какви мотори стават на Е28 ???
Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори
Re: какви мотори стават на Е28 ???
Точно това имах предвид - темата започва да става "бисерна".
Ще почнат едни безсмислени спорове, кое е по-добро, защо и как...
С тази разлика, че автора това не го вълнува - той си каза - за всичко дава 1000 лева и отсече...
На този етап за барове и турбини е излишно да се говори.
И да добавя, въпреки това, което съм написал на втория ред,
, да, без съмнение М30 е много по-здрав двигател в сравнение с М50 и може да се надуе повече - но това е напълно извън темата.
Ще почнат едни безсмислени спорове, кое е по-добро, защо и как...
С тази разлика, че автора това не го вълнува - той си каза - за всичко дава 1000 лева и отсече...
На този етап за барове и турбини е излишно да се говори.
И да добавя, въпреки това, което съм написал на втория ред,

- TheStorm
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 796
- Регистриран на: 12.12.2007
- Кара: E21; Е28; E30; Е34; E39; Z3
- Мечтае да кара: M-Пауър пакет, брат направо самолет
Re: какви мотори стават на Е28 ???
VesoPesa - говорех за надуви които търпят поне 20000км годишно без никакви проблеми ...
иначе всички сме виждали М20 каращ се на 1,2 бара стрийт и на 2,5 бара като иска пауър....
М50/М52 е хубав мотор, модерен, с приличен разход и наличие на доста части за него (и за нормални и за performance говорим), но малко не се вписва в 1к лева. Може би наистина един м50б25 с малко търсене ще се намери за под 1к и останалите пари ще отидат за страничните неща до паленето на двигателя. Никак лош вариант не е този двигател.
А ако искаш малко по идиотоустойчив двигател - едва ли не вечна кола ... М30 е за теб
и това е единствено лично мнение!
иначе всички сме виждали М20 каращ се на 1,2 бара стрийт и на 2,5 бара като иска пауър....
М50/М52 е хубав мотор, модерен, с приличен разход и наличие на доста части за него (и за нормални и за performance говорим), но малко не се вписва в 1к лева. Може би наистина един м50б25 с малко търсене ще се намери за под 1к и останалите пари ще отидат за страничните неща до паленето на двигателя. Никак лош вариант не е този двигател.
А ако искаш малко по идиотоустойчив двигател - едва ли не вечна кола ... М30 е за теб
и това е единствено лично мнение!
Re: какви мотори стават на Е28 ???
Забравих да спомена - моделът Alpina B7S на базата на е12 !!!
Да не ви напомням, за кои години става дума, все пак е "дъртото" 30-годишно е12.
Използва не чак толкова силно надут 3.5 М30 двигател със "скромните" 330 конски сили.
По онова време това е била кола, с която не си е струвало да се правят шеги.
Що се касае до шведите или норвежците или скандинавците изобщо - те обичат да надуват S38.
До към 1500 конски сили например... Там блокът е, така да се каже - стоков. Буталата, разбира се, са други, но и коляновият вал често безпроблемно понася гаври от порядъка на 1000 коня.
Нека сега някой каже, дали има сериозна разлика в блоковете на първите 3.5 М30 и S38.
Няма как да не спомена Пол Роше и с което свършвам - преди колко години той извади стрелката на диното извън скалата? Какъв беше двигателят, дали не приличаше на 2/3 М30 или по-точно казано 2/3 S38 (имам предвид отново блока) и възходът на S14? Ще кажете, ама главите са други и с повече клапани, всмукателните колектори, дроселовите клапи и т.н. и именно те правят двигателя - и да, и не... когато говорим за здравина...
М50...
Да не ви напомням, за кои години става дума, все пак е "дъртото" 30-годишно е12.
Използва не чак толкова силно надут 3.5 М30 двигател със "скромните" 330 конски сили.
По онова време това е била кола, с която не си е струвало да се правят шеги.
Що се касае до шведите или норвежците или скандинавците изобщо - те обичат да надуват S38.
До към 1500 конски сили например... Там блокът е, така да се каже - стоков. Буталата, разбира се, са други, но и коляновият вал често безпроблемно понася гаври от порядъка на 1000 коня.
Нека сега някой каже, дали има сериозна разлика в блоковете на първите 3.5 М30 и S38.
Няма как да не спомена Пол Роше и с което свършвам - преди колко години той извади стрелката на диното извън скалата? Какъв беше двигателят, дали не приличаше на 2/3 М30 или по-точно казано 2/3 S38 (имам предвид отново блока) и възходът на S14? Ще кажете, ама главите са други и с повече клапани, всмукателните колектори, дроселовите клапи и т.н. и именно те правят двигателя - и да, и не... когато говорим за здравина...
М50...

Re: какви мотори стават на Е28 ???
Публикувано на: 05 Май 2011, 8:17 Заглавие: Re: Е28 Като ново
Малко история, от май месец тази година.
Авраме... силно се надявам да не се засегнеш от това
avram1985 написа:колеги двигателя си е оригиналния нищо не съм и побългарявал както е излезнала от заода си е сусу 6 цилиндров редови двигател маиката на маикаите на 250 000 мурка като котенце.
Малко история, от май месец тази година.
Авраме... силно се надявам да не се засегнеш от това

- Bavarcho
- Пантерчо
-
- Мнения: 4700
- Регистриран на: 16.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: WBS нов внос
- Мечтае да кара: Е30 от скъпите
Re: какви мотори стават на Е28 ???
DEMIURGE написа:Bavarcho написа:Ако ще слага М30Б35 то поне да е с турбина.
Защо? Да докара 350 или повече конски сили?
Нали гони нещо около 200 конски сили, съвсем друг е въпросът, че няма как да влезне в бюджет от 1000 лева.
Но може да "чипоса" М30В35 и да докара към 245 к.с.
Впрочем, вероятно ще бъде доволен и от М30В28 с неговите скромни 184 коня.
Щото М30 без турбина си е М30 без турбина

М30 е добър двигател щото сток е с подходяща компресия за турбо.
Пък колко е издръжлив... М20 е издръжлив, пък и М50 и той издръжлив.
Интересно как с чипс ще докара 245к.с.?



Re: какви мотори стават на Е28 ???
Bavarcho написа:Щото М30 без турбина си е М30 без турбина![]()
М30 е добър двигател щото сток е с подходяща компресия за турбо.
Пък колко е издръжлив... М20 е издръжлив, пък и М50 и той издръжлив.
Интересно как с чипс ще докара 245к.с.?Бая лют ше е тоя чипс
Отговарям:
1. Да, звучи разумно и това не мога да го оспоря - "Щото М30 без турбина си е М30 без турбина", но не разбирам смисъла на тази сентенция.
2. М30, и да добавя, 3.5-литровият двигател не е подходящ за турбиниране без промяна на компресията. Освен двигателя за е28 и някои е23, е24 , предназначен за американския пазар с компресия 8 и нещо. Така нареченият "зелен" двигател. Този двигател е правен за строгите екологични изисквания на Калифорния и е с катализатор (мощност - около 185 коня).
Европейските 3.5 двигатели в зависимост от модела са: с компресия над 10 "мръсен" според американската терминология, както и М30В35 с компресия 9 и нещо. Няма как да се направи читаво турбо без да се "разреди" такъв двигател. Да не споменавам заводската компресия на М102 и М106.
3. Колко е издържлив М30 на турбиниране - достатъчно (за да почнат да се чупят други движещи се елементи по колата)
4. Как ще се докарат 245 коня от номиналните 211 (218) ли? Почти 80 % от обявите за чипове за М30В35 "гарантират" 242 коня и повишаване на въртящия момент с около 25-30 Нм.
Предлагам да спрем да разводняваме темата и да се опитаме реално да бъдем полезни на колегата Аврам.
Ако някой иска да си чешем езиците на тема двигатели и кой-колко - нека отвори нова тема.

- Ba4oIlia
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 262
- Регистриран на: 28.09.2009
- Местоположение: Варна
- Кара: E30&E36
Re: какви мотори стават на Е28 ???
Човека търси вариант за смяна на двигател в рамките на 1000 лв. вие го пращате извън атмосферата
, та един читав чип за който и да е мотор е около 200 лв. , железата и тяхната замяна по места, подаръци да са ,пак бюджета си е фиксиран -условието е и да е практично !!!

- VesoPesa
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4028
- Регистриран на: 18.01.2007
- Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
- Пол: Мъж
- Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
- Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo
Re: какви мотори стават на Е28 ???
Ba4oIlia написа:Човека търси вариант за смяна на двигател в рамките на 1000 лв. вие го пращате извън атмосферата, та един читав чип за който и да е мотор е около 200 лв. , железата и тяхната замяна по места, подаръци да са ,пак бюджета си е фиксиран -условието е и да е практично !!!
Ми така де, м50-то ем в стоков вариант е силно, ем икономично, а пък и практично ако занапред му умалее

Отделно да не говорим че м50б25 вече може да се намери до 1000 лева в комплект с всичко за да запали, колко вече ще е със света е въпрос на късмет

- Bavarcho
- Пантерчо
-
- Мнения: 4700
- Регистриран на: 16.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: WBS нов внос
- Мечтае да кара: Е30 от скъпите
Re: какви мотори стават на Е28 ???
DEMIURGE написа:4. Как ще се докарат 245 коня от номиналните 211 (218) ли? Почти 80 % от обявите за чипове за М30В35 "гарантират" 242 коня и повишаване на въртящия момент с около 25-30 Нм.
Ти нали знаеш че на 20г.тоя двигател има далеч по-малко от 200+ коня?
Имам предвит резултати от дино, къде на дино М30Б35 е изкарала над 240к.с. само с чип


- bigmurzi
- драфтаджия
-
- Мнения: 2793
- Регистриран на: 9.04.2006
- Местоположение: София
- Кара: '93 316ix Touring
- Мечтае да кара: далеч
- Детайли за колата: Хубавица =)
Re: какви мотори стават на Е28 ???
те тия 218 коня не са на колелата така или иначе => и 240-те няма да бъдат там ..
м50б25 и икономичност е няква страхотна фантазия! за 1000-ка един мотор, чуваш го как работи, харесваш си го и от едното директно в другото.
за да се впишеш в тия пари гледай мотори, които се вграждат лесно, без много преправяне, че ще надхвърлиш многократно сумата
м50б25 и икономичност е няква страхотна фантазия! за 1000-ка един мотор, чуваш го как работи, харесваш си го и от едното директно в другото.
за да се впишеш в тия пари гледай мотори, които се вграждат лесно, без много преправяне, че ще надхвърлиш многократно сумата

Е30 на десен завой бензин НЯМА!
- VesoPesa
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4028
- Регистриран на: 18.01.2007
- Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
- Пол: Мъж
- Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
- Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo
Re: какви мотори стават на Е28 ???
bigmurzi написа:те тия 218 коня не са на колелата така или иначе => и 240-те няма да бъдат там ..
м50б25 и икономичност е няква страхотна фантазия! за 1000-ка един мотор, чуваш го как работи, харесваш си го и от едното директно в другото.
за да се впишеш в тия пари гледай мотори, които се вграждат лесно, без много преправяне, че ще надхвърлиш многократно сумата
Че защо да не е икономично м50-то?!
След като б20 може да се свали до 8 градско и то с нормално каране(тестванои доказано), какъв е проблема 25-та да се свали до 10. И това в с около 250кг по-тежкото купе на е34-та

В е28-та м50б25 със скоростите и диф-а от е34-та тоя мотор при нормално каране ще харчи супер малко.
Са верно че като му раздаваш гас, колкото и бензин да му дадеш все ще го изгълта, ама там бирата е друга.
Ама да не забравяме че тук го сравняваме и с м30, който под 15 ако го свалиш в града като караш по-бавно и от патрукла с камера вътре... ще направят филм за теб в стол научна фантастика

Още повече м50-то не влиза кой знае колко трудно в е28-та, само едни лапи трябва да му се направят и да се нареди инсталацията

Re: какви мотори стават на Е28 ???
Много хубав спор, аз карам на е30-ската с м30б35 от е32 и съм супер доволен, сложих му чеп, който направи този мотор да се развърта като вентилирана астра
, до 7300 си ходи без проблем, много по-еластичен стана и тръгва още от 1500 оборота, разхода извън града даде около 8л. при нормално за пътните условия каране, за нагоре всеки знае какво прави като разход този мотор, имам и е28 528 което е полицейско изпълнение и то се развърта до 7200 оборота и нямам проблеми и с него като се има напредвид че е само на 75000 км. от нов а не след ремонт. За м30 моторите всеки знае че са много здрави и носят много на бой
, а при малко ъпгрейд са доста и по-добри от м50 серията, като не включвам издръжливост - няма смисъл да се коментира тази тема.


- M.Velichkov
- ентусиаст
-
- Мнения: 1071
- Регистриран на: 4.12.2006
- Местоположение: 3-ти картофен пояс на София
- Пол: Мъж
- Кара: ретро ръжди
Re: какви мотори стават на Е28 ???
Oт доста време не се бях забавлявал така
Тази тема съм почти на 100% убеден, че няма да види реализация......но поне стана интересна




Айде да играем на една игра. Казва се "върви на майната си". Ти си пръв.......
- Ba4oIlia
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 262
- Регистриран на: 28.09.2009
- Местоположение: Варна
- Кара: E30&E36
Re: какви мотори стават на Е28 ???
...всъщност не става ясно автора с какъв мотор е в момента ...
- Mr Charger
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 240
- Регистриран на: 3.06.2004
- Местоположение: ДС
- Пол: Мъж
- Кара: метро
- Мечтае да кара: M Power Electrified
Re: какви мотори стават на Е28 ???
Е, хайде и аз да се изкажа неподготвен, че ме засърбя клавиатурата, като чета тази тема. Човекът иска мощен, пъргав, икономичен и практичен мотор - е отговора е пределно ясен, това е само М30Б28. Това е "Real Steel".
Мощен - всички знаят, че държи прекрасно и на турбиниране;
Пъргав - защо пък да не е ако всичките 184 коня са си на мястото;
Икономичен - тоя мотор може спокойно да се докара до 7,5 на дълъг и 14 на градско, кой квото ще да говори. Ако е с качествен бензин и по-надолу ще отиде;
Практичен - е това няма разваляне, ако има свежо масло и антифриз.
Няма какво да говорим, М30 мотора е най-доброто за всеки, това го знаят и децата в детската градина, ха-ха


Мощен - всички знаят, че държи прекрасно и на турбиниране;
Пъргав - защо пък да не е ако всичките 184 коня са си на мястото;
Икономичен - тоя мотор може спокойно да се докара до 7,5 на дълъг и 14 на градско, кой квото ще да говори. Ако е с качествен бензин и по-надолу ще отиде;
Практичен - е това няма разваляне, ако има свежо масло и антифриз.
Няма какво да говорим, М30 мотора е най-доброто за всеки, това го знаят и децата в детската градина, ха-ха


Непобедимите - 2002, Е3, Е9, Е12, Е21, Е23, Е24, Е28...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани