Тодор Дунев специално за motorsport.bg
Модератор: Общи модератори
1 мнение
• Страница 1 от 1
- ///Jonny
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 122
- Регистриран на: 1.07.2010
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
Тодор Дунев специално за motorsport.bg
Интересно интервю на Тошко, относно новият сезон и целите в "King of Europe"
Отново финансовата криза спъва всичко

Здравейте приятели, както ви обещахме в новата ни рубрика „Попитай състезател“ ще задаваме вашите въпроси към нашите автомобилни състезатели в директно видео-интервю. Първият ни гост е пилот, който многократно е печелил Българския пистов шампионат, а през 2010 стана и крал на дрифта в европейския дрифт шампионат „King of Europe“. Вероятно вече се досещате, че до мен стои Тодор Дунев, здравей Тошко.
Добро утро.
Участието ти в „King of Europe“ провокира огромен интерес сред българската аудитория и голямата част от въпросите, които получихме, бяха свързани с плановете ти за тази година. Какво включва календара ти за 2011?
Купата на Тодор Дунев за първото място в "King of Europe" 2010 (снимка: Десислава Чочева)
Ами, малко ще разочаровам феновете, така ще започна. Но плановете, които имахме, да вземем участие в D1, това е официалния формула дрифт шампионат в Щатите тази година най-вероятно няма да се случат тъй като отново сме възпрепятствани финансово. Винаги това е бил основният проблем на автомобилния спорт, обезпечаването на една програма. Аз много се надявах с тази титла да получа и някаква сериозна подкрепа от спонсорите, но за съжаление в ситуацията, в която се намираме в България, аз също прекрасно разбирам каква е тя и не мога и да се сърдя на никого. Опитахме тук, опитахме там – наистина, трудно е. Всеки казва криза е, нормално е. Затова предпочетохме, с баща ми взехме решение, тази година да бъде година на улягането, малко да върнем газта. Аз съм човек, който обича да си извърви постепенно стъпките и стъпалата да ги изкача бавно, но славно. Затова мисля, че тази година основно ще се съсредоточим в мероприятията на „King of Europe“ отново. Най-вероятно 2 или 3 кръга, които са по-близо до България, които са по-нискобюджетни. Това е Крагуевац в Сърбия, тъй като там става най-хубавото, най-интересното състезание. Да, много хора биха казали защо пък точно Сърбия – там наистина се получава една страхотна атмосфера от публиката, събират се близо 6-7 хиляди човека на този плац на Фиат завода. Наистина е много много хубаво състезание, аз имам много хубави спомени оттам и мисля тази година да го посетя. И евентуално писта Серес отново, май месец, която знаете, тя е близо до нас. Просто само и само поддържане на формата. Паралелно с това мислим да работим по този заветен 600 коня автомобил, който все още си го сънувам. Той е в гаража, но все още не е готов. Надявам се да го разработим на едно добро ниво, така че да бъде конкурентноспособен в Америка.
А можеш ли да ни разкажеш малко повече за него, отново ли е Нисан?
Абсолютно да. За мене винаги дрифт автомобила би бил японски автомобил. Не мога да си представя BMW примерно, не искам да обиждам марката, но специално BMW все пак за мен е една лимузина кола, която е за съвсем други цели. Според мен дрифта е започнал от Япония и би трябвало японският автомобил да бъде най-добрият. Което между другото за мен лично е най-голямата победа тази година, защото най-отгоре има един Нисан и отдолу има много BMW-та.
Двата състезателни автомобила на Тодор Дунев, задния в разработка (Снимка: Десислава Чочева)
Според календара на „King of Europe“ предстои да видим и един кръг в България. Можеш ли да ни разкажеш нещо повече, къде и как ще се състои събитието?
Тук не мога да кажа абсолютно нищо конкретно. Само ще кажа, че не спираме да работим. Да, всеки казва „нормално е така да кажете“, но наистина е така. Имаме административни проблеми, имаме финансови проблеми, имаме всякакви видове проблеми. Тук искам да окуража малко феновете на този спорт в България. Ако кралят на Европа или „King of Europe“ не направи всичко възможно за това този кръг да се състои в България, мисля, че никой друг няма да може да го направи. И затова мисля, че хората могат да вярват в това нещо и ще направим всичко възможно за това този кръг да се състои. Къде ще бъде – най-вероятно в София, но това са последващи проблеми, които най-вероятно ще решим не много трудно. Затова, нека имаме търпение. Предполагам състезанието ще бъде някъде септември-октомври, ще направим всичко възможно със сигурност да го има.
А как върви развитието на „King of Bulgaria“, можеш ли да ни изнесеш малко детайли „от кухнята“?
Отново същите проблеми. Докато не се намери адекватна финансова подкрепа, този шампионат според мен ще просъществува много трудно. Досега всичко сме правили на абсолютно наши разноски. Всичко с баща ми, което заработим тук в сервиза и от нашата дейност като цяло сме буквално вкарвали в този шампионат. За съжаление нашите сили по някое време свършват и не можем да продължаваме да наливаме в нещо, което наистина няма никаква продуктивност. Без финансова подкрепа от спонсори много трудно би се случило това нещо. Тук искам да кажа, че идеята за „King of Europe“ също в някаква степен. може би 80% много ни мотивира. Защото едно такова мероприятие би евентуално възвърнало една финансова инвестиция. Обезпеченост би направило евентуално за шампионата „King of Bulgaria“. Това е и нашата идея. Фактически с едно такова състезание „King of Europe“, тъй като то е една добра марка и се продава доста добре, на базата на финансите, които успеем да съберем от него, да обезпечим Българския шампионат. Това е нашата идея.
А сега малко за историята ти в дрифта. Разкажи ни кога и как започна да се състезаваш?
Ами, това се случи 2008-ма година. 2-3 години преди това започнах да подготвям автомобила, който е зад мен. Той беше абсолютно серийна кола, закупен тук от България. Леко, леко, със средства, които съм припечелвал тук от сервиза, това, което съм изкарал с двете си ръце, чистосърдечно мога да го кажа. Това е автомобил, който общо взето в началния си стадий на развитие сме го направили с моето семейство – аз и жена ми, така да се каже. В последствие се включи и баща ми, тъй като той имаше известни проблеми, заради които не можеше в момента да обърне внимание на това нещо. Но в последствие се включи доста адекватно и подготвихме вече абсолютно професионален автомобил, през 2009-та година, зимата, з който вече аз стартирах в Гърция, на писта Серес. И след това в „king of Europe“. Мога да кажа, че 2008-ма година е една много бурна за мен, тъй като нямах спортни постижения, все още бях в прехода писта-дрифт, но пък мисля, че този преход при мен стана сравнително бързо. И не загубих почти никакво време и мисля, че нещата се случиха много бързо. Затова пак казвам, мисля, че тази година добрия вариант е аз малко да върна газта и евентуално за 2012-та живот и здраве да покажем всичко от себе си отново.
Въпреки всичко, участието ти в Българския пистов шампионат все още силно вълнува феновете. Получихме цял дъжд от въпроси дали имаш намерение да се завръщаш към него, какво се случва с Поршето, с което печелеше титли?
Естествено, на всеки състезател, на когото бих казал, че не ми се кара писта, мсиля, че няма да ми повярва. Естествено, хронометърът е едно много точно средство, което дава много точни резултати и абсолютно адекватно казва къде се намираш ти. А дрифта е малко субективен спорт. Нещата са доста по-различни и тук е момента да кажа, че наистина ми се кара. От друга страна, говорим за писта. Категорично отхвърлям варианта за Българския пистов шампионат, тъй като аз вече тук съм се състезавал повече от 3-4 години и мисля, че това ниво, което съм постигнал като лично мое развитие и постижение, от това повече няма как да бъда по-добър и да постигна някакви по-големи неща. Тук се поставя въпроса както в края на 2007-ма с баща ми седнахме на масата и си зададохме въпроса „Какво правим за другата година?“. Но пак ще кажа, отиваме към следващо развитие. За този автомобил, Поршето, неговото нормално развитие е Порше спортс къп, това е официалната Порше купа на Германия. За съжаление там стартираме от едни 5000 евро, за състезание. И автоматично това убива всички видове желания и мечти. Но пък аз се надявам, че някой слънчев ден може да се вземе такова участие в Германия. Не е невъзможно – автомобилът не иска хляб, не иска вода, той си е в гаража. Мисля, че можем да му намерим едно достойно представяне и в Германия.
И последният ни читателски въпрос е въпрос, задаван и на Кеичи Цучия, легендарният дрифт крал. Какво е за теб дрифта?
За мен дрифтът е нещо различно. Като ескалирам нещата от пистов шампионат към дрифт според мен дрифтът е по-висшия пилотаж. Много хора биха ме погледнали с недоверие, но наистина дрифтът не е лек спорт. Там в рамките на 30 секунди, някъде толкова е един рън, трябва да покажеш максималното от себе си. Просто стартираш и трябва да бъдеш на сантиметър от предния автомобил. Това те смачква психически. Това е проблема при дрифта, тъй като нямаш никакво време за „warm-up“, за загрявка, просто той не е такъв спорт. Докато при пистовия шампионат винаги има вариант да стартираш с някакво темпо, тактика, имаш време да реагираш, имаш време да направиш промяна в своята езда, така че пак да достигнеш до успеха. Докато при дрифта стартираш и всичко е абсолютно на максимум. Поради което за мен дрифта в момента е най-висшия пилотаж в автомобилния спорт.

Тук можете да видите и самото видео-интервю : http://www.youtube.com/watch?v=H_lQ1Nd3AsQ
Източник : http://motorsport.bg/
Отново финансовата криза спъва всичко


Здравейте приятели, както ви обещахме в новата ни рубрика „Попитай състезател“ ще задаваме вашите въпроси към нашите автомобилни състезатели в директно видео-интервю. Първият ни гост е пилот, който многократно е печелил Българския пистов шампионат, а през 2010 стана и крал на дрифта в европейския дрифт шампионат „King of Europe“. Вероятно вече се досещате, че до мен стои Тодор Дунев, здравей Тошко.
Добро утро.
Участието ти в „King of Europe“ провокира огромен интерес сред българската аудитория и голямата част от въпросите, които получихме, бяха свързани с плановете ти за тази година. Какво включва календара ти за 2011?
Купата на Тодор Дунев за първото място в "King of Europe" 2010 (снимка: Десислава Чочева)
Ами, малко ще разочаровам феновете, така ще започна. Но плановете, които имахме, да вземем участие в D1, това е официалния формула дрифт шампионат в Щатите тази година най-вероятно няма да се случат тъй като отново сме възпрепятствани финансово. Винаги това е бил основният проблем на автомобилния спорт, обезпечаването на една програма. Аз много се надявах с тази титла да получа и някаква сериозна подкрепа от спонсорите, но за съжаление в ситуацията, в която се намираме в България, аз също прекрасно разбирам каква е тя и не мога и да се сърдя на никого. Опитахме тук, опитахме там – наистина, трудно е. Всеки казва криза е, нормално е. Затова предпочетохме, с баща ми взехме решение, тази година да бъде година на улягането, малко да върнем газта. Аз съм човек, който обича да си извърви постепенно стъпките и стъпалата да ги изкача бавно, но славно. Затова мисля, че тази година основно ще се съсредоточим в мероприятията на „King of Europe“ отново. Най-вероятно 2 или 3 кръга, които са по-близо до България, които са по-нискобюджетни. Това е Крагуевац в Сърбия, тъй като там става най-хубавото, най-интересното състезание. Да, много хора биха казали защо пък точно Сърбия – там наистина се получава една страхотна атмосфера от публиката, събират се близо 6-7 хиляди човека на този плац на Фиат завода. Наистина е много много хубаво състезание, аз имам много хубави спомени оттам и мисля тази година да го посетя. И евентуално писта Серес отново, май месец, която знаете, тя е близо до нас. Просто само и само поддържане на формата. Паралелно с това мислим да работим по този заветен 600 коня автомобил, който все още си го сънувам. Той е в гаража, но все още не е готов. Надявам се да го разработим на едно добро ниво, така че да бъде конкурентноспособен в Америка.
А можеш ли да ни разкажеш малко повече за него, отново ли е Нисан?
Абсолютно да. За мене винаги дрифт автомобила би бил японски автомобил. Не мога да си представя BMW примерно, не искам да обиждам марката, но специално BMW все пак за мен е една лимузина кола, която е за съвсем други цели. Според мен дрифта е започнал от Япония и би трябвало японският автомобил да бъде най-добрият. Което между другото за мен лично е най-голямата победа тази година, защото най-отгоре има един Нисан и отдолу има много BMW-та.
Двата състезателни автомобила на Тодор Дунев, задния в разработка (Снимка: Десислава Чочева)
Според календара на „King of Europe“ предстои да видим и един кръг в България. Можеш ли да ни разкажеш нещо повече, къде и как ще се състои събитието?
Тук не мога да кажа абсолютно нищо конкретно. Само ще кажа, че не спираме да работим. Да, всеки казва „нормално е така да кажете“, но наистина е така. Имаме административни проблеми, имаме финансови проблеми, имаме всякакви видове проблеми. Тук искам да окуража малко феновете на този спорт в България. Ако кралят на Европа или „King of Europe“ не направи всичко възможно за това този кръг да се състои в България, мисля, че никой друг няма да може да го направи. И затова мисля, че хората могат да вярват в това нещо и ще направим всичко възможно за това този кръг да се състои. Къде ще бъде – най-вероятно в София, но това са последващи проблеми, които най-вероятно ще решим не много трудно. Затова, нека имаме търпение. Предполагам състезанието ще бъде някъде септември-октомври, ще направим всичко възможно със сигурност да го има.
А как върви развитието на „King of Bulgaria“, можеш ли да ни изнесеш малко детайли „от кухнята“?
Отново същите проблеми. Докато не се намери адекватна финансова подкрепа, този шампионат според мен ще просъществува много трудно. Досега всичко сме правили на абсолютно наши разноски. Всичко с баща ми, което заработим тук в сервиза и от нашата дейност като цяло сме буквално вкарвали в този шампионат. За съжаление нашите сили по някое време свършват и не можем да продължаваме да наливаме в нещо, което наистина няма никаква продуктивност. Без финансова подкрепа от спонсори много трудно би се случило това нещо. Тук искам да кажа, че идеята за „King of Europe“ също в някаква степен. може би 80% много ни мотивира. Защото едно такова мероприятие би евентуално възвърнало една финансова инвестиция. Обезпеченост би направило евентуално за шампионата „King of Bulgaria“. Това е и нашата идея. Фактически с едно такова състезание „King of Europe“, тъй като то е една добра марка и се продава доста добре, на базата на финансите, които успеем да съберем от него, да обезпечим Българския шампионат. Това е нашата идея.
А сега малко за историята ти в дрифта. Разкажи ни кога и как започна да се състезаваш?
Ами, това се случи 2008-ма година. 2-3 години преди това започнах да подготвям автомобила, който е зад мен. Той беше абсолютно серийна кола, закупен тук от България. Леко, леко, със средства, които съм припечелвал тук от сервиза, това, което съм изкарал с двете си ръце, чистосърдечно мога да го кажа. Това е автомобил, който общо взето в началния си стадий на развитие сме го направили с моето семейство – аз и жена ми, така да се каже. В последствие се включи и баща ми, тъй като той имаше известни проблеми, заради които не можеше в момента да обърне внимание на това нещо. Но в последствие се включи доста адекватно и подготвихме вече абсолютно професионален автомобил, през 2009-та година, зимата, з който вече аз стартирах в Гърция, на писта Серес. И след това в „king of Europe“. Мога да кажа, че 2008-ма година е една много бурна за мен, тъй като нямах спортни постижения, все още бях в прехода писта-дрифт, но пък мисля, че този преход при мен стана сравнително бързо. И не загубих почти никакво време и мисля, че нещата се случиха много бързо. Затова пак казвам, мисля, че тази година добрия вариант е аз малко да върна газта и евентуално за 2012-та живот и здраве да покажем всичко от себе си отново.
Въпреки всичко, участието ти в Българския пистов шампионат все още силно вълнува феновете. Получихме цял дъжд от въпроси дали имаш намерение да се завръщаш към него, какво се случва с Поршето, с което печелеше титли?
Естествено, на всеки състезател, на когото бих казал, че не ми се кара писта, мсиля, че няма да ми повярва. Естествено, хронометърът е едно много точно средство, което дава много точни резултати и абсолютно адекватно казва къде се намираш ти. А дрифта е малко субективен спорт. Нещата са доста по-различни и тук е момента да кажа, че наистина ми се кара. От друга страна, говорим за писта. Категорично отхвърлям варианта за Българския пистов шампионат, тъй като аз вече тук съм се състезавал повече от 3-4 години и мисля, че това ниво, което съм постигнал като лично мое развитие и постижение, от това повече няма как да бъда по-добър и да постигна някакви по-големи неща. Тук се поставя въпроса както в края на 2007-ма с баща ми седнахме на масата и си зададохме въпроса „Какво правим за другата година?“. Но пак ще кажа, отиваме към следващо развитие. За този автомобил, Поршето, неговото нормално развитие е Порше спортс къп, това е официалната Порше купа на Германия. За съжаление там стартираме от едни 5000 евро, за състезание. И автоматично това убива всички видове желания и мечти. Но пък аз се надявам, че някой слънчев ден може да се вземе такова участие в Германия. Не е невъзможно – автомобилът не иска хляб, не иска вода, той си е в гаража. Мисля, че можем да му намерим едно достойно представяне и в Германия.
И последният ни читателски въпрос е въпрос, задаван и на Кеичи Цучия, легендарният дрифт крал. Какво е за теб дрифта?
За мен дрифтът е нещо различно. Като ескалирам нещата от пистов шампионат към дрифт според мен дрифтът е по-висшия пилотаж. Много хора биха ме погледнали с недоверие, но наистина дрифтът не е лек спорт. Там в рамките на 30 секунди, някъде толкова е един рън, трябва да покажеш максималното от себе си. Просто стартираш и трябва да бъдеш на сантиметър от предния автомобил. Това те смачква психически. Това е проблема при дрифта, тъй като нямаш никакво време за „warm-up“, за загрявка, просто той не е такъв спорт. Докато при пистовия шампионат винаги има вариант да стартираш с някакво темпо, тактика, имаш време да реагираш, имаш време да направиш промяна в своята езда, така че пак да достигнеш до успеха. Докато при дрифта стартираш и всичко е абсолютно на максимум. Поради което за мен дрифта в момента е най-висшия пилотаж в автомобилния спорт.

Тук можете да видите и самото видео-интервю : http://www.youtube.com/watch?v=H_lQ1Nd3AsQ
Източник : http://motorsport.bg/
Mariyan Tashev Aerial Productions
1 мнение
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани