Ресурс на въздушен филтър?
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Ресурс на въздушен филтър?
Колеги,
Има подобни теми в другите подфоруми, но конкретно ме интересува как стои въпросът при Е90 (за протокола - 320d).
Питането ми възниква след като автомобилът ми беше сервизно обслужен в оторизиран сервиз по програмата "Basic Service...." и в сервизната книжка беше отбелязано, че въздушният (не поленовият) и горивният филтър не са подменени.
На въпроса ми "Защо?" - получих отговор, че се подменят веднъж на !!! 3 смени на маслото....
Е тук вече "чашата започва да прелива". Тези 30 000 км. за маслото мнооооого, ама много трудно ги приемам, но с въздушния филтър вече започвам да се съмнявам, че с тази програма искат да ни съсипят автомобилите преждевременно. За горивния съм малко по-склонен да проявя разбиране, макар че като се замисля за горивата у нас и за него съм готов да се скарам с някого, но за въздушния, положението ми се струва безобразно..... с един филтър 80-90 000 км?!?!?
и то у нас, в БГ!!!
Интересно ми е какви са сервизните интервали на Запад. И там ли е така?
Очевидно въздушния ще си го сменям сам, за моя сметка, но нека по-оптните да споделят челен опит и наблюдения. Да не би родните дилъри да се опитват да ме пуснат по пързалката?
Има подобни теми в другите подфоруми, но конкретно ме интересува как стои въпросът при Е90 (за протокола - 320d).
Питането ми възниква след като автомобилът ми беше сервизно обслужен в оторизиран сервиз по програмата "Basic Service...." и в сервизната книжка беше отбелязано, че въздушният (не поленовият) и горивният филтър не са подменени.
На въпроса ми "Защо?" - получих отговор, че се подменят веднъж на !!! 3 смени на маслото....

Е тук вече "чашата започва да прелива". Тези 30 000 км. за маслото мнооооого, ама много трудно ги приемам, но с въздушния филтър вече започвам да се съмнявам, че с тази програма искат да ни съсипят автомобилите преждевременно. За горивния съм малко по-склонен да проявя разбиране, макар че като се замисля за горивата у нас и за него съм готов да се скарам с някого, но за въздушния, положението ми се струва безобразно..... с един филтър 80-90 000 км?!?!?

Интересно ми е какви са сервизните интервали на Запад. И там ли е така?
Очевидно въздушния ще си го сменям сам, за моя сметка, но нека по-оптните да споделят челен опит и наблюдения. Да не би родните дилъри да се опитват да ме пуснат по пързалката?
- RuM6n
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 332
- Регистриран на: 25.11.2006
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: X5 3.0sd
- Мечтае да кара: по често
Re: Ресурс на въздушен филтър?
Аз моя го сменям на 7-10 хил. км ,защото с този прахоляк не може да изкара повече. Мързи ги да го сменят, защото струва 60-70лв. и се разглобява половината двигател, говоря за дизела.
- cww
- Д-р Хаос
-
- Мнения: 1246
- Регистриран на: 26.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: само шестцилиндрови БМВ-та :)
Re: Ресурс на въздушен филтър?
Казах ти аз да им се озъбиш малко в МКар, ама ти си знаеш твоето и все с добро. Принципно така и трябва, но в определени случаи (като споменатия от теб) не помага. При мен след 20-тина дена ще стане година откакто е сменяно маслото, но съм изминал има-няма 6 000 км.
Независимо от това, като ударя годинката ще си сменя маслото и всички филтри без изключение, нищо че в МКар се кълнат, че било супер рано. За мен при експлоатация на нашите коли в тези условия дори 10 000 км ми се виждат много, камо ли повече.
Та в крайна сметка моя съвет е да се върнеш и да си смениш несменените филтри
Независимо от това, като ударя годинката ще си сменя маслото и всички филтри без изключение, нищо че в МКар се кълнат, че било супер рано. За мен при експлоатация на нашите коли в тези условия дори 10 000 км ми се виждат много, камо ли повече.
Та в крайна сметка моя съвет е да се върнеш и да си смениш несменените филтри

NOTHING IS GAINED WITHOUT SACRIFICES AND FREEDOM WITHOUT BLOOD
- kronos
- ентусиаст
-
- Мнения: 899
- Регистриран на: 30.11.2006
- Местоположение: с. Варна
- Пол: Мъж
- Кара: MB w212 AMG
- Мечтае да кара: по пътища без дупки
Re: Ресурс на въздушен филтър?
На 90к въздушен филтър
В Германия може и да искара, но тука трябва вече да се е разпаднал. В тези прашляци е немислимо и 20к да караш.

- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Ресурс на въздушен филтър?
При такова обслужване, ще бъдеш чест посетител в сервиза след гаранцията, това е идеята. Ако мислиш да я караш тази кола след като мине 100к км, не си прави такива експерименти с масло и филтри. Едва ли ти е проблем между всеки два сервизни интервала да си направиш един за твоя сметка.
Never mistake motion for action...
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Ресурс на въздушен филтър?
Максимум на 15К се сменя въздушния филтър.
Si non confectus, non reficiat.
Re: Ресурс на въздушен филтър?
За въздушния не знам, но този на климатика наистина го дават, че се сменя през един или два интервала. Аз лично си ги сменям всеки път.
Не мисля, че проблемът е, че мкар ги мързи да ти ги сменят при положение, че имаш Basic Service.
Не мисля, че проблемът е, че мкар ги мързи да ти ги сменят при положение, че имаш Basic Service.
- Toledo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 93
- Регистриран на: 22.02.2005
- Местоположение: София
- Кара: E90
Re: Ресурс на въздушен филтър?
днес ми направиха първото обслужване по BSI програмата в Дарукар, смениха ми и въздушният филтър, колата е 318d, на 26хил км. Единствено не смениха горивният филтър. Споменаха, че филтърът за купе не е за смяна, но помолих да сменят и него и е отбелязано, че е сменен. Цялото обслужване стана за около час, едва ли са разглобявали половината двигател.
- sapio
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 312
- Регистриран на: 20.09.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: бензинояд
Re: Ресурс на въздушен филтър?
Всичко, което е въздухопочистващо го сменям с маслото, с изключение филтъра на купето/климатика - него го сменям през /около/ три месеца. Установил съм още от предния автомобил, че в противен случай започва за се мъчи вентилатора. Предполагам, че с въздушния филтър се случва същото, само където не може да го усетиш толкова бързо. Сам по себе си изглежда чист, но аз си намирам разлика.
Бладораност към S_Gonzales, който в DIY е показал как става работата с климатика 


Re: Ресурс на въздушен филтър?
Мммм дааа...
Става интересно. Явно всеки дилър си прави каквото си иска по отношение на сервизното обслужване.
Предвид това, че BMW е премиум марка, винаги съм считал, че се полага и премиум обслужване.
И в тази връзка, до сега съм се опитвал да бъда толерантен към хората „отсреща”, защото очаквам и те да си вършат работата качествено, но май само ни дерат с премиум цени.
Все повече започвам да се съмнявам в компетентността на служителите от официалните представителства, но си мисля, че и при тях рибата се вмирисва от към главата. Тоест, предполагам че почти всеки приемчик или друг служител от първа линия просто се придържа към правилата и нормите, определени от онези, които са на „белия кон” в даденото ООД, и в тази връзка се отпуска върху създадените му стимули за работа.
След поредната сервизна небивалица обаче, започвам да усещам, че аборигенското в мен напира да изригне и ще се получи....
За да не сме голословни все пак и да „нахраним” някого неоснователно, считам, че тук е мястото да се обърна към колегата Bovacar (ако има и от другите, нека се включат) с молба да хвърли малко светлина по този казус. Ще съм признателен (лично и от името на всички нас), ако сведе факти и аргументи, с които да обоснове целесъобразността от подобни норми в сервизното обслужване на нашите коли, кой ги налага и въз основа на какво?
И за да няма разминаване прилагам нещо, с което разполагам. Ясно се вижда на кой филтър кога му е писано да се смени (според „официалните”).
Toledo написа:днес ми направиха първото обслужване по BSI програмата в Дарукар, смениха ми и въздушният филтър на 26хил км. Споменаха, че филтърът за купе не е за смяна,
Става интересно. Явно всеки дилър си прави каквото си иска по отношение на сервизното обслужване.
Предвид това, че BMW е премиум марка, винаги съм считал, че се полага и премиум обслужване.
И в тази връзка, до сега съм се опитвал да бъда толерантен към хората „отсреща”, защото очаквам и те да си вършат работата качествено, но май само ни дерат с премиум цени.
Все повече започвам да се съмнявам в компетентността на служителите от официалните представителства, но си мисля, че и при тях рибата се вмирисва от към главата. Тоест, предполагам че почти всеки приемчик или друг служител от първа линия просто се придържа към правилата и нормите, определени от онези, които са на „белия кон” в даденото ООД, и в тази връзка се отпуска върху създадените му стимули за работа.
След поредната сервизна небивалица обаче, започвам да усещам, че аборигенското в мен напира да изригне и ще се получи....

За да не сме голословни все пак и да „нахраним” някого неоснователно, считам, че тук е мястото да се обърна към колегата Bovacar (ако има и от другите, нека се включат) с молба да хвърли малко светлина по този казус. Ще съм признателен (лично и от името на всички нас), ако сведе факти и аргументи, с които да обоснове целесъобразността от подобни норми в сервизното обслужване на нашите коли, кой ги налага и въз основа на какво?
И за да няма разминаване прилагам нещо, с което разполагам. Ясно се вижда на кой филтър кога му е писано да се смени (според „официалните”).
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12403
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: Ресурс на въздушен филтър?
Няма да е лошо да пратиш едно официално писмо до BMW AG и да ги запиташ... ще ти отговорят със сигурност...
- Toledo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 93
- Регистриран на: 22.02.2005
- Местоположение: София
- Кара: E90
Re: Ресурс на въздушен филтър?
Roman 1 написа:Явно всеки дилър си прави каквото си иска по отношение на сервизното обслужване.
Преди да ми бъде казано, че поленовият филтър май не е за смяна, приемчикът вкара ключа, влезе в сервизното меню, разходи се там и тогава ми съобщи какво ще се сменя. Аз обаче имам някакви леки съмнения дали моят е бил сменен т.к. при пускане на климатика в началото за малко отново се усеща една лека миризма.
А от това, което си постнал, се вижда, че от БМВ изискват смяна на въздушен филтър на всяка 3-та смяна на масло, с уговорката, че този интервал може да се намали при запрашени условия. Тук е намален три пъти.
Едва ли дилърите биха си позволили своеволия, всичко това се записва и всяка грешка би им струвала скъпо.
Re: Ресурс на въздушен филтър?
сменяйте всичко на всяка смяна на маслото - коментарите са излишни.
по-скъпо е, но е необходимо, особено в този прахоляк и това подобие на гориво на бензиностанциите.
друг е въпросът, дали сервизът се опитва да спести някой лев.
по-скъпо е, но е необходимо, особено в този прахоляк и това подобие на гориво на бензиностанциите.
друг е въпросът, дали сервизът се опитва да спести някой лев.
- Bovacar
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 70
- Регистриран на: 29.07.2009
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
Re: Ресурс на въздушен филтър?
Този пакет се предлага по стандарт с всеки закупен нов автомобил BMW за срок от пет години или пробег от 100 000 км.
Пакетът BMW Service Inclusive включва:
• Смяна на моторното масло и масления филтър
• Обслужване/смяна на въздушен филтър, микрофилтър и горивен филтър
• Обслужване/смяна на запалителни свещи
• Обслужване/смяна на спирачна течност
• Проверка на автомобила и стандартно обслужване в съответствие с BMW сервизната книжка
тази извадка е от: http://www.bmw.bg/bg/bg/owners/service/ ... ges_2.html
Въздушният филтър е задължителен за смяна в България, като се има предвид състоянието на пътищата ни. В Германия, например, този филтър се сменя (или почиства) само ако е необходимо, но качеството на пътищата им е далеч над нашето. Не съм чувал за дилърство което да не предприема смяна на този филтър,факт е, че отнема доста повече време (около 30-40 мин при някой модели) за да се подмени, но това не е основание да не се предприема подмяна. Отностно горивния филтър се сменя само при втора или трета смяна, т.е. 60 - 90 хил км.
Учудвам се, че дилърство като Мкар, са си позволили да допуснат толкова груба грешка отностно обслужването си. Според мен е редно да си напишете претенциите към БМВ.
Пакетът BMW Service Inclusive включва:
• Смяна на моторното масло и масления филтър
• Обслужване/смяна на въздушен филтър, микрофилтър и горивен филтър
• Обслужване/смяна на запалителни свещи
• Обслужване/смяна на спирачна течност
• Проверка на автомобила и стандартно обслужване в съответствие с BMW сервизната книжка
тази извадка е от: http://www.bmw.bg/bg/bg/owners/service/ ... ges_2.html
Въздушният филтър е задължителен за смяна в България, като се има предвид състоянието на пътищата ни. В Германия, например, този филтър се сменя (или почиства) само ако е необходимо, но качеството на пътищата им е далеч над нашето. Не съм чувал за дилърство което да не предприема смяна на този филтър,факт е, че отнема доста повече време (около 30-40 мин при някой модели) за да се подмени, но това не е основание да не се предприема подмяна. Отностно горивния филтър се сменя само при втора или трета смяна, т.е. 60 - 90 хил км.
Учудвам се, че дилърство като Мкар, са си позволили да допуснат толкова груба грешка отностно обслужването си. Според мен е редно да си напишете претенциите към БМВ.
- maikooo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 679
- Регистриран на: 19.05.2008
- Местоположение: София
- Кара: F90 M5
Re: Ресурс на въздушен филтър?
kronos написа:На 90к въздушен филтърВ Германия може и да искара, но тука трябва вече да се е разпаднал. В тези прашляци е немислимо и 20к да караш.
Дори и в Германия ме съмнява някой да сменя филтър на толкова киломери

Колега най-добре отиди да то довършат обслужването, а да не се правят на ощипани


22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани