полезно за собствениците на 325i и 330i
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
- kronos
- ентусиаст
- Мнения: 899
- Регистриран на: 30.11.2006
- Местоположение: с. Варна
- Пол: Мъж
- Кара: MB w212 AMG
- Мечтае да кара: по пътища без дупки
полезно за собствениците на 325i и 330i
Давам информация за частите които почти на 100% трябва да се сменят при N52B25a и B30 мотора.
при висок разход на масло : oil separator 11617531423
+ задължително return pipe 11157567801
Ако това не помогне е логично да се сменят гумичките на клапаните.
при тракане на мотора като дизел се сменят hydr. valve pushrod outlet 11337605330 12бр.
при дупки в ускорението около 3100 об.м се сменя adjuster unit (DISA) 11617579114
течове на масло и дефектни (скъсани) болтове на капака на клапаните
profile gasket 11127581215 (гарнитура)
болтове (сменят се при всяка интервенция) 11120409288
препоръчително на 100к км. е да се свалят и изчистят двата соленоидни клапана, също така и периодично почистване на дросела който се зацапва доста бързо.
Други проблеми май няма, бензин и газ
Всички тези части струват около 630лв. с отстъпката, номерата които съм дал са актуалните към момента.
Тук малко информация за работната температура на мотора, за да не се чудите като мен защо колата не върви винаги но един и същ начин:
The heat management now permits various characteristic maps to be used as a basis for controlling the coolant pump, over and above the map thermostat. In this way, the engine control unit can adapt the engine temperature to the driving characteristics.
The engine control unit regulates the following temperature ranges:
· 112 ° C = Economy
· 105 ° C = Normal
· 95 ° C = High
· 80 C = High and regulation by the map thermostat
If the vehicle handling causes the engine control unit to detect the economical operating range Economy, the DME regulates to a higher temperature (112 C). ne In this temperature range, the engine is operated with a relatively fuel requirement. The friction inside the engine is reduced at higher temperature. The temperature increase thus favours lower fuel consumption in the low load range.
In the High and regulation by the map thermostat mode, the driver wants to use optimised power output development of the engine. To achieve this, the temperature in the cylinder head is lowered to 80 ° C. This lowering leads to a better cylinder filling, which leads in turn to an increase in engine torque. The engine control unit can now regulate a certain operating range, adapted to the relevant driving situation. This makes it possible to use the cooling system to influence consumption and performance.
при висок разход на масло : oil separator 11617531423
+ задължително return pipe 11157567801
Ако това не помогне е логично да се сменят гумичките на клапаните.
при тракане на мотора като дизел се сменят hydr. valve pushrod outlet 11337605330 12бр.
при дупки в ускорението около 3100 об.м се сменя adjuster unit (DISA) 11617579114
течове на масло и дефектни (скъсани) болтове на капака на клапаните
profile gasket 11127581215 (гарнитура)
болтове (сменят се при всяка интервенция) 11120409288
препоръчително на 100к км. е да се свалят и изчистят двата соленоидни клапана, също така и периодично почистване на дросела който се зацапва доста бързо.
Други проблеми май няма, бензин и газ
Всички тези части струват около 630лв. с отстъпката, номерата които съм дал са актуалните към момента.
Тук малко информация за работната температура на мотора, за да не се чудите като мен защо колата не върви винаги но един и същ начин:
The heat management now permits various characteristic maps to be used as a basis for controlling the coolant pump, over and above the map thermostat. In this way, the engine control unit can adapt the engine temperature to the driving characteristics.
The engine control unit regulates the following temperature ranges:
· 112 ° C = Economy
· 105 ° C = Normal
· 95 ° C = High
· 80 C = High and regulation by the map thermostat
If the vehicle handling causes the engine control unit to detect the economical operating range Economy, the DME regulates to a higher temperature (112 C). ne In this temperature range, the engine is operated with a relatively fuel requirement. The friction inside the engine is reduced at higher temperature. The temperature increase thus favours lower fuel consumption in the low load range.
In the High and regulation by the map thermostat mode, the driver wants to use optimised power output development of the engine. To achieve this, the temperature in the cylinder head is lowered to 80 ° C. This lowering leads to a better cylinder filling, which leads in turn to an increase in engine torque. The engine control unit can now regulate a certain operating range, adapted to the relevant driving situation. This makes it possible to use the cooling system to influence consumption and performance.
Последна промяна kronos на 02 Май 2012, 21:51, променена общо 2 пъти
- xerial
- старши ентусиаст
- Мнения: 1780
- Регистриран на: 29.10.2008
- Местоположение: 100-те лица
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330d CBR 600RR
- Мечтае да кара: F82 ,S1000RR
- raddy
- младши ентусиаст
- Мнения: 465
- Регистриран на: 22.02.2008
- Местоположение: Самоков/Боровец
- Пол: Мъж
- Кара: ше E30 сега:E90 N52B25
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
Браво,колега,Благодарим искренно
И при мен го има тоз разход на масло
И при мен го има тоз разход на масло
- kronos
- ентусиаст
- Мнения: 899
- Регистриран на: 30.11.2006
- Местоположение: с. Варна
- Пол: Мъж
- Кара: MB w212 AMG
- Мечтае да кара: по пътища без дупки
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
raddy написа:Браво,колега,Благодарим искренно
И при мен го има тоз разход на масло
Като сменяш сепаратора, огледайте всички маркучи които са закачени за него, добре е май да се продухат с някакъв препарат, защото от температурата маслото вътре клеясва и се запушват.
- xerial
- старши ентусиаст
- Мнения: 1780
- Регистриран на: 29.10.2008
- Местоположение: 100-те лица
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330d CBR 600RR
- Мечтае да кара: F82 ,S1000RR
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
kronos написа:raddy написа:Браво,колега,Благодарим искренно
И при мен го има тоз разход на масло
Като сменяш сепаратора, огледайте всички маркучи които са закачени за него, добре е май да се продухат с някакъв препарат, защото от температурата маслото вътре клеясва и се запушват.
е направо да се сменят...
- kronos
- ентусиаст
- Мнения: 899
- Регистриран на: 30.11.2006
- Местоположение: с. Варна
- Пол: Мъж
- Кара: MB w212 AMG
- Мечтае да кара: по пътища без дупки
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
Може да няма нужда, все пак са доста скъпи, само return pipe струва към 80лв.
- xerial
- старши ентусиаст
- Мнения: 1780
- Регистриран на: 29.10.2008
- Местоположение: 100-те лица
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330d CBR 600RR
- Мечтае да кара: F82 ,S1000RR
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
Тия цени които си дал за ревизиране направо ми се струват..... смешни
само една дюза ми е почти същите пари
само една дюза ми е почти същите пари
- acata
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 142
- Регистриран на: 3.10.2008
- Местоположение: pleven
- Пол: Мъж
- Кара: bmw F10
- Мечтае да кара: M
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
колегата kronos е прав за тези неща аз съм правил тази процедура но смених и изп.вал лагерното му тяло и всички 24 повдигача гарнитура на капака и всички болтове цена 2000лв. в сервиз на бмв.За инфо главата не се сваля
- kronos
- ентусиаст
- Мнения: 899
- Регистриран на: 30.11.2006
- Местоположение: с. Варна
- Пол: Мъж
- Кара: MB w212 AMG
- Мечтае да кара: по пътища без дупки
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
защо си сменял вала, износен ли беше?
- xerial
- старши ентусиаст
- Мнения: 1780
- Регистриран на: 29.10.2008
- Местоположение: 100-те лица
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330d CBR 600RR
- Мечтае да кара: F82 ,S1000RR
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
Сега се поразрових в нета - и изглежда Н52 и Н54 имат проблеми освен с всичко изброено по горе и с горивната помпа... при Н54 с турбините и уестгате. и т.н. и т.н.....
направоо незнам вече ....
направоо незнам вече ....
- acata
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 142
- Регистриран на: 3.10.2008
- Местоположение: pleven
- Пол: Мъж
- Кара: bmw F10
- Мечтае да кара: M
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
вала го смених защото беше повлякал лагерите незнаино защо
- kronos
- ентусиаст
- Мнения: 899
- Регистриран на: 30.11.2006
- Местоположение: с. Варна
- Пол: Мъж
- Кара: MB w212 AMG
- Мечтае да кара: по пътища без дупки
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
xerial написа:Сега се поразрових в нета - и изглежда Н52 и Н54 имат проблеми освен с всичко изброено по горе и с горивната помпа... при Н54 с турбините и уестгате. и т.н. и т.н.....
направоо незнам вече ....
За N54 знам за горивните помпи, но при N52 не съм чел за подобен проблем. Верно е че колкото по нови толкова по кекави са баварските мотори.
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
За N53 важи написаното само за повдигачите. Надявам се да не е офтопик... просто може да съберем няква полезна информация за двигателите.
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
Искам да добавя още един проблем при N53 двигателите.
Бобините се развалят доста често, след 50 000 км.
Бобините се развалят доста често, след 50 000 км.
- kronos
- ентусиаст
- Мнения: 899
- Регистриран на: 30.11.2006
- Местоположение: с. Варна
- Пол: Мъж
- Кара: MB w212 AMG
- Мечтае да кара: по пътища без дупки
Re: полезно за собствениците на 325i и 330i
при N52 май го няма този проблем, в какво се изразява "развалянето" ?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани