Може ли да се кара на габарити вместо на къси през деня?
Модератор: Общи модератори
31 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Може ли да се кара на габарити вместо на къси през деня?
Единия ми габарит нещо прави проблем - свети само от време на време та ровичках днес из закона. Търсих някъде тест дали е задължително да имаш работещи габаритни светлини задължително (при условие че късите са си наред) и нещо не намирам такова изискване.... да не говорим че има разни леки разминавания:
Чл. 70. (1) При движение през нощта и при намалена видимост моторните превозни
средства и трамваите трябва да бъдат с включени къси или дълги светлини, габаритни
светлини и светлина за осветяване на задната табела с регистрационния номер.
по надолу четем следния текст:
2. от 1 ноември до 1 март задължително се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини.
Ай сега де.... "светлини за движение през деня" габаритите ли са? ако да, това означава, че по закон може да се кара само на габарите...
Което значи,че последния път като ме спряха защото бях само на габарите педалите са си просели пари.....
Чл. 70. (1) При движение през нощта и при намалена видимост моторните превозни
средства и трамваите трябва да бъдат с включени къси или дълги светлини, габаритни
светлини и светлина за осветяване на задната табела с регистрационния номер.
по надолу четем следния текст:
2. от 1 ноември до 1 март задължително се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини.
Ай сега де.... "светлини за движение през деня" габаритите ли са? ако да, това означава, че по закон може да се кара само на габарите...
Което значи,че последния път като ме спряха защото бях само на габарите педалите са си просели пари.....
Re: Може ли да се кара на габарити вместо на къси през деня?
Много трудно се виждат. Полицая като не види, че светят ще те спре. А при слънце няма да види. После каквото и да правиш няма да можеш да го убедиш, че не си ги пуснал като са те спрели.
59. (нова - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) "Дневни светлини" са светлини, предназначени
за подобряване на възприемането и видимостта на предната част на пътно превозно
средство при движението му.
А само на angel eyes може да се кара, лично съм ги питал полицаите и съм им показвал.
Имаше вече тема със спор за това
59. (нова - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) "Дневни светлини" са светлини, предназначени
за подобряване на възприемането и видимостта на предната част на пътно превозно
средство при движението му.
А само на angel eyes може да се кара, лично съм ги питал полицаите и съм им показвал.
Имаше вече тема със спор за това

- plradev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2377
- Регистриран на: 10.04.2008
- Местоположение: СА
- Кара: м си...
Re: Може ли да се кара на габарити вместо на къси през деня?
Escape написа:
Чл. 70. (1) При движение през нощта и при намалена видимост моторните превозни
средства и трамваите трябва да бъдат с включени къси или дълги светлини, габаритни
светлини и светлина за осветяване на задната табела с регистрационния номер.
Не виждам разминавания в закона и в частност момента с габаритите,защото габаритни светлини няма само отпред на автомобила,а и отзад и в някои случаи и отстрани

Колкото това ,че катаджийте не са наясно, CCLF-а двенвна светлина ли е или не и правят компромиси понякога е друг въпрос.Те просто няма как да докажат на място,че афтърмаркет ейнджъли CCLF не могат да се класифицират като дневни светлини и затова понякога минава номера.Друг е въпроса,че масово хората (включително и аз) с ццлф ги ползват като габарити,щото не знам някой да си е оставил да му свети и жълтата габаритна крушка барабар с овнешките очи

Иначе изискванията са това

„Светлините за движение през деня трябва да съответстват на изискванията на Правило 87, рев.2 на Икономическата комисия за Европа на Организацията на обединените нации (ИКЕ на ООН), като на тях трябва да има съответната маркировка, предвидена в правилото.
Монтирането им на автомобила трябва да съответства на изискванията на Правило 48, рев.5 на ИКЕ-ООН.”
В Правило 87 е записано, че интензитетът на светлината трябва да бъде в границите между 400 кандела и 800 кандела. За сравнение – лампа с нажежаема жичка 100W има интензитет 100 кандела.
В правило 87 се определя също така маркировката, която потвърждава, че продуктът е сертифициран като „фар за движение през деня” или дневни светлини. На стъклото на светлините трябва да има буквата „Е”, оградена с кръг. След буквата „Е” следва кодът държавата от Европейския съюз, която е сертифицирала продукта. Обикновено там пише „Е4” , което означава, че продуктът е сертифициран в Холандия. Обозначението за дневни светлини е „00RL”. В близост до знака „Е” трябва да е изписан и номерът на сертификата.
В Правило № 48 е записано как трябва да бъдат монтирани дневните светлини. Външният край на светлините не трябва да бъде на повече от 400 мм. от най-крайния външен ръб на превозното средство. Разстоянието между вътрешните краища на двете дневни светлини не трябва да бъде под 600 мм. или 400 мм., когато общата ширина на превозното средство е под 1 300 мм. Височината от земята трябва да бъде между 250 мм. и 1 500 мм.
А българската наредба,която е горе долу 1 към 1 с горенаписаното е това


- yellowsubmarine
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 276
- Регистриран на: 28.02.2009
- Местоположение: Sf
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318i '99г.
Re: Може ли да се кара на габарити вместо на къси през деня?
с габарит не става
с ццлф не става
с диодни става
с ццлф не става
с диодни става


- kriso85
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4093
- Регистриран на: 28.11.2006
- Местоположение: София/Сандански
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
- Мечтае да кара: BMW M
Re: Може ли да се кара на габарити вместо на къси през деня?
yellowsubmarine написа:с габарит не става
с ццлф не става
с диодни става
Не пишете неща , за които не сте сигурни.
Да не вземе да изгори някой колега.
Ако нямате "фабрични" дневни светлини си пускайте късите

А и нали знаете как се обжалва акт, не си заслужава за "гъзарията" да караш на овнешки очи...
Пускайте си късите, не са скъпи крушките

А и да не излезе в съда , че китайските рингове на са "дневни светлини" и тогава освен загубеното време, да загубите и още пари , освен тези за плащане на акта
"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda

- ms
-
-
- Мнения: 1825
- Регистриран на: 23.09.2005
- Местоположение: Варна, морето, сините вълни...
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф от Инголщат
Re: Може ли да се кара на габарити вместо на къси през деня?
Кратко и ясно казано- НЕ МОЖЕШ да караш на габарити, НЕ МОЖЕШ да ползваш "овчите дзъркели" (без значение дали са CCFL или диодни) за дневни светлини просто защото са габарити, а не дневни... Дневни светлини заводски имат новите модели, на старите к'вото и да сложите ще е все габарит и нищо повече...
Единственото което можеш да направиш е да караш на къси и толкова... Разбира се остава варианта да си сложиш DRL устройство което да ти пуска и гаси фаровете (без габаритите отзад) автоматично- хем спазваш закона, хем няма да ги забравяш и да се заяждат куките...
ПС: Колега Пилев, нека не почваме пак спор кое се вижда, кое не и дали куките се заяждат- има си закон и положението според него е това което съм написал, другото е твое тълкуване...
Единственото което можеш да направиш е да караш на къси и толкова... Разбира се остава варианта да си сложиш DRL устройство което да ти пуска и гаси фаровете (без габаритите отзад) автоматично- хем спазваш закона, хем няма да ги забравяш и да се заяждат куките...
ПС: Колега Пилев, нека не почваме пак спор кое се вижда, кое не и дали куките се заяждат- има си закон и положението според него е това което съм написал, другото е твое тълкуване...
Re: Може ли да се кара на габарити вместо на къси през деня?
пак четете тва къде най малко трябва. има правилник за прилагане на здп, манете го тоя закон
и аз нямам габарити отпред от година ама много ти гледа някой, светат там къси и никви проблеми
иначе за тва се спира от движение
и аз нямам габарити отпред от година ама много ти гледа някой, светат там къси и никви проблеми
иначе за тва се спира от движение
- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12403
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: Може ли да се кара на габарити вместо на къси през деня?
По принцип освен къси светлини, трябва да светят и габарити.... не е изключено да отнесеш акт за това, че не ти светят единият или и двата габарита, независимо от факта, че си пуснал късите...
- ms
-
-
- Мнения: 1825
- Регистриран на: 23.09.2005
- Местоположение: Варна, морето, сините вълни...
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф от Инголщат
Re: Може ли да се кара на габарити вместо на къси през деня?
Mollov написа:По принцип освен къси светлини, трябва да светят и габарити.... не е изключено да отнесеш акт за това, че не ти светят единият или и двата габарита, независимо от факта, че си пуснал късите...
Тихо де, не давай акъл на куките, че ми е изгорял единият габарит и ме мързи да го сменя... Добре, че не се сещат да проверят като ме спрат

- kronos
- ентусиаст
-
- Мнения: 899
- Регистриран на: 30.11.2006
- Местоположение: с. Варна
- Пол: Мъж
- Кара: MB w212 AMG
- Мечтае да кара: по пътища без дупки
Re: Може ли да се кара на габарити вместо на къси през деня?
Няма да е лошо до въведат закон за заслепяващи китайски ксенони. Не се трае вече, като мерна такъв "гъзар" и директно му пърля веждите. Един дОбрички бек даже се засили да ме челосва, да е.а и нещастниците..
Прекалено малки са глобите за без светлини, някои си позволяват и в мъгла да карат без фарове.
Прекалено малки са глобите за без светлини, някои си позволяват и в мъгла да карат без фарове.
- 100imenov
- ентусиаст
-
- Мнения: 1247
- Регистриран на: 28.04.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: с Adaptive Drive
- Мечтае да кара: F06 с B58
Re: Може ли да се кара на габарити вместо на къси през деня?
(3) (Изм. - ДВ, бр. 61 от 2006 г.) Моторните превозни средства през периодите:
2. от 1 ноември до 1 март задължително се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини. Светлини за движение си го тълкувам,като треа да свети па кво се тая.Карам си на CCFL и за сега нищо не са ми казвали.
2. от 1 ноември до 1 март задължително се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини. Светлини за движение си го тълкувам,като треа да свети па кво се тая.Карам си на CCFL и за сега нищо не са ми казвали.

- plradev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2377
- Регистриран на: 10.04.2008
- Местоположение: СА
- Кара: м си...
Re: Може ли да се кара на габарити вместо на къси през деня?
ms написа:Единственото което можеш да направиш е да караш на къси и толкова... Разбира се остава варианта да си сложиш DRL устройство което да ти пуска и гаси фаровете (без габаритите отзад) автоматично- хем спазваш закона, хем няма да ги забравяш и да се заяждат куките...
Има и още един вариант,бате


Остава ти само да си носиш всички наредби и сертификати в жабката,за да ги навреш в очите на някой тъп катаджия ,опитвайки са да ти напише акт по този повод .

- alpina-ma6inata
-
'2002' fanatic
-
- Мнения: 3722
- Регистриран на: 2.02.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii
Re: Може ли да се кара на габарити вместо на къси през деня?
kronos написа:Няма да е лошо до въведат закон за заслепяващи китайски ксенони. Не се трае вече, като мерна такъв "гъзар" и директно му пърля веждите. Един дОбрички бек даже се засили да ме челосва, да е.а и нещастниците..
Прекалено малки са глобите за без светлини, някои си позволяват и в мъгла да карат без фарове.
Подкрепям, направо е ужасно! А особено бакшишите имам чувството, че нарочно си ги "регулират" да ти светят точно в очите.

'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------

2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
- ms
-
-
- Мнения: 1825
- Регистриран на: 23.09.2005
- Местоположение: Варна, морето, сините вълни...
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф от Инголщат
Re: Може ли да се кара на габарити вместо на къси през деня?
plradev написа:..... Продават се LED-DLR китове сетифицирани по (ECE R87) и можеш да ги ползваш на москвич ,ако искаш![]()
Я дай един линк към такова чудо, че имам едни съмнения за цената

ПС: А за немски кенефи става ли да се сложат




- plradev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2377
- Регистриран на: 10.04.2008
- Местоположение: СА
- Кара: м си...
Re: Може ли да се кара на габарити вместо на къси през деня?
ms написа:plradev написа:..... Продават се LED-DLR китове сетифицирани по (ECE R87) и можеш да ги ползваш на москвич ,ако искаш![]()
Я дай един линк към такова чудо, че имам едни съмнения за цената![]()
ПС: А за немски кенефи става ли да се сложат![]()
![]()
На испанския е лесно- фаровете бачкат СЛЕД контакт и копчето е постоянно включено
http://luxima.bg/index.php/SVETODIODNI- ... 3godc3odfw
Ето ти първия линк излезнал в гугъл .А цената ,няма какво да се съмняваш за нея,тя е малко по-висока от цената на москвича


31 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани