Смяна на врати.. може ли без пребоядисване
Модератор: Общи модератори
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Смяна на врати.. може ли без пребоядисване
Днес ме взеха отдясно.. при огледа ми писаха 2-те врати за смяна. Карам е39 тамно сив/графитен металик. Тъй като гледам че напоследак разпорадават доста на части, ако взема от същия цвят, може ли да се избегне разходи пребоядисване, или е хубаво все пак да се изпръска ?
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Смяна на врати.. може ли без пребоядисване
Ти си решаваш колега, зависи от състоянието на новите врати. Преди време и мен ме бяха изчаластрили по вратите и едната от новите ми беше същия цвят като старата, но все пак си я пребоядисах. Да не говорим, че "новите" врати хич не ги пазят много докато стигнат до теб 

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
Re: Смяна на врати.. може ли без пребоядисване
ако намериш в добро състояние не си играй да боядисваш, хем пари ще наливаш излишни хем ако бояджията не ти уцели цвета ще те е яд
www.bmwпрофесори-bg.net
- maikooo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 679
- Регистриран на: 19.05.2008
- Местоположение: София
- Кара: F90 M5
Re: Смяна на врати.. може ли без пребоядисване
Ако държиш на външният вид на автомобила в хубаво да боядисаш вратите както и да прелееш елемнтите около тях.
Ако не обръщаш внимание на драскотини точно това е варианта.
Но имай впредвит, че ламирини втора употреба са в най-добрия случай не много надраскани, олюпени и т.н.
Успех
Ако не обръщаш внимание на драскотини точно това е варианта.
Но имай впредвит, че ламирини втора употреба са в най-добрия случай не много надраскани, олюпени и т.н.
Успех


Re: Смяна на врати.. може ли без пребоядисване
Успях да намеря няколко обяви на цели коли в цвета който ми трябва.. Изглеждат в много добро състояние.
Но ми казаха че дори и без никакви забележки при елементи от различни коли няма как да няма разлика и то значителна.
Та въпроса мие дали с едно добро и професионално пастиране няма да се поизравни ситуацията и като цяло в такъв случай има ли други практитки освен боядисването или да си я карам мръсна да не си личи.. хах
Но ми казаха че дори и без никакви забележки при елементи от различни коли няма как да няма разлика и то значителна.
Та въпроса мие дали с едно добро и професионално пастиране няма да се поизравни ситуацията и като цяло в такъв случай има ли други практитки освен боядисването или да си я карам мръсна да не си личи.. хах
- Yanko Petrov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 433
- Регистриран на: 21.04.2010
- Местоположение: Αθἠνα
- Пол: Мъж
- Кара: е36 купе
Re: Смяна на врати.. може ли без пребоядисване
И пастирането е вариант. Ако е точно цвета който ти трябва дори и да има разлика няма да е дразнеща. Иначе другия вариант е да смениш вратата и да боядисаш цялата кола ако искаш да е еднакво всичко
. Във всички други случаи ще има разлика, ако ще и да е толкова незначителна, че само ти да си я виждаш. Чак толкова недей да задълбаваш 
ПП: Виждал съм едно БМВ с боядисана предница - капак, броня и калници, останалата част беше пастирана и врата да си изчекнеш от гледане под различен ъгъл пак не се познаваше кое е боядисано и кое пастирано. Но беше бяла, мисля и това има значение.


ПП: Виждал съм едно БМВ с боядисана предница - капак, броня и калници, останалата част беше пастирана и врата да си изчекнеш от гледане под различен ъгъл пак не се познаваше кое е боядисано и кое пастирано. Но беше бяла, мисля и това има значение.
- Is.
- ентусиаст
-
- Мнения: 969
- Регистриран на: 31.07.2006
- Местоположение: Клуб '' 400+ ''
- Пол: Мъж
- Кара: Едно М60 и някви М-ки
- Детайли за колата: ...плаши ме ....винаги ....
Re: Смяна на врати.. може ли без пребоядисване
Пастирането няма нищо общо с цвета и не го променя . При варианта , който обмисляш на 80 % ще има разлика в цвета / нюанса .Най евтиният и приемлив вариант е преливане със същият цвят в съседни детайли и прелакирането им . Не е нужно да се боядисва целият автомобил .
Последна промяна Is. на 15 Яну 2011, 20:11, променена общо 1 път
Is написа:. . . чукайте си яйцата, точете си рендетата, викайте си "БРАВООО", но като видите 4-те фара зад вас, учтиво отбийте в дясно, щото иначе за всички става по трудно, а резултата ще е все същия

- DjFace
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 398
- Регистриран на: 31.10.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39 520i, Suzuki GSXR 750 (K7)
Re: Смяна на врати.. може ли без пребоядисване
Is написа:Пастирането няма нищо общо с цвета и не го променя
Тук си в грешка! Да, ако е зелена, няма да стане синя с пастиране, но се променя доста цветът.
- Is.
- ентусиаст
-
- Мнения: 969
- Регистриран на: 31.07.2006
- Местоположение: Клуб '' 400+ ''
- Пол: Мъж
- Кара: Едно М60 и някви М-ки
- Детайли за колата: ...плаши ме ....винаги ....
Re: Смяна на врати.. може ли без пребоядисване
Ами ....ще си позволя да не се съглася с теб .
Не съм специалист , но от това което съм чувал по кръчмите знам , че пастирането представлява отнемане на слой от лаковото покритие или слой от боята . За целта се използва абразив (най-просто казано течен пясък / паста ) , който след изсъхване запълва дребни драскотини по лаковото покритие . Пак образно казано се използват пасти от първи до четвърти номер ( до 12 , а може и повече
зависи от това какъв ефект се търси и какви материали/производител се използват ) в зависимост от едрината на частиците .
При 3М да речем последователността е : 1. Зелена капачка , 2. Жълта капачка , 3. Виолетова капачка .
Първите номера пасти съдържат по едър абразив , който отнема слой от лака и запълва драскотини , Със следваща паста с по-фини частици се запълват '' деругите '' от първата паста и следващата паста е един вид защитна и предпазва , както и премахва т.нар. '' холограмен ефект '' (компактдисковете
) Качественото пастиране отнема 2-3 дни . Има варианти и около седмица , ама той е един луд италиано и прави само коли на шейхове
.
Най - грубата паста сваля около 1 микрон от лаковото покритие , респективно най - финната - около 1/15 от него .
Не е добра идея да се пастират нови коли или с добър лак .Ефекта от пастирането най - добре се вижда при стари червени бои.По принцип за мен пастирането е загуба на време и нарушаване целоста на лака.
Ако се търси ефекта '' колата ми да е лъскава '' по добър вариант е да се нанесе една лека вакса върху измитата повърхност.Това се прави от всички джамбази .Цената е около 50 лв. 10кг.( зависи от марка и производител) при разреждане 1:50 минимум до 1:200 при по добрите марки . За един автомобил се изразходва около 100-150 грама разтвор като след нанасяе се забърсва с мека кърпа . Трайност на покритието : 7-10 дни с подчертан антистатичен ефект.
Освен всичко дотук с търкането , не само се сваля част лаковото покритие , но остава и мазен филм който предпазва лака от евентуално нежелателно събиране на вода в неговите микроскопични пукнатини .
Пастирането е ..... много е близко до минаване а колата сводна шкурка
Принципно целта и ефекта на пастирането е да извади блясъка на боята. Т.е. премахваш ефекта на стареене на покритието и няма нищо общо с промяна на цвета тон/нюанс/гама и т.н.
Така , че ще си позволя да не се съглася с теб .
Когато има разлика в цвета на два съседни детайла пастирането не коригира тази разлика , а в определени случаи дори я прави по - осезаема . .
Не съм специалист , но от това което съм чувал по кръчмите знам , че пастирането представлява отнемане на слой от лаковото покритие или слой от боята . За целта се използва абразив (най-просто казано течен пясък / паста ) , който след изсъхване запълва дребни драскотини по лаковото покритие . Пак образно казано се използват пасти от първи до четвърти номер ( до 12 , а може и повече

При 3М да речем последователността е : 1. Зелена капачка , 2. Жълта капачка , 3. Виолетова капачка .
Първите номера пасти съдържат по едър абразив , който отнема слой от лака и запълва драскотини , Със следваща паста с по-фини частици се запълват '' деругите '' от първата паста и следващата паста е един вид защитна и предпазва , както и премахва т.нар. '' холограмен ефект '' (компактдисковете


Най - грубата паста сваля около 1 микрон от лаковото покритие , респективно най - финната - около 1/15 от него .
Не е добра идея да се пастират нови коли или с добър лак .Ефекта от пастирането най - добре се вижда при стари червени бои.По принцип за мен пастирането е загуба на време и нарушаване целоста на лака.
Ако се търси ефекта '' колата ми да е лъскава '' по добър вариант е да се нанесе една лека вакса върху измитата повърхност.Това се прави от всички джамбази .Цената е около 50 лв. 10кг.( зависи от марка и производител) при разреждане 1:50 минимум до 1:200 при по добрите марки . За един автомобил се изразходва около 100-150 грама разтвор като след нанасяе се забърсва с мека кърпа . Трайност на покритието : 7-10 дни с подчертан антистатичен ефект.
Освен всичко дотук с търкането , не само се сваля част лаковото покритие , но остава и мазен филм който предпазва лака от евентуално нежелателно събиране на вода в неговите микроскопични пукнатини .
Пастирането е ..... много е близко до минаване а колата сводна шкурка

Принципно целта и ефекта на пастирането е да извади блясъка на боята. Т.е. премахваш ефекта на стареене на покритието и няма нищо общо с промяна на цвета тон/нюанс/гама и т.н.
Така , че ще си позволя да не се съглася с теб .
Когато има разлика в цвета на два съседни детайла пастирането не коригира тази разлика , а в определени случаи дори я прави по - осезаема . .
Is написа:. . . чукайте си яйцата, точете си рендетата, викайте си "БРАВООО", но като видите 4-те фара зад вас, учтиво отбийте в дясно, щото иначе за всички става по трудно, а резултата ще е все същия

- Yanko Petrov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 433
- Регистриран на: 21.04.2010
- Местоположение: Αθἠνα
- Пол: Мъж
- Кара: е36 купе
Re: Смяна на врати.. може ли без пребоядисване
Никой не говори за промяна на цвета. Колегата ако си знае цвета на колата и намери врата в същия цвят и му пастират качествено след това колата, ПОЧТИ няма да има разлика.
- (bubsa)
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2104
- Регистриран на: 17.01.2009
- Местоположение: София-Коньовица
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: Смяна на врати.. може ли без пребоядисване
Е как да има разлика като колата ти е примерно диамантшварц и си вземеш същите врати
Не се излагайте.

- Yanko Petrov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 433
- Регистриран на: 21.04.2010
- Местоположение: Αθἠνα
- Пол: Мъж
- Кара: е36 купе
Re: Смяна на врати.. може ли без пребоядисване
Именно
Но все пак ако са различни години колите, едната примерно в гараж, другата на слънце, малко или много ще има разлика, точно за това се пастира, за да се изкара отдолу хубавия цвят (оригиналния). И не е нужно пастиране за 2-3 дена
ами за 5-6 часа, ама това е друг въпрос...


- Cobb
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 585
- Регистриран на: 7.02.2009
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: E36
- Мечтае да кара: V8
Re: Смяна на врати.. може ли без пребоядисване
Абе к'ви глупости говорите бе хора...ако си вземеш оригинална врата от друга кола със същия цвят, ще има огроомна разлика в цвета, ма ако некой пишман бояджия ти я боядиса ще стане перфе ?!?!

- Is.
- ентусиаст
-
- Мнения: 969
- Регистриран на: 31.07.2006
- Местоположение: Клуб '' 400+ ''
- Пол: Мъж
- Кара: Едно М60 и някви М-ки
- Детайли за колата: ...плаши ме ....винаги ....
Re: Смяна на врати.. може ли без пребоядисване
(bubsa) написа:Е как да има разлика като колата ти е примерно диамантшварц и си вземеш същите вратиНе се излагайте.
За диамантшварц точно си почти прав ,но само за единият от вариантите , а именно този , който се нанася от 11.01.2006 г насам , но за blacksaphir да речем не стоят точно така нещата

Yanko Petrov написа:И не е нужно пастиране за 2-3 денаами за 5-6 часа, ама това е друг въпрос...
Мдаммм , само дето не е точно така

Бояджията , който ми каже , че за 5-6 часа ще ми пастира автомобила ще го пратя да ходи на едно специално място .

За да се извърши тази операция съм чувал , че в правилна последователност се преминава през около 7 етапа и някои от тях са с по 10 до 30 цикъла . Това отнема време . За 5-6 часа .... ще трябва да се спести някоя от процедурите , а това ..... меко казано не е добре за автомобила .
Но пак казвам : това съм чувал . Възможно е и да не съм прав
Поздрави !
Последна промяна Is. на 15 Яну 2011, 21:08, променена общо 1 път
Is написа:. . . чукайте си яйцата, точете си рендетата, викайте си "БРАВООО", но като видите 4-те фара зад вас, учтиво отбийте в дясно, щото иначе за всички става по трудно, а резултата ще е все същия

- Yanko Petrov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 433
- Регистриран на: 21.04.2010
- Местоположение: Αθἠνα
- Пол: Мъж
- Кара: е36 купе
Re: Смяна на врати.. може ли без пребоядисване
Именно понеже си чувал не си прав, колега. За 5-6 часа нормално се пастира кола, от опит ти казвам, не че да се заяждам нещо
Айде да кажеме, че се стараеш прекалено много, да ти отнеме 8 часа. Имаше в нета едни снимки как пастират едно ламбо, верно че към 3 дена беше пастирането, ма то направо като боядисано беше, пък и цената беше колкото за боядисване. Та има нещо вярно в думите ти, но не и в случая на колегата.

20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: ildivvy