Какво трябва да гледаме при покупка на автомобил?
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- just_plambata
- Потребител
-
- Мнения: 16
- Регистриран на: 24.01.2010
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ 525 ТДС
- Мечтае да кара: БМВ X6
Какво трябва да гледаме при покупка на автомобил?
Интериор
Разгледайте салона като цяло за захабявания, изгаряния от цигари и др.
Тапицерията на седалките издържа на стотици хиляди километри и не би трябвало да е протрита или скъсана!
Вижте дали тапицерията на тавана е в разни нюанси на цвета си (ако е така, то най-вероятно е пушено здраво в колата).
Вижте също така състоянието на пепелници и запалки в същата насока, ползван пепелник, колкото и да е добре измит има следи от изгаряния и пепел.
Основни белези за пробега на колата НЕ са нейният километраж, а:
колани, волан, скоростен лост,педали, седалка, дръжка на шофьорската врата.
Коланите при упъване трябва да се връщат бързо, а не да се влачат и да им се помага в прибирането (за сравнение дръпнете задните колани и после предните и главно шофьорския).
Воланът не трябва да има секторни износвания и протривания по облицовката си, вижте главно тази част, която при изправен волан гледа към стъклото и е седяла обикновено продължително време на слънце. Не е рядкост воланите да са покрити с нефабрични калъфи за волани (уж за по-добър конфорт), ако има такъв калъф задължително го свалете и вижте състоянието на волана!
Скоростният лост носи същите белези на захабяване, както тези на волана, вижте и неговата кожичка.
Педалите и по-точно тяхната гумена облицовка издържа страшно много на триене и дори 100-150 хил. км градско каране не са в състояние да й нанесат сериозни захабявания. Ако са протрити, сами съдете за реалните километри на колата.
Шофьорската седалка се гледа в сравнение с задните седалки главно по-външен вид, проверете и всички настройки по нея за проблеми.
Загледайте МНОГО отблизо в таблото с уредите- малките черни болтчета, с които са хванати скоростомера и оборотомера! Отблизо се вижда дали са пипани и надрани ,обикновено са намазани с черна боя по жлеба за отверката, за да заличат следите и боята се вижда (блести повече и седи неестествено). За сравнение, погледнете първо тези на оборотомера (обикновено не се пипат) и после преместете погледа върху тези на скоростомера, ако има разлика- пипан е механичния километраж.
Естествено, проверка на всички копчетии и функции по салона е задължителна!!!
Ако нещо не работи, не се връзвайте на продавача за начина му на оправяне и неговата незначителност. (Ел.стъклото на шофьорската врата понякога не работи и при отваряне на вратата се вижда, че липсва целият механизъм, държащ и направляващ стъклото).
Пуснете касетофона и вижте дали всички говорители свирят, много често се изкорубват!!!
Проверете парното дали духа топло, може да има проблеми по отоплителната инсталация, която се ремонтира традиционно трудно. Проверете и климатика- дали изстудява въздуха или просто духа!
Безпроблемния климатик изтудява почти мигновено, не се връзвайте на обясненията на продавача.
При изключен двигател въртете няляво и надясно 1/4 оборота волана за евентуални луфтове. Двигател Капакът си го отвярате вие, за да сте сигурни, че не е направена някоя фалшификация от собственика/продавача по механизъма (изобщо колкото по-малко пипа "лошия" при огледа на колата, толкова по-добре - всичко си правете вие, не се оставяйте той да ви демонстрира!)
За външен вид няма какво да говорим, защото масово се мият и пудрят двигателите.
Все пак гледате за нормалните неща: течове, съмнителни омотваници със скоч, лепени пластмаси и др.
Вижте преливника на охладителната система, обикновено той е от прозрачна пластмаса и се вижда цвета на антифриза-по вътрешните стени на казанчето (преливника) не трябва да има тъмни петна и налепи, това говори, че антифриза не е сменян редовно!
Вижте и самия цвят на антифриза, да знаете, че кафяв антифриз няма!
Преди за запалите двигателя го пипнете по колекторите или на друга нагряваща се част, за да видите дали е топъл, ако е топъл, значи скоро е пален и евентуалните проблеми при студен старт са скрити от Вас!!!
Запалете двигателя (ВИЕ!!!), за да можете да разберете дали пали без газ или е необходимо да подавате газ (не е нормално), също така, за да разберете дали веднага пали или е наложително да задържате стартера на ключа.
Веднага се услушайте за почуквания на клапани, повдигачи.
Заслушайте се в звука и работата на двигателя.
Не трябва да има прекъсвания, чукания, фучене, свирене на ролки и ремъци и други нетипични звуци. Ако имате чаша с вода или кафе, сложете я върху двигателя и се загледайте във вълничките по повърхността на течноста, колкото са по-малко, толкова по-добре работи двигателя.
Тресящ двигател има проблеми от всевъзможен характер!
Изфорсирайте-пак се ослушвате за шумове.
Може да откачите един по един кабелите за свещите и да видите дали има "слаб" цилиндър. Някой, който след изключване почти НЕ оказва влияние в работата на двигателя!
Вижте дали оборотите на празен ход са стабилни, не трябва да имат видими колебания.
Ако "играят" имайте предвид сериозни ремонти!!!!(избягвайте такива коли!!!!)
Принципно повече от 1000 оборота при загрял двигател НЕ са нормални!
Подавайте разко газ на двигателя, вижте дали поема/укротява добре (реагира адекватно).
Отвийте капачката на маслото при работещ двигател, от там не трябва да духа!!!
Това е много важно!!!Ако духа, бягайте далеч от такъв двигател.
Вижте също така около гърловината и по долната част на капачката за налепи. Не трябва да има такива!!!!
Ако наслояванията са бели или жълтеникави, значи маслото се смесва с антифриз
ако са черни то най-вероятно маслото не е сменяно или има доста добавки.
Нека ваш човек да форсира двигателя почти до червеното на оборотомера ,а вие вижте какво бълва от ауспуха. Ако излиза черен дим (бензинов двигател), значи няма добро изгаряне, ако бълва бял дим - гори доста масло. Ако излиза вода, не се притеснявайте, това е конденз от ауспуха!
Ако имате възможност, сменете двигателното масло ПРЕДИ покупката. Запомнете как работи и звучи двигателя преди смяната и как след смяната!!!
По този начин по-скапаните добавки, които евентуално са сипани са извън играта и ще видите истинското "лице" на това, което купувате.
Договорете се за това да смените маслото с продавача, сега са доста по-склонни на такива неща, отколкото преди.
Изобщо, ако продавачът много се дърпа и не иска да прави това, които му предлагате, включително и това колата да не се води на сервиз, а да си доведеш майстор на място (защото цоловия номер на колата е изтекъл и тя не може да се движи с него) , му кажете "Чао" и отидете при друга кола.
Ослушайте се за работата на бензиновата помпа. Тя не трябва да се чува при запален двигател, нито отвън нито отвътре в колата!
Влезте в купето и на изключен двигател дайте няколко пъти на контакт и слушайте отзад какъв шум издава помпата. Принципно трябва да се чува слабо, ако я чувате виещо и шумно, значи е тръгнала!
Хидравликата на волана може да натоварите, като завиете волана или до крайно ляво или до крайно дясно и задържите (примерно 10 сек.), услушайте се за странни шумове, погледнете след това и за теч от хидравликата в двигателния отсек.
Екстериор
Блясъкът на боята и лака, еднаквост на всички детайли, обиколете цялата кола, не трябва да има разлики в цвета на боята и блясъка на лака по всички детайли на колата!
Гледайте в близост до уплътненията на стъклата, лайсни и др.за пребоядисване, на посочените места често ще намерите малки люспички от новия слой лак. Тъй като масово примерно уплътнението на стъклата не се свалят и се пръска до тях. Надигнете ги лекичко и вижте под тях дали има нов слой боя на границата със стария.
"Опипайте" колата с ръка по ламарините, не трябва да има разлика в гладкостта.
Разгледайте от много близо лака на боята, вижте дали има нарушения по боята, които са под лака (тъмни петънца, надраскано, дупки от камъчета), ако всичко това се намира под лака и той не е нарушен, бъдете сигурни, че колата е освежена с допълнителен слой лак за по-добър търговки вид. Обикновено тази процедура е изпълнена не по съответните начини и лакът след някой и друг месец ще започне да се люспи...
Проверявате за удар по врати, калници и други по-големи ламарини.
Клекнете пред колата така, че под най-малък ъгъл да виждате страницата на колата примерно срещу мигача, гледайте отражението на околната среда по наблюдавания елемент (врата, калник), не трябва да има сгъвки и пречупвания в отражението.
Колкото и добре да е китосано и боядисано пак си личи. Заводските ламарини са идеално прави!
Погледнете пак по този начин от всеки от четирите краища на автомобила!
Вдигнете капака на двигателя и погледнете тази част около радиатора и под фаровете, където свършва коша на колата най-отпред, която обикновено не се вижда, гледайте дали не е боядисвано, заварявано ,обработвано.С две думи търсете следи от удар Загледайте сглобката на детайлите и разтоянието между тях (примерно между калник и капак/ врата и калник)- нишата трябва да е еднаква по широчина навсякъде, по цялата кола!
Завийте гумите до краен оборот и разгледайте подкалниците на автомобила, те обикновено са пластмасови и ако е имало удар, то вероятно са лепени и им личи или изобщо липсват.
Праговете под вратите също издават евентуални манипулации.
Разгледайте фаровете/стоповете, вижте каква марка пише на всеки един от тях (трябва да са еднакви) Загледайте също така прозрачността на стъклата на фаровете (по-новите са по прозрачни и чисти), ако единият фар е с по-ново стъкло или вид от другия, значи е сменян.
Загледайте предницата на колата, главно ламарините около решетката и около фаровете-дали има следи от камъчета, вижте и стъклата на фаровете (ако НЯМА никакви начуквания и колата е на повече от 3 години, най- вероятно е пребоядисвана предницата).
Разгледайте челното стъкло за пукнатини, които евентуално биха ви създали грижа в бъдеще.
Загледайте броните на какво разтояние са до калниците, не трябва да има големи ниши (по-големи примерно от тези между вратата и калниците или между двете врати).
Висящи брони и обяснения от рода на "трябва да се намести/щтракне щипката..." не са меродавни, в повечето случаи става въпрос за счупени щипки, изкривени водачи, неоригинални брони!
Ръжда...Търсете навсякъде, за да ви е спокойна главата.
Гледайте праговете, ръбовете на вратите, ръбовете на калниците, около лайстните, в коша на двигателя около фабричните заварки и роговете, задължително отворете багажника и наддигнете тапицерията и погледнете състоянието на ламарината отдолу, най- вече коша на резервната гума!
За годината на колата не съдете по думите на продавача или по цифрите на стъклата. За да сте сигурни разчетете VIN номера на рамата
ПС Ако някой колега може да добави нещо нека го направи.
Разгледайте салона като цяло за захабявания, изгаряния от цигари и др.
Тапицерията на седалките издържа на стотици хиляди километри и не би трябвало да е протрита или скъсана!
Вижте дали тапицерията на тавана е в разни нюанси на цвета си (ако е така, то най-вероятно е пушено здраво в колата).
Вижте също така състоянието на пепелници и запалки в същата насока, ползван пепелник, колкото и да е добре измит има следи от изгаряния и пепел.
Основни белези за пробега на колата НЕ са нейният километраж, а:
колани, волан, скоростен лост,педали, седалка, дръжка на шофьорската врата.
Коланите при упъване трябва да се връщат бързо, а не да се влачат и да им се помага в прибирането (за сравнение дръпнете задните колани и после предните и главно шофьорския).
Воланът не трябва да има секторни износвания и протривания по облицовката си, вижте главно тази част, която при изправен волан гледа към стъклото и е седяла обикновено продължително време на слънце. Не е рядкост воланите да са покрити с нефабрични калъфи за волани (уж за по-добър конфорт), ако има такъв калъф задължително го свалете и вижте състоянието на волана!
Скоростният лост носи същите белези на захабяване, както тези на волана, вижте и неговата кожичка.
Педалите и по-точно тяхната гумена облицовка издържа страшно много на триене и дори 100-150 хил. км градско каране не са в състояние да й нанесат сериозни захабявания. Ако са протрити, сами съдете за реалните километри на колата.
Шофьорската седалка се гледа в сравнение с задните седалки главно по-външен вид, проверете и всички настройки по нея за проблеми.
Загледайте МНОГО отблизо в таблото с уредите- малките черни болтчета, с които са хванати скоростомера и оборотомера! Отблизо се вижда дали са пипани и надрани ,обикновено са намазани с черна боя по жлеба за отверката, за да заличат следите и боята се вижда (блести повече и седи неестествено). За сравнение, погледнете първо тези на оборотомера (обикновено не се пипат) и после преместете погледа върху тези на скоростомера, ако има разлика- пипан е механичния километраж.
Естествено, проверка на всички копчетии и функции по салона е задължителна!!!
Ако нещо не работи, не се връзвайте на продавача за начина му на оправяне и неговата незначителност. (Ел.стъклото на шофьорската врата понякога не работи и при отваряне на вратата се вижда, че липсва целият механизъм, държащ и направляващ стъклото).
Пуснете касетофона и вижте дали всички говорители свирят, много често се изкорубват!!!
Проверете парното дали духа топло, може да има проблеми по отоплителната инсталация, която се ремонтира традиционно трудно. Проверете и климатика- дали изстудява въздуха или просто духа!
Безпроблемния климатик изтудява почти мигновено, не се връзвайте на обясненията на продавача.
При изключен двигател въртете няляво и надясно 1/4 оборота волана за евентуални луфтове. Двигател Капакът си го отвярате вие, за да сте сигурни, че не е направена някоя фалшификация от собственика/продавача по механизъма (изобщо колкото по-малко пипа "лошия" при огледа на колата, толкова по-добре - всичко си правете вие, не се оставяйте той да ви демонстрира!)
За външен вид няма какво да говорим, защото масово се мият и пудрят двигателите.
Все пак гледате за нормалните неща: течове, съмнителни омотваници със скоч, лепени пластмаси и др.
Вижте преливника на охладителната система, обикновено той е от прозрачна пластмаса и се вижда цвета на антифриза-по вътрешните стени на казанчето (преливника) не трябва да има тъмни петна и налепи, това говори, че антифриза не е сменян редовно!
Вижте и самия цвят на антифриза, да знаете, че кафяв антифриз няма!
Преди за запалите двигателя го пипнете по колекторите или на друга нагряваща се част, за да видите дали е топъл, ако е топъл, значи скоро е пален и евентуалните проблеми при студен старт са скрити от Вас!!!
Запалете двигателя (ВИЕ!!!), за да можете да разберете дали пали без газ или е необходимо да подавате газ (не е нормално), също така, за да разберете дали веднага пали или е наложително да задържате стартера на ключа.
Веднага се услушайте за почуквания на клапани, повдигачи.
Заслушайте се в звука и работата на двигателя.
Не трябва да има прекъсвания, чукания, фучене, свирене на ролки и ремъци и други нетипични звуци. Ако имате чаша с вода или кафе, сложете я върху двигателя и се загледайте във вълничките по повърхността на течноста, колкото са по-малко, толкова по-добре работи двигателя.
Тресящ двигател има проблеми от всевъзможен характер!
Изфорсирайте-пак се ослушвате за шумове.
Може да откачите един по един кабелите за свещите и да видите дали има "слаб" цилиндър. Някой, който след изключване почти НЕ оказва влияние в работата на двигателя!
Вижте дали оборотите на празен ход са стабилни, не трябва да имат видими колебания.
Ако "играят" имайте предвид сериозни ремонти!!!!(избягвайте такива коли!!!!)
Принципно повече от 1000 оборота при загрял двигател НЕ са нормални!
Подавайте разко газ на двигателя, вижте дали поема/укротява добре (реагира адекватно).
Отвийте капачката на маслото при работещ двигател, от там не трябва да духа!!!
Това е много важно!!!Ако духа, бягайте далеч от такъв двигател.
Вижте също така около гърловината и по долната част на капачката за налепи. Не трябва да има такива!!!!
Ако наслояванията са бели или жълтеникави, значи маслото се смесва с антифриз
ако са черни то най-вероятно маслото не е сменяно или има доста добавки.
Нека ваш човек да форсира двигателя почти до червеното на оборотомера ,а вие вижте какво бълва от ауспуха. Ако излиза черен дим (бензинов двигател), значи няма добро изгаряне, ако бълва бял дим - гори доста масло. Ако излиза вода, не се притеснявайте, това е конденз от ауспуха!
Ако имате възможност, сменете двигателното масло ПРЕДИ покупката. Запомнете как работи и звучи двигателя преди смяната и как след смяната!!!
По този начин по-скапаните добавки, които евентуално са сипани са извън играта и ще видите истинското "лице" на това, което купувате.
Договорете се за това да смените маслото с продавача, сега са доста по-склонни на такива неща, отколкото преди.
Изобщо, ако продавачът много се дърпа и не иска да прави това, които му предлагате, включително и това колата да не се води на сервиз, а да си доведеш майстор на място (защото цоловия номер на колата е изтекъл и тя не може да се движи с него) , му кажете "Чао" и отидете при друга кола.
Ослушайте се за работата на бензиновата помпа. Тя не трябва да се чува при запален двигател, нито отвън нито отвътре в колата!
Влезте в купето и на изключен двигател дайте няколко пъти на контакт и слушайте отзад какъв шум издава помпата. Принципно трябва да се чува слабо, ако я чувате виещо и шумно, значи е тръгнала!
Хидравликата на волана може да натоварите, като завиете волана или до крайно ляво или до крайно дясно и задържите (примерно 10 сек.), услушайте се за странни шумове, погледнете след това и за теч от хидравликата в двигателния отсек.
Екстериор
Блясъкът на боята и лака, еднаквост на всички детайли, обиколете цялата кола, не трябва да има разлики в цвета на боята и блясъка на лака по всички детайли на колата!
Гледайте в близост до уплътненията на стъклата, лайсни и др.за пребоядисване, на посочените места често ще намерите малки люспички от новия слой лак. Тъй като масово примерно уплътнението на стъклата не се свалят и се пръска до тях. Надигнете ги лекичко и вижте под тях дали има нов слой боя на границата със стария.
"Опипайте" колата с ръка по ламарините, не трябва да има разлика в гладкостта.
Разгледайте от много близо лака на боята, вижте дали има нарушения по боята, които са под лака (тъмни петънца, надраскано, дупки от камъчета), ако всичко това се намира под лака и той не е нарушен, бъдете сигурни, че колата е освежена с допълнителен слой лак за по-добър търговки вид. Обикновено тази процедура е изпълнена не по съответните начини и лакът след някой и друг месец ще започне да се люспи...
Проверявате за удар по врати, калници и други по-големи ламарини.
Клекнете пред колата така, че под най-малък ъгъл да виждате страницата на колата примерно срещу мигача, гледайте отражението на околната среда по наблюдавания елемент (врата, калник), не трябва да има сгъвки и пречупвания в отражението.
Колкото и добре да е китосано и боядисано пак си личи. Заводските ламарини са идеално прави!
Погледнете пак по този начин от всеки от четирите краища на автомобила!
Вдигнете капака на двигателя и погледнете тази част около радиатора и под фаровете, където свършва коша на колата най-отпред, която обикновено не се вижда, гледайте дали не е боядисвано, заварявано ,обработвано.С две думи търсете следи от удар Загледайте сглобката на детайлите и разтоянието между тях (примерно между калник и капак/ врата и калник)- нишата трябва да е еднаква по широчина навсякъде, по цялата кола!
Завийте гумите до краен оборот и разгледайте подкалниците на автомобила, те обикновено са пластмасови и ако е имало удар, то вероятно са лепени и им личи или изобщо липсват.
Праговете под вратите също издават евентуални манипулации.
Разгледайте фаровете/стоповете, вижте каква марка пише на всеки един от тях (трябва да са еднакви) Загледайте също така прозрачността на стъклата на фаровете (по-новите са по прозрачни и чисти), ако единият фар е с по-ново стъкло или вид от другия, значи е сменян.
Загледайте предницата на колата, главно ламарините около решетката и около фаровете-дали има следи от камъчета, вижте и стъклата на фаровете (ако НЯМА никакви начуквания и колата е на повече от 3 години, най- вероятно е пребоядисвана предницата).
Разгледайте челното стъкло за пукнатини, които евентуално биха ви създали грижа в бъдеще.
Загледайте броните на какво разтояние са до калниците, не трябва да има големи ниши (по-големи примерно от тези между вратата и калниците или между двете врати).
Висящи брони и обяснения от рода на "трябва да се намести/щтракне щипката..." не са меродавни, в повечето случаи става въпрос за счупени щипки, изкривени водачи, неоригинални брони!
Ръжда...Търсете навсякъде, за да ви е спокойна главата.
Гледайте праговете, ръбовете на вратите, ръбовете на калниците, около лайстните, в коша на двигателя около фабричните заварки и роговете, задължително отворете багажника и наддигнете тапицерията и погледнете състоянието на ламарината отдолу, най- вече коша на резервната гума!
За годината на колата не съдете по думите на продавача или по цифрите на стъклата. За да сте сигурни разчетете VIN номера на рамата
ПС Ако някой колега може да добави нещо нека го направи.
мерцедес винаги ще е номер 2
- ICHIBAN
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 250
- Регистриран на: 28.07.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е61-530da-05г.
Re: Какво трябва да гледаме при покупка на автомобил?
Колега,такава тема има вече:
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... 35&t=13124
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... 35&t=13124
И да се гордея и да не се гордея,
все съм си българин,така че по-добре
да се гордея.
все съм си българин,така че по-добре
да се гордея.
- animall
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 170
- Регистриран на: 25.11.2007
- Местоположение: Сандански
- Пол: Мъж
- Кара: Влака
Re: Какво трябва да гледаме при покупка на автомобил?
Въпреки, че има подобна тема не е излишно написаното по-горе. Винаги има нещо което е изпуснато, а и да не забравяме, че повторението е майка на знанието. Браво колега.
- Alexch
- ентусиаст
-
- Мнения: 1212
- Регистриран на: 26.07.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ше E39, сега Нисан 370z с 4 врати
- Мечтае да кара: Z8
Re: Какво трябва да гледаме при покупка на автомобил?
Това някъде съм го чел и преди, така че колегата май е направил copy-paste. Ако не е така се извинявам.
1000 об. на празен ход може да държи само при студен мотор - при топъл не е нормално
Бих добавил и да закачите колата на диагностика (включително и динамична), да премерите компресията, да я вдигнете на подемник и да погледнете за всякакви омаслявания (примерно диф, рейка и др.), да понапънете със щанга де що видите тампон; има и още 5-6 неща, ма това за сега ви е достатъчно
1000 об. на празен ход може да държи само при студен мотор - при топъл не е нормално

Бих добавил и да закачите колата на диагностика (включително и динамична), да премерите компресията, да я вдигнете на подемник и да погледнете за всякакви омаслявания (примерно диф, рейка и др.), да понапънете със щанга де що видите тампон; има и още 5-6 неща, ма това за сега ви е достатъчно

bai_ILIA написа:стига сте се депресирали с ремонти, наслаждавайте се на колите си и радостта от шофирането понеже те ще се развалят със сигурност
- badsharki
- ентусиаст
-
- Мнения: 1428
- Регистриран на: 23.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xd
Re: Какво трябва да гледаме при покупка на автомобил?
Колега, разбирам, че си направил копи-пейста в желанието си да споделиш информация ... в, което разбира се няма нищо лошо и те поздравявам за което, но следващия път гледай поне да адаптираш текста към конкретната тема (модел), който се обсъжда, за да не се подведе някой.
Не изчетох целия текст, но ето какво ми направи впечатление в началото и какво имах предвид като ти написах горното:
Аз такива "малки черни болтчета" не съм виждал в таблото на Е39, още повече, че стрелките на оборотомера и скоростомера в таблото на Е39 лягат на ограничители и колкото и да са пипани, вадени и слагани, колкото и да се дзвериш и да ги гледаш разлика няма да видиш.
Какъв е тоя климатик?
Да не си купуваме шокова камера. 
Нататък не съм чел, че никога няма да си купя кола (втора употреба), ако ги следвам тия съвети.
Не изчетох целия текст, но ето какво ми направи впечатление в началото и какво имах предвид като ти написах горното:
just_plambata написа:Загледайте МНОГО отблизо в таблото с уредите- малките черни болтчета, с които са хванати скоростомера и оборотомера! Отблизо се вижда дали са пипани и надрани ,обикновено са намазани с черна боя по жлеба за отверката, за да заличат следите и боята се вижда (блести повече и седи неестествено). За сравнение, погледнете първо тези на оборотомера (обикновено не се пипат) и после преместете погледа върху тези на скоростомера, ако има разлика- пипан е механичния километраж.
Аз такива "малки черни болтчета" не съм виждал в таблото на Е39, още повече, че стрелките на оборотомера и скоростомера в таблото на Е39 лягат на ограничители и колкото и да са пипани, вадени и слагани, колкото и да се дзвериш и да ги гледаш разлика няма да видиш.
just_plambata написа:Безпроблемния климатик изтудява почти мигновено, не се връзвайте на обясненията на продавача.
Какъв е тоя климатик?


Нататък не съм чел, че никога няма да си купя кола (втора употреба), ако ги следвам тия съвети.

- Bavarcho
- Пантерчо
-
- Мнения: 4700
- Регистриран на: 16.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: WBS нов внос
- Мечтае да кара: Е30 от скъпите
Re: Какво трябва да гледаме при покупка на автомобил?
Не ви виждам как ше си намерите приятелка, с тея критерии за кола кой знае какви са ви критериите за жена




Re: Какво трябва да гледаме при покупка на автомобил?
Човекът е решил да спести на някой главоболията и т.н., а вие веднага му намирате кусури.
Да, аз си избирам така колата, дори мен ме дразнят разни дребни неща, на които друг няма да обърне внимание ... и сравнението с жена не е правилно, значи ли че трябва да си лягам с всяко буре, което носи пола защото има *****?
Колкото до климатика - да, до 10 сек. е започнал да духа студено от клапите (поне на моите 2 коли, дори на едно място) и не е нормално да усещаш разликата във въздуха там след 15 мин.
Независимо, че сигурно се повтаря или потретва, всяка една подобна информация е полезна, както е написал по-горе колегата.
Може да я добавите към другата, да я оставите и т.н., но със сигурност няма да пречи повече от безмислените теми със заглавие "Е39 - проблем", "Колеги, помагайте", "Смени шума на мотора" и т.н.
Да, аз си избирам така колата, дори мен ме дразнят разни дребни неща, на които друг няма да обърне внимание ... и сравнението с жена не е правилно, значи ли че трябва да си лягам с всяко буре, което носи пола защото има *****?
Колкото до климатика - да, до 10 сек. е започнал да духа студено от клапите (поне на моите 2 коли, дори на едно място) и не е нормално да усещаш разликата във въздуха там след 15 мин.
Независимо, че сигурно се повтаря или потретва, всяка една подобна информация е полезна, както е написал по-горе колегата.
Може да я добавите към другата, да я оставите и т.н., но със сигурност няма да пречи повече от безмислените теми със заглавие "Е39 - проблем", "Колеги, помагайте", "Смени шума на мотора" и т.н.

- Ivailo28
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 56
- Регистриран на: 24.04.2009
- Местоположение: София
- Кара: E39 530DA '99
Re: Какво трябва да гледаме при покупка на автомобил?
Хубаво е решил човекът да помага, целият му пост може да се каже в 1 (едно) изречение: Отидете в някой шоурум да видите как изглежда една нова кола и такава трябва да бъде колата втора (трета, пета и т.н.) ръка, която ще си купите!
Мир!
Мир!
- Bavarcho
- Пантерчо
-
- Мнения: 4700
- Регистриран на: 16.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: WBS нов внос
- Мечтае да кара: Е30 от скъпите
Re: Какво трябва да гледаме при покупка на автомобил?
Колегата отгоре го е казал!
Това което описвате го има в шоурума при новите коли!
Като почнете "ама има някакви малки драскотини", "ама накладките свършили", "ама гуми няма", "ама имала е проблем, той е оправен, ама все пак е имала", "климатика позва да духа студено на 06:46 минута, а в книжката пише че трябва да почне 06:34 минута" и всякакви такива.
Не можете ли да проумеете незнам че тая кола я е карал човек, не ства след 10 години като е била нова, да е като новата.
Много ми е интересно също всеки се хваща за некви дребни работи, а я покажете какво карате. Като почне някой да се мръщи на некви драскотинки и глупости,а го гледаш кара неква кошара в буквалния смисъл.
Хубаво е да се види колата, да няма некви щети, да е стегната, ама за някакви малки работи...
Имам един приятел дето продава катастрофирали коли (с леки удъри) и той има една приказва "ти като я взе жена ти да не би да не беше удряна"
[size=85]
Това което описвате го има в шоурума при новите коли!
Като почнете "ама има някакви малки драскотини", "ама накладките свършили", "ама гуми няма", "ама имала е проблем, той е оправен, ама все пак е имала", "климатика позва да духа студено на 06:46 минута, а в книжката пише че трябва да почне 06:34 минута" и всякакви такива.
Не можете ли да проумеете незнам че тая кола я е карал човек, не ства след 10 години като е била нова, да е като новата.
Много ми е интересно също всеки се хваща за некви дребни работи, а я покажете какво карате. Като почне някой да се мръщи на некви драскотинки и глупости,а го гледаш кара неква кошара в буквалния смисъл.
Хубаво е да се види колата, да няма некви щети, да е стегната, ама за някакви малки работи...
Имам един приятел дето продава катастрофирали коли (с леки удъри) и той има една приказва "ти като я взе жена ти да не би да не беше удряна"

[size=85]

Re: Какво трябва да гледаме при покупка на автомобил?
Колегата се е постарал и е написал какво да се гледа, а всеки прави сметма какъв компромис (качество/цена) е приемлив за него ...
А тези които знаят всичко, не гледат и си избират колата като жената (по емоции) после пишат тук и плюят "джамбазите"
А тези които знаят всичко, не гледат и си избират колата като жената (по емоции) после пишат тук и плюят "джамбазите"
- Ivailo28
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 56
- Регистриран на: 24.04.2009
- Местоположение: София
- Кара: E39 530DA '99
Re: Какво трябва да гледаме при покупка на автомобил?
Откога на copy+paste му се казва старание? По-скоро комбайнеро-интелигентен начин за трупане на мнения. Както каза колегата ICHIBAN такава тема има и даже е във важни.
- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: Какво трябва да гледаме при покупка на автомобил?
Всъщност това писание първо се появи в AUDI форума и оттам тръгна по другите.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
Re: Какво трябва да гледаме при покупка на автомобил?
Не занам дали го е писал или преписал, идеята ми беше, че е писано какво да се гледа, а всеки да си решава дали да гледа
PS
Колкото до това как се цитират данни от интернет или други източници го има в правилата на форума ....
PS
Колкото до това как се цитират данни от интернет или други източници го има в правилата на форума ....
- Владо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2381
- Регистриран на: 24.07.2006
- Местоположение: 02..., +3592...
- Пол: Мъж
- Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
- Мечтае да кара: още по-бавно
- Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD
Re: Какво трябва да гледаме при покупка на автомобил?
преди много години вече
, обикаляхме с един познат да си търся кола точно към края на юли... харесал си бях едно ауди в една авто-къща в люлин, на външен вид идеално... сутринта слагам парите в джоба, и отиваме да го палим... такава ужасна работа на двигател не бях чувал
... прекъсва, подскача мотора, не иска да се изфорсира
... трагедия... с моя приятел се гледаме, викам му мотор, все ще го оправим, ма поне да свалим от цената... джамбаза вика не, така се продава... теглихме му една майна, и отидохме в банкя да пием бира
говорим си, викам виж какво, 3 седмици обикалям... другата дето харесам, няма да я палим
... дирекно я взимам
... след половин час е30-то ми спря пред заведението
... в интерес на истината, взех я след 2 дни де, след доста гледане, каране, и проверки... още не ме излъгала
та накратко, каквото има да става, то става... леле, трябва да напиша тва и на вичката в темата




говорим си, викам виж какво, 3 седмици обикалям... другата дето харесам, няма да я палим






та накратко, каквото има да става, то става... леле, трябва да напиша тва и на вичката в темата

- ///Явор
- Летящия холандец
-
- Мнения: 19401
- Регистриран на: 10.01.2003
- Местоположение: предимно в гаража
- Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.
Re: Какво трябва да гледаме при покупка на автомобил?
е30то си е е30
тва да не е пластмаса 



С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани