Oldschool wheels - или кой какви интересни джанти има.
Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори
Re: Oldschool wheels - или кой какви интересни джанти има.
VesoPesa написа:Щастието ми е неописуемо защото преди около 3 години и нещо се влюбих в тези джанти и до днес бяха просто мечта-мираж, защото за тези 3 години не можех да намеря никакво инфо за тези джнати които видях на тази снимка
Просто трябваше да пишеш, че ти трябва информация за тези джанти. Имам 4+1 броя такива полирани от няколко години. От тогава не бях виждал такива в България, твоите са вторите... Само за сведение - когато са се продавали последно - цената им е била към 450 Евро на брой във варианта с безцветен лак. Има и хромиран вариант с много "болезнена" цена. От както фирмата вече не съществува - намират се все по-трудно. Този модел е правен само за БМВ и Ягуар (който има шантаво, но много близко до 5х120 междуболтово разстояние за определени модели). Също така, за Ягуар задната, страничните части и надписите са със сребърен металик, за БМВ са с тъмно-кафяв металик (4 от моите са черен мат, петата е тъмно-кафява). Поради прекалено многото джанти (и малко коли), които притежавам, като че ли част от тях ми стават излишни (джантите) - май съм склонен да се разделя с тази част. И вероятно Мелберите ще влезнат в тази част. След полирането бяха складирани в кашони за по-добри времена..., но това вече е друга история.
- VesoPesa
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4028
- Регистриран на: 18.01.2007
- Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
- Пол: Мъж
- Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
- Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo
Re: Oldschool wheels - или кой какви интересни джанти има.
DEMIURGE написа:VesoPesa написа:Щастието ми е неописуемо защото преди около 3 години и нещо се влюбих в тези джанти и до днес бяха просто мечта-мираж, защото за тези 3 години не можех да намеря никакво инфо за тези джнати които видях на тази снимка
Просто трябваше да пишеш, че ти трябва информация за тези джанти. Имам 4+1 броя такива полирани от няколко години. От тогава не бях виждал такива в България, твоите са вторите... Само за сведение - когато са се продавали последно - цената им е била към 450 Евро на брой във варианта с безцветен лак. Има и хромиран вариант с много "болезнена" цена. От както фирмата вече не съществува - намират се все по-трудно. Този модел е правен само за БМВ и Ягуар (който има шантаво, но много близко до 5х120 междуболтово разстояние за определени модели). Също така, за Ягуар задната, страничните части и надписите са със сребърен металик, за БМВ са с тъмно-кафяв металик (4 от моите са черен мат, петата е тъмно-кафява). Поради прекалено многото джанти (и малко коли), които притежавам, като че ли част от тях ми стават излишни (джантите) - май съм склонен да се разделя с тази част. И вероятно Мелберите ще влезнат в тази част. След полирането бяха складирани в кашони за по-добри времена..., но това вече е друга история.
Я пусни една оферта на лично

- Bavarcho
- Пантерчо
-
- Мнения: 4700
- Регистриран на: 16.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: WBS нов внос
- Мечтае да кара: Е30 от скъпите
Re: Oldschool wheels - или кой какви интересни джанти има.
Колеги какъв модел е тоя ББС?
17", 5х112 (дали с фланец тава на 5х120/4х100)
17", 5х112 (дали с фланец тава на 5х120/4х100)
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна Bavarcho на 09 Сеп 2011, 19:17, променена общо 2 пъти

- svilgg
- ентусиаст
-
- Мнения: 956
- Регистриран на: 17.11.2007
- Местоположение: Pyce
- Пол: Мъж
- Кара: 97' E36 m43b18 sedan
- Мечтае да кара: E34
- lowrider
- ентусиаст
-
- Мнения: 860
- Регистриран на: 8.04.2006
- Местоположение: wonderland
- Кара: DUB bimmer down the road in style
Re: Oldschool wheels - или кой какви интересни джанти има.
Bavarcho написа:Колеги какъв модел е тоя ББС?
17", 5х112 (дали с фланец тава на 5х120/4х100)
BBS RY е моделът, 5x112 на 5х120 става с фланец, но на 4х100 не.
Влаев made me do it…
силиконките да барам
шестаците да карам
силиконките да барам
шестаците да карам
- fogodin=e21
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 180
- Регистриран на: 13.02.2011
- Местоположение: varna
- Пол: Мъж
- Кара: bmw e 21 / e 36 touring
- Мечтае да кара: bmw e21 alpina B6
Re: Oldschool wheels - или кой какви интересни джанти има.
3дравейте колеги
на скоро се сдобих със ббс рм! но за съжаление им липсват капачките.ако някои може да помогне или пак продава да пипише

Re: Oldschool wheels - или кой какви интересни джанти има.
VesoPesa написа:Относно Melber 8.5x17 et13
Я пусни една оферта на лично
Весо, със цялото ми уважение към теб и останалите колеги. Моите джанти наистина ми струваха много пари.
Далеч по-евтино ще ти излезе да си оправиш твоите джанти. И да не бъда голословен - 5-те джанти не ми се дават под 1300 лева (и при тази сума съм доста вътре, но повечето от нас си плащаме за грешките...). След проверка за удари, усуквания и изкривявания, както и изправяне на една от тях, полиране и боядисване - джантите са в перфектно състояние, не са слагани даже и за проба, в момента даже са без вентили. Ще напомня, че стандартно тези джанти се продават във версия с безцветен лак. Те не могат да се сравнят по никакъв начин с полираните.
Връщайки лентата назад - и аз се чудя защо направих такива разходи за тях. Даже бях се навил да ги хромирам... Вероятно, поради същата причина, по която и ти си мечтал да се сдобиеш с тях. Просто и аз като ги видях и впоследствие сложих на колата една джанта за проба - не можах да спя нормално, казах си - това са джантите и на следващия ден ги купих.
А те наистина стоят много добре. Не знам на какъв модел ще ги слагаш, но без малко допълнителна работа стават на е34, е32, е23, е24 и подобни. Иначе на модели от типа е12 и е28 - специално за задните, ще се наложи сплескване на ръба на калниците (заради малкия офсет). Предните пасват перфектно.
Не че вече не съм сплескал въпросния ръб на моите калници, но там битката беше за друго "J" и друг офсет.
Хора, които се занимават с джанти, казват, че за своята масивност са учудващо леки, но фирмата Мелбер в никакъв случай не е за подценяване. Всъщност фирмата е италианска, макар и с немско-звучащо заглавие. Възможно изработката на предимно скъпи джанти да ги е довела до фалит или просто спиране на дейност - това не го знам.
- VesoPesa
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4028
- Регистриран на: 18.01.2007
- Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
- Пол: Мъж
- Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
- Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo
Re: Oldschool wheels - или кой какви интересни джанти има.
То принципно офертата си е оферта без значение от сумата, това дали ще ги взема вече си е мой проблем
Иначе моите ще се направят при всички положения, просто ми се върти в главата да си имам 2 комплекта - за 2-те коли
За момента ще пасувам с твоите, но силно се съмнявам да се намери няцой ценител като нас който да ги отнесе, така че ще те потърся по някое време за тях
Иначе тези които купих онзи ден ще ги карам на е34 и гаранция няма да имам проблеми защото в момента съм с Борбет Б със почти същите размери, само ЕТ-то е 14, а не 13 като на Мелберите, но то тва въобще не знам има ли слисъл да го броим за разлика
Колкото до самите джанти, наистина са адски леки, с гумата(235/45/17) на кантара показа малко под 11кг., което означава че само джантата е около 7кг.
Лекотата им се дължи на това че са "щанцовани" демек изляти. Този метод на изработка в същото време допринася и за здравината им, която си е завидна дори за оригинални БМВ джанти, а за такива след 2003-4-та година си е направо нещо нереално. За разните нови китайски и японски изцепки, че дори и разни немски въобще няма да отварям дума.

Иначе моите ще се направят при всички положения, просто ми се върти в главата да си имам 2 комплекта - за 2-те коли

За момента ще пасувам с твоите, но силно се съмнявам да се намери няцой ценител като нас който да ги отнесе, така че ще те потърся по някое време за тях

Иначе тези които купих онзи ден ще ги карам на е34 и гаранция няма да имам проблеми защото в момента съм с Борбет Б със почти същите размери, само ЕТ-то е 14, а не 13 като на Мелберите, но то тва въобще не знам има ли слисъл да го броим за разлика

Колкото до самите джанти, наистина са адски леки, с гумата(235/45/17) на кантара показа малко под 11кг., което означава че само джантата е около 7кг.

Re: Oldschool wheels - или кой какви интересни джанти има.
VesoPesa написа:Колкото до самите джанти, наистина са адски леки, с гумата (235/45/17) на кантара показа малко под 11кг., което означава че само джантата е около 7кг.Лекотата им се дължи на това че са "щанцовани" демек изляти. Този метод на изработка в същото време допринася и за здравината им, която си е завидна дори за оригинални БМВ джанти.
Весо, направо съм изненадан - по-малко от 11 кг. с гумата ??? Предполагам кантарът ти е верен.
То зависи и от гумата, ама и гума 235/45/17 според мен тежи повече. Имам някакви бегли спомени или по скоро усещания, че някои мои 235/45/17 са под 10 кила, а 265/40/17 са някъде около 10, ако не и малко повече. Или казано с други думи - теглото им със съответните Алпина джанти са малко под и над 20 кг. общо за предни и задни съответно. Алпините са по-тежки от Мелберите и смея да твърдя - по-здрави от тях (обаче бързам да вметна, че говоря за по-старите "ръбати" Алпини, независимо дали са Ronal или BBS). Като всички по-стари неща - правени са по старателно - да издържат повече. По-твърдосплавни са от Мелберите. За Мелберите това може да е предимство, в смисъл, че при попадане на колата в много сериозна дупка Мелберите ще се огънат или усучат, но няма да се спукат или счупят, както сме виждали при много други джанти.
Относно щанцоването и леенето - много различна са процесите, но приемам, защото щанцоването си го писал в кавички.
Даже в България имаме патент (акад. А.Балевски) за леене с противоналягане (прилаган и за отливане на джанти) - за избягване на шупли и мехурчета. Мелберите без съмнение са изливани, но не знаем точно как. Имам спомени за следи по джантите от сглобката на двете черупки.
Иначе "къстъм" джантите се правят от моноблокове чрез отнемане на материал. Ако съответният моноблок не е отлян по същия специален начин - проблемите ще са сходни с тези при евтините джанти.
- bigmurzi
- драфтаджия
-
- Мнения: 2793
- Регистриран на: 9.04.2006
- Местоположение: София
- Кара: '93 316ix Touring
- Мечтае да кара: далеч
- Детайли за колата: Хубавица =)
Re: Oldschool wheels - или кой какви интересни джанти има.
абе яяя малко
като си говорите за ширини, тежести а у ...




Е30 на десен завой бензин НЯМА!
- VesoPesa
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4028
- Регистриран на: 18.01.2007
- Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
- Пол: Мъж
- Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
- Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo
Re: Oldschool wheels - или кой какви интересни джанти има.
Да ти кажа може и да се пообърках нещо че мерих и едни други джанти и гуми тогава и май се омешах...
Но помня че като ги смятах пред кантара идваха към 7-7,5кг
За гума говорим 235/45/17, нормална, не усилена.
Отделно като ги купувах и товарех в колата, се бях подготвил за нещо много тежко и понеже и кръста ме беше сецнал предния ден и ме болеше, така я изтласках че за малко да си разбия ченето
После другите 3 си ги качих с лекота въпреки болките в кръста
Колкото до леенето и щанцоването... не ги разбирам много много и двата процеса, просто си приказвахме с гумаджията на който ги оставих да ги възстановява и той ми ги обясни тия неща, ама колко съм го разбрал...
За здравината, силно се надявам да нямам възможността да ги тествам

Но помня че като ги смятах пред кантара идваха към 7-7,5кг

За гума говорим 235/45/17, нормална, не усилена.
Отделно като ги купувах и товарех в колата, се бях подготвил за нещо много тежко и понеже и кръста ме беше сецнал предния ден и ме болеше, така я изтласках че за малко да си разбия ченето

После другите 3 си ги качих с лекота въпреки болките в кръста

Колкото до леенето и щанцоването... не ги разбирам много много и двата процеса, просто си приказвахме с гумаджията на който ги оставих да ги възстановява и той ми ги обясни тия неща, ама колко съм го разбрал...

За здравината, силно се надявам да нямам възможността да ги тествам

Re: Oldschool wheels - или кой какви интересни джанти има.
Здравеите маняци ! наскоро си купих BBS RS01 джантите са много свежи но имам дерт с болчетата Изпадало е покритието и има ръждички тук там с телената четка на шлаифа пада покритието и светват но отнема много време и понеже си падам малко химик пробвах с натриева основа 10% и малко ток тва е метода за премахвани на поцинковани покрития но недаде резултат при главите значи не е цинк . Втори опит сярна киселина ортофосфорна и още малко бъркочи за премахване на никел...... отново провал ....Трябва да се махнат покритията за да ги никилирам но незнам какво е накои ако има някъв опит да сподели
п.с Сега се сещам че може да е цинк и да е запечатан с лак които химиите не го бутат
п.с Сега се сещам че може да е цинк и да е запечатан с лак които химиите не го бутат
Re: Oldschool wheels - или кой какви интересни джанти има.
Хайде малко да раздвижим темата с ето тези джанти...
За начало едни предни BBS 10,5J x 15 с гуми 285/40
За десерт едни задни BBS 13J x 15 с гуми 345/35
И за да изпреваря гръмките възклицания - не, не са мои и няма да бъдат.
За вас остава закачката да кажете на кои модели са били слагани, макар и в много малки серии.
За начало едни предни BBS 10,5J x 15 с гуми 285/40
За десерт едни задни BBS 13J x 15 с гуми 345/35
И за да изпреваря гръмките възклицания - не, не са мои и няма да бъдат.
За вас остава закачката да кажете на кои модели са били слагани, макар и в много малки серии.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2716
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Oldschool wheels - или кой какви интересни джанти има.
Lenco написа:Такива май съм виждал на е30/м3/Koenig
Добър опит

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани