"Войната на пътищата"- мит или реалност ?
Модератор: Общи модератори
- surfboard
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 470
- Регистриран на: 4.04.2011
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: 4.0 TFSI
Re: "Войната на пътищата"- мит или реалност ?
bum_bum написа:Относно засичането, отнемането на предимство и т.н. защо не се замислите дали и във вашият телевизор няма някаква повреда?
Като се заговори за движението в София особено и като почнат- днес как ме засече един, вчера как ми влезе с вратите, един как спря без мигач, оня как зави от дясната лента...
Пък аз карам и в София и из страната и много рядко някой да ме засече или да ми стане проблем, че не е пуснал мигач или дошъл от някъде из невиделицата.
Тъпаци има много и тук и навсякъде по света и винаги ще ги има. Добрият шофьор с достатъчно опит кара така, че да не бъде засичан и изненадван. Карайте със съобразена скорост, гледайте, мислете, предвиждайте и няма да имате проблем.
Добрият шофьор знае какво ще направи тъпака отпред преди оня дори да си го е помислил. Да, има ситуации особено извън града, които са непредотвратими. Но едно 90% от ситуациите в градски условия могат да бъдат избегнати с достатъчно мислене и опит.
Поздравления за мнението, колега. Ако всички шофьори разсъждаваха като теб, статистиката нямаше да е толкова черна.
- batvlady79
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 345
- Регистриран на: 16.11.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 525dA '09
- Мечтае да кара: ново БМВ
Re: "Войната на пътищата"- мит или реалност ?
Общо взето колегите са казали повечето проблеми..Според мен има война по пътищата, защото ние нямаме култура на шофиране, нямаме толерантност, уважение. Да - включително и аз понякога съм брутален на пътя без да прекалявам но все пак, имам предвид - понякога съм отнемал предимство на завой, не съм спирал на пешеходна пътека, минавам на жълто и т.н.
Винаги съм вярвал че ако има солени глоби и ако наистина се глобяват стабилно водачите и наред - дисциплина ще има перфектна.
Един просто пример - в Щатите със всяко нарушение ти се вдига застраховката на автомобила. За постоянно обаче - оттук нататък. Говоря условно - ако последните 5 години има повече от 3 нарушения, ти докато си шофьор и докато си жив ще плащаш ГО с 20% по-високо всяка следваща година. Добре е нали ? Ако се правиш на тарикат и те издумкат едно хубаво в една глоба от 500 лв. + ГО за следващите 30 години със 50 лв. повече, ще се замислиш кво става, нали ?
Колко е лесно, но не искат да го направят, защото така им отърва и им е добре на депутатите. Обещавам, че ако стана министър на транспорта ще ги съсипя от глоби некултурните водачи с мазните големи черни лимузини дето се правят на безсмъртни и гледат лошо зад тъмните стъкла. Амин
Винаги съм вярвал че ако има солени глоби и ако наистина се глобяват стабилно водачите и наред - дисциплина ще има перфектна.
Един просто пример - в Щатите със всяко нарушение ти се вдига застраховката на автомобила. За постоянно обаче - оттук нататък. Говоря условно - ако последните 5 години има повече от 3 нарушения, ти докато си шофьор и докато си жив ще плащаш ГО с 20% по-високо всяка следваща година. Добре е нали ? Ако се правиш на тарикат и те издумкат едно хубаво в една глоба от 500 лв. + ГО за следващите 30 години със 50 лв. повече, ще се замислиш кво става, нали ?
Колко е лесно, но не искат да го направят, защото така им отърва и им е добре на депутатите. Обещавам, че ако стана министър на транспорта ще ги съсипя от глоби некултурните водачи с мазните големи черни лимузини дето се правят на безсмъртни и гледат лошо зад тъмните стъкла. Амин

Когато прочетох за вредата от алкохола, се отказах от четенето..
Re: "Войната на пътищата"- мит или реалност ?
batvlady79 написа:Общо взето колегите са казали повечето проблеми..Според мен има война по пътищата, защото ние нямаме култура на шофиране, нямаме толерантност, уважение. Да - включително и аз понякога съм брутален на пътя без да прекалявам но все пак, имам предвид - понякога съм отнемал предимство на завой, не съм спирал на пешеходна пътека, минавам на жълто и т.н.
Винаги съм вярвал че ако има солени глоби и ако наистина се глобяват стабилно водачите и наред - дисциплина ще има перфектна.
Един просто пример - в Щатите със всяко нарушение ти се вдига застраховката на автомобила. За постоянно обаче - оттук нататък. Говоря условно - ако последните 5 години има повече от 3 нарушения, ти докато си шофьор и докато си жив ще плащаш ГО с 20% по-високо всяка следваща година. Добре е нали ?:
не е точно така. повечето щати са по точковата система която определя застраховката. започваш примерно с 15 точки (неутрално) и всяка година която караш без проблем пада по една точка докато стигне 9 (най-ниското). всяка малка глоба (превишена скорост, не спиране на стоп и тн) е +1 точка и си губиш -1-та точка за годината. всяка катастрофа по твоя вина с до $1000 строшени неща е +2 точки... всяка катастрофа по твоя вина над $1000 (повечето са такива) е +3 точки. на 30 точки ако все още можеш да си позволиш застраховката ти взимат книжката завинаги. ако караш 5 години без проблеми ако си над 15 точки те смъкват на 15.
демек, дори и да се изцепиш ... ако се държиш добре след това те награждават един вид.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- batvlady79
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 345
- Регистриран на: 16.11.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 525dA '09
- Мечтае да кара: ново БМВ
Re: "Войната на пътищата"- мит или реалност ?
Като бях 2002 г. така беше с глобите (Вирджиния), сега може и да са я направили по-толерантна. Ние и такова не заслужаваме
Когато прочетох за вредата от алкохола, се отказах от четенето..
Re: "Войната на пътищата"- мит или реалност ?
май от толкова много хора в този форум само bum_bum знае как да кара...останалите въртите геврека и водите "война по пътищата"
Четно казано не мога да ви разбера какво все се захващате за "дядката с жигулата", "черните мутренски коли" и прочее простотии...дотук добих впечатление че на пътя има само G класи и жигули...
За да има "война по пътищата" на първо място трябва да има пътища...замислете се защо на магистралата стават по малко катастрофи отколкото на пътя след петолъчката за морето...
Четно казано не мога да ви разбера какво все се захващате за "дядката с жигулата", "черните мутренски коли" и прочее простотии...дотук добих впечатление че на пътя има само G класи и жигули...
За да има "война по пътищата" на първо място трябва да има пътища...замислете се защо на магистралата стават по малко катастрофи отколкото на пътя след петолъчката за морето...
Един крайно ограничен и отчайващо глупав бездарник с отрицателен коефицент на интелигентност, както си джитка из интернет, започва да чете това.....
Синтаксис от ергативен тип, в който пециенсът е в субектна позиция, а агенсът - в ергативна
Какво е П.У.Т.К.А ?
Това е Пункт за Управление и Тактическа Координация на Авиацията
Синтаксис от ергативен тип, в който пециенсът е в субектна позиция, а агенсът - в ергативна
Какво е П.У.Т.К.А ?
Това е Пункт за Управление и Тактическа Координация на Авиацията
- batvlady79
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 345
- Регистриран на: 16.11.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 525dA '09
- Мечтае да кара: ново БМВ
Re: "Войната на пътищата"- мит или реалност ?
Защото магистралите са 5% от всички пътища колега
Нормално е процента да е по-малък

Нормално е процента да е по-малък
Когато прочетох за вредата от алкохола, се отказах от четенето..
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: "Войната на пътищата"- мит или реалност ?
Но като трафик поемат поне 20-30% колега
Разбира се от новините имам чувството че на Тракия загиват поне 7-8000 годишно

Разбира се от новините имам чувството че на Тракия загиват поне 7-8000 годишно

- ms
-
-
- Мнения: 1825
- Регистриран на: 23.09.2005
- Местоположение: Варна, морето, сините вълни...
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф от Инголщат
Re: "Войната на пътищата"- мит или реалност ?
HA_PEMOHT написа:...замислете се защо на магистралата стават по малко катастрофи отколкото на пътя след петолъчката за морето...
е това е елементарно- широк еднопосочен път, с прилична настилка, има мантинели, в общият случай хората карат с близка скорост освен някои състезатели, има как да изпревариш спокойно, и да се строши колата има къде да спреш без да пречиш и т.н.... тоест магистралата няма нищо общо с пътя след петолъчката- ако не броим разбира се асфалта...
я се замисли сега защо в малките еднопосочни улици в града има по-малко катастрофи от другите улица в града

Re: "Войната на пътищата"- мит или реалност ?
acho.rs написа:Но като трафик поемат поне 20-30% колега![]()
...
като трафик поемат повече, но нямаш насрещно движение и изпреварването е почти безпроблемно...
за разлика от пътя след петолъчката, където всеки комплексиран джигит дето не може да търпи да кара в колоната при натоварен трафик прави рискови изпреварвания...
проблема е в калпавите шофьори, не в калпавите пътища...
мисленето трябва да си променим...

- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: "Войната на пътищата"- мит или реалност ?
zazomazo написа:acho.rs написа:Но като трафик поемат поне 20-30% колега![]()
...
като трафик поемат повече, но нямаш насрещно движение и изпреварването е почти безпроблемно...
за разлика от пътя след петолъчката, където всеки комплексиран джигит дето не може да търпи да кара в колоната при натоварен трафик прави рискови изпреварвания...
проблема е в калпавите шофьори, не в калпавите пътища...
мисленето трябва да си променим...
Мислене не се променя за една две години и с кампанни от рода на : Не карам пил. А после караш и даваш пример. Ние имаме много лоши примери като общестово, от хората, които би трябвало да дават добър пример. И в частност и затова сме на тоя хал. Отделно, че след 1989 г. нашето общество беше нещо като куче вързано на каишка и сега каишката я няма или е много лабава. Хората, родени през 90-те години, какъв пример са видяли? Тези хора сега масово правят белите. Колата на баща си взел, дали му да кара без книжка, да се учи... Ми трябва постоянство и възпитание в ценностна система, едно такова отживяло, старомодно и забравено нещо. Другото е ала бала и всички виждаме, че не работи. Но когато ценностите ти са Азис и Преслава или BMW и Мерцедес, iPhone или Nokia, какво очаквате да се слува? Ценности се градят трудно и много време, пък някоя тъпа инициатива се организира за два дена, колкото да се каже че се прави нещо. Това с войната по пътищата е като лекуването на някои лекари. Лекуват симптомите, не заболяването. Просто не участвайте. Вашето неучастие, ще даде добрия пример, от който толкова се нуждаем.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: "Войната на пътищата"- мит или реалност ?
zazomazo написа:acho.rs написа:Но като трафик поемат поне 20-30% колега![]()
...
като трафик поемат повече, но нямаш насрещно движение и изпреварването е почти безпроблемно...
за разлика от пътя след петолъчката, където всеки комплексиран джигит дето не може да търпи да кара в колоната при натоварен трафик прави рискови изпреварвания...
проблема е в калпавите шофьори, не в калпавите пътища...
мисленето трябва да си променим...
... забелязваш ли как си противоречиш ?
Re: "Войната на пътищата"- мит или реалност ?
acho.rs написа:zazomazo написа:acho.rs написа:Но като трафик поемат поне 20-30% колега![]()
...
като трафик поемат повече, но нямаш насрещно движение и изпреварването е почти безпроблемно...
за разлика от пътя след петолъчката, където всеки комплексиран джигит дето не може да търпи да кара в колоната при натоварен трафик прави рискови изпреварвания...
проблема е в калпавите шофьори, не в калпавите пътища...
мисленето трябва да си променим...
... забелязваш ли как си противоречиш ?
тц, ще ми поясниш ли?
смяташ, че цялата пътна мрежа трябва да е от магистрали?
или пък смяташ, че пътя след петолъчката е с кофти настилка та това е предпоставката за ПТП?
ако всеки шофира според ограничението и изпреварва само когато има видимост и условия за това произшествията ще намалеят
конкретно пътя след петолъчката не е калпав. проблема е в това, че е двупосочен, а много карат по него все едно е магистрала


- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: "Войната на пътищата"- мит или реалност ?

Гланата причина е във шофьорите , но и пътя и "особеностите" на пътната мрежа , както казах по-горе предразполагат за това .
Да отбележа , че имам роднина който беше 10 години в америка и сега отказва да кара тук . Нормално - живее в Русе а Северна България има 100 км път с повече от 2 ленти .
И сега нещо по темата - какво ще кажете за култовата улика при ПТП - спирачен път



- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: "Войната на пътищата"- мит или реалност ?
Давайте пример на др. водачи със спазване на закона и знаците. Според мен няма малоумни ограничения. Баш на място са си. Веднага се обозновавам - не всичко могат да карат добре, могат да преценят скоростта си и същата с която да влязат безопасно в завой или да спрат. Ето за това са осреднените ограничения за всички - и за тези с жигулките и за тези с лъскавите лимузини, които гледат страшно отвътре
Пак призовавам всички - карайте според знаците и маркировката и няма да сгрешите. Колкото сме повече такива шофьори, толкова риска да стане ПТП е по-малък (с или без наша вина)
Един пример. Магистрала Тракия посока Пловдив. Преди един от мостовете има ограничение 90 и после 70 + знак неравности на пътя
Всеки път от там минавам със служебната кола без да намаля, от скоро обаче твърдо реших да намалявам на всички ограничения. И преминавайки вчера със седемдесет км/ч през шевовете разбрах, че там има реален шанс да спукаш гума, минавайки със 120км/ч и нагоре. Това, че рядко може да се случи не е оправдание. Ама ако спукаш и 2-те гуми на този шев и се метнеш през моста, пък вземеш да повлечеш още някой с теб?
Та карайте си с ограничението и според знаците, и маркировката и всичко ще е точно.

Пак призовавам всички - карайте според знаците и маркировката и няма да сгрешите. Колкото сме повече такива шофьори, толкова риска да стане ПТП е по-малък (с или без наша вина)
Един пример. Магистрала Тракия посока Пловдив. Преди един от мостовете има ограничение 90 и после 70 + знак неравности на пътя

Та карайте си с ограничението и според знаците, и маркировката и всичко ще е точно.

Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- ineedmoney
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 786
- Регистриран на: 16.05.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: на фотосинтеза
Re: "Войната на пътищата"- мит или реалност ?
zazomazo написа:смяташ, че цялата пътна мрежа трябва да е от магистрали?
я погледни пътната карта на Германия, Белгия, Холандия, Франция, Северна Италия, Словения, Австрия, Унгария
сега погледни Литва, Латвия, Полша, Словакия, Чехия, Румъния, Сърбия и България
открий 10-те разлики

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани