Икономично каране и дълъг живот на двигателя
Модератор: Общи модератори
23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Bmw325is
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 192
- Регистриран на: 17.02.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е500
- Мечтае да кара: SLR
Икономично каране и дълъг живот на двигателя
От една друга тема започнахме да говорим за това как хем да не се товари много - двигателя и хем да има икономия на гориво ,давайте си мнението ,някои казват ,че оборотите на двигателя трябва да са в средата където има 80-90% въртящ момент(за бензиновите),други казват ,че трябва да се кара с много - леко натисната газ и сменяне на скоростите до 2хил. оборота ,казвайте вие какви впечетления имате и казвайте с какви двигатели сте .
Re: Икономично каране и дълъг живот на двигателя
Е то при бензинов двигател, ако хем си в ниските обороти, хем натискаш малко газ-та , общо взето ще си стоиш на едно място
Пък и от двигател до двигател има голяма разлика. Примерно при ауди б4 1.8 моно-инжекция дори при 2к обороти си имаш достатъчно въртящ момент да се ускориш ако ти потрябва. Докато при ултра гига модерния двигател на мицубиши - 1.5 MIVEC при 2к обороти като го настъпиш, не се случва абсолютно нищо
Инак дълготрайността на двигателя го сметам така - >
1500 об/мин х 100 км = 150 хххххх обобората на двигателя за изманатия път
4000 об/мин х 100км = 400 хххххх обобората на двигателя за изманатия път
Еми във втория случай, със сигурност ще износи по -бързо . Но пак казвам - зависи от двигателя. Ако е по-нов , няма проблеми да се кара в ниски обороти , защото компютъра си регулира горивната смес , докато при по-стари двигатели, вероятно ще е по-голям проблем , да кажат по-специалистите от мен


Инак дълготрайността на двигателя го сметам така - >
1500 об/мин х 100 км = 150 хххххх обобората на двигателя за изманатия път
4000 об/мин х 100км = 400 хххххх обобората на двигателя за изманатия път
Еми във втория случай, със сигурност ще износи по -бързо . Но пак казвам - зависи от двигателя. Ако е по-нов , няма проблеми да се кара в ниски обороти , защото компютъра си регулира горивната смес , докато при по-стари двигатели, вероятно ще е по-голям проблем , да кажат по-специалистите от мен

Не Мы такие, Жизнь такая
- Владо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2381
- Регистриран на: 24.07.2006
- Местоположение: 02..., +3592...
- Пол: Мъж
- Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
- Мечтае да кара: още по-бавно
- Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD
Re: Икономично каране и дълъг живот на двигателя
по-добре или, а не и... не винаги едното е свързано с другото... за дълъг живот най-важното е по-малкото обороти за мотора... в повечето случаи това не е икономично каране, както стана ясно от другата тема...
- Alexi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
Re: Икономично каране и дълъг живот на двигателя
естествено ,че ниските обороти са в основата на трайността на един двг .. за това камионите дето се въртят на 1000-1500 оборота карат по 1 млн км и нагоре .. другото вече са подробности - дали е сглобен с идеята да трае ,колко литрова мощност му е заложена и т.н. .. по форсираните двг определено траят по малко
- xpl0d
-
-
- Мнения: 625
- Регистриран на: 21.09.2007
- Местоположение: по света и у вас
- Кара: на изпарения
- Мечтае да кара: Countach, Diablo, F40, 348, 355
Re: Икономично каране и дълъг живот на двигателя
E то зависи от конкретната кола. Сега една 9000-10000 оборотна спортна кола на 1500 оборота ще я мъчиш, ама за малка дизелова кола примерно на 1500 трябва да сменяш на по-горна предавка. Няма една установена формула еди с колко си ако караш колата ще ти издържи еди колко си. Като сложиш и факта, че над 50% от населението караме кола втора употреба и не знаеш преди тебе кавала как я е карал тази кола и става хептен невъзможно да се даде точно обяснение как да се кара дадена кола за да издържи повече.

- zAcK
- Старши Алкохолик
-
- Мнения: 3929
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
- Кара: E60 LCI 535d
- Мечтае да кара: E24 635CSi
- Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D
Re: Икономично каране и дълъг живот на двигателя
Карайте си колите и не мислете много много за обороти и т.н. Общо взето двигателя е една от най-коравите части
на БМВ-то, особено при правилна поддръжка
За икономията е ясно, че ако караш с 80-90 е по-икономично от това да караш с 130 км/ч където примерно ще ти е макс.
въртящия момент, щото все пак освен всички други тъпотии има и разни съпротивления и сили които трябва да преодоляваш
и които изискват някаква работа свързана с разход на гориво
Пък и те се изменят доста интересно с
увеличението на скоростта
За разхода в града, това е толкова относителна величина, че
Иначе бензиновите двигатели не знам да им пречи карането и оборотите. Особено на двигателя
Досега проблемите при БМВ, че и при почти всички останали коли дето съм виждал са били изключително
рядко със самия двигател. Все нещо друго се чупи. Е ако не си поддържаш колата може и двигателя да замине.
А при дизелите с тия големи степени на сгъстяване може и да е по-различно, ама пък като се замисля
там карантията е по-яка, така че не би трябвало да има проблеми.
Даже честно казано ми е много смешно като някой каже тоя двигател колко ще изкара. При нормална
поддръжка повечето двигатели ще надживеят с много останалите чаркуляци по колата
на БМВ-то, особено при правилна поддръжка

За икономията е ясно, че ако караш с 80-90 е по-икономично от това да караш с 130 км/ч където примерно ще ти е макс.
въртящия момент, щото все пак освен всички други тъпотии има и разни съпротивления и сили които трябва да преодоляваш
и които изискват някаква работа свързана с разход на гориво


увеличението на скоростта

За разхода в града, това е толкова относителна величина, че

Иначе бензиновите двигатели не знам да им пречи карането и оборотите. Особено на двигателя

Досега проблемите при БМВ, че и при почти всички останали коли дето съм виждал са били изключително
рядко със самия двигател. Все нещо друго се чупи. Е ако не си поддържаш колата може и двигателя да замине.
А при дизелите с тия големи степени на сгъстяване може и да е по-различно, ама пък като се замисля
там карантията е по-яка, така че не би трябвало да има проблеми.
Даже честно казано ми е много смешно като някой каже тоя двигател колко ще изкара. При нормална
поддръжка повечето двигатели ще надживеят с много останалите чаркуляци по колата

Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти!

E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real




E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real

Re: Икономично каране и дълъг живот на двигателя
stefanoff написа:...
Инак дълготрайността на двигателя го сметам така - >
1500 об/мин х 100 км = 150 хххххх обобората на двигателя за изманатия път
4000 об/мин х 100км = 400 хххххх обобората на двигателя за изманатия път
Еми във втория случай, със сигурност ще износи по -бързо ....
ами малко ти е крива сметката

щото във втория вариант ще изминеш въпросното разстояние за два и половина пъти по-малко време /приблизително/
т.е. мотора ще работи приблизително два и половина пъти по-малко време спрямо първия вариант

- Alexi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
Re: Икономично каране и дълъг живот на двигателя
точно така .. въпроса е колко оборота е направил то това всъщност е работата .. реално прави еднакъв брой обороти за да измине дадено разтояние
- kemakozeE36
-
-
- Мнения: 450
- Регистриран на: 1.06.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Капак от Е32 на тавана на 34-ката
- Мечтае да кара: ЗиЛ-157; АН-12
- Детайли за колата: Бяла и стара
Re: Икономично каране и дълъг живот на двигателя
М50 Б20 в Е34 както и да го гледаш си арчи не по-малко от 13-14 че и до 16 е стигала баш в по-високи обороти(над 3к, 13-14 е на 5-та на 1500-2000) като се има предвид че в момента от салона почти нищо не е останало, пода е изгнил и се е самоолекотил
Оня ден я засекох на угасен двигател към 5-6 ми даде
Някои хора разправят как същия тоя мотор на същото това купе давал 9 в града. Бих искал да ги питам на 2 цилиндъра и половина ли е или на 3 тоя разход, щото в книгата дават 13,8(а не вярвам да излъжат) и при положение че това е засечено там, съм склонен да вярвам, че тук даже е повече
Иначе икономия се постига най-вече като се ползва минимално ел консуматори, като се извадят всички излишни бойни снаражения, като са добре напомпани гумите, като е хубаво времето, като е равен пътя, като се хваща по-често зелената вълна по светофарите и още куп работи

Оня ден я засекох на угасен двигател към 5-6 ми даде

Някои хора разправят как същия тоя мотор на същото това купе давал 9 в града. Бих искал да ги питам на 2 цилиндъра и половина ли е или на 3 тоя разход, щото в книгата дават 13,8(а не вярвам да излъжат) и при положение че това е засечено там, съм склонен да вярвам, че тук даже е повече

Иначе икономия се постига най-вече като се ползва минимално ел консуматори, като се извадят всички излишни бойни снаражения, като са добре напомпани гумите, като е хубаво времето, като е равен пътя, като се хваща по-често зелената вълна по светофарите и още куп работи

- Icco
- Музикално деформиран
-
- Мнения: 2722
- Регистриран на: 17.11.2005
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 330ci
Re: Икономично каране и дълъг живот на двигателя
Икономията на гориво идва най вече от задкормилното устройство, хватката е да не ползваш спирачките ако не се налага да спреш/намалиш рязко, поддържаш си да речем 110 извънградско, слушаш си музика и се радваш на пейзажа около теб, а като настигнеш кола която не можеш да подминеш не е нужно да даваш газ до задницата и а после спирачки, просто отнемаш по от рано газта приближаваш се плавно и през това време оглеждаш насрещното как можеш да минеш без да се форсираш много много.
С подобен стил на каране на Е36 М52Б28 дава 7.5/7.8 извънградско с климатик.
А за живота на мотора е най важно обслужването му!
С подобен стил на каране на Е36 М52Б28 дава 7.5/7.8 извънградско с климатик.
А за живота на мотора е най важно обслужването му!
- Radikal
- Потребител
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: 5.08.2011
- Пол: Мъж
- Кара: e39 520i
- Мечтае да кара: e36 m3
Re: Икономично каране и дълъг живот на двигателя
Попринцип хората, които искат икономична кола, не си купуват BMW. Може да звучи малко пресилено, но си е факт. За икономичност съществува френската автоиндустрия.
Everything is reasonable as long as only you can die.
- ИлХиТо
- ентусиаст
-
- Мнения: 1319
- Регистриран на: 24.02.2008
- Местоположение: Варна/Разград
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 Individual
- Мечтае да кара: BMW М5 Е34 Individual
- Детайли за колата: една сбъдната мечта
Re: Икономично каране и дълъг живот на двигателя
Icco написа:Икономията на гориво идва най вече от задкормилното устройство, хватката е да не ползваш спирачките ако не се налага да спреш/намалиш рязко, поддържаш си да речем 110 извънградско, слушаш си музика и се радваш на пейзажа около теб, а като настигнеш кола която не можеш да подминеш не е нужно да даваш газ до задницата и а после спирачки, просто отнемаш по от рано газта приближаваш се плавно и през това време оглеждаш насрещното как можеш да минеш без да се форсираш много много.
С подобен стил на каране на Е36 М52Б28 дава 7.5/7.8 извънградско с климатик.
А за живота на мотора е най важно обслужването му!
Напълно съм съгласен с мнението на Icco

- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Икономично каране и дълъг живот на двигателя
за дълъг живот - извънградско каране, топъл климат, автоматик, ниски обороти и редовна смяна на масло 

- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Владо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2381
- Регистриран на: 24.07.2006
- Местоположение: 02..., +3592...
- Пол: Мъж
- Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
- Мечтае да кара: още по-бавно
- Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD
Re: Икономично каране и дълъг живот на двигателя
zazomazo написа:stefanoff написа:...
Инак дълготрайността на двигателя го сметам така - >
1500 об/мин х 100 км = 150 хххххх обобората на двигателя за изманатия път
4000 об/мин х 100км = 400 хххххх обобората на двигателя за изманатия път
Еми във втория случай, със сигурност ще износи по -бързо ....
ами малко ти е крива сметката![]()
щото във втория вариант ще изминеш въпросното разстояние за два и половина пъти по-малко време /приблизително/
т.е. мотора ще работи приблизително два и половина пъти по-малко време спрямо първия вариант
зазо, в грешка си бе човек... това дето си го писал, важи в страшно изолирани случаи... масово в града и за нормално каране няма как да стане да фърчиш 2 пъти по-бързо... аз ако карам с 1500 на 5-та в града, ти какво, с 3 ооо ли ще караш

- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Икономично каране и дълъг живот на двигателя
Икономичното каране го обсъждахме в другата тема. За живота на един двигател както вече казаха някои колеги няма точно установени норми. Аз моя мотор (M50B20) го третирам така:
-докато не качи температурата на 12ч. (че даже и малко след това, щото маслото загрява една идея по-бавно) до 2500рпм макс.
-щом загрее си го карам както искам
-след яко каране задължително работи поне 2 мин. на място, нищо че не е турбо мотор и т.н.
-обслужвам с голямо внимание към детайлите
Аз откакто съм я купил съм минал 6000км., следователно само веднъж съм сменял масло, и си спомням после като ме питаха колко пари съм дал и казах 120лв. и всички
Това, че мотора ми е на 19 години не значи, че не заслужава качествена поддръжка, и от всички тия теории за дълголетие на агрегата поддръжката и правилната експлоатация са ключовите фактори. Който иска да слага масло за по 5-6лв./литър, пък аз простия - 17лв. 
-докато не качи температурата на 12ч. (че даже и малко след това, щото маслото загрява една идея по-бавно) до 2500рпм макс.
-щом загрее си го карам както искам
-след яко каране задължително работи поне 2 мин. на място, нищо че не е турбо мотор и т.н.
-обслужвам с голямо внимание към детайлите



23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани