Правилният начин за покупка на употребяван автомобил?
Модератор: Общи модератори
45 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Правилният начин за покупка на употребяван автомобил?
Здравейте,
тъй като нямам опит в този тип начинание бих искал да ви попитам за някои основни неща. Очевидно искам да си купя употребявана кола (от България).
1). Къде е по-добре да гледам и защо: интернет или да се разхождам по автопазарите?
2). След като съм си избрал автомобила бих искал да се уверя, че това което ми е представено отговаря на действителността. Има ли лесен начин на място (без колата да се кара в сервиз) да разбера, че наистина двигателя е M57TUD30 201 к.с. например? Питам, защото много често гледам обяви в интернет на коли с нереални мощности например ... и не само. Изобщо има ли нещо, което сам мога да се уверя, че е така? До колкото знам по VIN могат да се определят някои неща. Къде точно се намира този VIN?
3). След като съм си избрал автомобила какъв е най-добрият начин да се провери в каква изправност е? Предполагам Дару Кар или Камор Ауто? Къде е по-добре, защо, какви услуги и цени предлагат?
4). Други основни неща, които могат да ми спестят главоболия?
За сега за това се сещам само...ако някой има време и желание да ме ориентира малко ще съм много благодарен.
поздрави
тъй като нямам опит в този тип начинание бих искал да ви попитам за някои основни неща. Очевидно искам да си купя употребявана кола (от България).

1). Къде е по-добре да гледам и защо: интернет или да се разхождам по автопазарите?
2). След като съм си избрал автомобила бих искал да се уверя, че това което ми е представено отговаря на действителността. Има ли лесен начин на място (без колата да се кара в сервиз) да разбера, че наистина двигателя е M57TUD30 201 к.с. например? Питам, защото много често гледам обяви в интернет на коли с нереални мощности например ... и не само. Изобщо има ли нещо, което сам мога да се уверя, че е така? До колкото знам по VIN могат да се определят някои неща. Къде точно се намира този VIN?
3). След като съм си избрал автомобила какъв е най-добрият начин да се провери в каква изправност е? Предполагам Дару Кар или Камор Ауто? Къде е по-добре, защо, какви услуги и цени предлагат?
4). Други основни неща, които могат да ми спестят главоболия?
За сега за това се сещам само...ако някой има време и желание да ме ориентира малко ще съм много благодарен.
поздрави
- ms
-
-
- Мнения: 1825
- Регистриран на: 23.09.2005
- Местоположение: Варна, морето, сините вълни...
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф от Инголщат
Re: Правилният начин за покупка на употребяван автомобил?
1: И в нета, и по автосалоните гледаш- не знаеш от кой храст ще изскочи заека, нали... Аз лично от някой автосалон трудно ще купя кола за повече от 2-2500лв. (разбирай някой кошник за работна да си купя дето да троша), по-скъпа само от собственик директно, а най-добре да се разходя до чужбина ако съм решил да набивам 10-15 бона за кола...
2: ВИН номера е номера на шасито- има го в документите и на табелки по колата... Най-проста проверка по ВИН (година, месец, тип на мотора) си правиш на http://www.realoem.com с въвеждане на последните 7 символа от ВИН-а- това е лесна работа дори и през телефона да се свърши...
3: Оторизирани сервизи/дилъри или твой доверен сервиз, където си сигурен, че си разбират от работата- в никой случай няма да ти струва сериозна проверка 10лв., готви един стотак... А не съм сигурен дали при дилъра ще ти стигнат...
4: Друго... Харесваш си модел: 1, 3, 5, 7, някой Х- не е важно в момента... Ориентираш се за мотор- бензин, печка, обем, коне, ръчка или автомат и решаваш кое ти подхожда... Като решиш каква искаш отваряш съответните подфоруми и четеш... и четеш... и пак четеш... Виждаш детски болести, чести дефекти, цени на части и ако има нещо неясно- питаш, няма да те изядат...
2: ВИН номера е номера на шасито- има го в документите и на табелки по колата... Най-проста проверка по ВИН (година, месец, тип на мотора) си правиш на http://www.realoem.com с въвеждане на последните 7 символа от ВИН-а- това е лесна работа дори и през телефона да се свърши...
3: Оторизирани сервизи/дилъри или твой доверен сервиз, където си сигурен, че си разбират от работата- в никой случай няма да ти струва сериозна проверка 10лв., готви един стотак... А не съм сигурен дали при дилъра ще ти стигнат...
4: Друго... Харесваш си модел: 1, 3, 5, 7, някой Х- не е важно в момента... Ориентираш се за мотор- бензин, печка, обем, коне, ръчка или автомат и решаваш кое ти подхожда... Като решиш каква искаш отваряш съответните подфоруми и четеш... и четеш... и пак четеш... Виждаш детски болести, чести дефекти, цени на части и ако има нещо неясно- питаш, няма да те изядат...
- ludiq1987
- Потребител
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: 5.11.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: чорапи у тех и маратонки вънка
- Мечтае да кара: E60 ///M5
Re: Правилният начин за покупка на употребяван автомобил?
Колега, ето малко информация. Не съм аз автор.
Какво да гледаме
На първо място, при огледа на кола не се гледа двигателя, а се оглежда купето. Не се гледат също покрива и капака, които обикновено са лъснати дори и при 15 годишните коли като нови, а най-уязвимите места. За оглед избирайте винаги светло и сухо време. Застанете първо отпред, после зад автомобила и го огледайте внимателно за пълна симетрия. Такава може да липсва поради сериозна катастрофа и усукване на купето, при което направо прекратявайте огледа. Ако единият фар или стоп е по-нов или различна марка, това също може да говори за ремонт след катастрофа, макар и да не е задължително. Помислете дали автомобилът не е пребоядисан, което най-добре се вижда при гумените уплътнения с боя на врати и прозорци, ръбове, болтове и драскотини. При оригинална боя, старият автомобил трябва да има отпред, драскотинки от малки камъчета на пътя. Обиколете отвсякъде колата и гледайте за ръжда и изгнило, най-вече по праговете, врати, капаци, калници и ръбове. Огледайте за леки охлузвания и драскотини, за китосване, различен цвят на боята и заварки. Всеки дефект отбелязвайте явно, поне с идея да ви бъде отбито от цената.
За състоянието на километража и съответно колко дълго и не по-маловажно - как е товарен двигателя, се съди също първоначално от купето, но отвътре. Влезте в колата и огледайте дали е чисто, не мирише и не е влажно. Изтрита шофьорска седалка или нов калъф върху нея и изтрити педали показват много километри дори и при изрядна чистота. Огледайте целостта на тапицерията и таблото. Седалките не трябва да се клатят, пробвайте и дали механизмите за настройка работят. Пробвайте предпазните колани. Вижте дали всички врати и стъкла се отварят и затварят отвън и отвътре. Дали всички електрически уреди работят. Замислете се за миризми и влага, предвестници на последващи проблеми. Погледнете багажника и капака му. Като цяло всичко това показва какъв е бил шофьора, който едва ли е мислил за продажбата докато е карал колата. Белезите по купето показват не само много километри, които няма да видите на километража, който със сигурност е превъртян, но и небрежна подръжка - нередовна смяна на масло и други части, каране с много форсиране и спирачки, градско каране и т.н. Една кола на 250 хиляди километра може да е много по-добра от друга, същия модел на 150 хиляди, така че километрите може да са само някакъв фактор, но не и определящ.
Огледайте джантите за удари в бордюри и грайфера на гумите, а не дали са измити или намазани с паста за гуми. На гумите има дата от вида 0512 (за декември 2005-та). Гумите трябва да са с еднаква шарка поне на ос. Грайферът на нови гуми е до 8-9 мм, под 4мм може да ви подхлъзнат в някоя локва и по-добре се замислете че ще ви трябват поне още 300лв. за смяна. Неравномерното износване на гумите може да е поради сериозни проблеми в окачването, макар че може и да е просто в резултат на каране с меки гуми или нерегулирана предница.
Отворете предния капак. Често търговците измиват двигателя, докато е по-добре да го видите след определен пробег. Първо погледнете дали няма счупени части, висящи такива или вързани с тел и какво ли не. Възможно е и някоя ценна част да е подменена точно преди продажбата, което да проличи по различната износеност. Външния вид на двигателя показва косвено и вътрешния му вид. Огледайте за течове от масло. На пробката на маслото не бива да има метални частици, което е изключително лош знак за двигателя. Задължително проверете за теч между мотора и скоростната кутия, което пък е лош знак за съединителя. Охладителната течност не трябва да има ръжда, мехурчета или да е тъмна. По двигателя и около него не трябва да има и друга слуз и каквито и да са течове. Черната спирачна течност също говори за занемарена поддръжка.
Запалете двигателя. Гледайте да е студен. Ако запалването има проблеми на студен двигател, търговецът може да го е притоплил преди огледа, което може да видите ако температурата се вдигне много бързо или пипайки го при отворен капак. Това важи особено за дизеловите двигатели, които по възможност е добре да изпитвате и при минусови температури. Послушайте шума на двигателя, да е равномерен, да не е остър, да няма звуци като свистене, драскане, потропване, дрънкане, неравномерност и т.н. Ослушайте се както на празен ход, така и при форсиране чак до червената зона на оборотомера. Двигателят да не подскача, което е признак за лошо закрепяне и може би скъсани тампони. Загледайте при форсиране за пушек отзад. Белият пушек е знак за навлизане на вода в двигателя, при изгорели гарнитури и уплътнения. Синият или тъмен пушек пък подсказва за изгаряне на масло. Погледнете и акумулатора, дали не е по-малък, стар и дали няма изтичане на киселина. Нов акумулатор е 100лв, но все пак. Огледайте и опипайте гумените уплътнения.
Загледайте се и в екстри като спойлери и спортни гуми. Те издават психиката на шофьор, който постоянно е натискал газта и товарил двигателя. Автомобил с малък двигател на много години също не е добре да се купува, тъй като тези двигатели са нормално доста натоварени и някои са с пробег до основен ремонт, дори около 100 хиляди км. При някои коли, като модели на VW, по-големите двигатели са дори дефорсирани за удължаване на живота им и в съчетание с добрия двигател може да изкарат 300-400 хиляди. Много големите двигатели пък имат другите познати проблеми като висок разход, скъпи ремонти, данъци и застраховки. Дизеловите двигатели са нормално с доста по-висок пробег от бензиновите и около 20% по-икономични, но ремонтът им е доста по-скъп.
При работа на двигателя, с времето от триенето на твърдите части, се образуват луфтове и компресията пада, което трябва да е индикатор за износването. Основен проблем обаче при проверка е, че търговците впръскват вещества в него, които запушват за кратко време всички луфтове. Компресията се вдига и дори и да си носите уред и я измерите, ако търговецът ви разреши да развъртате свещите, пак няма да видите колко е износен двигателя. На километража и на истории, като това че колата била на някоя баба и в гараж, е наивно да вярвате. Следователно, за пробега трябва да се досетите по износването и луфтове на други части - предница, кормило, амортисьори, купе и т.н. Малко вероятно, но възможно е да се опитат да ви излъжат и с по някоя година за датата на производство. Тя може да се провери по някои части като стъкла, пепелници и други. Ако се връщате у вас след огледа, може да вземете VIN номера и проверите по интернет, кога и къде е произведена колата и дали техническите и данни са тези изписани от търговеца.
Друго което може да проверите на място е превключване на скоростите да става леко и без хъркане. Спрете вниманието си и на съединителя и дали не издава някакъв звук като тропане, драскане или скърцане. Може да проверите и дали съединителят "приплъзва" и е за смяна лесно, като го отпуснете рязко - двигателят трябва да изгасне веднага, може и с подскачане на купето, но без приплъзване на съединителя. Ако водите приятел, проверете заедно всички светлини, ако не, накарайте търговеца да ги превключва от вътре. Може да проверите и амортисьорите. Те имат за цел да противодействат на ресъорите, които биха вибрирали без тях многократно като отпусната отведнъж пружина. При натиск на купето и разклащане, затихването трябва да стане след една-две вибрации. Ако при каране минете през дупка или бабуна, не трябва да изпитате неприятно чувство.
Добре е ако може да погледнете колата и отдолу. Смяната на изгнило гърне и ауспух е скъпа. Отдолу може да видите и за ръжда, удари, както и при липса на симетричност в окачванията за сериозни произшествия на колата.
Ако сте доволен при всичко това, можете да настоявате за известно тестово каране на автомобила. Карайте с отворени прозорци и продължавайте да следите нещата които изброихме, като добавяте нови. Оставете при бавна скорост и на равен път, колата да се движи сама без въртене на волана, при което тя не трябва да отива на нито една страна. Предницата не бива да "плува", а да е стабилна. При поне 50км/ч изпробвайте спирачките. Ако спирачките са ABS, се натискат само един път и не трябва да блокират или занасят колата до спиране. Това е момент да проверите и съединителя, чиято смяна е много скъпа. Просто опитайте да тръгнете на по-висока от първа скорост или дори на ръчна спирачка. Ако съединителят превърти или колата не потегли подобно на предишната ви кола, направо оставяйте колата. Може да видите дали двигателят има мощност при катерене или тръгване и ускоряване от място. Направете завои на място и в двете посоки с навито кормило докрай. Вслушвайте се постоянно за нетипични шумове от двигателя, купето, скоростите, съединителя и ходовата част.
В последствие може да уговорите и преглед на колата в сервиз.
Тук са описани твърде много неща, за които дори и вие едва ли ще имате нерви да проверявате при всеки оглед. Когато знаете какво да гледате обаче, някои неща за определена кола много бързо ще ви се набият на очи. Не се бойте да закупите и кола с поправими дефекти. Без такива едва ли ще намерите карана кола и то на приемлива цена. При показ на забелязаните дефекти имате и силни козове да свалите цената. Да го кажем направо - преговорите са едно състезание между купувача и продавача, при което първият изрежда всички недостатъци, а втория - всички предимства на колата. Това е една неприятна обективна необходимост, с която трябва да се примирите. Поне не е необходимо двете страни да изпадат долу и се достига до човешка неприязън от едната страна към дугата.
Какво да сменим първоначално
След купуване на колата, задължително сменете веднага маслото с масления филтър и ангренажния ремък, евентуално с ангренажната ролка. Проверете и сменете ако е необходимо и въздушния и горивния филтър.
Добре е също да смените антифриза, който може да е стар и да има много долята вода. Сменете и спирачната течност. Тя трябва да се сменя на 2-3 години, но повечето хора не го правят при което сменят после по спешност спирачна помпа и т.н. Огледайте и опипайте всички гумени уплътнения. Смяната и затягането им е лесно, но един теч на вода или бензин може да ви донесе страхотни проблеми - да ви остави на пътя, да ви блокира двигателя, да ви запали, ако е теч на гориво и т.н.
Сменете стария акумулатор и изтърканите гуми, особено ако зимата наближава.
Добре е да се замислите и за смяна на амортисьорите. Ако считате да карате колата примерно 5 години, по-добре ги сменете веднага и ползвайте едно по-удобно и надеждно окачване, вместо да чакате авария на пътя, поемайки друсанията по пътищата с тялото и бъбреците си. Същата тактика може да приложите и за части, като гърне и ауспух, свещи и кабели, скъсани тампони, термостат и други.
На завоя заляга, конете яко напряга, задницата бяга - към мантинелата посяга...
- goguma
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 247
- Регистриран на: 27.07.2010
- Местоположение: София
- Кара: '09 E92 N47; '08 E60 N53B30
- Мечтае да кара: 911 Turbo S
- Детайли за колата: RIP E39 2010-2019 :(
Re: Правилният начин за покупка на употребяван автомобил?
Не искам да ти сецвам ентусиазма, колега, но аз кола от България не бих си купил. Тук колите масово са трошки, купувани най-често от морги в чужбина, задължително с превъртяни километражи, и най-често катастрофирали, и замазани след белята. А тук ги продават с табелки 'Чисто нова'; 'Всички екстри'; 'Реални километри' и т.н. Просто не си струва ядовете, няма начин да си купиш кола от БГ, и после да не хвърлиш поне 2-3 бона за оправяне на проблеми.
Аз лично си взех моята кола от Мюнхен, точно след преминат TUV, и да чукна на дърво, засега нямам ядове. Това го казвам с идеята, че ако си решил да набиваш сериозна сума, както е споменал колегата, е по-добре да отидеш и да си купиш колата от чужбина. Ако на теб не ти се ходи, има хора които се занимават с това, и могат да свършат работата вместо теб.
Съжалявам, че звуча така песимистично, но за мен това е реалността. И аз като теб бях ентусиаст когато си търсих кола, обиколих пазара на Горубляне, даже и до Дупница отскочих. Ама Бога ми, не видях кола, която да има над 100 000 километра пробег. Аз не мога да разбера за такива баламурници ли ни имат тези търговци. Една-едничка кола над 100 000 километра не видях, и всичките били 'реални' - то 20-годишна кошница, едвам си стои на колелата, поне на милион километра, ама нашите хитреци врътнали и продават - просто не става. А за какви автомобили и уникални продажби ми разказаха хора вътре в бизнеса с коли втора употреба - просто не мисля да отварям темата точно тук. Накрая отидох в Германия и така си реших проблема.
Знам, че това не беше точният съвет, който очакваше, но така стоят нещата /поне за мен/. Все пак не искам да казвам, че няма читави коли и у нас. Но просто процентът е не повече от 2-3%. И то говорим за коли, които ще си купиш директно от продавача, защото през автокъщи е абсурд. Там има не повече от 1% читави коли.
Ако има търговци с коли втора употреба тук във форума - нека не се обиждат, просто изразявам мнение, на базата на мои наблюдения. Във всяко стадо има черни овци, не е задължително всички да са такива.
Поздрави, и успех с покупката.
ПС: не ни сподели какво точно БМВ искаш, за да те ориентираме поне малко
Иначе за въпросите, които си попитал, колега ти е отговорил доста коректно. В добавка - VIN-ът можеш да го видиш като отвориш предния капак - на основата на амортисьора е отпечатан целият VIN. 
Аз лично си взех моята кола от Мюнхен, точно след преминат TUV, и да чукна на дърво, засега нямам ядове. Това го казвам с идеята, че ако си решил да набиваш сериозна сума, както е споменал колегата, е по-добре да отидеш и да си купиш колата от чужбина. Ако на теб не ти се ходи, има хора които се занимават с това, и могат да свършат работата вместо теб.
Съжалявам, че звуча така песимистично, но за мен това е реалността. И аз като теб бях ентусиаст когато си търсих кола, обиколих пазара на Горубляне, даже и до Дупница отскочих. Ама Бога ми, не видях кола, която да има над 100 000 километра пробег. Аз не мога да разбера за такива баламурници ли ни имат тези търговци. Една-едничка кола над 100 000 километра не видях, и всичките били 'реални' - то 20-годишна кошница, едвам си стои на колелата, поне на милион километра, ама нашите хитреци врътнали и продават - просто не става. А за какви автомобили и уникални продажби ми разказаха хора вътре в бизнеса с коли втора употреба - просто не мисля да отварям темата точно тук. Накрая отидох в Германия и така си реших проблема.
Знам, че това не беше точният съвет, който очакваше, но така стоят нещата /поне за мен/. Все пак не искам да казвам, че няма читави коли и у нас. Но просто процентът е не повече от 2-3%. И то говорим за коли, които ще си купиш директно от продавача, защото през автокъщи е абсурд. Там има не повече от 1% читави коли.
Ако има търговци с коли втора употреба тук във форума - нека не се обиждат, просто изразявам мнение, на базата на мои наблюдения. Във всяко стадо има черни овци, не е задължително всички да са такива.
Поздрави, и успех с покупката.
ПС: не ни сподели какво точно БМВ искаш, за да те ориентираме поне малко


- VesoPesa
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4028
- Регистриран на: 18.01.2007
- Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
- Пол: Мъж
- Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
- Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo
Re: Правилният начин за покупка на употребяван автомобил?
Първо и единствено правило при закупуване на кола от България:
НЕ СИ КУПУВАЙТЕ КОЛА ОТ БЪЛГАРИЯ!!!
НЕ СИ КУПУВАЙТЕ КОЛА ОТ БЪЛГАРИЯ!!!
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Правилният начин за покупка на употребяван автомобил?
Да - идеално е да си купиш кола от Мемед или Правишан , ама в Германия .
За коли от "авто търговци" съм съгласен че неблъскани няма, но си има и достатъчно гледани коли и тук в БГ , само че човека е склонен да се раздели с тях за "съответната сума" която е поне 30% над "качваш се и караш" от Горубляне .
Моя съвет за 10-12 годишна кола е - ръчка , бензин , седан - това поне малко предполага , че колата не е сцепена от каране . Дизели преди е имало само по един-два модела от серия и който ги е купувал , не е било за ходене до супермаркета . Отделно има един вагон неща които могат са склонни да се развалят .
Също е близо до акъла , че 530Д комби не е въртяла по 20к на година а едно 328ци не е щадено .
Сега разхода на бензинов 6так е стабилен , но има достатъчно добри ГИта и майстори , та който върти много , може да си реши проблема (а има и Метан ...)
Държа да отбележа , че това са лични мнение и впечатления и не искам да ги налагам на никой - ако някой прецени , че има нещо вярно хубаво , ако не - просто да подмине пост
За коли от "авто търговци" съм съгласен че неблъскани няма, но си има и достатъчно гледани коли и тук в БГ , само че човека е склонен да се раздели с тях за "съответната сума" която е поне 30% над "качваш се и караш" от Горубляне .
Моя съвет за 10-12 годишна кола е - ръчка , бензин , седан - това поне малко предполага , че колата не е сцепена от каране . Дизели преди е имало само по един-два модела от серия и който ги е купувал , не е било за ходене до супермаркета . Отделно има един вагон неща които могат са склонни да се развалят .
Също е близо до акъла , че 530Д комби не е въртяла по 20к на година а едно 328ци не е щадено .
Сега разхода на бензинов 6так е стабилен , но има достатъчно добри ГИта и майстори , та който върти много , може да си реши проблема (а има и Метан ...)
Държа да отбележа , че това са лични мнение и впечатления и не искам да ги налагам на никой - ако някой прецени , че има нещо вярно хубаво , ако не - просто да подмине пост

- Владо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2381
- Регистриран на: 24.07.2006
- Местоположение: 02..., +3592...
- Пол: Мъж
- Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
- Мечтае да кара: още по-бавно
- Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD
Re: Правилният начин за покупка на употребяван автомобил?
ходиш и гледаш:
нет на телефона и сайт за проверка по вин;
всичко да работи, а не "тук малко има да оправиш";
да пали, да работи, да превключва, да върви, да спира - без проблеми;
да ти изглежда добре;
ако си събрал 10 000 за кола, дай 3-4 000 макс... ако имаш много пари, дай 10к макс за кола - има и по-важни работи от едни ламарини в тоя живот;
не си купувай нищо с номер по-висок от 39... много компромисно 46, ама много!
успех
нет на телефона и сайт за проверка по вин;
всичко да работи, а не "тук малко има да оправиш";
да пали, да работи, да превключва, да върви, да спира - без проблеми;
да ти изглежда добре;
ако си събрал 10 000 за кола, дай 3-4 000 макс... ако имаш много пари, дай 10к макс за кола - има и по-важни работи от едни ламарини в тоя живот;
не си купувай нищо с номер по-висок от 39... много компромисно 46, ама много!
успех

- Bavarcho
- Пантерчо
-
- Мнения: 4700
- Регистриран на: 16.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: WBS нов внос
- Мечтае да кара: Е30 от скъпите
Re: Правилният начин за покупка на употребяван автомобил?
VesoPesa написа:Първо и единствено правило при закупуване на кола от България:
НЕ СИ КУПУВАЙТЕ КОЛА ОТ БЪЛГАРИЯ!!!
А защо?
Май не ти се продава комбито

Като почнете с тея теми... хората коли от магазина си купуват и след месец айде в сервиза защото нещо се се сбангиосало, вие за 20 годишни коли се вайкате. Нали след година, две, три ще я продадеш тая кола и ще си вземеш следващата и после следващата...

- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Правилният начин за покупка на употребяван автомобил?
Дизелова 330Д за 10 000 е почти невъзможно или ще е на тотален риск , да не говорим че само каското ще е над 1000 лева ...
- VesoPesa
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4028
- Регистриран на: 18.01.2007
- Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
- Пол: Мъж
- Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
- Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo
Re: Правилният начин за покупка на употребяван автомобил?
Bavarcho написа:VesoPesa написа:Първо и единствено правило при закупуване на кола от България:
НЕ СИ КУПУВАЙТЕ КОЛА ОТ БЪЛГАРИЯ!!!
А защо?
Май не ти се продава комбитоКато е на БГ табели и е карана в БГ да не е по-лоша...
Като почнете с тея теми... хората коли от магазина си купуват и след месец айде в сервиза защото нещо се се сбангиосало, вие за 20 годишни коли се вайкате. Нали след година, две, три ще я продадеш тая кола и ще си вземеш следващата и после следващата...
Честно казано грам не ми се продава, тая нощ даже санувах че един човек идва да я гледа и реши да го купува, а аз взех че го изгоних

Иначе Българите сме си селяндури и грам не пазим, в последно време от както имам по-сериозен поглед над нещата които сменят и с какво ги сменят се убеждавам все повече и повече в това

Малко са хората като мен, които може да не излязат никъде 2 седмци като имат затруднения с парите, за да съберат за най-добрите части за колата. Не казвам че ги няма, ама ще е огромен късмет да попаднеш на такъв.

Да не говорим че голяма част от БМВ "ентусиастите" БМВ-то грам не им е по джоба и взимат най-евтиното на пазара като части, съответно и най-боклуците

- Alpina_fanatic
-
-
- Мнения: 25
- Регистриран на: 23.12.2010
- Пол: Мъж
Re: Правилният начин за покупка на употребяван автомобил?
VesoPesa написа:Първо и единствено правило при закупуване на кола от България:
НЕ СИ КУПУВАЙТЕ КОЛА ОТ БЪЛГАРИЯ!!!
+1


- emil_shumanov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 170
- Регистриран на: 24.06.2009
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i
Re: Правилният начин за покупка на употребяван автомобил?
Според мен темата е напълно излишна. Както има хубави коли в Германия така има и в България. До сега съм сменил няколко коли и единствено ама напълно недоволен останах от колата от Германия докарана от познат. След това си купих кола от Дупница и карах без проблем 4 години, от горубляне също съм купувал кола и съм нямал проблем. В момента карам Е39 също от ГОРУБЛЯНЕ и три години нямам никакъв проблем освен консумативи по окачването, но по наще пътища е разбираемо. Така, че дали от България или от Таджикистан колата си е кола и според мен се гледа състоянието на самата кола не от къде е. Ако някой изка да няма нищо за пипване по колата си купува чисто нова в ГАРАНЦИЯ.
- Воденичаров
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 754
- Регистриран на: 20.08.2007
- Местоположение: Бургас
- Кара: e65
Re: Правилният начин за покупка на употребяван автомобил?
VesoPesa написа:Bavarcho написа:VesoPesa написа:Първо и единствено правило при закупуване на кола от България:
НЕ СИ КУПУВАЙТЕ КОЛА ОТ БЪЛГАРИЯ!!!
А защо?
Май не ти се продава комбитоКато е на БГ табели и е карана в БГ да не е по-лоша...
Като почнете с тея теми... хората коли от магазина си купуват и след месец айде в сервиза защото нещо се се сбангиосало, вие за 20 годишни коли се вайкате. Нали след година, две, три ще я продадеш тая кола и ще си вземеш следващата и после следващата...
Честно казано грам не ми се продава, тая нощ даже санувах че един човек идва да я гледа и реши да го купува, а аз взех че го изгоних![]()
Иначе Българите сме си селяндури и грам не пазим, в последно време от както имам по-сериозен поглед над нещата които сменят и с какво ги сменят се убеждавам все повече и повече в това![]()
Малко са хората като мен, които може да не излязат никъде 2 седмци като имат затруднения с парите, за да съберат за най-добрите части за колата. Не казвам че ги няма, ама ще е огромен късмет да попаднеш на такъв.![]()
Да не говорим че голяма част от БМВ "ентусиастите" БМВ-то грам не им е по джоба и взимат най-евтиното на пазара като части, съответно и най-боклуците
Факта, че си седиш 2 седмици вкъщи, за да си оправиш колата означава, че и на теб бмв-то не ти е по джоба.
И като почнете така да слагате нещата под общ знаменател... направо нямам думи. Българите не поддържат колите, италианците не сменят масло, русите жени са тъпи!
ПП: Само искам да отбележа, че колите внесени от някои западно европейски държави ръждясват доста. Италия не е сред тях.
- Alpina_fanatic
-
-
- Мнения: 25
- Регистриран на: 23.12.2010
- Пол: Мъж
Re: Правилният начин за покупка на употребяван автомобил?
Воденичаров написа:...Българите не поддържат колите, италианците не сменят масло, русите жени са тъпи!
Факт!


- VesoPesa
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4028
- Регистриран на: 18.01.2007
- Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
- Пол: Мъж
- Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
- Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo
Re: Правилният начин за покупка на употребяван автомобил?
Воденичаров написа:...
Факта, че си седиш 2 седмици вкъщи, за да си оправиш колата означава, че и на теб бмв-то не ти е по джоба.
...
Ми всеки има трудни моменти, ако си чел внимателно даже моето се продава в момента

Колкото до общия знаменател, има и изключения, ама са адски редки

45 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани