Харч на масло M54B30
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
Re: Харч на масло M54B30
10W60 лично на мен много гъсто ми се вижда...мислех да сложа Mobil1 5W50 ама доколкото разбрах е спряно от производство...на Нисана ми бях с такова...зверско малтретиране и никакви проблеми...чакам си уплътненията за ваносите да пристигнат вече и ще сменя и гумичките на клапаните. И да видим как ще е със сегашното 5W30, че не ми се хвърля масло на 4500км 

- INTEGRALE
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 592
- Регистриран на: 22.05.2005
- Местоположение: София, България
- Пол: Мъж
- Кара: VW Golf MK6 1.4 tsi, W212 E350CDI
- Мечтае да кара: Koenigsegg
Re: Харч на масло M54B30
Sherman написа:10W60 лично на мен много гъсто ми се вижда...мислех да сложа Mobil1 5W50 ама доколкото разбрах е спряно от производство...на Нисана ми бях с такова...зверско малтретиране и никакви проблеми...чакам си уплътненията за ваносите да пристигнат вече и ще сменя и гумичките на клапаните. И да видим как ще е със сегашното 5W30, че не ми се хвърля масло на 4500км
Много се чудя и аз за същата профилактика.. ваноси и клапани.... колко кеш излиза тва удоволствие??
- mad_presley
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
Re: Харч на масло M54B30
Sherman написа:10W60 лично на мен много гъсто ми се вижда...
Мисля, че тук много бъркаш!
Това масло не е гъсто, а просто не си променя свойствата при температурни амплитуди и различни обороти. Не напразно на всяка бутилка Castrol 10w60 пише това, което съм оградил в червено:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: Харч на масло M54B30
INTEGRALE написа:Много се чудя и аз за същата профилактика.. ваноси и клапани.... колко кеш излиза тва удоволствие??
Гумичките, гарнитурите на капака на клапаните и металната гарнитурка на ваносите ги взех отдавна и не си спомням колко пари бяха. Сто и нещо лева бяха. Уплътненията на ваносите са $73 долара доставени. Виж тук: http://www.beisansystems.com/
Проблеми с ваносите не съм усещал обаче по щатските форуми са луднали по тях и всеки е адски доволен от паднал разход и повече въртящ момент в ниските

Re: Харч на масло M54B30
mad_presley написа:Sherman написа:10W60 лично на мен много гъсто ми се вижда...
Мисля, че тук много бъркаш!
Това масло не е гъсто, а просто не си променя свойствата при температурни амплитуди и различни обороти. Не напразно на всяка бутилка Castrol 10w60 пише това, което съм оградил в червено:
Не искам да влизам в излишни спорове, но 10W60 е бая по-гъстичко от 5W30. В зависимост от начина на измерване, но по най-разпространения (забравих му името) 50ml през един и същ отвор при 100 градуса температура преминава за двойно повече време.
М-ковите мотори са направени да се карат с такова масло. Направени са да се малтретират и да се карат с бая по-високи температури на маслото и съответно моторите им са с по-големи хлабини, различна маслена помпа и прочие.
M54B30 си е направен за 5W30 или 0W40 и ако след смяната на гумички харча се нормализира, ще продължа да си го карам с 5W30.
С 10W60 само товариш маслената помпа излишно с високо налягане; студения старт на това масло е отвратителен най-вече зимата в сравнение с 5W30; по-високото налягане на маслото не значи по-добро мазане. Даже обратното. С по-гъстото масло ти пада дебита при въртящите се елементи и съответно по-кофти мазане и охлаждане. А и колко често ще стигнеш толкова високи температури, че да ти е нужно такова масло?
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Харч на масло M54B30
Sherman написа:mad_presley написа:Sherman написа:10W60 лично на мен много гъсто ми се вижда...
Мисля, че тук много бъркаш!
Това масло не е гъсто, а просто не си променя свойствата при температурни амплитуди и различни обороти. Не напразно на всяка бутилка Castrol 10w60 пише това, което съм оградил в червено:
Не искам да влизам в излишни спорове, но 10W60 е бая по-гъстичко от 5W30. В зависимост от начина на измерване, но по най-разпространения (забравих му името) 50ml през един и същ отвор при 100 градуса температура преминава за двойно повече време.
М-ковите мотори са направени да се карат с такова масло. Направени са да се малтретират и да се карат с бая по-високи температури на маслото и съответно моторите им са с по-големи хлабини, различна маслена помпа и прочие.
M54B30 си е направен за 5W30 или 0W40 и ако след смяната на гумички харча се нормализира, ще продължа да си го карам с 5W30.
С 10W60 само товариш маслената помпа излишно с високо налягане; студения старт на това масло е отвратителен най-вече зимата в сравнение с 5W30; по-високото налягане на маслото не значи по-добро мазане. Даже обратното. С по-гъстото масло ти пада дебита при въртящите се елементи и съответно по-кофти мазане и охлаждане. А и колко често ще стигнеш толкова високи температури, че да ти е нужно такова масло?
Колега само първата цифра 5 или 10 или 15 е гъстотата на маслото. За нашия географски район дават или 5 или 10, пише го в аутодата-та.

Re: Харч на масло M54B30
Ivo_Borisov написа:Колега само първата цифра 5 или 10 или 15 е гъстотата на маслото. За нашия географски район дават или 5 или 10, пише го в аутодата-та.
Втората цифра е основната гъстота на маслото. Първата цифра е колко то се се сгъстява когато е студено. Голямата заблуда е, че маслото става по-рядко когато е загряло. По-точно маслото се сгъстява когато е изстива. Всяко масло е предвидено да работи при работна температура около 100 градуса, а не докато е студено и гъсто


- mad_presley
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
Re: Харч на масло M54B30
@Sherman, наистина имаш доста познания за маслата, но разбери, че специално при 10w60 нещата са коренно различно от надписа 10w60
http://www.castrol.com/castrol/sectiong ... Id=7018619
SAE 10W60 – Its wide viscosity rating means it provides excellent start-up protection under every extreme condition of operation.
Обърни внимание на "wide viscosity rating". Точно там е ключа за палатката при това масло. Самото обозначение 10w60 в случая не играе роля, като при другите, където в това съкращение се съдържа информация за самото масло и е 10w60, просто да се различава от другите, защото друго масло с такива свойства няма.

http://www.castrol.com/castrol/sectiong ... Id=7018619
SAE 10W60 – Its wide viscosity rating means it provides excellent start-up protection under every extreme condition of operation.
Обърни внимание на "wide viscosity rating". Точно там е ключа за палатката при това масло. Самото обозначение 10w60 в случая не играе роля, като при другите, където в това съкращение се съдържа информация за самото масло и е 10w60, просто да се различава от другите, защото друго масло с такива свойства няма.
- sadex5
- ентусиаст
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 26.09.2006
- Местоположение: NEW YORK-Empire state
- Пол: Мъж
- Кара: X5 2003 e39 540
Re: Харч на масло M54B30
Sherman написа:mad_presley написа:Sherman написа:10W60 лично на мен много гъсто ми се вижда...
Мисля, че тук много бъркаш!
Това масло не е гъсто, а просто не си променя свойствата при температурни амплитуди и различни обороти. Не напразно на всяка бутилка Castrol 10w60 пише това, което съм оградил в червено:
Не искам да влизам в излишни спорове, но 10W60 е бая по-гъстичко от 5W30. В зависимост от начина на измерване, но по най-разпространения (забравих му името) 50ml през един и същ отвор при 100 градуса температура преминава за двойно повече време.
М-ковите мотори са направени да се карат с такова масло. Направени са да се малтретират и да се карат с бая по-високи температури на маслото и съответно моторите им са с по-големи хлабини, различна маслена помпа и прочие.
M54B30 си е направен за 5W30 или 0W40 и ако след смяната на гумички харча се нормализира, ще продължа да си го карам с 5W30.
С 10W60 само товариш маслената помпа излишно с високо налягане; студения старт на това масло е отвратителен най-вече зимата в сравнение с 5W30; по-високото налягане на маслото не значи по-добро мазане. Даже обратното. С по-гъстото масло ти пада дебита при въртящите се елементи и съответно по-кофти мазане и охлаждане. А и колко често ще стигнеш толкова високи температури, че да ти е нужно такова масло?
Колега, ако знаеше какво е кохезия и дилатантна течност, щеше да са ти малко по ясни нещата относно мазането на ДВГ.
Има и една друга наука- Трибология, ама те много хора даже не я знаят

Вискозитета се мери по метода на Енглер..
10 В 60 е като ,, запазена марка'' на масло за М кови мотори, а не е вискозитетен клас !!! СМ по АПИ означава че е най-висок клас за лек автомобил. И е със странно означение, да се различава от останалите масла на етажерката в бензиностанцията и да не се бъркат хората..
Последна промяна sadex5 на 31 Дек 2010, 18:48, променена общо 1 път
Re: Харч на масло M54B30
mad_presley написа:@Sherman, наистина имаш доста познания за маслата, но разбери, че специално при 10w60 нещата са коренно различно от надписа 10w60![]()
http://www.castrol.com/castrol/sectiong ... Id=7018619
SAE 10W60 – Its wide viscosity rating means it provides excellent start-up protection under every extreme condition of operation.
Обърни внимание на "wide viscosity rating". Точно там е ключа за палатката при това масло. Самото обозначение 10w60 в случая не играе роля, като при другите, където в това съкращение се съдържа информация за самото масло и е 10w60, просто да се различава от другите, защото друго масло с такива свойства няма.
Конкретно за това масло не знам какво е...ориентирам се по 10W60 което ми се вижда гъсто...Castrol съм ги намразил откакто сипах на първата ми кола Astra GSI 150кончета Castrol и изтропа лагер докато преди това само с Motul я карах и нямах никакви проблеми

@sadex5: Както казах ги знам нещата на любителско ниво...така че въобще не знам за какво ми говориш


P.S. нема да си сипа никога Castrol 10W60


- sadex5
- ентусиаст
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 26.09.2006
- Местоположение: NEW YORK-Empire state
- Пол: Мъж
- Кара: X5 2003 e39 540
Re: Харч на масло M54B30
Ееееееее Опела е мощна кола, как си можал да му сложиш такава помия Кастрол пък и ти...Особенно ако е бил със затапен ЕГР.....
Айде бе хора за вас софри няма ли, тез масла цяла година ли ще ги обсъждаме я !!!!!!!!!! Наздраве !!
Айде бе хора за вас софри няма ли, тез масла цяла година ли ще ги обсъждаме я !!!!!!!!!! Наздраве !!
Re: Харч на масло M54B30
sadex5 написа:Ееееееее Опела е мощна кола, как си можал да му сложиш такава помия Кастрол пък и ти...Особенно ако е бил със затапен ЕГР.....
Айде бе хора за вас софри няма ли, тез масла цяла година ли ще ги обсъждаме я !!!!!!!!!! Наздраве !!
Усещам сарказма ти за мощността на Опела ама беше много по-бърз от 230 коньовото ми БМВ. Ама мнооого по-бърз



P.S. За много години и лека ви нощ
- sadex5
- ентусиаст
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 26.09.2006
- Местоположение: NEW YORK-Empire state
- Пол: Мъж
- Кара: X5 2003 e39 540
Re: Харч на масло M54B30
Напротив, ако мислиш че съм нямал Опел.......Шевролет Вектра се казваше обаче.....
Re: Харч на масло M54B30
sadex5 написа:Напротив, ако мислиш че съм нямал Опел.......Шевролет Вектра се казваше обаче.....
Хехе

Та нещо ме навивате да сипя и аз 10W60...ако харча на масло след смяната на гумичките се нормализира да продължа ли да си карам с маслото, което му дават за тоя мотор или да сложа 10W60?
- mad_presley
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
Re: Харч на масло M54B30
Sherman написа:Та нещо ме навивате да сипя и аз 10W60...ако харча на масло след смяната на гумичките се нормализира да продължа ли да си карам с маслото, което му дават за тоя мотор или да сложа 10W60?
Както го е написал колегата @Alex 320i Cabrio на предната страница, не е проблема в гумичките, а в алусиловото покрите, което износва сегментите. Поразтърсих се и наистина е така, както го е написал. Моторите с алусилово покритие сегментите са като консуматив

Аз ударих черата с всичко, което трябва да се сменя, само оригинал и цената удари 1700лв. Та ако всичко е нормално с 10w60, не мисля да се разделям с тази сума

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани