Въпрос относно ЕKУ-то

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 986
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: 96-8' 523ti

Re: Въпрос относно ЕKУ-то

Мнение от bmw_n00b » 09 Ное 2010, 10:05

Не е вярно, колега. Поне няма как да го усетиш на практика. На теория има факти, които трябва да влияят, но на практика количествата са много големи, примерно на тихи обороти през дебитомера минават ок. 12 м3 въздух/мин (?). Ламбда сондите, дебитомера, датчика за температура на засмуквания въздух са сензори, които директно повлияват количеството на впръсквания бензин, така че няма нужда от ресети, както няма и зимни и летни такива. Те си хващат целия температурен диапазон, а и моторът е проектиран така че да работи при всички възможни температури по света. Ако действително имаш някакъв проблем, тъй като не става ясно от поста ти, той не е от сезоните, а от нещо което не функционира правилно.
Изображение Schnappi, Das Kleine Krokodil

интерФЕЙСА на форума... нещо ми е непрегледен...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 986
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: 96-8' 523ti

Re: Въпрос относно ЕKУ-то

Мнение от bmw_n00b » 09 Ное 2010, 18:40

Ако начина на впръскване на бензиновият двигател имаше "перфектната центровка на бенз-въздух" нямаше да гори толкова гориво, колега. Хайде да мислим първо и след това да претендираме, че сме открили топлата вода... Ако форума ти се струва недостатъчно компетентен, ето ти координати - http://www.bmw.de/de/de/index.html
Изображение Schnappi, Das Kleine Krokodil

интерФЕЙСА на форума... нещо ми е непрегледен...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: Въпрос относно ЕKУ-то

Мнение от Ivo_Borisov » 10 Ное 2010, 10:54

kabal написа:
bmw_n00b написа:Ако начина на впръскване на бензиновият двигател имаше "перфектната центровка на бенз-въздух" нямаше да гори толкова гориво, колега. Хайде да мислим първо и след това да претендираме, че сме открили топлата вода... Ако форума ти се струва недостатъчно компетентен, ето ти координати - http://www.bmw.de/de/de/index.html


За какъв начин на впръскване ми говориш? Аз не съм споменавал нищо за инжекционна и неговата работа. "Начина на впръскване" :mhihi: е все един и същ, не мога да се сетя колко бара беше налягането на бензина когато минава през инжектора, но то е винаги едно и също, независимо от обороти или ниво на натискане на педала, също и момента в който се отварят инжекторите е константен, единствено времетотраенето за което инжекторите са отворени когато впръскват е различно според това което му "казва" ЕЦУ-то, може би объркването ти се базира на това че не си разбрал че съотношението бенз-бъздух 1:14,7 е трудно достижимо и то варира в някакви граници в зависимост от всички аспекти за които споменах в предишнич си пост, върху които е базирана основната задача на ЕЦУ-то.. но не ми се пълни темата с още работи, понеже.. не виждам какво още оринтировачно да спомена относно това, какво точно питам.

И нека да се върнем на темата, че много се отклонихме с излишни постове, на които повече не смятам да отговарям. :OT: :nono:

Аз смятам че форума е компетентен за да задавам въпрос тук, нека да не забравяме идеята на тази тема, и да не я пълним с глупости, има ЛС за тея неща. Нека следващия пост да е адекватен отговор на вече максимално оточнения ми въпрос, ако трябва ще почерпя :bchug: :) това инфо ще ми е ценно наистина, искам да го разбера!

Колега тук в този форум сме повечето ентусиасти които обичат да си ровичкат по колите. Има и такива които много разбират и са навътре в нещата. Но отговор по този въпрос надали ще намериш тук. По добре търси в нета инфо за еку-та. Ти казваш че си чел, ама щом там не си намерил не очаквай тук да намериш :wave:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: Въпрос относно ЕKУ-то

Мнение от spacepl » 10 Ное 2010, 13:04

kabal написа:.........................................................
имаики на предвид това, което написах като въвведение, ще си задам въпроса на ново

колко време или км е буфера на статистиката, която си води ЕЦУто???
Ако колата е карана в лос анжелис, където е вечно лято и въздуха е под всякаква критика от някой богаташ който не се интересува от разход, колко време или км трябва да измине в холандия, където въздуха е свеж и е хладно новия й собственик е някои скъперник който работи 30 години като таксиметров шофъор и е спечелил световното по икономично каране

За колко километра или време се актоализира на 100% статистиката която си води ЕЦУто? това ми е въпроса
за 2км ли? за 100км ли? за 1 месец ли? за колко?
и вече обясних, че нямам проблем, а просто искам да затворя кръга от знанията си по въпроса които добивам от интернет еи така просто за обща култура и лична употреба :)


Адаптацията на двигатела :) ами не съм я следил за колко време се актуализира, но след зануляване на колата и трябват 4-5 километра за да заработи съвсем гладко, като още поне 3-4 стойностите се менят докато влезнат в някакви граници при които промените стават съвсем минимални и са нагоре и надолу, което ме навежда на мисълта, че е достигнат оптималния вариант на корекция на сместа и запалването. Чакам си новия лаптоп и като дойде може да ги нулирам и да направя някакво клипче или поне шотове със данните от ИНПА. Ако си я карал лятото в най-големите жеги и после изведнъж я запалиш през зимата на -15 едва ли ще усетиш разлика всепак защото адаптацията ще се промени докато мотора е още в положение на "смукач". Горните времена на адаптиране са по-големи защото адаптацията е нулирана, а в случая със зимното запалване адаптацията само ще трябва да се промени, не да почва от 0.

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook