Проблем с фар, неще да изгасне!
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- pkaramitev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 166
- Регистриран на: 13.09.2010
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: 528 на газчица...
- Мечтае да кара: МиГ-29
Re: Проблем с фар, неще да изгасне!
И така!
Проблемът при мен беше решен по следният начин:
Симптомите бяха постоянно светещ дълъг десен фар.
Лечението-сменени транзистори BTS425L1 със BTS426L1 намират се по 10-11лв.
Хубаво е да се направи ремота от човек многона ТИ със запояването,щото с невнимание и неподходящ поялник се вдигат писит.
Ремонта протече точно както е описано в тази схема:
http://tech.bentleypublishers.com/servl ... %20E39.pdf
Сменят се и двата транзистора-и на левият и на десният фар!
На снимката се вижда кои точно са премахнатите,и на тяхно място се монтират новите!
Успех на всички с този проблем-ремонта е не повече от 40лв!
Проблемът при мен беше решен по следният начин:
Симптомите бяха постоянно светещ дълъг десен фар.
Лечението-сменени транзистори BTS425L1 със BTS426L1 намират се по 10-11лв.
Хубаво е да се направи ремота от човек многона ТИ със запояването,щото с невнимание и неподходящ поялник се вдигат писит.
Ремонта протече точно както е описано в тази схема:
http://tech.bentleypublishers.com/servl ... %20E39.pdf
Сменят се и двата транзистора-и на левият и на десният фар!
На снимката се вижда кои точно са премахнатите,и на тяхно място се монтират новите!
Успех на всички с този проблем-ремонта е не повече от 40лв!

- sashozmeq
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 142
- Регистриран на: 6.02.2010
- Местоположение: София/Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 520i Touring
- Мечтае да кара: BMW
Re: Проблем с фар, неще да изгасне!
pkaramitev написа:...
Сменят се и двата транзистора-и на левият и на десният фар!...
Защо си сменял и двата транзистора? И с двата ли фара си имал проблем?
Никога не карай по-бързо, от колкото твоят ангел-хранител може да лети.
- pkaramitev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 166
- Регистриран на: 13.09.2010
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: 528 на газчица...
- Мечтае да кара: МиГ-29
Re: Проблем с фар, неще да изгасне!
Така и така се разглобява всичко,ще вземе утре да светне и другият,и пак на ново!
Така с един куршум два заека.
Даже сега като се прибирах,видях една Е39 паркирана и левият дълъг и светеше.При мене беше десният,така че няма зависимост!
Оставих му бележка на човекът,ако иска да ми звънне,или да рови из форума!
Така с един куршум два заека.
Даже сега като се прибирах,видях една Е39 паркирана и левият дълъг и светеше.При мене беше десният,така че няма зависимост!
Оставих му бележка на човекът,ако иска да ми звънне,или да рови из форума!
- sashozmeq
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 142
- Регистриран на: 6.02.2010
- Местоположение: София/Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 520i Touring
- Мечтае да кара: BMW
Re: Проблем с фар, неще да изгасне!
pkaramitev написа:Така и така се разглобява всичко,ще вземе утре да светне и другият,и пак на ново!...
Това са електронни ключове. Нямат износване. Или работят, или не работят. Ако причината за изгарянето на транзистора е на лице, дори и след смяна - пак ще изгори. Но всеки сам си решава и ако иска може да смени всички транзистори

Ще изкажа една теория за изгарянето на транзистора, която не отдавна ми казаха и според мен звучи убедително:
Всеки е виждал нова крушка и крушка, която е работила дълго време. Жичката на крушката е навита на спирала и играе ролята на бубина. На новата крушка жичката е перфектно гладка, докато на дълго работилата крушка - изглежда като нагоряла. Именно това което е като нагар променя своиствата на жичката на крушката (бубината). При новата крушка, в момента на включване на светлините, тока нараства плавно (не се изменя със скок) и достига нормалното ниво, докато при нагорялата в началния момент тока е много голям и след това се установява нормалния ток. Тази пикова стойност на тока е способна да изгори транзистора. Защо най-често се прецаква транзистора на десния фар? - Защото LCM-a е от дясно и жицата до десния фар е по-къса и съответно съпротивлението му е по-малко (тока по-голям). За да се избегне прецакване на транзисторите, трябва по-често да се сменят крушките (да не се чака да изгорят).
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Никога не карай по-бързо, от колкото твоят ангел-хранител може да лети.
- sadex5
- ентусиаст
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 26.09.2006
- Местоположение: NEW YORK-Empire state
- Пол: Мъж
- Кара: X5 2003 e39 540
Re: Проблем с фар, неще да изгасне!
Хех, Сашо това е докторат по електротехника направо бре ! Ама ако го видиш тоз приятел му кажи, че когато полеви транзистор се използва в схема като интегрален диод, няма значение големината на преминалия ток, там е по важно обратното пробивно напрежение. Този има ограничение на големината на тока 20 А, което е 240 Вата, няма да усети пусковия ток като разлика. Все пак фара е активен товар, а не реактивен, да кажем електромотор. Просто заминава колектор- емитер прехода, и това отпушва транзистора, и той не играе роля на електронен ключ вече.
На 12 V инсталация на БМВ, разликата в големината на тока, обратнопропорционална на дължината на проводника, да кажем ако разликата им е 4 метра ето ти формулата. Кабела е със сечение 4мм2. Резултат R = 0.017*4/4 = 0.017 Ω разлика в съпротивленията на двата кабела, и съответно разликата в тоците ляв и десен фар ще е 17 хилядни от ампера .Или да ти го преобразувам в пропорция към общия ток, който е да кажем 4 A, 1/ 250 та грубо казано.. P=I^2*R е загубената мощност към левия фар а тя е 0,3 W....
А да не казваме, че всеки от тези транзистори има в него пад на напрежение и загряване и топлинни загуби...
Като гледам тези графики, тока би следвало на пуск да е 10 A. Следователно как не се стапя тази жица, след като е номинално за 5 A. Волфрама няма такава характеристика на съпротивлението при пуск..
Навремето в бг един мой учител казваше че лампите в нас изгаряли веднага, ако при пускането сме уцелили върха на синусоидата на променливото напрежение
По неговата логика кои лампи на плафоните в купето биха изгоряли първи, на огледалото, или задните към пасажера
На 12 V инсталация на БМВ, разликата в големината на тока, обратнопропорционална на дължината на проводника, да кажем ако разликата им е 4 метра ето ти формулата. Кабела е със сечение 4мм2. Резултат R = 0.017*4/4 = 0.017 Ω разлика в съпротивленията на двата кабела, и съответно разликата в тоците ляв и десен фар ще е 17 хилядни от ампера .Или да ти го преобразувам в пропорция към общия ток, който е да кажем 4 A, 1/ 250 та грубо казано.. P=I^2*R е загубената мощност към левия фар а тя е 0,3 W....
А да не казваме, че всеки от тези транзистори има в него пад на напрежение и загряване и топлинни загуби...
Като гледам тези графики, тока би следвало на пуск да е 10 A. Следователно как не се стапя тази жица, след като е номинално за 5 A. Волфрама няма такава характеристика на съпротивлението при пуск..
Навремето в бг един мой учител казваше че лампите в нас изгаряли веднага, ако при пускането сме уцелили върха на синусоидата на променливото напрежение

По неговата логика кои лампи на плафоните в купето биха изгоряли първи, на огледалото, или задните към пасажера

- pkaramitev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 166
- Регистриран на: 13.09.2010
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: 528 на газчица...
- Мечтае да кара: МиГ-29
Re: Проблем с фар, неще да изгасне!
Малиииййй....
Тука става много сложно вече!
Аз бих казал следното:
Прецаква ви се лайт модула!Какво правите!?Отивате в БМВ-там ви казват 400лв,и на горе
"Хммм..." си казвате!Я да си го оправя за 40лв-барем изкара по-дълго.
Младежи,каквото и да говориме,факта че работи след смяната на транзисторите е на лице!Колко ще изкара,това вече времето ще покаже.НО на колко от вас ви се дават 400лв за нов,това пък е съвсем ясно!Да живее ФОРУМЪТ!

Тука става много сложно вече!
Аз бих казал следното:
Прецаква ви се лайт модула!Какво правите!?Отивате в БМВ-там ви казват 400лв,и на горе

Младежи,каквото и да говориме,факта че работи след смяната на транзисторите е на лице!Колко ще изкара,това вече времето ще покаже.НО на колко от вас ви се дават 400лв за нов,това пък е съвсем ясно!Да живее ФОРУМЪТ!

- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3352
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: Проблем с фар, неще да изгасне!


- sadex5
- ентусиаст
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 26.09.2006
- Местоположение: NEW YORK-Empire state
- Пол: Мъж
- Кара: X5 2003 e39 540
Re: Проблем с фар, неще да изгасне!
Колега то де да бяха 300 метра, да сме ги изяли с парцалите тез тоци досега. По справка на Leoni Нюрнберг, която ги прави в 7 ма серия са 3 километра
Така че не се учудвай ако от магнитните изригвания пали лесно.
Наживо съм виждал как ги слагат в Х5, четири големи чанти с кабели, ги вадят от фурната и монтират

Наживо съм виждал как ги слагат в Х5, четири големи чанти с кабели, ги вадят от фурната и монтират
- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3352
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: Проблем с фар, неще да изгасне!
Мда, после се замислих по реално и ми се сториха много малко, айде да кажем 300 метра само за аудио-системата и за ел,джамовете, ел.огледалата и централното
ПС: Това със чантите от фурната и аз съм го гледал ама на филмче

ПС: Това със чантите от фурната и аз съм го гледал ама на филмче
- sadex5
- ентусиаст
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 26.09.2006
- Местоположение: NEW YORK-Empire state
- Пол: Мъж
- Кара: X5 2003 e39 540
Re: Проблем с фар, неще да изгасне!
Е те това е
Ти ако видиш кой монтира БМВ в Каролина, няма да искаш да седнеш в него, ама тва е друга тема 
Пък как се реже студен мотор на чисто нова кола до дупка, това са тайни, които никога няма да узнаем. Там видях и друго, кола на 000 000.0 мили, реални !


Пък как се реже студен мотор на чисто нова кола до дупка, това са тайни, които никога няма да узнаем. Там видях и друго, кола на 000 000.0 мили, реални !
- sashozmeq
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 142
- Регистриран на: 6.02.2010
- Местоположение: София/Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 520i Touring
- Мечтае да кара: BMW
Re: Проблем с фар, неще да изгасне!
Аз също съм си сменил транзистора. Просто се чудех защо колегата е сменил и двата и защо най-често изгаря транзистора за десния фар? Щом на 99% се прецаква транзистора за десния фар, то не е случайност, а има някаква причина. Някой може ли да каже каква е? Неправилно оразмерена схема или нещо друго...?
Никога не карай по-бързо, от колкото твоят ангел-хранител може да лети.
- sadex5
- ентусиаст
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 26.09.2006
- Местоположение: NEW YORK-Empire state
- Пол: Мъж
- Кара: X5 2003 e39 540
Re: Проблем с фар, неще да изгасне!
Аз доста изучавах веригите на ЛЦМ а преди време, и тогава четох за този проблем в един руски форум. Интересно при тях се оплакваха много за левия фар.... Може пък веригата за десния фар да изпълнява някой друга функция на модула, като контрола на светлините, аварийките и т.н
Мисля да има някаква връзка с устройството за регулиране наклона на фаровете, но не съм сигурен. Обаче няма връзка с дължината на проводниците и големината на тока.
Все пак ЛЦМ а има доста задачи за следене и може би е направено на общи вериги към десния фар.
Мисля да има някаква връзка с устройството за регулиране наклона на фаровете, но не съм сигурен. Обаче няма връзка с дължината на проводниците и големината на тока.
Все пак ЛЦМ а има доста задачи за следене и може би е направено на общи вериги към десния фар.
Re: Проблем с фар, неще да изгасне!
Някой да му се намира още някоя друга бройка от тези транзистори? Или да ме насочите откъде да си ги купя?
- pkaramitev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 166
- Регистриран на: 13.09.2010
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: 528 на газчица...
- Мечтае да кара: МиГ-29
Re: Проблем с фар, неще да изгасне!
Има няколко магазина колега!
Ето ти един,тук са най-евтини,аз мойте от тук си ги взех!
http://www.aswoservice.bg/ElC_Catalog.a ... ovePage=UP
Ето ти един,тук са най-евтини,аз мойте от тук си ги взех!
http://www.aswoservice.bg/ElC_Catalog.a ... ovePage=UP
- finkonti
- Потребител
-
- Мнения: 21
- Регистриран на: 21.12.2011
- Местоположение: Козлодуй
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 530d
- Детайли за колата: ненормална :)
Re: Проблем с фар, неще да изгасне!
Здравейте Колеги, от скоро имам 530-ска и аз имам проблем с фаровете, НО при мен, както си карам на къси ми се включват и изкл. дългите, странно също че на лостчето за вкл. напред където трябва да светят те са изкл., а по средата са вкл. странно нали. Лошото е че дори с лостчето напред ту се вкл. от време на време ту се изкл. гадна работа, както и да е лосчето ту така - ту иначе. Та се питам да ли проблема е от този модул за който се води темата? Или проблема е някъде другаде? Защото е много неприятно вечерта като карам срещу някой друг, почва така да присветка и хората си мислят че ми пречат техните фарове а същност са моите и сега съм махнал буксите от крушките. Ще съм много благодарен за решение.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани