Защо не е хубаво да се натиска докрай газта при студен старт

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 546
Регистриран на: 31.03.2009
Пол: Мъж
Кара: го по тъч линията на живота..

Re: Защо не е хубаво да се натиска докрай газта при студен старт

Мнение от M3 E92 » 05 Апр 2011, 0:46

Зимата при -15 градуса, работа на празен ход, 50 минути на едно място (заседнал в едни преспи) - 10 литра дизел :lol: Естествено климатикът поддържаше температура от 22 градуса :dunno:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: Защо не е хубаво да се натиска докрай газта при студен старт

Мнение от steeN » 05 Апр 2011, 1:00

интересно. на студено числата стават много забавни явно ;)
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 606
Регистриран на: 14.12.2008
Местоположение: София
Кара: E30

Re: Защо не е хубаво да се натиска докрай газта при студен старт

Мнение от zzuzi » 05 Апр 2011, 1:23

Тия 1-2 литра/час може да са на загрял двигател,ама зимата на студен е доооста повече.При мен миналата зима 1,6 експериментално за 1/2 час ми изхарчи около 2 литра и малко.
Изображение Изображение

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Защо не е хубаво да се натиска докрай газта при студен старт

Мнение от alx » 05 Апр 2011, 4:12

Една подробност. Температурата на водат а е без значение. Важното е температурата на маслото.. А тя стига работна стойност (около 90-95 градуса) доста след като водата е стигнала работна температура... Може да са 5-10 минути след като водата е загряла...

Аз лично паля като е студена, чакам 2-3 минути или поне докато паднат оборотите и карам леко до към 2-3к оборота докато водата се стопли на 100% и няколко минути след това започвам да карам нормално.

Не е голяма философия...
алекс
трабант 601с
разни други возила

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 247
Регистриран на: 27.07.2010
Местоположение: София
Кара: '09 E92 N47; '08 E60 N53B30
Мечтае да кара: 911 Turbo S
Детайли за колата: RIP E39 2010-2019 :(

Re: Защо не е хубаво да се натиска докрай газта при студен старт

Мнение от goguma » 05 Апр 2011, 8:44

Аз пък съм чувал, че не е хубаво да се форсира на студен двигател, защото може да си повредиш клапаните много лошо. Те си издържат на много високи температури без проблем, но не издържат на големи амплитуди. Тоест трябва постепенно да се награвят. А пък ако изфорсираме и рязко повишим температурата в цилиндрите, клапаните може да се пропукат. По същата схема се износват и другите части на двигателя, но клапаните най-много страдат.

Някой да ме подкрепи в разсъжденията? :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2377
Регистриран на: 10.04.2008
Местоположение: СА
Кара: м си...

Re: Защо не е хубаво да се натиска докрай газта при студен старт

Мнение от plradev » 05 Апр 2011, 8:48

steeN написа:
plradev написа:...


въпрос на принципи. всеки да прай квото си иска. а пък саждите колко са теоретични се вижда като погледнеш първия разглобен двигател. няма проблеми, производителите на добавки за чистене на дюзи и те трябва да печелят ;)

Първия разглобен двигател съм го виждал в училище преди 15 години някъде ,а след това още колко са били ,нямам си на идея. Колкото до саждите и чистенето на дюзите,тука нали караме на едни от най-качествените горива в света и няма ментета свещи,кабели,масла и други консумативи за колите ни ,та явно работата на място след студен старт е причината за окаяното състояние на автопарка в бг ... :yes: Както каза ,въпрос на принципи .Аз притеснения нямам от това ,че не потеглям веднага след палене и всеки има пълното право да експлоатира автомобила си както прецени за добре ;)
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1415
Регистриран на: 5.06.2008

Re: Защо не е хубаво да се натиска докрай газта при студен старт

Мнение от Peter Angelov » 06 Апр 2011, 1:29

Alpina_fanatic написа:Я феновете не икономията да кажат колко ще изгори една кола ако работи един час на място :paranoid:


2.00-2.7 л. все пак зависи какво е запалено...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 309
Регистриран на: 28.07.2008
Местоположение: Бургас

Re: Защо не е хубаво да се натиска докрай газта при студен старт

Мнение от r3s1s74nc3 » 06 Апр 2011, 2:22

А сега по-важния вьпрос :lol: Защо някой хора имат навика пьрво да трьгнат леко напред , преди да трьгнат назад , ако тькмо е запалена колата ?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1003
Регистриран на: 14.12.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: дърто Е30
Мечтае да кара: моята си,ама с неограничен бюджет

Re: Защо не е хубаво да се натиска докрай газта при студен старт

Мнение от SPEED_GABROVO » 06 Апр 2011, 3:47

r3s1s74nc3 написа:А сега по-важния вьпрос :lol: Защо някой хора имат навика пьрво да трьгнат леко напред , преди да трьгнат назад , ако тькмо е запалена колата ?

Защото влиза зор задната. :mhihi: .Не знам ,но баща ми го прави винаги това,за късмет. :dunno:
BMW не е просто марка автомобили,а начин на живот.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5250
Регистриран на: 12.11.2006
Пол: Мъж
Кара: ги да пият мента
Мечтае да кара: за 6лв/100км
Детайли за колата: не върви и не гори

Re: Защо не е хубаво да се натиска докрай газта при студен старт

Мнение от павката » 06 Апр 2011, 7:59

:mhihi: това беше от тея поверия,че трябва първото движение на автомобила да е напред,за да няма проблеми по пътя
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2499
Регистриран на: 23.06.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: сребърна звезда
Мечтае да кара: RAUH

Re: Защо не е хубаво да се натиска докрай газта при студен старт

Мнение от kiko » 06 Апр 2011, 9:07

SPEED_GABROVO написа:
r3s1s74nc3 написа:А сега по-важния вьпрос :lol: Защо някой хора имат навика пьрво да трьгнат леко напред , преди да трьгнат назад , ако тькмо е запалена колата ?

Защото влиза зор задната. :mhihi: .Не знам ,но баща ми го прави винаги това,за късмет. :dunno:

хах и мен баща ми така ме е учил,като паля и ако давам на зад първо леко на 1ва,и аз не знам защо ама от време на време го правя
пс.иначе по темата един колега разправя така,най обичам сутрин като запаля да тегля една стружка на двигателя :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Re: Защо не е хубаво да се натиска докрай газта при студен старт

Мнение от ивчо3 » 06 Апр 2011, 10:01

plradev написа:Я некой да ме открехне защо не е хубаво колата да работи на празен ход на място 2-3-5 мин преди да потегля,че ми стана интересно ... :mhihi:

Ми не е хубаво, като не ти стигат пари за гориво, удря в разхода. :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Re: Защо не е хубаво да се натиска докрай газта при студен старт

Мнение от ивчо3 » 06 Апр 2011, 10:19

kiko написа:
SPEED_GABROVO написа:
r3s1s74nc3 написа:А сега по-важния вьпрос :lol: Защо някой хора имат навика пьрво да трьгнат леко напред , преди да трьгнат назад , ако тькмо е запалена колата ?

Защото влиза зор задната. :mhihi: .Не знам ,но баща ми го прави винаги това,за късмет. :dunno:

хах и мен баща ми така ме е учил,като паля и ако давам на зад първо леко на 1ва,и аз не знам защо ама от време на време го правя
пс.иначе по темата един колега разправя така,най обичам сутрин като запаля да тегля една стружка на двигателя :mhihi:

Този навик го имат шофьорите, които сега са над 50 годишни :mhihi: . На старите соц коли жигули, москвич, варшава и много други задната скорост по правило влиза трудно, а в нередки случаи скоростите хрущят и зъбните колела се износват бързо, дори на някои коли без синхронизатори на първа скорост се потегля трудно, такива като уаз, газ, зил и т.н. трябва да се синхронизират доколкото може оборотите на двигателя с тези на входящия вал и с двойно амбриране се превключват предавките.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Re: Защо не е хубаво да се натиска докрай газта при студен старт

Мнение от ивчо3 » 06 Апр 2011, 10:29

plradev написа: или просто си драпате макарите преди да потеглите...

Който си има, ще драпа, :mhihi: , сега ще те налазят фенките и ще те обвинят в сексизъм :mhihi: . Според една от директивите на европарламента, обвиненият в сексизъм подлежи на съдебно производство. :mhihi:

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Re: Защо не е хубаво да се натиска докрай газта при студен старт

Мнение от Dimitroff » 06 Апр 2011, 10:34

ивчо3 - толкова ли ти е трудно да обединиш 3те си мнения в 1 ??

П.с. Тази тема ... нали знаете към къде се е запътила ??

ПредишнаСледваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook