорода!?!? не става така. и аз се дразня от навалицата ,но има изконно право за свободно придвижване на хората и няма как да им го забраниш! никой не е виновен ,че се е родил някъде и не може да го спреш да иде другаде... същото е и с колите! не може да забраниш на хората да ги карат само щото нямат нужните средства да си купят нова и с малко вредни емисии....! пътя е грешен-не посоката!
ма смърдели кошниците,ма замърсявали....! хуу! така е! и аз искам да живея на кристален въздух...! обаче знаеш ли колко много народ дойде в софия и пърди секи ден и издиша въглероден двуокис!?!? да земе да ги заключиме от провинцията и да не им даваме да влизат тука ,щото ни издишват кислорода!?!? не става така. и аз се дразня от навалицата ,но има изконно право за свободно придвижване на хората и няма как да им го забраниш! никой не е виновен ,че се е родил някъде и не може да го спреш да иде другаде... същото е и с колите! не може да забраниш на хората да ги карат само щото нямат нужните средства да си купят нова и с малко вредни емисии....! пътя е грешен-не посоката!
Re: Старите коли с по - високи данъци от 2012 година
SKISA написа:пичове ,има си правила. не може само с пръчката! демек-слагат някакъв рестриктивен закон или данък и тва е! освен рестрикцията трябва да има и морков. демек - да му подадеш на тоя човечец вариант да опита да се справи без да го биеш през ръцете.
Данъчни облекчения ще има както за автомобили, които покриват стандартите Евро 4 и Евро 5, така и за електромобили, обясни Дянков. Това означава, че преференции ще се дават на возила, произведени след януари 2005 г. Нямало да има значение дали колата е купена чисто нова, или втора ръка.


SKISA написа:същото е и с колите! не може да забраниш на хората да ги карат само щото нямат нужните средства да си купят нова и с малко вредни емисии....! пътя е грешен-не посоката!
Ма никой не ги забранява, просто хората вече ще започнат да си правят сметката рентабилно ли е, да се вози сам всяка сутрин и вечер в трошката си или да си купи билетче за метрото

- M3-CSL
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 54
- Регистриран на: 21.04.2010
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530d xDrive
Re: Старите коли с по - високи данъци от 2012 година
dimithur написа:SKISA написа:пичове ,има си правила. не може само с пръчката! демек-слагат някакъв рестриктивен закон или данък и тва е! освен рестрикцията трябва да има и морков. демек - да му подадеш на тоя човечец вариант да опита да се справи без да го биеш през ръцете.Данъчни облекчения ще има както за автомобили, които покриват стандартите Евро 4 и Евро 5, така и за електромобили, обясни Дянков. Това означава, че преференции ще се дават на возила, произведени след януари 2005 г. Нямало да има значение дали колата е купена чисто нова, или втора ръка.Има си морков , не е като да няма. Със събраните пари от данъци на трошките, спокойно могат да дадат и по някой бонус за закупуването на нов автомобил от 1-2к евро, както беше доскоро в Германия
SKISA написа:същото е и с колите! не може да забраниш на хората да ги карат само щото нямат нужните средства да си купят нова и с малко вредни емисии....! пътя е грешен-не посоката!
Ма никой не ги забранява, просто хората вече ще започнат да си правят сметката рентабилно ли е, да се вози сам всяка сутрин и вечер в трошката си или да си купи билетче за метрото
Ми където няма метро?! Аз примерно съм селянин от "прованса", тука градския транспорт се изразява в това да се качиш на маршрутка проектирана да вози 8 човека, наблъскана с поне 20 калпака вътре.
Както каза SKISA не желанието да се отървем от бараките по пътя е лошо, методите са грешни. Защо винаги трябва първо за пари да се говори.
Ми например нека си подобрят събираемоста на данъците първо, не половин България да кара без въобще да плаща. Нека подобрят техническия контрол, не 20-30% от движещите се мпс-та да технически неизправни и накрая нека осигурят прозрачност при харченето на тея събрани пари за пътната инфраструктура. Направят ли първо тези неща ще си вдигнат ефективноста на работа в пъти. Чак след това да мислят за вдигане на данъците.
- Alex 320i Cabrio
- Храбрият Свинар
-
- Мнения: 1060
- Регистриран на: 4.02.2002
- Местоположение: London
- Детайли за колата: Porsche 911 GT3 CS, Porsche 928 GTS 5spd, Porsche 928 RSR, Porsche 944 Turbo Cup, BMW540iA Touring, BMW E46 M3 SMG, Golf 3 GTI 16v, BMW Z4M Coupe (sold), BMW E61 M5 Touring (stolen),
Re: Старите коли с по - високи данъци от 2012 година
dimithur написа:Има си морков , не е като да няма. Със събраните пари от данъци на трошките, спокойно могат да дадат и по някой бонус за закупуването на нов автомобил от 1-2к евро, както беше доскоро в Германия
Това никога няма да стане в БГ, защото драги мой, в Германия мярката беше насочена към стимулиране/запазване на немската автоиндустрия. В България какво да стимулират - Москвич Ловеч? Нали се сещаш колко ще е популярно вие да плащате данъци, пък после държавата дефакто да стимулира Германия или Корея,а?
dimithur написа:Ма никой не ги забранява, просто хората вече ще започнат да си правят сметката рентабилно ли е, да се вози сам всяка сутрин и вечер в трошката си или да си купи билетче за метрото
Не ги разбирам много нещата, но тук данъкът за всички коли от 1975 до 2001 е еднакъв - £215 годишно, независимо от обем, мощност, цена на колата и тн.т. След това е диференциран и базиран на СО2 емисии. Последният път като гуедаффф статистиката на "Икономист" БГ беше на последно място в ЕС, а Обединеното Кралство беше някъде около топ 5. Хайде сега оправдай Малката Пица...
П.П. Е46 М3-то която търкаляме из София с брат ми е Евро 4, но 2001 година. Дали ще имаме данъчни облекчения, а? И сигурно е трошка, а? Ех, туй пусто кисело грозде...
Power is Nothing Without Insanity
Re: Старите коли с по - високи данъци от 2012 година
Alex 320i Cabrio написа:
Това никога няма да стане в БГ, защото драги мой, в Германия мярката беше насочена към стимулиране/запазване на немската автоиндустрия. В България какво да стимулират - Москвич Ловеч? Нали се сещаш колко ще е популярно вие да плащате данъци, пък после държавата дефакто да стимулира Германия или Корея,а?
От догодина в същия тоя завод в Ловеч започваме да правим СУВ-ове


Alex 320i Cabrio написа:Не ги разбирам много нещата, но тук данъкът за всички коли от 1975 до 2001 е еднакъв - £215 годишно, независимо от обем, мощност, цена на колата и тн.т. След това е диференциран и базиран на СО2 емисии. Последният път като гуедаффф статистиката на "Икономист" БГ беше на последно място в ЕС, а Обединеното Кралство беше някъде около топ 5. Хайде сега оправдай Малката Пица...
П.П. Е46 М3-то която търкаляме из София с брат ми е Евро 4, но 2001 година. Дали ще имаме данъчни облекчения, а? И сигурно е трошка, а? Ех, туй пусто кисело грозде...
Не , не е трошка, много си е хубава. Ма след като имате пари да търкаляте М3, значи имате и да плащате дебел данък за нея

А хубаво споменаваш какъв е данъка в UK, ама я кажи нещо и за цените на застраховките и таксите за влизане в Сити-то примерно и за паркиране


- Alex 320i Cabrio
- Храбрият Свинар
-
- Мнения: 1060
- Регистриран на: 4.02.2002
- Местоположение: London
- Детайли за колата: Porsche 911 GT3 CS, Porsche 928 GTS 5spd, Porsche 928 RSR, Porsche 944 Turbo Cup, BMW540iA Touring, BMW E46 M3 SMG, Golf 3 GTI 16v, BMW Z4M Coupe (sold), BMW E61 M5 Touring (stolen),
Re: Старите коли с по - високи данъци от 2012 година
dimithur написа:
От догодина в същия тоя завод в Ловеч започваме да правим СУВ-овеДа верно Китайски са, ма па може да излезнат добри знае ли човек
![]()
прекрасно знаеш за какво говоря...
dimithur написа:Не , не е трошка, много си е хубава. Ма след като имате пари да търкаляте М3, значи имате и да плащате дебел данък за нея
А хубаво споменаваш какъв е данъка в UK, ама я кажи нещо и за цените на застраховките и таксите за влизане в Сити-то примерно и за паркиранеИ дали англичаните пък не ползват градски транспорт , натоварени в него с костюмчетата и куфарчетата ? Тука кога ще видиш такова нещо
Караме М3 защото си скъсваме гъза да работим. Не съм длъжен да пълня гушата на нЕкой чиновник, защото съм имал амбиция. Точно затова данък лукс никога не е работил - евтин популизъм. Като направят всичко, като в Скандинавия, тогава да ме цакат. За сега изглежда само, че косвено ще помагам на Пожарникаря и Пицко да вържат скапания си издънен бюджет, вместо да уволнят малко некадърни чиновници. Не мерси!
За цените на застраховките - нещо си в голяма грешка... На Е46 М3 в БГ каското му е над 1500лв, като няма да ми покрият на пример откраднати фарове или огледала. В Англия, същата кола струва £700 да се застрахова, като покриват всичко. Нещо не ми се връзват нещата... Доводът ти за Сити-то е меко казано неподготвен - входът в Зоната струва £8 на ден и има паркиране за £15 на ден. Напълно съпоставимо с БГ, като погледнеш нивата на доходите. Хората не ходят с кола на работа не защото е скъпо, вЕрвай ми - годишната карта за Метро ми е над £1200, а защото отнема повече време - Лондонските улици все още следват плана на града от Средновековието и не са като булевардите на Париж, Берлин или дори и София...
Power is Nothing Without Insanity
Re: Старите коли с по - високи данъци от 2012 година
Alex 320i Cabrio написа:
Караме М3 защото си скъсваме гъза да работим. Не съм длъжен да пълня гушата на нЕкой чиновник, защото съм имал амбиция. Точно затова данък лукс никога не е работил - евтин популизъм. Като направят всичко, като в Скандинавия, тогава да ме цакат. За сега изглежда само, че косвено ще помагам на Пожарникаря и Пицко да вържат скапания си издънен бюджет, вместо да уволнят малко некадърни чиновници. Не мерси!
Тука си много, мноого прав

Alex 320i Cabrio написа:За цените на застраховките - нещо си в голяма грешка... На Е46 М3 в БГ каското му е над 1500лв, като няма да ми покрият на пример откраднати фарове или огледала. В Англия, същата кола струва £700 да се застрахова, като покриват всичко. Нещо не ми се връзват нещата... Доводът ти за Сити-то е меко казано неподготвен - входът в Зоната струва £8 на ден и има паркиране за £15 на ден. Напълно съпоставимо с БГ, като погледнеш нивата на доходите. Хората не ходят с кола на работа не защото е скъпо, вЕрвай ми - годишната карта за Метро ми е над £1200, а защото отнема повече време - Лондонските улици все още следват плана на града от Средновековието и не са като булевардите на Париж, Берлин или дори и София...
Ами да по-бързо е, а тука е обратното, заради единия милион трошки, в които се возят селтаци и карат в бус лентите


- Владо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2381
- Регистриран на: 24.07.2006
- Местоположение: 02..., +3592...
- Пол: Мъж
- Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
- Мечтае да кара: още по-бавно
- Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD
Re: Старите коли с по - високи данъци от 2012 година
недоклатена работа е тва с тоя данък, и сигурно ще си остане журналистически полъх...
но за пореден път се убеждавам, че, видиш ли, българия е софия
задръствания, метра, южни паркове
... другите вълци ги яли
ако на някой му не уйдисва в софия, да ходи у калиманци бе... къра /тамошния южен парк/ му е на един к"р растояние /според колега нема и толкова/, кви ги дъфче в навалицата...
та изобщо тоя данък не е само за оСофиенцим, ами и за други места... а там ситуацията е коренно различна
но за пореден път се убеждавам, че, видиш ли, българия е софия

задръствания, метра, южни паркове


ако на някой му не уйдисва в софия, да ходи у калиманци бе... къра /тамошния южен парк/ му е на един к"р растояние /според колега нема и толкова/, кви ги дъфче в навалицата...
та изобщо тоя данък не е само за оСофиенцим, ами и за други места... а там ситуацията е коренно различна

Re: Старите коли с по - високи данъци от 2012 година
Владо написа:недоклатена работа е тва с тоя данък, и сигурно ще си остане журналистически полъх...
но за пореден път се убеждавам, че, видиш ли, българия е софия![]()
задръствания, метра, южни паркове... другите вълци ги яли
![]()
ако на някой му не уйдисва в софия, да ходи у калиманци бе... къра /тамошния южен парк/ му е на един к"р растояние /според колега нема и толкова/, кви ги дъфче в навалицата...
та изобщо тоя данък не е само за оСофиенцим, ами и за други места... а там ситуацията е коренно различна
И ти си много прав колега. Нали Божидат Димитров искаше да въведе опция, който чужденец иска да може да си купува българско гражданство. Същото да го нарпавят и за Софийското жителство - който иска тука - данък. И без това тоя народ дето се изсипа тука ни данък сгради плаща (щото живее на некой таван под наем) ни па данък смет , ни па си е регистрирал и колата в данъчното, щото нали по лична карта се води някъде в Бусманци, да ходят да го търсят нали

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани