320д Притрисане при спиране, след освобождаване от скорост.

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 252
Регистриран на: 3.03.2008
Местоположение: Стара Загора
Кара: Е46 2.0d 99'

Re: 320д Притрисане при спиране, след освобождаване от скорост.

Мнение от IvaN66 » 26 Яну 2011, 23:39

И в крайна сметка-има ли някой,който да е сменил маховика и тресенето да е изчезнало на 100%?Логиката води до него.Ако има проблем с вакуумите или информационната дюза ще се променят параметрите на двигателя а от там и оборотите няма да са стабилни.Май почти при всички ни с тези симптоми оборотите не мърдат(поне при мен).

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Re: 320д Притрисане при спиране, след освобождаване от скорост.

Мнение от Dimitroff » 27 Яну 2011, 9:23

IvaN66 написа: с вакуумите или информационната дюза ще се променят параметрите на двигателя а от там и оборотите няма да са стабилни.


Предполагам имаш в предвид "умната дюза" ?
Не е вярно, че ако тя се прецака двигателя променя "параметрите си" - ГНП-то я препокрива и дори няма да усетиш, че е дала фира...докато не закачиш колата за диагностика.

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 13.01.2010
Пол: Мъж

Re: 320д Притрисане при спиране, след освобождаване от скорост.

Мнение от peter_k » 27 Яну 2011, 11:17

ок колеги, понеже и аз усещам същото претрисане вече все по-често и определено само при загрял двигател и да предположим че причината е в маховика (тъй като и сутрин пали малко по-трудно, а се сещам от форда, който карах преди време, майстори ми казваха че когато маховика е заминал, колата почва да пали по-трудно, тъй като шашкал компа), някой, който е сменял въпросния маховик може ли да сподели каква марка да се търси (разбрахме че LUK е кофти) и някакви цени ориентировъчно??

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Re: 320д Притрисане при спиране, след освобождаване от скорост.

Мнение от Dimitroff » 27 Яну 2011, 12:25

peter_k написа: когато маховика е заминал, колата почва да пали по-трудно, тъй като шашкал компа


Олеле майко :bowdown: :bowdown: :bowdown: :mhihi: - тоя майстор вече може да се кандидатира за "байче" !!! (това е висша форма на обръщение при майсторите :mhihi: )

А за "по-трудното" виж си свещите, а след това и релето (на свещите) как са :idea:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 412
Регистриран на: 18.04.2010
Местоположение: София - град
Пол: Мъж
Кара: тъжно друга марка :(
Мечтае да кара: Пак BMW

Re: 320д Притрисане при спиране, след освобождаване от скорост.

Мнение от The Edge » 27 Яну 2011, 21:17

kasabov написа:малко, но не напално, нали?

докато си на неутрална провери как е като постои малко на клима или реотани или 2те.

Направих опита - при включване на реотана, оборотите почти веднага се оправят ... Ако имаш нещо в предвид колега- сподели, аз вече .. :kuku: нз.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 67
Регистриран на: 13.04.2007
Местоположение: Пловдив

Re: 320д Притрисане при спиране, след освобождаване от скорост.

Мнение от lordtwister » 31 Яну 2011, 0:20

IvaN66 написа:И в крайна сметка-има ли някой,който да е сменил маховика и тресенето да е изчезнало на 100%?Логиката води до него.Ако има проблем с вакуумите или информационната дюза ще се променят параметрите на двигателя а от там и оборотите няма да са стабилни.Май почти при всички ни с тези симптоми оборотите не мърдат(поне при мен).


Колега това беше моят проблем:
lordtwister написа:Колеги нялой намери ли решение?При мен се получава (320д 136коня ръчна скоростна кутия) като я пусна на свободна и тръгна да спирам почва да претриса за около 3~4 секунди(през това време стрелката на разходометара се качва до 10 литра и пада обратно като оборотите нешават).Сменил съм тампоните и съм с работещ АГР клапан.Другото което ми прави впечатление е че при гасене,двигатела се разклаща малко.


Бая време карах така и нему обръщах внимание,ама накрая ми писна и един ден имах свободно време закачих я с диагностика и си пролича къде е проблема(умната дюза).По интересното беше,че неми го изкара като грешка ами със закачена диагностика направих едно кръгче в квартала(голям филм с полуотворен преден капак :mrgreen: ) и при спиране когато правише въпросния проблем гледах графиката как дюзата се колебае колко гориво да пусне и оттова се получаваше претрисането, след това като спрях видях,че ми го е изкарала като грешка.Няма как да стане като си на свободна да ти тресе от дебалансиран маховик,защото тогава ако си на скорост тресенето ще бъде неуписуемо и няма да може да се кара в буквалният смисъл.Незнам защо така уплюхте LuK като това е оригиналният маховик с който си излиза колата от завода.

АТ - ГОРИВНА ДЮЗА С ДАТЧИК - 678.77 BGN с ДДС
МАХОВИК - 1701.01 BGN с ДДС
:yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 481
Регистриран на: 29.09.2010
Пол: Мъж
Кара: му се на вода

Re: 320д Притрисане при спиране, след освобождаване от скорост.

Мнение от frizzante » 04 Фев 2011, 13:34

Така "проблема" е същия: претриса за 2-3 сек на ЗАГРЯЛ двигател на свободна в момента преди да спре напълно с покачване не разходомера до 10 лт. Оборотите са бетон, не играят. Със е без натиснат педал на съединителя пак няма разлика. Пробвах да натоваря с пускане на всички възможни ел. консуматори също няма разлика. Претриса си и това е. Когато колата е студена и оборотите на празен ход са леко по-високи това претрисане го НЯМА! ХА сега де! Тоя разходомер от къде взима данните си? От до тук изписаното аз разбирам това:

1. От колегата Касабов. Заминал маховик! Добре, защо при студен двигател това го няма? Нали маховика има механична функция, какво се променя при работата му като е студен и топъл двигателя? Защо като е студен е добре маховика а като загрее почва да "обърква цялата работа на двигателя"? Сменял съм маховик на дизел (Рено) двумасов маховик, при ускорене колата тресеше, студена или топла едно и също, при гасене се чуваше чукане като чук в наковалня, чисто метален звук. Тук това го няма, пък и колегите не казват да имат такива симптоми.

2. От колегата lordtwister. Умна дюза! Колебаела се колко гориво да пуска и за това претриса. Добре, като се колебае колко гориво да пуска, ЗАЩО оборотите не помръдват? Ако пуска неправилното количество, нали ще играят оборотите? Колегата dimitroff пък казва, че ГНП-то играе същата функция на тази дюза и дори с неработеща такава, работата на мотора не се променя.

3. Някой споменават разни вакуми. От това изобщо нищо не разбах аз. За да има проблем с вакумите, трябва да е заминала вакум помпата ли? Ако при по-високи обороти (докато загрее) се "добива" повече вакум и не тресе, а после оборотите падат (загряла кола) пада и вакума и почва да тресе? Не мога да си го обесня. Какво контролира тази вакум помпа, за да се получава това?
Последна промяна frizzante на 04 Фев 2011, 16:10, променена общо 1 път
Никой да не се качва на автобуса преди да е дошъл!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 544
Регистриран на: 3.10.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е46 320d 2000г.

Re: 320д Притрисане при спиране, след освобождаване от скорост.

Мнение от gocho_ » 04 Фев 2011, 15:10

Колегата
frizzante
обобщи цялата тема :yes:
А ся де ... 1 или 2 или 3 :paranoid:
:duel:

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: 320д Притрисане при спиране, след освобождаване от скорост.

Мнение от Zagy » 04 Фев 2011, 15:24

Аз бих гласувал за точка 3 - според мен проблем с вакуумите е главният виновник. По тия печки много неща се управляват с вакуум и едно слабо място в системата може да удари на неподозирани места... :dunno:
Si non confectus, non reficiat.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 481
Регистриран на: 29.09.2010
Пол: Мъж
Кара: му се на вода

Re: 320д Притрисане при спиране, след освобождаване от скорост.

Мнение от frizzante » 04 Фев 2011, 16:08

Zagy написа:Аз бих гласувал за точка 3 - според мен проблем с вакуумите е главният виновник. По тия печки много неща се управляват с вакуум и едно слабо място в системата може да удари на неподозирани места... :dunno:


А тази вакум помпа как точно да се установи работи ли правилно? Защото все пак работи явно. Има ли някакви параметри които могат софтуерно да се проследят за да се види дали надува (смуче) и аз не знам кво прави в правилните количества? Колегите с диагностиките да се включват.
Никой да не се качва на автобуса преди да е дошъл!

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: 320д Притрисане при спиране, след освобождаване от скорост.

Мнение от Zagy » 04 Фев 2011, 16:27

Не е задължително да е от помпата - по-скоро да е от маркуч или някой клапан... аз преди няколко месеца съвсем случайно намерих сцепен вакуумен маркуч и го смених - сега ми се струва, че по-малко претриса и е по-слабо тресенето. Направо вече е събитие да изтресе силно.
Si non confectus, non reficiat.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 544
Регистриран на: 3.10.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е46 320d 2000г.

Re: 320д Притрисане при спиране, след освобождаване от скорост.

Мнение от gocho_ » 04 Фев 2011, 17:57

Еми.... айде да го разконспирираме тоя вакуум (кое/къде отива/какво върши/как работи) аз си нямам идея :oops:

Изображение Изображение Изображение

Някой компетентен да казва кое да проверяваме ,че май открихме нова "детска болест"
:duel:

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: 320д Притрисане при спиране, след освобождаване от скорост.

Мнение от Zagy » 04 Фев 2011, 18:54

Тя тая болест не е нова... иначе има и вакуумен клапан на щорите на мотора. Просто си проверете всички маркучета - при мен скъсаното беше вследствие на протриване - маркучо виснал и се допирал до някаква подпорка, от вибрациите се мести наляво-надясно и се претрил. Просто проверявайте наред :smoke:
Si non confectus, non reficiat.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 481
Регистриран на: 29.09.2010
Пол: Мъж
Кара: му се на вода

Re: 320д Притрисане при спиране, след освобождаване от скорост.

Мнение от frizzante » 04 Фев 2011, 20:56

Zagy написа:Тя тая болест не е нова... иначе има и вакуумен клапан на щорите на мотора. Просто си проверете всички маркучета - при мен скъсаното беше вследствие на протриване - маркучо виснал и се допирал до някаква подпорка, от вибрациите се мести наляво-надясно и се претрил. Просто проверявайте наред :smoke:

Добре колега да предположим, че има спукан маркуч с какво този спукан маркуч кара мотора да се клати? Друго, защо на 330д тампоните на мотора са с вакум а нашите не са?
Никой да не се качва на автобуса преди да е дошъл!

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: 320д Притрисане при спиране, след освобождаване от скорост.

Мнение от Zagy » 04 Фев 2011, 21:12

frizzante написа:Добре колега да предположим, че има спукан маркуч с какво този спукан маркуч кара мотора да се клати? Друго, защо на 330д тампоните на мотора са с вакум а нашите не са?

Ами да речем, че маркуча на клапана на турбото е спукан - тогава геометрията не сработва както трябва - получава се или много силен или много слаб надув - бърка се горивната смес - клати оборотите. А ако примерно проблема е в маркуча на ЕГР клапана - пак така - бърка смесите... чисто теоретично де.
За тампоните нямам никаква идея :dunno:
Si non confectus, non reficiat.

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook