Краят на "модерните" фарове
Модератор: Общи модератори
- cucko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1688
- Регистриран на: 19.02.2008
- Местоположение: Павликени
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530d touring
Re: Краят на "модерните" фарове
Те лупите са за точно това да обират цялата блестяща светлина от рефлекторите и да ги отразят в определен ъгъл на светене-затова има две настройки при фаровете + още една в купето като се има предвид че при че винаги се настройва с шофьора!
По нагоре където е показал error също така съм ги настройл-защото бях свалял фаровете за да сложа ейнджъл айс и ксенон,заради разглобяването се губят позиците,така също и на самия фар затова не винаги на око можете да улучите!
Като поставих фаровете в правилното си гнездо(там също се променя посоката на светене т.н. първично регулиране което е не толкова от значение,все пак е за външния вид)А при вторична е регулирането от врътките за хоризонтална височина на максимум т.е. врътката от купето на 0 и диагонална наклонена черта спрямо центъра....затова за коли без нивомат когато седнат 3-ма отзад + багаж примерно се бута врътката от купето за да намалиш хоризонталната осветеност(диагоналната си стои на място)
При автомобили с нивомат са електронно регулируеми(също се отнася и за предварително настроен хоризонтално и диагонално отражение-това разбира се фарове с ЛУПИ !
Въпреки това от ръчно регулиране на стена не винаги можем да улучим съвсем точно-просто временно ги настройх докато не отида на стенд за регулиране на фаровете,като отидох се оказа че единия бе почти точен(диагонала биеше леко на ляво,а другия беше с хоризонтала над максимума и диагонала биеше по-в дясно)С малки корекции се донастрой и какво да ви кажа хем на мен ми свети идеално хем и не заслепявам отсреща!
Каква е логиката от крушките?Проблема е в позицията на фаровете,не в осветеността на крушките!
Ето една тема където описах и сами да видите защо трябва да е така!
viewtopic.php?f=35&t=207859
Проблемът бе в счупените щипки които карат рефлектора да трепти и измества ъгъла на осветеността!Не случайно са тези лупи,докато за дългите не е задължително защото все пак те по принцип не се включват при насрещно движещи и пред теб(знаете закона за взимане на книжка
).На късите да нямаш лупа-абсурд,все едно си на дълги и светят според отражението на рефлектора 
По-нагоре писах за е36,а линка е за е39,ще добавя че при е39 при всяко запалване на фаровете се донастройват автоматично в зависимост на каква позиция е автомобила- с една идея сякаш има вграден нивелир!
По нагоре където е показал error също така съм ги настройл-защото бях свалял фаровете за да сложа ейнджъл айс и ксенон,заради разглобяването се губят позиците,така също и на самия фар затова не винаги на око можете да улучите!
Като поставих фаровете в правилното си гнездо(там също се променя посоката на светене т.н. първично регулиране което е не толкова от значение,все пак е за външния вид)А при вторична е регулирането от врътките за хоризонтална височина на максимум т.е. врътката от купето на 0 и диагонална наклонена черта спрямо центъра....затова за коли без нивомат когато седнат 3-ма отзад + багаж примерно се бута врътката от купето за да намалиш хоризонталната осветеност(диагоналната си стои на място)
При автомобили с нивомат са електронно регулируеми(също се отнася и за предварително настроен хоризонтално и диагонално отражение-това разбира се фарове с ЛУПИ !
Въпреки това от ръчно регулиране на стена не винаги можем да улучим съвсем точно-просто временно ги настройх докато не отида на стенд за регулиране на фаровете,като отидох се оказа че единия бе почти точен(диагонала биеше леко на ляво,а другия беше с хоризонтала над максимума и диагонала биеше по-в дясно)С малки корекции се донастрой и какво да ви кажа хем на мен ми свети идеално хем и не заслепявам отсреща!
Каква е логиката от крушките?Проблема е в позицията на фаровете,не в осветеността на крушките!
Ето една тема където описах и сами да видите защо трябва да е така!
viewtopic.php?f=35&t=207859
Проблемът бе в счупените щипки които карат рефлектора да трепти и измества ъгъла на осветеността!Не случайно са тези лупи,докато за дългите не е задължително защото все пак те по принцип не се включват при насрещно движещи и пред теб(знаете закона за взимане на книжка


По-нагоре писах за е36,а линка е за е39,ще добавя че при е39 при всяко запалване на фаровете се донастройват автоматично в зависимост на каква позиция е автомобила- с една идея сякаш има вграден нивелир!
- martoto
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 298
- Регистриран на: 13.02.2007
- Местоположение: UK
- Кара: от грешната страна
Re: Краят на "модерните" фарове
И какво точно трябваше да ми се получи? Аз нямам проблем да си карам с обикновенните "не гъзарски" халогенни крушки и поне светлинното ми петно се получаваerr0r написа:Ей тука не ти се получи....

Учудвам се, че въпреки че си написал грамотна и хубава тема за регулиране на фаровете (в която сам казваш че стената не е перфектният вариант) не виждаш, че твоите фарове най-малкото не правят правилно петно за асиметрични светлини (или поне не на картинката дето си дал за пример). Прав си, не знам дали заслепяваш но е очевидно че си променил конструктивно предвидените светлини и не си в необходимите норми.
ПП: приемам забележката за правописа на крушка

Готино обръщанеplradev написа:Бате,я кажи дали мога да карам така с китайския HID и дали заслепявам,че ако не одобриш ,веднага го свалям![]()
![]()


Това навсякъде в западна Европа е така. Ако спазиш всички изисквания няма проблем да направиш промяната. Ние тук си говорим за това как масово се взима комплект за 100лв и се монтира на мястото на обикновенната халогенна крушка без да се променя каквото и да било друго. Голяма част от тия хора дори не си правят труда да проверят в сервиз резултата от тая конверсия, радват се че вече е "ден" пред тях и виждат дупките.SKISA написа:...не трябва да се правят крайни заключения на ангро ,защото явно има различни случаи и варианти...

- kriso85
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4093
- Регистриран на: 28.11.2006
- Местоположение: София/Сандански
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
- Мечтае да кара: BMW M
Re: Краят на "модерните" фарове
kronos написа:Всички пунктове за технически преглед са получили разпоредби в които се забранява минаване на преглед с неоригинален ксенон.
Честито на печелившите!![]()
![]()
![]()
То това не се издържа вече, София-Варна и трябва да ходя после на очен лекар.
"При извършване на преглед в ГТП във връзка с използването на нерегламентирани светлини, монтирани на превозните средства и прилагането на чл. 76 от ЗЗД по пътищата следва да се
- Проверяват стриктно интензитета на светлината на фаровете за къси и дълги светлини .
- Следят за монтирани допълнително елементи на късите или дългите светлини , които да променят интензитета или цвета на светлината (т.нар ксенонови светлини). С цел безопасното движение по пътищата предвид горепосоченото следва при установено наличие на такива допълнително монтирани елементи на фаровете с газразряден източник на светлината да не се издава знак за переодичен технически преглед."
Дали си вярваш

А като гледам и другите ти постове в темата, нещо те мъчи...
И с какво ще ми проверят интензитета ?
Какво допълнително монтирано нещо ще ми открият.
Ксенон кита се разкача точно за 5 минути, минава се преглед и пак се закача.
И ако мислиш че това е най-голямата болка на движението по пътищата... то си се заблудил.
Вместо да проверяват спирачки, гуми и окачване ще се занимават с фаровете.
И как мен никой не ме заслепява, просто щото си гледам у пътя а не в насрещно движещите се.
И на фабричния ксенон може да се сложи крушка 6000к , а и в момента излизат с 3900к фабрично

"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda

- deyan-enchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 24.05.2007
- Местоположение: квартала на младите
- Пол: Мъж
- Кара: малки котета на задната седалка
- Мечтае да кара: по-леко
- Детайли за колата: Черна скрап
Re: Краят на "модерните" фарове
Към настоящия момент и 1% от пунктовете за техн. прегледи нямат как да проверяват фаровете за интензитет.
"Наредбата" е НЕ изпълнима.
"Наредбата" е НЕ изпълнима.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.
- justboy
- Олдскул фен
-
- Мнения: 1142
- Регистриран на: 15.04.2008
- Местоположение: Техеран
- Пол: Мъж
- Кара: Строявайки пешеходците по тротоарит
- Мечтае да кара: E34 + s62 ]:)
Re: Краят на "модерните" фарове
Аз едно немога да разбера при всички шофьори с нерегулирани фарове, еле па при тия с ксенона, направо вадят очи...
Накрая ще си сложа едно ей такова на тавана да пържа всички, които карат така.

При цена ~ 2.50 за литър бензин, бива ли да не надеш 2-3 лв на фар за регулировка на машина. Поне на мен толкова ми взеха 2 лв на фар и 10-15 минути всичко на всичко.
Като си сложих ксенона, първата ми работа след това беше да отида на пункт да ми погледнат фаровете, казаха, че са в норма, никой не ми е присветвал, че заслепявам...
Та така де... 5-6 лева, срамота е...
Накрая ще си сложа едно ей такова на тавана да пържа всички, които карат така.

При цена ~ 2.50 за литър бензин, бива ли да не надеш 2-3 лв на фар за регулировка на машина. Поне на мен толкова ми взеха 2 лв на фар и 10-15 минути всичко на всичко.
Като си сложих ксенона, първата ми работа след това беше да отида на пункт да ми погледнат фаровете, казаха, че са в норма, никой не ми е присветвал, че заслепявам...
Та така де... 5-6 лева, срамота е...

E34, E38
- Leudi
- Потребител
-
- Мнения: 31
- Регистриран на: 5.09.2010
- Местоположение: с. Обнова, обл. Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: E90 316i М-Пакет; Golf 5 2.0 TDI
Re: Краят на "модерните" фарове
Тази новина не е много вярна. Голфа ми е със ксенон и минах преглед миналата сряда без проблем, даже ми предложиха да си регулирам фаровете на една разчертана стена.
Вярно е, че ксенона ми е сериен, но те дори не провериха това (а единствената разлика с китайския ксенон е малката емблемка на vw под крушките). Само щракна единия къси-дълги, а другия драсна в листчето ОК и айде прегледа минат.
Става въпрос за пункт към СБА, така че точно те би трябвало стриктно да следят за тази наредба.
Вярно е, че ксенона ми е сериен, но те дори не провериха това (а единствената разлика с китайския ксенон е малката емблемка на vw под крушките). Само щракна единия къси-дълги, а другия драсна в листчето ОК и айде прегледа минат.
Става въпрос за пункт към СБА, така че точно те би трябвало стриктно да следят за тази наредба.
Nope ... it's Chuck Testa !!!
- ms
-
-
- Мнения: 1825
- Регистриран на: 23.09.2005
- Местоположение: Варна, морето, сините вълни...
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф от Инголщат
Re: Краят на "модерните" фарове
justboy написа:Аз едно немога да разбера при всички шофьори с нерегулирани фарове, еле па при тия с ксенона, направо вадят очи...
Накрая ще си сложа едно ей такова на тавана да пържа всички, които карат така.
...
Ееее, как ми припомни... Преди години карах едно джипче с 6 фара на това място и се забавлявах с идиотите дето карат ВИНАГИ на дълги- аз му присветна да пусне късите- той не ебава... и тъй 2-3 пъти- писне ми и пусна тея на тавана... Всички скачаха с двата крака на спирачката- странно защо



- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Краят на "модерните" фарове
....сигурно да си угаси веждите , които ти вежливо си му опърлил 

- err0r
- Мечтае за Z3 M Coupe
-
- Мнения: 8695
- Регистриран на: 9.02.2003
- Местоположение: Сoфия
- Кара: '99 530dА Touring
Re: Краят на "модерните" фарове
martoto написа:Прав си, не знам дали заслепяваш но е очевидно че си променил конструктивно предвидените светлини и не си в необходимите норми.
Ето, да ти покажа, че НЕ заслепявам насрещно идващите и тези, които са пред мен. Снимката е от телефона, но ако се загледаш, ще видиш от къде минава светлинният сноп през страничната част на Аудито... на около 30 см от лявото огледало за обратно виждане.

Жалко, че 10 минути след като направих тази снимка, не успях да реагирам навреме... Исках да снимам лицето си, което бе осветено от фаровете на каращия зад мен бакшиш. Да видиш какво точно значат НЕрегулирани фарове с халогенни крушки и лупи.
Аз приключвам участието си в тая тема, щото ми е все тая. Направил съм светлините на колата си максимално ефективни и безопасни за условията, в които ги използвам. Докато се стигне до такъв закон, който да ме накара да ги махна, ще мине много време, през което първо ще се наложи задължителна (профилактична) инспекция на реглажа на фаровете, ще се оправят пътните ни настилки и бензинът ще стане 5 лв за литър.

- plradev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2377
- Регистриран на: 10.04.2008
- Местоположение: СА
- Кара: м си...
Re: Краят на "модерните" фарове
martoto написа:plradev написа:Бате,я кажи дали мога да карам така с китайския HID и дали заслепявам,че ако не одобриш ,веднага го свалям![]()
![]()
Готино обръщане. Ако си сменил фаровете с такива дето са проектирани за ксенон, сложил си автоматично регулиране (или си с нивомат), сложил си и система за измиване на фаровете и накрая си минал на реглаж на светлини в сервиз (не на тая същата гаражна врата
), тогава си напълно легален и с право може да се кефиш на готините си фарове. Направил си всичко това, нали?
Пак съм аз ,бате






- Борис_Малинов
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2163
- Регистриран на: 2.08.2007
- Местоположение: там,където белите мечки слизат на ръчна спирачка
- Пол: Мъж
- Кара: По-долу изброеното...
- Детайли за колата: F11 M550d , ///М3 EVO Sedan
...и едно лачено купенце Е-30 с м40б18.
Re: Краят на "модерните" фарове
Ето как трябва да светят фаровете,когато са идеално настроени!Ясно се вижда формата на светлинното петно.В десния край е сравнително по-високо и широко за да се осветявя банкета и съответно тротоара от пътното платно,докато в левия край е сравнително по-ниско за да не се заслепяват насрещно-движещите се автомобили.За голямо съжаление,голям процент от движещите се коли в бг. са с неправилно регулирани фарове.




Нещата, които притежаваме...всъщност притежават нас!
..., който не се учи от историята, е обречен да я повтори!
- Coulthard
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 691
- Регистриран на: 1.01.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: ше 325tds
- Мечтае да кара: e46 330xd
Re: Краят на "модерните" фарове

г-н Миланов широко Ви е около врата

П.С. 142 000 км пробег машала
Последна промяна Coulthard на 13 Мар 2011, 1:59, променена общо 1 път
- cucko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1688
- Регистриран на: 19.02.2008
- Местоположение: Павликени
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530d touring
Re: Краят на "модерните" фарове
Борис_Малинов написа:Ето как трябва да светят фаровете,когато са идеално настроени!Ясно се вижда формата на светлинното петно.В десния край е сравнително по-високо и широко за да се осветявя банкета и съответно тротоара от пътното платно,докато в левия край е сравнително по-ниско за да не се заслепяват насрещно-движещите се автомобили.За голямо съжаление,голям процент от движещите се коли в бг. са с неправилно регулирани фарове.
http://store.picbg.net/pubpic/32/3A/66c ... 05323a.jpg
По-нагоре това се опитвах да обясня-светлината няма нищо общо-жълта,бяла,синя щом е с разрешение за продажба значи се поставят!
Освен гореописаните важи и за добра видимост на знаците-който е карал с обикновенни крушки и е минал на ксенон на късите забелязва огромна разлика в отражението на знаците-изглеждат като нови и ти вадят очите да ги забележиш ясно

- павката
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5250
- Регистриран на: 12.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: ги да пият мента
- Мечтае да кара: за 6лв/100км
- Детайли за колата: не върви и не гори
Re: Краят на "модерните" фарове
аа тея в добрич са някъв странен модел шофери.нормално за тях е да карат на дълги през деня,да изпреварват без видимост,да се засилват все едно са на писта и т.н.
а иначе как да се регулират фарове,като врътките им са клеясали?значи трябват нови фарове,то ако има пари за тях,няма да се карат такива кенефи.
а иначе как да се регулират фарове,като врътките им са клеясали?значи трябват нови фарове,то ако има пари за тях,няма да се карат такива кенефи.
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: Краят на "модерните" фарове
Не са само в Добрич. И тука има идиоти дето карат прз деня на дълги и се питам, като вкл дългите и светва някакъв индикатор на табото, че си на дълги светлини. Не го виждат ли, нарочно ли, незнам. Ти му мигаш, ама няма никой. Според мен такива забрани са престараване. И сега има достатъчно законодателна основа да се регулира тази материя с фаровете. Мястото на срещата, пунктът за ГТП е проблема и последващия контрол от КАТ, ама на. Искат задължитено платен данък, а за нерегулиране фарове, с които можеш да убиеш някой, никой не се сеща. Типично по български. Не е изхода в създаването на безброй наредби и забрани за регулация, достатъчно е да използваме правилно и настоящите такива.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани