Спиране без съединител - може ли да се повреди двигателя?
Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD
- DrivinGGoD
- The Ultimate Driver
- Мнения: 4709
- Регистриран на: 23.04.2002
- Местоположение: в света на motorsport-a
- Пол: Мъж
- Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
- Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
- Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci
Re: Спиране без съединител - може ли да се повреди двигателя?
Там нещата са мноооого по-различни... Няма време за двойно... В никакъв случай... Само междинна газ, за да не тръгне да се пързаля задницата и то колкото и да се стараеш не винаги става точно да синхронизираш оборотите на коляновия вал и кардана... Но шанс... За това едни са по-добри от други, а ние още се учим...
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Re: Спиране без съединител - може ли да се повреди двигателя?
Малко залитнахме от темата, но тук нещата вече опират до навици и обстоятелства...
В единия случай
DrivinGGoD написа:Няма време за двойно... В никакъв случай... Само междинна газ, за да не тръгне да се пързаля задницата
Наистина това е достатъчно, но като цяло считам, че при възможност двойното оказва по-добър ефект върху трансмисията, ако въобще някой днес толкова го е грижа за нея.
Споделям това от личен опит, тъй като с времето постепенно отвикнах от "двойния амбреаж" и в ежедневието само подавам междинна газ "изглаждане" на тласъците и малко гъзария, но в момента, в който се качих на камион (голям и стар), настана една мъка... няма сваляне на предавки, но то там вече е друго.
- ge_a
- Е30 IS Crasher
- Мнения: 2252
- Регистриран на: 13.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е30 М42Б18, E61 M54B25
Re: Спиране без съединител - може ли да се повреди двигателя?
(bubsa) написа: Карам камиони и коли от доста време
Колега недей да ми обясняваш точно тези неща Много добре правя разликата и от опит ти казвам,че по-добър ефект се постига с двойно и подаване на газ.С Хел енд тоя изравняваш оборотите ушким и си чупиш съединителя,а ако си го правиш както хората(става точно за същото време)и си постигаш всички плюсове от цялата операция
Опитай по двата начина и сподели как е по-добре ако искаш
Точно защото предположих, че караш камион за това ти казах и да помислиш или да почетеш кое какво е и за какво се ползва, за това ти казах и че са две различни неща и се ползват за различни неща, ама ти твърди си решил, че знаеш ще те оставя още малко да помислиш
П.С. И аз карам камион, ама също така съм и автомобилен състезател
Най-обичам да вадим теловете на гумите !!!
- (bubsa)
- старши ентусиаст
- Мнения: 2104
- Регистриран на: 17.01.2009
- Местоположение: София-Коньовица
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: Спиране без съединител - може ли да се повреди двигателя?
ge_a написа:(bubsa) написа: Карам камиони и коли от доста време
Колега недей да ми обясняваш точно тези неща Много добре правя разликата и от опит ти казвам,че по-добър ефект се постига с двойно и подаване на газ.С Хел енд тоя изравняваш оборотите ушким и си чупиш съединителя,а ако си го правиш както хората(става точно за същото време)и си постигаш всички плюсове от цялата операция
Опитай по двата начина и сподели как е по-добре ако искаш
Точно защото предположих, че караш камион за това ти казах и да помислиш или да почетеш кое какво е и за какво се ползва, за това ти казах и че са две различни неща и се ползват за различни неща, ама ти твърди си решил, че знаеш ще те оставя още малко да помислиш
П.С. И аз карам камион, ама също така съм и автомобилен състезател
Щом си автомобилен състезател бъди така добър да разясниш малко на нас обикновенните шофьори ако ще се почувстваш по-добре.
Явно не искаш да вникнеш в това което пиша и това си е.
- cargo22
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 225
- Регистриран на: 3.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: bmw 316 84г. м10б18
- Мечтае да кара: на рали съзтезание :)
Re: Спиране без съединител - може ли да се повреди двигателя?
(bubsa) написа:С Хел енд тоя изравняваш оборотите ушким и си чупиш съединителя,а ако си го правиш както хората(става точно за същото време)и си постигаш всички плюсове от цялата операция
Опитай по двата начина и сподели как е по-добре ако искаш
А кое?, ако става като хората, става за същото време, че не разбрах, двойното амбреиране е доста бавна техника и безмислена от към гледна точка на скорост. А това дали ще векуваш с тоя двигател и тея скорости си е личен избор. Няма как да караш екстремно и да разчиташ да гониш максимум и да седнеш да пазиш до толко СКК.
Натискаш, изключваш, пускаш съединителя, натискаш, включваш скорост, подаваш газ, отпускаш съединителя.
Това ще е такова помпане на педала при тия скорости, че неам думи, да не говорим до какво може да доведе едно недонатиснато съединителче и опит за включване на скорост и си аут от състезанието, или направо се пребиваш някъде.
- (bubsa)
- старши ентусиаст
- Мнения: 2104
- Регистриран на: 17.01.2009
- Местоположение: София-Коньовица
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: Спиране без съединител - може ли да се повреди двигателя?
Не се съобразих,че тука сте само пилоти
- mercrullz
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 64
- Регистриран на: 5.09.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: шестак
Re: Спиране без съединител - може ли да се повреди двигателя?
r3s1s74nc3 написа:хубаво е и след като си на свободна и трьгнеш да спираш , да си пуснеш и чистачките , за по голямо вьздушно сьпротивление
двигателя няма да се прецака много ясно , но колегите са прави с това ,че нямаш пълен контрол над колата.
- balcanbas
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 106
- Регистриран на: 21.11.2009
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: е39 528i;ML320;E46CI B28TU
- Мечтае да кара: F10
- Betrayer
- Мнения: 96
- Регистриран на: 13.07.2008
- Местоположение: Банкя
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E9 CSL Batmobile
Re: Спиране без съединител - може ли да се повреди двигателя?
и това всичко в раздел "Майсторско шофирене"
"With power up to 321hp and a six speed gearbox, the EVO will launch from 0-100km/h for 5,4sec and nudge with 260km/h on the German autoban!"
Re: Спиране без съединител - може ли да се повреди двигателя?
///ivanE30 написа:попринцип преди години когато карах курсовете моя инструктор голям философ от старата школа ми набиваше нон стоп нещо в главата което помня и до днес.
винаги когато спираш трябва да си с включена скорост, така имаш контрол над колата и в непредвидена ситуация може по лесно да реагираш, дефакто твоито е голяма грешка.
не да си освободиш колата от скорост и да спираш само със спирачката а трябва да връщаш предавките
Напълно съм съгласен с колегата ///ivanE30и аз съм на този принцип.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Спиране без съединител - може ли да се повреди двигателя?
Нищо нема да му стане на двигателя, ама не е хич ефективно да се спира така. Свикни да връщаш предавки, да изравняваш обороти, да видиш колко по-добре е. При добро изравняване на обороти нито съединителя ще износиш, отделно ще ползваш по-малко спирачки, демек ще изкараш с тях повече, и т.н. А тва за в града, че тоя като види че не ти светят стоповете може да се засили и да те удари, си е вярно. Но се лекува с heel&toe И колкото и странно да звучи на някои хора, че тия техники не са удобни и практични в градски условия... свикне ли човек няма никакви проблеми, затруднения, и каквото и да било. А най-хубавото е, че така се кара правилно Такова нещо като спиране на неутрална няма, за тва послушайте колегата по-горе, дето даде примера с 40 тонния товар по баир надолу. Ако не сега, то в някоя подобна ситуация ще се убедите за какво иде реч, и как трябва да се кара.
- nikolay_pz
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 166
- Регистриран на: 17.10.2009
- Пол: Мъж
Re: Спиране без съединител - може ли да се повреди двигателя?
няма никакви проблеми - както си свикнал така си го прави, но май на скорост е по-добре , така ме е учил инструктора и аз все не го правех :Д
- Lattri
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 213
- Регистриран на: 14.04.2008
- Местоположение: Bulgaria
- Кара: 320i M Пакет, е39
- Мечтае да кара: е39 - сбъдната
Re: Спиране без съединител - може ли да се повреди двигателя?
Вие пратихте темата в съвсем друга посока и както винаги взехте да се правите на интересни. Идеята на човека е ако спира на скорост дали това ще има някаква вреда на двигателя? Честно казано мисля, че няма да има почти никакъв проблем, нито нещо сериозно ще му стане а просто по бързо ще се съкрати живота му. Сметнете колко време нон-стоп може да работи един мотор в 2-3 хиляди оборота да кажем и колко време ще работи като е на празен ход 500-600 оборота. За да вникнем в проблема трябва да разберем какво е оборот? Това е пълен кръг на завъртане. Понеже някой може да не ме разбере давам пример: Когато една жена Ви направи една свирка това е един оборот. Колкото повече свирки ви прави толкова по добре (много обороти). В един момент тя вече е станала майсторка (разработила се е като мотор от многото въртене) на фелациото и Ви върши перфектна работа. Нека кажем, че продължава да прави същото нещо години наред. Устните и ще се напукат, ще и се изтърка и езика и няма да функционира толкова добре както е правила преди. Същото нещо е и с двигателя на една кола.
Консумативи като дискове, накладки и т.н. са много по маловажни отколкото двигателя на една кола. Другото нещо, което колегите по горе спомехаха е спирането с връщане на предавки. Нека кажем, че се движите с 50 км/ч и върнете от четвърта на втора предавка. Нека си представим също, че в този момент зад вас в непосредствена близост кара някой заплес, който няма да усети как неочаквано намаляте скоростта си и Ви (го) натресе отзад. Всичко това заради подаването на червен светлинен сигнал идващ от задните ви стопове няколко секунди по късно. Ами ако при същата ситуация спрете без да връщате предавките и подадете светлинния сигнал 3 секунди по рано? Тогава можеби ще дадете достатъчно време на джиБа зад вас да реагира и да спре успешно. Замислете се малко над няколко такива ситуации и решете как ще карате.
Консумативи като дискове, накладки и т.н. са много по маловажни отколкото двигателя на една кола. Другото нещо, което колегите по горе спомехаха е спирането с връщане на предавки. Нека кажем, че се движите с 50 км/ч и върнете от четвърта на втора предавка. Нека си представим също, че в този момент зад вас в непосредствена близост кара някой заплес, който няма да усети как неочаквано намаляте скоростта си и Ви (го) натресе отзад. Всичко това заради подаването на червен светлинен сигнал идващ от задните ви стопове няколко секунди по късно. Ами ако при същата ситуация спрете без да връщате предавките и подадете светлинния сигнал 3 секунди по рано? Тогава можеби ще дадете достатъчно време на джиБа зад вас да реагира и да спре успешно. Замислете се малко над няколко такива ситуации и решете как ще карате.
По какво се познава добрия шофьор? По броя мухи на страничните прозорци.
- cargo22
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 225
- Регистриран на: 3.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: bmw 316 84г. м10б18
- Мечтае да кара: на рали съзтезание :)
Re: Спиране без съединител - може ли да се повреди двигателя?
Lattri написа:Консумативи като дискове, накладки и т.н. са много по маловажни отколкото двигателя на една кола. Другото нещо, което колегите по горе спомехаха е спирането с връщане на предавки. Нека кажем, че се движите с 50 км/ч и върнете от четвърта на втора предавка. Нека си представим също, че в този момент зад вас в непосредствена близост кара някой заплес, който няма да усети как неочаквано намаляте скоростта си и Ви (го) натресе отзад. Всичко това заради подаването на червен светлинен сигнал идващ от задните ви стопове няколко секунди по късно. Ами ако при същата ситуация спрете без да връщате предавките и подадете светлинния сигнал 3 секунди по рано? Тогава можеби ще дадете достатъчно време на джиБа зад вас да реагира и да спре успешно. Замислете се малко над няколко такива ситуации и решете как ще карате.
Само дето, при спиране със скоростите се използва и спирачката едновремено, а не секунди по късно. За да дадеш повече време на тоя отдзад се прави, като спреш максимално близо до обекта пред теб, въпреки, че носи риск хем да те натресът изодзадзе, хем и отпред, само дето в единя случай може да е доста по леко или въобще да не те наковат.
Re: Спиране без съединител - може ли да се повреди двигателя?
При спиране задължителноо на скорост. За автомобили с предно е още по задължително защото е мн по трудно да блокираш предните колела. Съединител натискаш точно в последния момент преди да загасне колата.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани