Може ли M52TU и темпомат?
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
8 мнения
• Страница 1 от 1
- Vik
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 114
- Регистриран на: 14.12.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: карам бавно 'щот ме кефи
- Детайли за колата: 520i touring 04/1999
M52b20TU - 20 6S 3/4
Може ли M52TU и темпомат?
Здравейте колеги.
От известно верме търся информация относно това, може ли да се постави темпомат на мотор M52TU.
До тук установих че информацията е оскъдна, но за сметка на това неясна.
1. В WDS-а пише че темпомат тип GRII не се слага на M52TU заради EML-то: 'It is used as of E38 and in subsequent series with the exception of cars equipped with electronic engine management (EML) and diesel vehicles with digital diesel electronics (DDE).'
2. В EBA намерих документи за какви ли не мотори и ретрофитване на темпомат - мултиволан, модул, кабелаци и моторче със жило към дросела, но за M52TU има информация единствено как се слага мулти-волан и какво бил можел да управлява.
3. В темата имал ли съм темпомат и чеинджър?, колегата bmw_n00b споделя "Както написах по-горе и бензините произведени след 09.98 също нямат нужда от модул, моторче и жило, защото пак са с електронна газ. От М52ТУ нататък, с три думи... ". Е, в крайна сметка за M52TU трябват или не?!?!
Моля колегите, които са по-наясно да споделят възможна ли е подобна комбинация и евентуално какво трябва да се замени или купи допълнително.
Ето и малко детайли за колата
Производство: Април 1999:
VIN: GT02382
Мотор: M52b20TU-206S3/4 - двоен ванос
ECU: MS42
Волан: 4-лъчев без мулти функция
LCM-III, малък борд, дроселът е с жило отдясно и два потенциоматъра отляво и се води "assembly"- т.е. бил едно цяло

А имам и един такъв въпрос:
Става ли да не се сменя целия волан или целия бег, а да се поизрежат страниците на стария и да се добавят бутоните - видях че ги има като резервна част.
Благодаря на всички отзовали се.
От известно верме търся информация относно това, може ли да се постави темпомат на мотор M52TU.
До тук установих че информацията е оскъдна, но за сметка на това неясна.
1. В WDS-а пише че темпомат тип GRII не се слага на M52TU заради EML-то: 'It is used as of E38 and in subsequent series with the exception of cars equipped with electronic engine management (EML) and diesel vehicles with digital diesel electronics (DDE).'
2. В EBA намерих документи за какви ли не мотори и ретрофитване на темпомат - мултиволан, модул, кабелаци и моторче със жило към дросела, но за M52TU има информация единствено как се слага мулти-волан и какво бил можел да управлява.
3. В темата имал ли съм темпомат и чеинджър?, колегата bmw_n00b споделя "Както написах по-горе и бензините произведени след 09.98 също нямат нужда от модул, моторче и жило, защото пак са с електронна газ. От М52ТУ нататък, с три думи... ". Е, в крайна сметка за M52TU трябват или не?!?!
Моля колегите, които са по-наясно да споделят възможна ли е подобна комбинация и евентуално какво трябва да се замени или купи допълнително.
Ето и малко детайли за колата
Производство: Април 1999:
VIN: GT02382
Мотор: M52b20TU-206S3/4 - двоен ванос
ECU: MS42
Волан: 4-лъчев без мулти функция
LCM-III, малък борд, дроселът е с жило отдясно и два потенциоматъра отляво и се води "assembly"- т.е. бил едно цяло

А имам и един такъв въпрос:
Става ли да не се сменя целия волан или целия бег, а да се поизрежат страниците на стария и да се добавят бутоните - видях че ги има като резервна част.
Благодаря на всички отзовали се.
- Veselin_LG
- Потребител
-
- Мнения: 45
- Регистриран на: 25.04.2010
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 320-М52Б20ТУ- 11.98
Re: Може ли M52TU и темпомат?
Здравей, колега. В този линк се крият отговорите на въпроса ти. http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... g=66&fg=20
Та там в реалоем се споменава, че ти трябва: моторче с жило, датчици за педала на газта и съединителя, управление на цялото това нещо и още 1-2 стойки за всичко това.
Иначе ако бега на колата ти е леко вдлъбнат там където трябва да стоят бутоните ще може да се изреже и да се сложат бутони. Ако се навиеш на такава интервенция драсни едно Л.С. имам бутони за четирилъчев волан и ще се споразумеем нещо.
Поздрави.
П.С. Иначе при М52 на Е46 става само с волан и малко кабел за свързване, но Е46 са с друг дросел и комп.
Та там в реалоем се споменава, че ти трябва: моторче с жило, датчици за педала на газта и съединителя, управление на цялото това нещо и още 1-2 стойки за всичко това.
Иначе ако бега на колата ти е леко вдлъбнат там където трябва да стоят бутоните ще може да се изреже и да се сложат бутони. Ако се навиеш на такава интервенция драсни едно Л.С. имам бутони за четирилъчев волан и ще се споразумеем нещо.
Поздрави.
П.С. Иначе при М52 на Е46 става само с волан и малко кабел за свързване, но Е46 са с друг дросел и комп.
- bmw_n00b
- ентусиаст
-
- Мнения: 986
- Регистриран на: 21.08.2007
- Местоположение: Пловдив
- Кара: 96-8' 523ti
Re: Може ли M52TU и темпомат?
Ами колега дроселът като е електронен, значи се управлява от компютъра електрически, въпреки че при М52ТУ е малко миш-маш. Ето това е упътването за добавка на мултиволан при теб:
http://www.realoem.com/bmw/partxref.do? ... showeur=on
http://www.realoem.com/bmw/partxref.do? ... showeur=on
Veselin_LG написа:П.С. Иначе при М52 на Е46 става само с волан и малко кабел за свързване, но Е46 са с друг дросел и комп.
http://www.realoem.com/bmw/partxref.do? ... showeur=on
http://www.realoem.com/bmw/partxref.do? ... showeur=on
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Veselin_LG
- Потребител
-
- Мнения: 45
- Регистриран на: 25.04.2010
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 320-М52Б20ТУ- 11.98
Re: Може ли M52TU и темпомат?
ОК. Явно дросела е един и същ. Въпреки това за Е39 с М52ТУ не става само с волан или поне така казва реалоем, докато при мен с Е46 М52Б20ТУ стана само с волан и 3 метра кабел. Явно причината е в ДМЕ-то или???
- Vik
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 114
- Регистриран на: 14.12.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: карам бавно 'щот ме кефи
- Детайли за колата: 520i touring 04/1999
M52b20TU - 20 6S 3/4
Re: Може ли M52TU и темпомат?
Здравейте колеги.
Вече тотално съм в пълна конфузия...
От една страна неможе:
TIS: 'It is used as of E38 and in subsequent series with the exception of cars equipped with electronic engine management (EML) and diesel vehicles with digital diesel electronics (DDE).'
RealOEM: Cannot be retrofitted since 09/97, since operation of cruise control is integrated in multifunctional steering wheel.
Important notice:
The installation instructions are not included in the retrofit kit. Print out the latest update of the instructions from the Aftersales Assistance Portal (ASAP) and hand them over to the customer.
01 INSTALLING SET CRUISE CONTROL .....
От друга страна, колегите с Е46 имат същите мотор, компютри, модули, жици-мици и т.н. казват че само с добавянето на контролера с бутоните тръгва темпомата.
От RealOEM-а си направих съпоставка между частите в мойта колица и Е46 - 90% еднакви части с еднакви номера.
100% има някаква минорна разлика...
Търсенето продължава, но ако може, някой, който повече пъти е плувал под капака на колата, от колкото аз съм влизал в мойта, да внесе някаква яснота по въпроса.
PS: Cannot be retrofitted since 09/97, since operation of cruise control is integrated in multifunctional steering wheel.
Не се ретрофитва след 09/97, т.к. управлението на cruise control-а е интегрирано в мултиволана.
Явно трябва по-"advanced" мултиволан.
От Е46 подфорума "Mулти волан проблем-предложения!? РЕШЕН"
... nasodotcom:
Да потвърдя за многото чудещи се - m52b25tu има електрически дросел, който се управлява с жило от педала. Следователно автопилота работи с помощтта на мултиволан, 3 кабела и помощта на mirafiori - тествано на кола 08.99.
The 323i and 328i use the M52TU engine. This engine uses the Siemens MS 42.0 DME System. The MS 42.0 system uses a throttle assembly called the MDK (Motor Driven Throttle Valve). Quoted from the Bentley manual "A throttle cable is used to actuate the accelerator pedal position potentiometers and also serves as a backup to open the throttle plate (full control) when the MDK system is on the failsafe mode." - от http://forum.e46fanatics.com.
Е няма начин да няма начин...
Благодаря предварително.
Вече тотално съм в пълна конфузия...
От една страна неможе:
TIS: 'It is used as of E38 and in subsequent series with the exception of cars equipped with electronic engine management (EML) and diesel vehicles with digital diesel electronics (DDE).'
RealOEM: Cannot be retrofitted since 09/97, since operation of cruise control is integrated in multifunctional steering wheel.
Important notice:
The installation instructions are not included in the retrofit kit. Print out the latest update of the instructions from the Aftersales Assistance Portal (ASAP) and hand them over to the customer.
01 INSTALLING SET CRUISE CONTROL .....
От друга страна, колегите с Е46 имат същите мотор, компютри, модули, жици-мици и т.н. казват че само с добавянето на контролера с бутоните тръгва темпомата.
От RealOEM-а си направих съпоставка между частите в мойта колица и Е46 - 90% еднакви части с еднакви номера.
100% има някаква минорна разлика...
Търсенето продължава, но ако може, някой, който повече пъти е плувал под капака на колата, от колкото аз съм влизал в мойта, да внесе някаква яснота по въпроса.
PS: Cannot be retrofitted since 09/97, since operation of cruise control is integrated in multifunctional steering wheel.
Не се ретрофитва след 09/97, т.к. управлението на cruise control-а е интегрирано в мултиволана.
Явно трябва по-"advanced" мултиволан.
От Е46 подфорума "Mулти волан проблем-предложения!? РЕШЕН"
... nasodotcom:
Да потвърдя за многото чудещи се - m52b25tu има електрически дросел, който се управлява с жило от педала. Следователно автопилота работи с помощтта на мултиволан, 3 кабела и помощта на mirafiori - тествано на кола 08.99.
The 323i and 328i use the M52TU engine. This engine uses the Siemens MS 42.0 DME System. The MS 42.0 system uses a throttle assembly called the MDK (Motor Driven Throttle Valve). Quoted from the Bentley manual "A throttle cable is used to actuate the accelerator pedal position potentiometers and also serves as a backup to open the throttle plate (full control) when the MDK system is on the failsafe mode." - от http://forum.e46fanatics.com.
Е няма начин да няма начин...
Благодаря предварително.
- Veselin_LG
- Потребител
-
- Мнения: 45
- Регистриран на: 25.04.2010
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 320-М52Б20ТУ- 11.98
Re: Може ли M52TU и темпомат?
Колега, предлагам ти следното: Звънкаш ми на 0898442858- Весо, и се разбираме да пробваме направо бутоните- работата е за около 2 часа, пускаме кабелчета до където трябва и ако стане ЧЕСТИТО а ако не пием по някоя друга бира и това е.
А сигурен ли си, че мотора е М52Б20ТУ а не само М52Б20 ? ТУ-то е така наречения двоен ванус.
А сигурен ли си, че мотора е М52Б20ТУ а не само М52Б20 ? ТУ-то е така наречения двоен ванус.
- Gari
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 316
- Регистриран на: 15.12.2009
- Местоположение: Stuttgart, Германия
- Пол: Мъж
- Кара: Е60, 2006
- Мечтае да кара: Formula
- Детайли за колата: N52B25
Re: Може ли M52TU и темпомат?
М52Б20ТУ има автопилот. Аз съм с такъв двигател.
Не искам много, искам всичко!
Re: Може ли M52TU и темпомат?
Добре де колега , защо не каза, не сподели в крайна сметка успя ли да сложиш мултиволана и най-важното дали ти проработи темпомата или круза там каквото е? Доста теми изчетох вярно доста старички включително и тази .. но така и не разбрах на 100% възможно ли е при е39 м52б20ту да проработи темпомата само със смяната на волана и кабел.. Има ли някой колега с този мотор след 09.98 , който да потвърди, че става или не. Благодаря предварително и се извинявам , ако съм ядосал някой колега , че задавам въпроса си в тема от преди 3 години . 

8 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

