Затягане на глава М52B28S1
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- LUBO 555
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 641
- Регистриран на: 19.09.2010
- Местоположение: Madrid-Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 528i
- Мечтае да кара: комбайн в парламента
Затягане на глава М52B28S1
Здравейте,колеги!
Питам за начина на затягане,защото в тиса пише:40Nm +90º+90º
Така ми заминаха 2 резби на блока.
На белешката,която дойде с гарнитурата,пише 35Nm +90ºназад+35Nm+90º+90º
Сега купих един комплект helicoil и там идват 15 резби,така,че ще навия и 14те,за да си нямам ядове при затягането.Притеснява ме,че тия резби са около 10-12мм(дълги),а болтовете влизат около 30мм в блока.Дали няма да е по-добре да вкарам по 2 във всяка дупка или вече като контакта ще е м/у стомана и стомана(с алуминиев блок съм) щe e достатъчно?
П.С. Гледах в търсачката и там пишеше същото 40Nm+90º+90º,но като имаме в предвид,че гарнитурата е направена по поръчка+0,30мм,за да се компенсира остърганото(0,30мм) при фрезирането на главата....Що маааму стара на гарнитурата бе написан друг начин на затягане?????Сигурно за това,че е по-дебела?????А и това с затягане и връщане назад......направо скапва резбите(особено алуминиевите)
Другото въпростче е,гарнитурата и няма нищо след като е била затегната веднъж.Без да е пален мотора.Или вече е смачката и т.н.?
Питам за начина на затягане,защото в тиса пише:40Nm +90º+90º
Така ми заминаха 2 резби на блока.
На белешката,която дойде с гарнитурата,пише 35Nm +90ºназад+35Nm+90º+90º
Сега купих един комплект helicoil и там идват 15 резби,така,че ще навия и 14те,за да си нямам ядове при затягането.Притеснява ме,че тия резби са около 10-12мм(дълги),а болтовете влизат около 30мм в блока.Дали няма да е по-добре да вкарам по 2 във всяка дупка или вече като контакта ще е м/у стомана и стомана(с алуминиев блок съм) щe e достатъчно?
П.С. Гледах в търсачката и там пишеше същото 40Nm+90º+90º,но като имаме в предвид,че гарнитурата е направена по поръчка+0,30мм,за да се компенсира остърганото(0,30мм) при фрезирането на главата....Що маааму стара на гарнитурата бе написан друг начин на затягане?????Сигурно за това,че е по-дебела?????А и това с затягане и връщане назад......направо скапва резбите(особено алуминиевите)
Другото въпростче е,гарнитурата и няма нищо след като е била затегната веднъж.Без да е пален мотора.Или вече е смачката и т.н.?
- worker
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 143
- Регистриран на: 11.07.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 525tds
- Мечтае да кара: M3 E30
- LUBO 555
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 641
- Регистриран на: 19.09.2010
- Местоположение: Madrid-Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 528i
- Мечтае да кара: комбайн в парламента
Re: Затягане на глава М52B28S1
Благодаря за отговора 

- NAPSTERS
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 3.03.2006
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото запали
Re: Затягане на глава М52B28S1
със въпросните резби съм правил няколко блока... няма мърдане , болта се къса , обаче резбата немърда. ма с тия наште пласмасови ( алуминиеви ) мотори е така
истината е в чугуна
.


- LUBO 555
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 641
- Регистриран на: 19.09.2010
- Местоположение: Madrid-Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 528i
- Мечтае да кара: комбайн в парламента
Re: Затягане на глава М52B28S1
чудех се,няма ли някаква таблица да се види на колко кг отговарят тия 2 завъртания на 90º.Щото днес като затягах главата,на края на първите 90º бяха 75Nm.На вторите 90 нямах нерви за експерименти с динамометричния.Направо топките ми се бяха качили в гърлото.Викам си:Ей са шъ кай тряс.Ама издържа пущината
Като гледам из интернет то почти всички бензинки са по на 7,1-7,8 кг,пък тва бавареца още 90º му турили

Като гледам из интернет то почти всички бензинки са по на 7,1-7,8 кг,пък тва бавареца още 90º му турили
- worker
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 143
- Регистриран на: 11.07.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 525tds
- Мечтае да кара: M3 E30
Re: Затягане на глава М52B28S1
Нормално на около 9-10кг. би трябвало да приключва стягането на таз тиква.
- Svetlio
- Потребител
-
- Мнения: 34
- Регистриран на: 11.02.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 523i
- Мечтае да кара: не мечтае
Re: Затягане на глава М52B28S1
Двете допълнителни затягания не се ли правят след определен пробег?
- LUBO 555
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 641
- Регистриран на: 19.09.2010
- Местоположение: Madrid-Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 528i
- Мечтае да кара: комбайн в парламента
Re: Затягане на глава М52B28S1
Svetlio написа:Двете допълнителни затягания не се ли правят след определен пробег?
През 15 мин.Да се охладят малко болтовете
Но на гарнитурата имаше друга формула.В нея имаше една фаза на връщане 90º назад,но аз с тоя алуминиев блок я пропуснах.
Експерименти вече само в къщи и само с газирана вода

- NikiNikolov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
Re: Затягане на глава М52B28S1
нищо не се връща бре хора
стягате на 35-40 нютона, или колкото е дадено,
почивате 30 мин. и стягате допълнително на 90 градуса
вторите 90 гр. минимум след 3 часа, най-добре на другия ден
но, истината е в перфектно почистване на дупките на болтовете от влязлото масло или антифриз там
за чугуна съм напълно съгласен с мнението по горе
така стягам главата с новата гарнитура, и досега съм нямал проблеми
стягате на 35-40 нютона, или колкото е дадено,
почивате 30 мин. и стягате допълнително на 90 градуса
вторите 90 гр. минимум след 3 часа, най-добре на другия ден
но, истината е в перфектно почистване на дупките на болтовете от влязлото масло или антифриз там
за чугуна съм напълно съгласен с мнението по горе
така стягам главата с новата гарнитура, и досега съм нямал проблеми
- LUBO 555
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 641
- Регистриран на: 19.09.2010
- Местоположение: Madrid-Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 528i
- Мечтае да кара: комбайн в парламента
Re: Затягане на глава М52B28S1
Може да почиваш и толкова щом искаш.Колкото повече,толкова по-добре.Аз само казвам какво пишеше на етикета на гарнитурата.За дупките на блока и почистването им,си прав.Само ще добавя да си капнете малако масълце м/у главата на болта и шайбата,щото на вторите 90º почва едно пукане,че направо изтръпваш
- kamendc
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 234
- Регистриран на: 16.07.2009
- Местоположение: София
- Кара: X1 E84 25xd; E60 525d LCI Auto
Re: Затягане на глава М52B28S1
колега, ако имаш време, сподели какъв е този helicoil.
на мен преди време така ми се бяха преебали три резби на блока. майстора вика - мога да ти го направя, ще разпробия по-широка дупка, ще навия резба с метчик, и ще сложа нови по-дебели болтове.
аз реших да го бракувам блока и си взех направо двигател М52В28, но ми е интересно дали става добре и по този начин.
на мен преди време така ми се бяха преебали три резби на блока. майстора вика - мога да ти го направя, ще разпробия по-широка дупка, ще навия резба с метчик, и ще сложа нови по-дебели болтове.
аз реших да го бракувам блока и си взех направо двигател М52В28, но ми е интересно дали става добре и по този начин.
- LUBO 555
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 641
- Регистриран на: 19.09.2010
- Местоположение: Madrid-Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 528i
- Мечтае да кара: комбайн в парламента
Re: Затягане на глава М52B28S1
kamendc написа:колега, ако имаш време, сподели какъв е този helicoil.
на мен преди време така ми се бяха преебали три резби на блока. майстора вика - мога да ти го направя, ще разпробия по-широка дупка, ще навия резба с метчик, и ще сложа нови по-дебели болтове.
аз реших да го бракувам блока и си взех направо двигател М52В28, но ми е интересно дали става добре и по този начин.
После ще слеза до колата,че там остана комлекта(80евра) да му щракна една снимка
Това са едни резбички,които са като пружинки.Или,за да ме разбереш като я погледнеш,вътрешния и размер е М10х1,50,а външния М12х1,50.В комплекта идва свредло 10,4мм+ метчик 12мм(аз го мерих с шублера и ми излезе 11,7,щото ме заинтригува,че на него пише М10

Идва също един ударник,накрая да счупиш водача и един друг инструмент,с който навиваш резбичката на мястото и.
Тук може да го видиш
http://youtu.be/RFYa6sjhh_E
- NikiNikolov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
Re: Затягане на глава М52B28S1
Дам, това е добро с тия резбо - вложки, ама те са консуматив и бързо свършват, от къде ще си набавя нови после, освен от странство ? Иначе това с дрелката и метчика е до болка познато и практикувано. Поздрави.
- LUBO 555
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 641
- Регистриран на: 19.09.2010
- Местоположение: Madrid-Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 528i
- Мечтае да кара: комбайн в парламента
Re: Затягане на глава М52B28S1
NikiNikolov написа:Дам, това е добро с тия резбо - вложки, ама те са консуматив и бързо свършват, от къде ще си набавя нови после, освен от странство ? Иначе това с дрелката и метчика е до болка познато и практикувано. Поздрави.
Тук са по 50 цента бройката във всяка железария

- NAPSTERS
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 3.03.2006
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото запали
Re: Затягане на глава М52B28S1
http://zimber-tools.com/avto-instrument ... 1-bgs.html ето за това става въпрос, тествано е няма мърдане. на снимката са по малко резбите, иначе в комплекта са 24 броя.
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: darkrak12