Охладителна с-ма на 525D. Работна температура.
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
59 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
- adovet
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3729
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Охладителна с-ма на 525D. Работна температура.
Колега може да разглобиш цялата охладителна с-ма ако искаш и да почистиш всичко и резултата ще е пак съшият. Провери си виското както ти казах по горе. Като се включи се чува доста ясно и не се вкарвай в някакви приключения 

- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Охладителна с-ма на 525D. Работна температура.
Веднъж на около 2 години трябва да се чистят радиаторите! Натрупва се много мръсотия в радиаторите и буквално се запушват. Каквото ще да е виското, ако не може да минава въздух през радиатора ролята му се елиминира.

- adovet
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3729
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Охладителна с-ма на 525D. Работна температура.
Ivo_Borisov написа:Веднъж на около 2 години трябва да се чистят радиаторите! Натрупва се много мръсотия в радиаторите и буквално се запушват. Каквото ще да е виското, ако не може да минава въздух през радиатора ролята му се елиминира.
Чудно само къде го прочетохте това.

Re: Охладителна с-ма на 525D. Работна температура.
Не виждам смисъл виското да се мъчи при положение че температурата трябва да стои 88-92 градуса. Настъпват жеги, а с това и температурата на двигателя ще е висока - постоянно да се включва виското не е решение. Измий радиаторите, прегледай за спуквания, сложи добавка вътре и остави да поработи на място. Ако си решил да го смъкваш можеш да го промиеш отвътре с разтвор (оцет и сода, но виж допълнително в google как са точно - вътре всичко да кипне и да нямаш съмнения за него, защото и на мен не ми се вярваше че ще е от него, ама..). Виското трябва да се включва рядко (особенно извънградско ептен рядко трябва да се включва).
enjoy life and drink cold beer
Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Охладителна с-ма на 525D. Работна температура.
adovet написа:Ivo_Borisov написа:Веднъж на около 2 години трябва да се чистят радиаторите! Натрупва се много мръсотия в радиаторите и буквално се запушват. Каквото ще да е виското, ако не може да минава въздух през радиатора ролята му се елиминира.
Чудно само къде го прочетохте това.
Прочетох го от мнения на колеги че горе долу за толкова време се запушват решетките на радиаторите и е хубаво да се почистят. Не е задължително и да е толкова, може и да е повече, може и по малко времето.
Това е като темата кой кога си сменя горивния филтър-едни на 10 хил, други на 30 хил трети на 50 хил и така. Така и радиаторите трябва да се чистят кой когато сметне за добре но по добре периодично отколкото като се запуши и започне да загрява да се чуди човек защо не му е в ред мотора.

- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3352
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: Охладителна с-ма на 525D. Работна температура.
adovet написа:Ivo_Borisov написа:.........................
Чудно само къде го прочетохте това.

PS: Това е моя радиатор миналото лято, много по-чист е от на колегата, но след като го измих средната температура спадна с 2-3 градуса.


Re: Охладителна с-ма на 525D. Работна температура.
И аз съм за почистване на системата отвън и отвътре и наистина е спорен въпроса на колко време щото две години да стои в гараж няма да събере боклуци нали. А и за друго съм чувал ама си е баш така всяка година антифриз , че му се губята смазочните качества и водната помпа става консуматив ама кой го прави освен мен не мога да кажа ( и то отскоро , че нещо ТДСите ми станаха любими
) . Иначе стрелката на темп. има нещо като "успокоител" и то сигурно електронно за да не шава от 12часа кат на Опел и ние си мислим че караме няква извънземна технология в двигателостроенето та така е закована темп. ама не , играе си тя ама няма кой да разбере. Поставих си ел. перка за охлаждане и имам два датчика ( за управлението и ) преди и след радиатора с изведена индикация вътре в купето та виждам кво става направо ми се разбиха представите за температури. Понякога при по-интензивни натоварвания на двигателя се получава почти 10градуса разлика в единия и другия край на радиатора, съответно работила кола спирате и след 5 минути отново тръгвате да ви кажа и двата датчика се задействали и перката върти кат луда и само за ориентация долния включва на 91гр. , а горния на 98гр. което означава че кат съм спрял ( ням задействани датчици ) уж нормална темп. , а след известно време горе на главата отзад на 6-ти цилиндър със сигурност е почти към 100гр. Всичко това описвам за да стане ясно че е лудница с тея температури и тва че стрелката седи в средата не може да ви подготви за нещото което може да се случи в следващите 5 секунди ( за по-малко от 3 секунди отива в червеното изпитано е ) , затова поддържайте си охл. система и я почиствайте редовно макар че може би на много има се струва смешно ма то и затова излезе лошо име на БМВ дизеловия мотор че бил халтав и прегрявал кат тинейджър след първата си чашка домашнярка . И с друго не съм съгласен че квото и да правиш с колата ( взимане на душата му викам аз
) ако била наред охл. система нищо не можело да се случи , айде де значи наякой е забравил да си сложи тежките обувки. Е така де не са ни за състезания колите нали иначе тея дет ги гледаме по Евроспорт трябва от улицата да са слезли направо на пистата , недейте така че някои колеги го приемат дословно и после пишат теми започващи с " Прегря ми ...".Иначе стрелката се изправя в средата , но двигателя все още не е подготвен добре за максималлно натоварване , колега по-горе беше упоменал около 70градуса и е прав .


Re: Охладителна с-ма на 525D. Работна температура.
Ivo_Borisov написа:Веднъж на около 2 години трябва да се чистят радиаторите! Натрупва се много мръсотия в радиаторите и буквално се запушват. Каквото ще да е виското, ако не може да минава въздух през радиатора ролята му се елиминира.



Re: Охладителна с-ма на 525D. Работна температура.
vladobate написа:а след известно време горе на главата отзад на 6-ти цилиндър със сигурност е почти към 100гр.
То точно там им е проблема на BMW-тата,
те затова VW и Mercedes слагат едно допълнително маркуче между 5-6 директно от радиатора и нямат проблеми, което е постижимо дори и при BMW, но си е играчка

enjoy life and drink cold beer
Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: Охладителна с-ма на 525D. Работна температура.
spacepl написа:adovet написа:Ivo_Borisov написа:.........................
Чудно само къде го прочетохте това.
На колега от форума, миналото лято започна да му прегрява колата (комънрейл). Първо започна със постоянна работа на ел.перката, после направо започна да мърда стрелката леко на дясно. Когато свалихме радиатора направо беше гладък от набитата мръсотия и буболечки. Свалихме, измихме и вече ел.перката се включва само когато пуснеш климатика, а за прегряване и дума не може да става. Яд ме е, че не направихме снимки за да видиш за какво става дума.
PS: Това е моя радиатор миналото лято, много по-чист е от на колегата, но след като го измих средната температура спадна с 2-3 градуса.
Колегата потвърждава

Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- sasho1bs
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 299
- Регистриран на: 28.06.2008
- Местоположение: Burgas
- Кара: е39 525д exclusive and 530d f10
Re: Охладителна с-ма на 525D. Работна температура.
Така и неразбрах колко трябва да е максималната температура ако всичко е ок?И какви градуси трябва да видя по борда за да разбера че имам проблем?
- adovet
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3729
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Охладителна с-ма на 525D. Работна температура.
sasho1bs написа:Така и неразбрах колко трябва да е максималната температура ако всичко е ок?И какви градуси трябва да видя по борда за да разбера че имам проблем?
Koлега по борд повече от 102 градуса не трябва да се вдига. Това при супер натоварвАНе и жега. Нормално до към 93-94
Re: Охладителна с-ма на 525D. Работна температура.
Наблюдавам постоянно моята и седи между 93-95 градуса, като си я карам с газ. Като спускам някой без газ стигам до 85 градуса. Става дума за външна темепратура около 23-25 градуса. Явно всичко е ток и жица, но аз все пак ще си гледам температурата и тия дни ще окъпя радиаторите, че нещо време не мога да намеря.
- adovet
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3729
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Охладителна с-ма на 525D. Работна температура.
iceblast написа:Наблюдавам постоянно моята и седи между 93-95 градуса, като си я карам с газ. Като спускам някой без газ стигам до 85 градуса. Става дума за външна темепратура около 23-25 градуса. Явно всичко е ток и жица, но аз все пак ще си гледам температурата и тия дни ще окъпя радиаторите, че нещо време не мога да намеря.
Перфектен си не се притеснявай

- maikooo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 679
- Регистриран на: 19.05.2008
- Местоположение: София
- Кара: F90 M5
Re: Охладителна с-ма на 525D. Работна температура.
iceblast написа:Наблюдавам постоянно моята и седи между 93-95 градуса, като си я карам с газ.
Колега тези стойности за градско ли са или?
Също така някой дали знае колко е температурата при която би трябвало зацепва виското и съответно вентилатора на климатика?

59 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани