дайте, моля, съвет за моторни масла
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
			14 мнения
			 • Страница 1 от 1
		
	
дайте, моля, съвет за моторни масла
Ще съм благодарана за съветите ви (първо:)
Просто трябва да сменя маслото(изчетох доста постове, съжалявам, че ви връщам в първи клас, но вече не зная на кого да вярвам)
Синтетика, полусинтетика, марки, вискозитет...завъртя ми се главата от майстори...
Возилото е '90г. 318И (автоматик, без да зная дали това има отношение за моторното масло)
Ще ме посъветвате ли, какво ще бъде подходящо за идния сезон?
Благодаря!:)
- Turboman
 - ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 1041
 - Регистриран на: 15.08.2003
 - Местоположение: Sofia
 - Пол: Мъж
 - Кара: Citroen Xsara 05' и X9 500cc
 - Мечтае да кара: нещо с турбо
 - Детайли за колата: телефон
 
- BMWIKTOR
 - младши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 259
 - Регистриран на: 12.03.2005
 - Местоположение: Sofia,Sevlievo
 - Пол: Мъж
 - Кара: BMW X5 E53 3.0i,Mini cooper S JCW
 - Мечтае да кара: E30 M5 :)
 
- didore
 - младши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 535
 - Регистриран на: 4.04.2005
 - Местоположение: София
 - Пол: Мъж
 - Кара: Е36 М52B20
 - Мечтае да кара: Е30 М52Б28 Компресор
 
- BMWPower
 - младши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 574
 - Регистриран на: 15.10.2005
 - Местоположение: Пловдив-Кичука каунти
 - Пол: Мъж
 - Кара: колко да кара
 - Мечтае да кара: Е34-540
 - Детайли за колата: То кола ли е чудо ли е
 
- amd
 - клавиатурен мунингист
 - 
				
			 - Мнения: 4174
 - Регистриран на: 22.05.2004
 - Местоположение: Видин
 - Пол: Мъж
 - Кара: E39 520i 1997
 - Мечтае да кара: E36 323ti
 
Моята М10Б18 кара на пълна синтетика 10W40 и съм много доволен 
  Но не съм я купувал аз и бих се замислил да дам толкова много пари за този мотор. Мисля, че 10w40 или 15w40, нещо качествено, а не турско/испанско и т.н. Но полу-синтетика май най-добре. Че синтетиката си е пари, примерно МОБИЛ/МОТУЛ/КАСТРОЛ/SHELL. Сипвахме OMV 15W40 на М20Б20 и се държеше добре, нямаше оплаквания, а маслото е на читава цена, не е менте някое.
			BMW only!
		И аз се сблъсках с този проблем преди 2 дни. Време беше да сменям. До сега карах Лики моли 15/40 ама си викам иде лято ще сложа 15/50 4100 полусинтетика на Мотул и кво да ви кажа нещата се влошиха доста. Става вапрос за М40 Започна да щрака повече особенно като е студен и мотора стана по тегав нещо...? 
 
Мисля да го сменям. Тоя мотул не му понесе
 
Насочил съм се към 10/40 мобил или фина или нещо от сорта- леко масло пък да видим
			
		Мисля да го сменям. Тоя мотул не му понесе
Насочил съм се към 10/40 мобил или фина или нещо от сорта- леко масло пък да видим
- amd
 - клавиатурен мунингист
 - 
				
			 - Мнения: 4174
 - Регистриран на: 22.05.2004
 - Местоположение: Видин
 - Пол: Мъж
 - Кара: E39 520i 1997
 - Мечтае да кара: E36 323ti
 
И аз забелязах при моя мотор - като е в началото на синьото температурата, демек е студен и карам до 2000 оборота макс, че прищракват клапаните чуваемо 
  То М10-ката си е шумен мотор по принцип, комбиниран и с моето избушено гърне. Но трябва да щрака в някакви граници, като позагрее спира шума, работи си нормално. Мисля си, че това е нормално, дори голфа като го запалех зимата при отрицателни температури прищракваше и не го форсирах яко, за да не го осакатя. Маслото е по-спечено и докато се разбие и разреди, докато не подкачи маслената помпа равномерно навсякъде не е хубаво да се "реже". 10W40 и 15W40 според мен си остават универсални масла за всеки сезон, но ако мотора е поизносен може да си поиграе човек с по-гъсто масло лятото. Но пък ако се прекали с гъстотата - зимата е зле - едното volswagen-че не можеше да завърти стартера, маслото падаше на буци като го сменявахме (то едва капеше). Тъй, че много гъсто също не е хубаво. А пък 5W40  ми се вижда много рядко, освен за чисто нова кола, пълна синтетика по-може.
			BMW only!
		- logout
 - старши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 1599
 - Регистриран на: 29.10.2005
 - Местоположение: фар-ийст ъв София
 - Пол: Мъж
 - Кара: KiA, Volvo, Ford
 - Мечтае да кара: Болид от F1
 - Детайли за колата: Picanto 2008, V70 2001, Puma 2021
 
Zik написа:И аз се сблъсках с този проблем преди 2 дни. Време беше да сменям. До сега карах Лики моли 15/40 ама си викам иде лято ще сложа 15/50 4100 полусинтетика на Мотул и кво да ви кажа нещата се влошиха доста. Става вапрос за М40 Започна да щрака повече особенно като е студен и мотора стана по тегав нещо...?![]()
Мисля да го сменям. Тоя мотул не му понесе![]()
Насочил съм се към 10/40 мобил или фина или нещо от сорта- леко масло пък да видим
Сори за офтопика, ама на моя М40 мотор съм му сложил Мотул 6100 15/50 и яко тропа - няма загрял-незагрял. Даже като е топъл като че ли повече трака. Понякога се оправя, ама рядко. Забелязах, че това масло и в студеното доста добре се точи - в смисъл тече като олио, а не като стопена захар. Може би ако сложа минерално 15/40 ще се оправи. Иначе за 8000 КМ ми глътна литър. Та си мисля, че на стар мотор синтетиката не е много добра идея (Мотул 6100 е с 82% синтетика, 4100 е с 50%). Май-май Castrol-а му е майката...
It's not who You are, it's who You know...
		- MadVanio
 - 
				ПсихопатVANIO
			 - 
				
			 - Мнения: 1219
 - Регистриран на: 16.06.2002
 - Местоположение: СОФИЯ
 - Пол: Мъж
 - Кара: BMW - DARK SIDE OF THE FORCE
 - Мечтае да кара: BMW E24
 
Zik написа:Вчера го смених. Сложих Мобил 10/40 и се пооправиха нещата. Върви и работи доста по леко от колкото с 15/50. Сега имам 5 литра чисто ново(може би е карано 50км) масло Мотул15/50. ако някой има интерес- цената ще е символична...
Ако е 6100 си го запазвам
ама маи е 4100 него не го ща,карах малко с него ама 6100 по ми допада,
но за ладата на бащата ще му доиде екстра
			14 мнения
			 • Страница 1 от 1
		
	
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани
	







