Е46 318и мени оборотите на празен ход?
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
Re: Е46 318и мени оборотите на празен ход?
Колеги и при мен почна да прави така
318 1.9и
значи докато загрее няма проблем обаче като загрее оборотите рязко падат до 400-500 и пак се дигнат даже се случва и да гасне колата ???
318 1.9и
значи докато загрее няма проблем обаче като загрее оборотите рязко падат до 400-500 и пак се дигнат даже се случва и да гасне колата ???

- Tunturi
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 122
- Регистриран на: 12.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e46 325i
- Мечтае да кара: Балканче
- Детайли за колата: M54B25
Re: Е46 318и мени оборотите на празен ход?
И при мен има проблем с оборотите на празен ход при загрял двигател попринцип предполагам че проблема е свързан с дроселовата клапа http://www.forum.bmwpower-bg.net/viewto ... b561e05536, но също така ме притеснява че на ниски обороти притриса и каточели губи мощност (между 1000-1500) и то при ниски предавки главно, но не само, под хиляда също но там го смятам за нормално и по по друг начин се усеща. Засега мисля да отворя да почистя дроселовата клапа и преди това една диагностика. Ако има развитие ще пиша пак.А колата е 318 е46 н42 двигател.
- Tunturi
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 122
- Регистриран на: 12.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e46 325i
- Мечтае да кара: Балканче
- Детайли за колата: M54B25
Re: Е46 318и мени оборотите на празен ход?
При мен проблема се оказа от тъпотата ми. Отворих дроселовата клапа почистих я но ми направи впечатление че е като нова при сглобяването видях как ми е спукано ограденото със синьо нз как се нарича
. В долната част беше опирала в ремака защото съм прост и не беше сложен както трябва, а колата си е работила без да вие и т.н. защото отделно ми е пробутан по къс от колкото трябва ремак
, както и да е залепих го и сега всичко е наред. Та идеята ми е в всички случай датчика при дросела не е отчитала правилни стойности и затова се е получавало това има голяма вероятност при вас да е дросел или пак някаде там проблема. Точно с кретенски като моя проблем едва ли някои има и ще има но аз се пак да го споделя успех на хората които още се борят с проблема дано им е полезно.
На снимката има и оградени с червено неща това е защото я взех от нета и не е от моята кола, а не ми се занимава да ги махна


На снимката има и оградени с червено неща това е защото я взех от нета и не е от моята кола, а не ми се занимава да ги махна

- IKN
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 398
- Регистриран на: 17.05.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 /316i
Re: Е46 318и мени оборотите на празен ход?
Изчетох всичките 15 стр. на тази отдавна започната и според мен вечна тема . Слава богу при мен
за сега с оборотите всичко е наред . Държи ги стабилно на 800 - 810 ,гледал съм ги в цифров вид
през скритото меню . По инерция и при спиране не падат и пак да се качват . При включване на
климатроника веднага от 800 стават 900 и стоят стабилни без да подскача стрелката с големи
амплитуди както съм виждал при други .
Ще спомена нещо ,което малко може да послужи като ориентир към хората с М43 . Преди 2 мес.
някъде свалях дросела за почистване и профилактика . Свалих и стъпковия мотор съответно ,
чистих го със спрей за карбуратори и малка четчица колкото е възможно без разглобяване .
Дросела беше с отлагания /не много/ около задната част на клапата и също беше излъскан
до блясък . Така ,след цялото тва свещенодействие сглобявам всичко по обратен ред ,паля
и тръгвам да пия кафе . Карам около 2.5 - 3 км. и през това време гледам как оборотите почват
да играят като спра - ту 600 ,ту 700 ,но не и 800
. По инерция на неутрална също
подскачат 500 - 800.
. Викам си б.х мааааму ,да се е.. и у майстора ,зорлем прецаках
колата . Както и да е ,изпих си кафето ,което много ми нагарчаше тогава , след 30 - 40 мин.
тръгвам обратно да се прибирам тъжен и .......ооооо, чудо !!!! Отново всичко заработи като
по учебник - няма клатене на обороти ,отново като спра стрелката закована на 800 ,и в
движение и на място всичко О.К.
Не можах да си обясня тогава ,какво аджеба се беше случило ,но на 101 % бях сигурен че
проблема дойде от степмотора ,щото нищо друго не беше барано . Или е била нужна някаква
адаптация след свалянето , не знам
Профилактично съм проверявал клапана за
картерните газове , вакууми и т.н . С катализатор съм.
Единствено което малко ме дразни е следното - мотора е напълно загрял, спирам някъде за около 10
мин. След това паля и в първите около 10 - 12 сек. на два пъти от 800 оборотите падат на 600 някъде,
но за части от секундата ,и така два пъти през 5 сек. интервал някъде . След този 10 секунден интервал
повече падане на оборотите няма . Все си мисля , че може и ламбдата да е за смяна вече или дебитомера,
но иначе пък проблеми със светване на чека досега не е имало . На диагностика ми се иска да я закарам
ей така ,профилактично ,но в Бургас не знам кой качествено може да я направи без ходене при дилъра.
за сега с оборотите всичко е наред . Държи ги стабилно на 800 - 810 ,гледал съм ги в цифров вид
през скритото меню . По инерция и при спиране не падат и пак да се качват . При включване на
климатроника веднага от 800 стават 900 и стоят стабилни без да подскача стрелката с големи
амплитуди както съм виждал при други .
Ще спомена нещо ,което малко може да послужи като ориентир към хората с М43 . Преди 2 мес.
някъде свалях дросела за почистване и профилактика . Свалих и стъпковия мотор съответно ,
чистих го със спрей за карбуратори и малка четчица колкото е възможно без разглобяване .
Дросела беше с отлагания /не много/ около задната част на клапата и също беше излъскан
до блясък . Така ,след цялото тва свещенодействие сглобявам всичко по обратен ред ,паля
и тръгвам да пия кафе . Карам около 2.5 - 3 км. и през това време гледам как оборотите почват
да играят като спра - ту 600 ,ту 700 ,но не и 800

подскачат 500 - 800.

колата . Както и да е ,изпих си кафето ,което много ми нагарчаше тогава , след 30 - 40 мин.
тръгвам обратно да се прибирам тъжен и .......ооооо, чудо !!!! Отново всичко заработи като
по учебник - няма клатене на обороти ,отново като спра стрелката закована на 800 ,и в
движение и на място всичко О.К.

Не можах да си обясня тогава ,какво аджеба се беше случило ,но на 101 % бях сигурен че
проблема дойде от степмотора ,щото нищо друго не беше барано . Или е била нужна някаква
адаптация след свалянето , не знам

картерните газове , вакууми и т.н . С катализатор съм.
Единствено което малко ме дразни е следното - мотора е напълно загрял, спирам някъде за около 10
мин. След това паля и в първите около 10 - 12 сек. на два пъти от 800 оборотите падат на 600 някъде,
но за части от секундата ,и така два пъти през 5 сек. интервал някъде . След този 10 секунден интервал
повече падане на оборотите няма . Все си мисля , че може и ламбдата да е за смяна вече или дебитомера,
но иначе пък проблеми със светване на чека досега не е имало . На диагностика ми се иска да я закарам
ей така ,профилактично ,но в Бургас не знам кой качествено може да я направи без ходене при дилъра.
- smilen82
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 124
- Регистриран на: 10.09.2009
- Пол: Мъж
- Кара: 318i автоматик
Re: Е46 318и мени оборотите на празен ход?
аз имах проблем с дебитомера колата нямаше мощност имаше едно зачудване при рязко подаване на газ но оборотите ми бяха стабилни така че смяната на дебитомер не оправя стабилизирането на оборотите
- iavordimov
- Потребител
-
- Мнения: 32
- Регистриран на: 8.10.2010
- Местоположение: Burgas
- Пол: Мъж
- Кара: E46
- Мечтае да кара: M6
Re: Е46 318и мени оборотите на празен ход?
Имам същия проблем , днес почистих стъпковия мотор , но ефект няма ...
- mistyrain
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 789
- Регистриран на: 1.02.2010
- Пол: Мъж
- Кара: F34 320d
- Мечтае да кара: G32
- Детайли за колата: 320d GT B47
Re: Е46 318и мени оборотите на празен ход?
Аз ще се включа пак. Значи и при мен ми мърдат оборотите и даже има случай когато падат до към 500, притриса и си ги връща. Смених стъпково моторче, почистена е дросел клапата - 2 пъти, махнах катализатори, смених клапан картерни газове със се маркучите. Ефект - 0. На път съм да се откажа от решаването на този проблем. Диагностиката ми излиза чиста като сълза. 

- Nukem
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3678
- Регистриран на: 28.03.2007
- Местоположение: Хасково
- Кара: e36 318is M44
- Мечтае да кара: камаро.
Re: Е46 318и мени оборотите на празен ход?
Все си мисля за някоя пикаеща дюза то друго не остана, аз освен дюзи и бобини всичко го смених както колегата по-горе, маркучи, клапани картерни газове и т.н!
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!
- iavordimov
- Потребител
-
- Мнения: 32
- Регистриран на: 8.10.2010
- Местоположение: Burgas
- Пол: Мъж
- Кара: E46
- Мечтае да кара: M6
Re: Е46 318и мени оборотите на празен ход?
Къде се намира тази дроселова клапа 

- StelllsKi
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 5.05.2010
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i m43
- Мечтае да кара: X6 --- ----
Re: Е46 318и мени оборотите на празен ход?
mistyrain написа:Аз ще се включа пак. Значи и при мен ми мърдат оборотите и даже има случай когато падат до към 500, притриса и си ги връща. Смених стъпково моторче, почистена е дросел клапата - 2 пъти, махнах катализатори, смених клапан картерни газове със се маркучите. Ефект - 0. На път съм да се откажа от решаването на този проблем. Диагностиката ми излиза чиста като сълза.
Колеги не се мъчете няма смисъл това май ще се окаже като тупкането отзад при включване на първа или задна...тема без яснота точно от какво се получава това тупкане,та и сега за оборотите,писал съм по назад в темата как се отървах от неприятното падане на оборотите и ще си позволя пак да се повторя....На дросела има едно бронзово винтче което служи за първична настройка на оборотите на ПХ та завъртете го леко така че умишлено да повишите оборотите съвсем мъничко,след това забравяте за проблема,вече стана почти година откакто карам така.Единствено съм усещал някакво колебание ако я ръчкам мъжката дори ми се е случвало в рамките на 500 метра да кажем ако и изредя скоростите дет се вика на регулатор после като си карам нормално се забелязва леко премърдване на оборотите надолу но е за съвсем кратко време така че не ме притеснява изобщо.И още нещо бронзовото винтче има контрагайка която трябва да се охлаби малко при настройката и да се внимава когато се върти винтчето да не се напъва защото е супер крехко и лесно се чупи.Ами това е от мен.
- mitaka7
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3146
- Регистриран на: 24.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е90
Re: Е46 318и мени оборотите на празен ход?
При мен след смяна на дебитомер, картерни газове и маркучите на клапа на картерни газове, колата стана съвсем различна. Върви много повече, има сила и стана много по-икономична. Наистина Серго, можеш да направиш една диагностика на дюзите.
- mistyrain
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 789
- Регистриран на: 1.02.2010
- Пол: Мъж
- Кара: F34 320d
- Мечтае да кара: G32
- Детайли за колата: 320d GT B47
Re: Е46 318и мени оборотите на празен ход?
Това DIS-a ще го фане ли?
- mitaka7
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3146
- Регистриран на: 24.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е90
Re: Е46 318и мени оборотите на празен ход?
Дюзите се карат на ултразвук, съмнявам се да ги хване ДИС-а. Но поне пробвай.
- kriso85
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4093
- Регистриран на: 28.11.2006
- Местоположение: София/Сандански
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
- Мечтае да кара: BMW M
Re: Е46 318и мени оборотите на празен ход?
Тази клапа за картерните газове я сменям за втори път.
Това ме навежда на мисълта, че живота и е около 80к км. Като се прецака оборотите стават изключително неприятни - постоянно се "клатят".
Така , че който има такъв проблем първо нея да смени и тогава да търси на други места.
Струва около 90 лв. и я има само оригинална.
Това ме навежда на мисълта, че живота и е около 80к км. Като се прецака оборотите стават изключително неприятни - постоянно се "клатят".
Така , че който има такъв проблем първо нея да смени и тогава да търси на други места.
Струва около 90 лв. и я има само оригинална.
"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda

Re: Е46 318и мени оборотите на празен ход?
mitaka7 написа:Дюзите се карат на ултразвук, съмнявам се да ги хване ДИС-а. Но поне пробвай.
Направо си се хващат!!! Даже и инпата може да ги хване в живи данни, щото те грешка не записват, ама може много ясно да се видят как работят!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани